discussie: hoe vaak rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 16:05

Ik heb geen vast schema of zo ik plan het een beetje per week. Lois komt in ieder geval iedere dag zijn hokkie uit.
Verder let ik altijd goed op of hij nog lekker in zij vel zit. Zo niet dan wordt er meteen een mini vakantie ingelast van een paar daagjes. OOk als hij een tijdje super hard heeft gewerkt geef ik hem wel eens rust. Rust is lekker ravotten in de wei, paddock en wandelen aan de hand.
Ik denk dat het hem niet zo zit in de kwantiteit van rijden maar wel in de kwaliteit. Manege paarden lopen soms wel 5 of 6 dagen per week 3 uur per dag en dat kan ook best als ze niet echt hoeven te werken [en genoeg te eten krijgen Scheve mond\].

Knipoog Party!! Knipoog Party!! Knipoog

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 16:38

Ik heb echt een probleem volgens mij. Vanwege MKZ mag ik geen buitenritten maken, dus moet ik in de bak blijven. Ik heb dat nooit veel gedaan -omdat ik liever het bos in ging-. Maar ik dacht: Die MKZ komt nu wel goed uit, dan kan ik eens flink gaan dressuren.

Maar ik houd het nog geen half uur vol!

Ik weet echt niet wat ik moet doen. Rocky is echt vervelend in de bak (dat ligt aan mij, ik weet het Verdrietig ) IK weet niet wat ik nou moet doen.

Donderdag krijg ik mijn eerste priveles met hem. Zou dat wat motiveren?

gr. Gerdien

miseryfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 17:36

vast wel...
maaaaar..
ik vind privé lessen zo uitputtend...
na n half uur ben k bek af, terwijl k gewoon in de les een uur met gemak volhou!!!

suc6 in ieder geval!!!

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 18:45

He Suus!
Dat komt me bekend voor. Als ik met mijn vriendin ga rijden, spreken we altijd een centrale plek af, beiden moeten dan al een stukje van huis. Zijn we alleen zijn ze lekker actief, soms moet je zelfs inhouden, kom je bij elkaar dan gaat a la minute de rem erop! Rare beesten toch.
Verder rij ik eigenlijk alleen op woensdag, donderdag, zaterdag en de laatste tijd ook vaak op zondag. Op het moment nog steeds alleen buitenritten 9of op het terrein), in de bak kunnen we (nog steeds niet) aan de gang!
Wel wordt ze iedere ochtend in het land gezet, en 's avionds pas weer op stal...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 21:07

Haha, dames hier nog een lid van de bejaardenclub!!! En ja hoor, wat zitten Sonja, Mieke en ik op 1 lijn.
Mijn schema ziet er als volgt uit:
Zo: buitenrit of wedstrijd
Ma: Vrij, dit betekent losgooien in de bak
Di: ORUN-cursus (hoewel dat nu stil ligt MKZ)
Wo: Vrij, losgooien in de bak
Do: Priveles
Vrij: Ik heb vrij, maar Fitz niet, die wordt
gereden door mijn instructeur (vaak ook
een sprongetje)
Za: Nog even de puntjes op de i zetten voor
de wedstrijd.

Dus in totaal loopt Fitz 5 x en ik zelf rijd 4 x. Precies genoeg voor zo'n bejaarde!

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 21:18

ok dan nu een 'schema ' van een paardje wat net drie is en in opbouwende training:voorlopig alleen longeerwerk,maar dan begin ik eerst alleen longe,na 3 minuten bijzets of pessoa hulpteugel eraan maken,een minuut of tien en dan weer zonder nog een minuut of 5 halsstrekken,los maken en ontspannen.

ik heb niet echt en schema,maar tinkie heeft sowieso twee rustdagen waarop ze los mag in de bak of we wandelen wat aan de hand.de andere dagen dus aan de longe en meestal niet langer dan 2 of drie dagen voor er een rustdag tussen zit.nu had ik van het weekend 4 werkdagen achter elkaar en dus heeft ze 2 vrije dagen achter elkaar gehad daarna omdat ze jong is,ze moet het leuk vinden,de spieren moeten zich nog ontwikkelen en geestelijk moet ze het ook kunnen verwerken.dus gef haar echt ruimte daarin.verder komt ze iedere dag buiten in de wei.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 22:27

Pablo (4)
ma / di / wo 15 min longeren, half uur dressuur rijden,
do 15 min longeren, half uur priveles
vr 15 min longeren, half uur dressuur rijden,
za springles (1 uur)
zo vrij (wei samen met Raimaer)

Dit is grofweg zijn programma, maar kan ook wisselen, met alleen longeren. Vaak staat hij 's ochtends ook op de wei. Te lang vrij werkt voor hem niet, dan moet er weer een hoop aan de gehoorzaamheid gewerkt worden, dus rustig aan betekent dan lichte training.