Het zit niet mee :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:04

aletniessen schreef:
Vooral zorgen dat ze niet te dik worden, en weten wat je voert, daar kun je tegenwoordig zoveel over lezen (en dan nog is het niet makkelijk) ok heb ook wel eens gehoord dat ze het van sommige medicijnen kunnen krijgen maar daar weet ik niet genoeg van. Hee en heel veel sterkte met het paardje dat je maar snel meer geluk mag krijgen.

hij wordt niet bijgevoerd, dat is het vreemde ervan
hij staat in een wei, en heeft dus alleen het gras, en nog wordt hij dikker...
maar misschien dat het dus door zn medicijnen kan komen?

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:10

Is er voldoende zicht op wat voor medicijnen hij krijgt?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 16:09

Bedankt voor alle lieve reacties!
Ik doe echt mijn best voor Blacky....het geld zit nu ook helemaal niet mee dus zelf iemand erbij halen kan niet Verdrietig

Ik ben net weer even bij Black geweest...
Het ging helemaal niet goed Verdrietig het is dat er iemand bij was anders kon ik me denk ik niet goed houden
Beesje heeft gewoon zo veel pijn...

Blacky eet altijd alleen maar gras, en soms dan nog een appel ofzo van mij ( op het moment helemaal niks).

Gelukkig doet mijn scooter het weer dus kan ik er elke dag makkelijk 2 keer heen!

Bedankt renske en griebels voor het uitleggen hoe het zo'n beetje zit ! Lachen

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:25

Jeetje wat vervelend zeg Angie Verdrietig
Ik kan je helaas geen advies geven van wat je moet doen!

lady54

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:34

wij zijn net ff bij blacky geweest (ik ben de zus van sunshine) maar zijn benen zijn zo ongelooflijk dik.

daarnaast hij kan amper lopen, je ziet gewoon dat hij lijdt.

en de eigenaar Boos!

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:38

Hier wat oorzaken waar het ook door zou kunnen komen:

1. chronische nieraandoeningen Er wordt bijvoorbeeld glomerulo-nefritis aangetroffen. Wordt daarnaast necrose van het niermerg aangetroffen, wat nogal eens voorkomt, dan wordt blijkbaar niet altijd even voorzichtig omgesprongen met NSAID's zoals butasolidine en finadyne.
2. een direct op de hoef inwerkend trauma of overbelasting van de hoef
3. een secundair proces bij algemene ziektes, zoals endometritis (darmontsteking), veroorzaakt door bepaalde geneesmiddelen zoals corticosteroïden
4. fermentatiestoornissen in het maagdarmkanaal door ondeugdelijk voer, te snelle voerveranderingen
5. overmatig eten van een koolhydraat, bijvoorbeeld het eten van veel haver of paardenbrok, jong gras, appels …onregelmatig voeren
6. stress en emotionele factoren kunnen de hoefbevangenheid bevorderen
7. een overmatige conditie (het paard is te dik) is een grote factor
8. een afwijkende hoefvorm
9. een verwaarloosd beslag of een verkeerd aangepast beslag
10. een te harde of een te droge hoefwand
11 overbelasting… te lange ritten, een ongetraind paard, een kou pakken,
12 te lang kreupel staan bijv. op een been kreupel staan door nageltred, waarbij de paarden gaan liggen en koorts hebben, of bij het behandelen van straalkanker waarbij het paard aan een of meer benen langdurig kreupel is
13. nageboorte…de nageboorte is niet volledig afgekomen
14. ziekte…langdurig koorts hebben
15. medicijnen...een veelvoorkomende oorzaak is het gedurende lange tijd spuiten van corticosteroïden of andere langwerkende preparaten
16. allergieën verschillende soorten allergieën kunnen hoefbevangenheid veroorzaken
17. giftige stoffen ook verdroogde zaden/ grassen / heesters die giftig zijn werken hoefbevangenheid in de hand
18. ongevallen
19. nageltred vernageling van een niet passend of verkeerd ijzer
20. verwaarlozing
21. ziekte van Cushing. Tumor aan de hypofyse.

