nieuwe bit: ik ben ouderwets

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:40

germie schreef:
Er staat: 'Je blauwe rijjasje is definitief naar het leger des Heils overgeheveld.'

Heb nog steeds een zwart jasje, maar rij dan ook al heel lang geen wedstrijden meer.

Citaat:
'Onder je sporen-die net als het bit niet van koperkleur mogen zijn- doe je laarsbeschermers'

Bit en sporen zijn zilverkleurig Hyper! Alleen rij ik niet met laarsbeschermers, ik draag niet eens laarzen. Ik doe die sporen meteen over mijn schoenen/jophurs.

Citaat:
'je draagt een hoedje of veiligheidshelm van Pikeur'.

Horka.

Citaat:
'Dat paard doe je een hoofdstel an dat goudrandjes heeft. De frontriem is niet van strass, maar is een gouden kettinkje. Het gelpad laat je in de kast, dat heb je vervangen door een schapenbont vachtje of een zadeldekje in dekbedmodel, eventuleel met extra kussenstjes voor betere drukverdeling.'

Geen hoodstel met gouden randjes, wel met gouden sluitingen. En een frontriem met strass, normaal sjabrak.

Maar goed, het is een algemeen bekend feit dat ik niet modieus ben...

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 13:04

Hihi, ik heb zo'n beetje dubbel gelegen van het lachen na het lezen van het bedoelde stuk, vooral de opmerkingen die gehoord zijn op wedstrijden zijn heel herkenbaar, met name de opmerkingen in het duits/engels.
Ik ben niet ouderwets, ik ben antiek! Reed ik vroeger altijd in zorgvuldig bij elkaar uitgezochte setjes, nu in een bij elkaar geraapt zooitje, ik pak gewoon een rijbroek die schoon is en past nooooit bij m'n dekje. Dekjes zijn heel oud, ik weet van sommige niet eens meer wat de oorspronkelijke kleur was. Sporen gebruik ik nooit meer, maar beschermers hebben ook niet zo veel zin, mijn laarzen zijn in de loop der jaren veranderd in gatenkazen, ik heb wel nieuwe laarzen staan maar die zitten nog verschrikkelijk dus ik laat ze nieuw. Had ik normaal gesproken deze tijd van het jaar mijn paard onder 1 of 2 dekens staan volgens de laatste mode, nu staan het zooitje met berevacht in de wei, dekens kopen doe ik allang niet meer. Ik verbaas me ook altijd, als ik in een folder kijk van een ruitersportzaak, welke kleuren hip zijn. Man, daar wordt je toch hardstikke draaierig van? Tegenwoordig lijken paarden meer op suikerspinnen.
In 1 ding ben ik wel hip, ik heb lusitanos, maar ja, die had ik al voordat ze "in" waren en piaffe of passage doen we niet aan.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 16:22

Ik ben ook een beetje hip want mijn paard staat op vlas en krijgt muesli mix ipv gewone brok. OK dan!

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:14

Nou dan ben ik helemaal uit: haha

1. Mijn paard is geen Olivi of gribaldi (overgins wel een kwpn-er)
2. mn paard is kleiner dan 1.70m
3. heb geen hoofdstel met een goude randje.
4. en geen myler bit
5. heb geen zadeldekje in dekbedmodel
6. mn paard heeft een opgeschoren staart
7. ik vlecht met witte en zwarte elastiekjes
8. de voorpluk hangt los omdat ze bijna geen voorpluk heeft
9. Heb wel een zwart jasje maar geen gouden randje
10. heb geen laklaarzen maar gewone petries
11. En voor mn knotje gebruik ik geen nephaar
12. Heb geen hoedje van pikeur maar het goedkoopste van divoza
13. heb geen cap van pikeur maar van hh
14. We hebben een gewone trailer die we al 100 jaar hebben
15. Ik heb geen les van iemand die anky, edward of coby heet
16. Ik draag geruite sokken over mn rijbroek
17. draag een driekwart jas die je om je middel met een touwtje kunt aantrekken
18. Heb geen rhodisian of jack als hond maar een vuilnisbak
19.mn paard is niet ingepakt in een buzz-off
20. mn paard krijgt gewoon brok. (ook muslie)
21. en mn paarden staan op stro en zaagsel.

Wat heb ik wel:

1. een schapenbontonderlegger ivm gevoelige rug
2. en laarzenbeschermers onder mn zilvere sporen.

of tewel ik ben uit!!! hahahaha

Heb me doodgelachen om dit artikel.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:44

Tigger schreef:
Dat dacht ik ook, totdat ik ze op wedstrijd veelvuldig in gebruik zag. Begon ik toch te twijfelen.
Ik heb ze ook, maar vind het ondingen....komt zand tussen en ik vraag me af wat erger schuurt... Verward

Verward Huh? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb 't regelement er ff op nagekeken. Bedoelen ze daar dit mee: "Indien ter bescherming van het paard, takken en steel vanuit de fabriek onlosmakelijk zijn omwonden met een bescherming, is dit eveneens toegestaan."