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:40

Ik ben alleen bang omdat ik begrijp dat de pony er vaker last van heeft dat het chronisch is geworden.
en dan kun je er helaas weinig tot niks meer aan doen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 12:34

bleuberta schreef:
Ik ben alleen bang omdat ik begrijp dat de pony er vaker last van heeft dat het chronisch is geworden.
en dan kun je er helaas weinig tot niks meer aan doen.

Ja idd, er staan wel een aantal dingen tussen die het kunnen zijn!
Maar wat zou dan nu nog het beste zijn voor Blacky?

Gisteravond rond 10 uur zijn mijn vriend en mijn zus en ik dan nog naar Blacky geweest, was nog geen verbetering tezien...maarja dat kan ook niet Verdrietig

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:03

Helaas kan ik dan hier maar 1 antwoord op geven.
En dat is als de pony echt veel pijn heeft zou het beste zijn om hem in te laten slapen....
Maar helaas zoals ik begrepen heb heb je daar geen zeggeschap over.
Ik weet ook niet wat je er verder aan kunt doen aangezioen dat de eigenaar niet echt mee wil werken.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 15:25

bleuberta schreef:
Helaas kan ik dan hier maar 1 antwoord op geven.
En dat is als de pony echt veel pijn heeft zou het beste zijn om hem in te laten slapen....
Maar helaas zoals ik begrepen heb heb je daar geen zeggeschap over.
Ik weet ook niet wat je er verder aan kunt doen aangezioen dat de eigenaar niet echt mee wil werken.

Daar zat ik ook over te denken.....maar helaas kan ik dat niet beslissen Verdrietig
We hebben net de eigenaar opgebelt maar hij was nog niet thuis, we kregen zijn vrouw aan de telefoon.
We hebben gezegt dat het zo echt niet gaat...

Ik heb ook helemaal geen medicijnen meer om hem die tegeven.....
De eigenaar zou gister al nieuwe medicijnen moeten komen brengen maar dat heeft hij niet gedaan.
Ik heb foto's gemaakt van vandaag en ik plaats ze hier, ik hoop dat het mag....

http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto& ... y=Z6YA7WJG
Ik samen met black in de wei ...

http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto& ... y=3SQYJCOE
Nog steeds z'n oortjes naar voor Lovers

lady54

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:01

we hebben net de eigenaar opgebeld om de dierenarts te laten komen , maar het antwoord raad je waarschijnlijk al :
nee Boos! Boos! Boos! Boos!

wat moeten we hier nu mee, wij kunnen verder dan ook niks meer doen aleen nog maar goed voo hem zorgen ...
maar die pijn Verdrietig

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 18:23

lady54 schreef:
we hebben net de eigenaar opgebeld om de dierenarts te laten komen , maar het antwoord raad je waarschijnlijk al :
nee Boos! Boos! Boos! Boos!

wat moeten we hier nu mee, wij kunnen verder dan ook niks meer doen aleen nog maar goed voo hem zorgen ...
maar die pijn Verdrietig

Idd hij zei: ja dan kan ik iedere dag wel de dierenarts laten komen.....

wat moeten we hier nu mee?? Huilen Boos!

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:45

He wat ontzettend vervelend!! Ja en wat moet je met zo'n eigenaar? Sommige mensen zou ik wel eens....grrr!!
Ik heb helaas geen ideeen wat je nog zou kunnen doen, lijkt me dat je alles al geprobeerd hebt. Meid wat erg voor je en natuurlijk voor Blacky!

Mocht het zijn dat hij stiekem bijgevoerd word: zou je dan geen bord bij de wei kunnen zetten? "Deze pony niet voeren, hij wordt er erg ziek van" of iets dergelijks?

Ik wens jullie heel erg veel sterkte! en een pluim voor jou! en je zus en je vriend die ook meehelpen! Ik vind jullie toppers!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 19:52

Angie... dit doet mij ook pijn, aangezien ik toch 2 weken lang voor Blacky heb gezorgt. Als er iets is wat ik kan doen, laat het me maar weten. Ik probeer morgen nog even langs te gaan, hoe laat ben jij er?
Kunnen we nu niet de DB inschakelen? Renske, weet jij dit?