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 08:53

Ten eerste komt meer dan de helft rechtstreeks van Bokt,
ten tweede... Olivi????
De eerste nakomelingen van Olivi zijn net 4 dus die zie je nog amper op wedstrijden.

Verder waren wel erg veel dingen op mij van toepassing,
ik vroeg me af of ze soms in mijn profiel hebben gekeken *LOL*

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 09:06

Dat stukje BIT heb ik nog niet gelezen.

Maar...

Ik heb een blauw wollen Pikeur-jasje (helaas dus...)
Met een bijpassend op maat gemaakt blauw hoedje (ook blauw, dus helaas...)
Voor springen heb ik een Pikeur GPA helm (eerste punt is binnen!)
Ik heb een kettinkje-frontriem
Mijn S&T-hoofdstel is gewoon zwart.
Ik heb wel een fleecedeken.
Onder mijn springzadel heb ik een bontonderlegger, onder mijn dressuurzadel af en toe een Anky-pad.
Ik heb nog een oude houten trailer (komend voorjaar komt er eindelijk een nieuwe!!!)

Voor de rest moet ik vanavond maar eens bijlezen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:15

Wat ben ik blij dat ik de Bit heb opgezegd: wat een ongelovelijke flauwekul.

Oh, en Bij de weg: ik ben ook out. Ik heb geen KWPN-er van Gribaldi, maar een Quarter van 1.45m, rij in spijkerbroek, mijn hoofdstel is light oil, ik rij met pad (bont onderlegd, telt dat mee?) heb geen trailer, rij met sporen zonder laarzenbeschermers, rij in bergschoenen en hoe gelukkig geen cap op mijn kop of een bepaalde kleur jasje. Heb geen trailer, heb wel een fleece zweetdeken omdat mijn paard onder de dikke wollen deken te lang blijft nazweten.
Vlechten doe ik niet aan, voorpluk hangt tot op haar neus, opscheren van de staart doe ik ook niet, en ik ben nieteens in het bezit van een trailer.

Oh, en ik rij paard omdat ik het leuk vindt, en niet om te voldoen aan een bepaalde trend. Als de spullen heel zijn en functioneel zal het mij aan mijn reet roesten of het kleurgecoordineerd is of niet...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 11:13

Jeetje...ik ben echt uit
-zwart jasje
-gewone casco cap
-gewone dekjes en geen onderleggers
-Spaanse Schimmel van 1.62
-zadelmarkt hoofdstel Haha!
-gewone wollen zweetdeken
-petrie laarzen en sporen zonder beschermdingetjes
-geen koperkleurig bit
-geen modehond voor bij de paarden
-geen eigen trailer maar en leentrailer
-eh te lange manen om te knotten
-hij krijgt brok en haver en staat op gewoon stro
een trieste opsomming, en nu maar wachten tot het weer "in" is Clown

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 11:57

Ik kreeg ook lachstuipen toen ik het las vondt het ook een leuk stukje en ik ben btw helemaal uit, alleen op de knotjes met naald en draad na dan Haha!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:10

Ik heb het betreffende artikel niet gelezen, wel wat over gehoord.
Ik krijg altijd een beetje de kriebels van dit soort artikelen in combi met dieren. Zo van: Friezen zijn "in" (nu dus blijkbaar "uit") dus gaat iedereen maar Friezen kopen en fokken. Rhodesian Rigdebacks zijn "in"? Weet men wel wat voor een moeilijke honden dit zijn?! Geweldige beesten, maar een Rhodesian koop je niet zomaar!
Als men gaat praten over "in" en "uit" bij dieren, dan ben ik altijd een beetje bang voor de gevolgen, dat iedereen dus maar een beest aanschaft omdat het "in" is zonder erbij na te denken wát ze aanschaffen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:14

Hehehe, hopen dat er enig sarcasme in dat artikel terug te vinden was? Tis inderdaad wel wat ik herken van de zogenaamde trendsetters, maar het is al langer gaande. Maar kan er wel om lachen en ben zelf ook "uit" schijnbaar, haha.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:23

Ik ben ook giga uit volgens de Bit,en ik zal er geen tel wakker van liggen Haha! .Ik trek aan waar ik zin in heb,en mode of niet,dat doet er niet toe.Over 2 maanden is alles weer helemaal omgekeerd,en is alles wat ik nu in de kast heb weer in,dus daar wachten we gewoon op Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:27

hehe, dan ben ik ook ouderwets Tong uitsteken

ik rijd met zilverkleurige sporen en bit, geen laarsbeschermers om de sporen, heb geen pikeur vap of hoedje (heb al helemaal geen wedstrijd jasje Schijnheilig ) mijn pony draagt geen transportbeschermers en we hebben een trailer en geen vrachtwagen Haha!
mijn hoofdtel is bruin met wit onderlegd

wel grappig verzonnen, ik draag toch wat ik lekker vind zitten en zelf mooi vind, het hoeft niet allemaal duur te zijn Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:44

Hoeveel modegrillen heeft mijn vrachtwagen ondertussen overleeft?
Iemand nog last van achter-de-mode-aanhollen kriebels? Dan heb ik nog wel een vrachtwagen te koop Extreme duivel

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:18

Halleluja! De Bit is wel erg diep gezonken.. Lips are sealed

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:39

Hahaha ik vond het een erg grappig artikel! Overduidelijk dat dat niet serieus bedoeld is, even lekker de draak steken met bepaalde "types" die we vast allemaal wel (her)kennen zonder direct beledigend te zijn, heerlijk!
En dat hier nog mensen het serieus nemen en zich menen te moeten "verdedigen" en zelfs denken dat het artikel op hun persoontje gebaseerd is, is nog veel komischer *LOL*

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:56

Yep ik ben vet in met mijn andalusier Jammer dat als zij eindelijk onder het zadel is het waarschijnlijk weer uit is, maar ach dan verkoop ik haar toch gewoon? Lachen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:02

Margreet schreef:
En dat hier nog mensen het serieus nemen en zich menen te moeten "verdedigen" en zelfs denken dat het artikel op hun persoontje gebaseerd is, is nog veel komischer *LOL*

Bedoel je mij hiermee? Lachen
De rest van de mensen in dit topic zegt namelijk dat ze juist weinig overeenkomen met het artikel. Ik herkende mijzelf er echter best wel in, de eerste binnenkomer is natuurlijk mijn Grib, ik heb een bontonderlegger, shabrack met sponsoring en ik vlecht met touw.
Ik rijd met een zwart Pikeur jasje en met glimmende laarzen (geen lak! Die heeft Coby trouwens ook niet, die laat ze gewoon goed poetsen), mijn haar heb ik in een dikke knot met nephaar en ik heb een hoedje of veiligheidshelm van Pikeur. Ik heb een witte strakke rijbroek.
Ik heb Stapp sokken an Ariats, ik draag fleecetruien een een Kentuck Coolmax, mijn paard was buzz-of ingepakt, staat op vlas en krijgt ook muesli. Ik voelde mij klote toen Lancet definitief verkocht werd (helemaal toen ik van een kennis hoorde hoe emotioneel Imke was geweest).
De staart van mijn paard is op 1 lengte, de voorpluk ingevlochten, na mijn proef bel ik vaak om te zeggen hoe het gegaan is en ik heb verschillende zandkleur outfits.

Tot zover de overeenkomsten, ik kan er niet van wakker liggen, ook niet als ik helemaal geen overeenkomsten zou hebben.
Ik vaar namelijk gewoon mijn eigen koers en vind het wel grappig dat die koers volgens de Bit hip zou zijn.

Ik denk echter wel dat Bit een heel stuk inspiratie en 'trends' van Bokt heeft,
aan verschillende 'trends' zijn hier hele topics gewijd, volgens mij is er geen betere manier om te zien wat er onder de paardenmensen leeft.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:28

Fitzroy schreef:
Even tussendoor: die rubberen laarsbeschermers zijn verboden op wedstrijden. Altijd handig om te weten voor de trendsetters Knipoog

Nog nooit gehoord dat die verboden zijn; ik heb ze altijd om!!! En dat zal ik blijven doen, omdat ik mijn laarzen graag mooi houd (mode of niet!)

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:35

Wanneer je daar wel mee start hoor je er op gediskwalificeerd te worden, je bent afhankelijk van de goodwill van de juryleden of je dan toch nog mag rijden.
Verder maakt het toch niet veel uit of je laarzen een plekje van de spoor krijgen Verward De spoor zit toch altijd op dezelfde plek.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:38

Hey ik ben hip man!! ik heb een hoofstel met een gouden randje op de neus en frontriem .. echt heel erg gaaf..
Goh dat ik zonder dat ik het wist nog zo met de tijd mee ga zeg!!

en ik heb nog een fleecedeken en een zadelbontje ook !!
Damn ik ben echt wel hip !!

(wat een bullshit)

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:39

Sjuimpje schreef:
Wanneer je daar wel mee start hoor je er op gediskwalificeerd te worden, je bent afhankelijk van de goodwill van de juryleden of je dan toch nog mag rijden.
Verder maakt het toch niet veel uit of je laarzen een plekje van de spoor krijgen Verward De spoor zit toch altijd op dezelfde plek.

Juist omdat je spoor altijd op dezelfde plek zit krijg je daar dus veel slijtage en uitendelijk een gat. Beetje zonde van je laarzen die in principe zeker 5 jaar meekunnen als er binnen een jaar een gat in zit.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:23

Sjuimpje schreef:

Snap niet zo goed waarom. Weet je ook de reden hier voor?
Ik start er nl al ruim n jaar mee, en nog nooit iets over gehoord, ook niet van mijn instructeur, die ook jury is.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:28

Ik had het ook gelezen: maar vond t wel grappig! (dacht dat t ook zo bedoeld was Clown )
Dat dekje wat ik van mijn vriend heb gekregen met de naam van mijn pony op kan dus naar zolder Tong uitsteken