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:22

idd misschien kan de db er iets aan doen??
Anders zou ik het ook niet weten.. het is hartverscheurend om zoiets te zien......

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:30

@Bleuberta:
Kijk eens goed naar die foto's, zie jij net als ik dat Blacky tussen de vetkwabben die hij heeft, niet ontzettend mager is? Of lijkt dat alleen maar?

lady54

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:52

wij gaan de dB weer inlichten heb net het nummer van renske gekregen, dan maar weer op die manier proberen !

liefs kelsey

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:38

Morgen wordt er actie ondernomen
Dus meer info morgen pas...

lady54

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:45

zoals griebels al zegt gaan we morgen dingen bespreken en word er actie onder nomen.
wij houden jullie op de hoogte

veel liefs kelsey

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 23:16

AnnaBabs: Bedankt! Verdrietig

Ik ben blij dat griebels en lady54 ( mijn zus dus) morgen er heen gaan!!Ik kan er jammer genoeg zelf niet bijzijn...
Ik ben vandaag al thuis gebleven en heb best veel gemist... dus ik moet morgen naar school.

Voor mensen in mijn omgeving lijkt het misschien alsof het me niet zoveel doet maar toen straks toen ik ff boven was kwam het er toch wel uit....vooral nadat ik hoorde dat de eigenaar het niet nodig vind om de DA erbij te laten komen Verdrietig

Ik hoop zo dat er snel iets gebeurt...voel me er echt kl*te door! vooral als je het beesje daar zo in de wei ziet liggen

Ben heel erg blij dat mensen me willen helpen nu met Blacky! OK dan!

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 00:06

Ik kan zo kwaad worden op die eigenaar he. Dat hij nu nog niet ziet wat er met Blacky aan de hand is. Boos!
Gelukkig heb je Griebels en je zus die er heen kunnen gaan en zich over hem kunnen ontfermen als jij dat ff niet kunt. Je kunt tenslotte niet alles alleen doen.
Ik hoop dat het niet te laat is voor Blacky en dat hij er nog bovenop komt.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 13:49

Vandaag zouden Griebels en mijn zus naar Blacky gaan, ik zat dus gewoon op school.
Om 12 uur zag ik ineens dat ik gebelt was dus vroeg of ik ff naar de wc mocht, wat eigelijk niet mocht maar na lang zeuren wel.
Ik gelijk terug gebelt.... maar had ik weer geen bereik Boos! daarna lukte het gelukkig wel! Ik kreeg mijn zus aan de telefoon en hoorde al dat het niet goed was, ze vroeg of ik naar huis kwam.
In de pauze (10 voor 1 dus) ben ik gelijk naar huis gefietst!

Toen we bij black aankwamen stond hij..... hij kon nog maar amper lopen!
Daarna kreeg mijn zus een smsje van griebels, ze heeft gelijk mijn moeder opgebelt, de dierenbescherming was bij hem geweest....
Ze hadden gezegt dat hij chronisch hoefbevangen was....er is dus niks meer aan tedoen, of met pijn laten staan of in laten slapen.
Wat ik dan zou willen is wel duidelijk.....hoop dat de eigenaar daar ook voor kiest! Huilen

Nathalietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:27

Wat erg zeg..
Dat de eigenaar het zo ver heeft laten komen, dat er niets meer aan te doen is
Ik hoop het beste voor Blacky, dat ie geen pijn meer heeft, hoe verdrietig het ook is!
Heel veel sterkte Ach gut

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 14:34

Bedankt!
Als hij er optijd bij was geweest was dit zo niet gebeurt Verdrietig
Vandaag of morgen moest de DA komen geloof ik....

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:40

Jeetje meis
Heel veel sterkte gewenst, gelukkig heb je wel een paar lieve mensen om je heen die je een beetje kunnen steunen en helpen.
Pluimp voor jou maar ook voor hun