Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:08

!!!!!!!MENSEN IN PURMEREND!!!!!!!

Doe je zadel achter slot en grendel! Op dit moment zijn er in purmerend al 3 pensionstallen leeg gerooft (lees: LEEG) En een ponyclub

In totaal meer dan 20 zadels

Dus ook voor andere mensen: DOE JE KASTEN DICHT EN OP SLOT

(ps ik weet niet of dit hiert mag maar ik wist geen andere plek om mensen te waarschuwen!!)

sorry!

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 08:24

Ook in de buurt van Drachten, in Ureterp, zijn ze in de laatste week van december geweest.
Hier hebben ze steeds aan het eind van de middag toegeslagen, naar wat ik begrepen heb.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:39

Bij stal Henco (pension/trainingsstal) in Ureterp tussen 6 en 7 (etenstijd?)als ik het goed begrepen heb.
6 zadelkasten in zadelkamer opengebroken en zadels/tuigage meegenomen.
Ook nog een boerderij binnengelopen (ze weten niet wanneer, geven een tijdsbestek van 24 uur aan) en uit de schuur/stal 3 zadels meegenomen die niet achter slot en grendel lagen.
Dit is vlakbij waar ik rijd. Mijn zadel bleef daar ook wel eens liggen. Alles gaat nu op slot (schuur/stal) en de brandkast ook...
Ben benieuwd of ze die hele weg nu afgaan!
Dus mensen in Siegerswoude en Bakkeveen opgepast!

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:52

Naar wat ik heb gehoord zijn er bij 3 stallen wat weggenomen joyce, dus dan mis ik er nog eentje.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:53

Misschien later ontdekt? In de Drachtster en de Woudklank hadden ze het over twee volgens mij... Zal het nog even nalezen. Die mensen uit Ureterp wisten ook maar van 2. Wel ook een tijdje geleden al eens in de buurt, hadden ze gehoord op cursus hoefbekappen.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:20

In Heerhugowaard is laatste ook weer ingebroken en zadels gestolen. Ik weet niet precies wanneer en hoeveel er gestolen is maar het was op een privestalling heel dicht bij mijn stalling dus begin me nu wel weer zorgen te maken want vorig jaar was het ook al bij ons in de buurt maar dan op de manege en op een andere privestalling!

Het is gewoon vreselijk!

beautylin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:34

ik vind het niet normaal!
als ze een zadel willen dan moeten ze er zelf maar kopen.
en niet die van een ander jatten! Stoom uit je oren
dan denk je natuurlijk: ja ze jatten hem omdat ze geen geld hebbben
daarvoor. maar de politie krijgt ze te pakken.
en ze hebben het voor altijd op hun geweten! Boos!

Mikkie

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:11

Na de rest van het land moet Zuid Limburg er nu ook aan geloven. In de omgeving van Voerendaal (als ik het goed heb) zijn bij verschillende stallen de zadels gestolen. Hoe en wat weet ik niet precies, dat zal ik nog even navragen.

_ilse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:22

yatoucha83 schreef:
hallo......

mensen pas aub op......

van de zomer, ook de kenmerken: wit busje, kruiwagen waarin ze de zadels meenemen en honden geen bezwaar......

de boefjee van de buurman en de drie rotweilers van stal+een stokoude kockersspenniel werden vergiftigd, ze hebben allemaal 4 dagen voor pampes gelegen. hangsloten werden doorgeknipt en ze hadden een kruiwagen gepakt en daarin alles meegenomen. door het tarweland stonden allemaal sporen die we zelf hebben ontdekt! de politie heeft alleen gevraagd of we verzekerd waren. en toen hebben we sáonds zelf nog maar eens gebeld dat er sporen waren.

het zijn gewoon e t t e r b akken.......

dus pas op want deze stal was ook gewoon naast die mensen hun huis, ze sliepen met de ramen open en de honden liepen buiten.

wees gewaarschuwd en neem iig je zadel mee naar huis!

groetjes yatoucha

Bij ons 7 of 9 zadels gestolen.. Ook wit busje en kruiwagen !! misschien wel dezelfde..

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:36

Natasha schreef:
Politie doet helaas niets aan ( zadel) diefstallen, zelfs niet als je weet waar t gestolen spul ligt.........

WOW! Ik zou er zelf naar toe gegaan zijn en alles terug gejat hebben!
Kom op zeg! Bij mij op stal (manege Nibbixwoud) is op vrijdag de 13 midden in de nacht met keiharde regen en onweer ingebroken *griezelt* De hond heeft NIET gereageerd terwijl het al blaft als er een vreemde op 't terrein is! Echt raar... Maar goed, politie gebeld en er kwam een vrouwtje kijken nouw, daar hadden we veel aan, ik en mijn vriendinnen hadden een spoor gevonden dat door het grasland achter de manege ging, maar uiteindelijk eindigde bij een sloot...
Maar later liepen we aan de overkant van de manege een pad met moestuintjes op, en daar lagen mijn shabrak en die van andere mensen, en ook een aantal zadel hoesen allemaal in de kruiwagens die OOK gepakt waren. Ik was erg boos, de eigenaren van de manege wonen zelf NAAST het bedrijf en er woont OOK nog iemand voor het bedrijf. Helaas is er niks meer terug gevonden qua zadels, ik vind het heel erg, want het waren ook zadels waar mensen toch herinderingen aan hadden, zoals iemand die het zadel van zijn overleden vader had, ook dat is gestolen dat vind ik heel erg voor zo iemand.
maar ik heb al een nieuw zadel... Owhja een STIP met een TIP!
Je kunt er ook een gewoon ketting slot omheen doen en die dan voor de boom en aan de houder waar het zadel op ligt! Helpt perfect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:27

in haarzuilens ( manege castellum ) zijn laatst 12 zadel gestolen geloof ik Scheve mond

knabgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 23:21

ik rij op manege castellum en daar is nu weer ingebroken mijn kluisje hebben ze opengebroken Boos! maar er is gelukkig uit mijne niks gestolen Vingers aflikken helaas had niet iedereen zo'n geluk Verdrietig

Danielle14Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:57

Jah inderdaat bij Castellum!! Ook in die omgeving zijn al veel zadels gestolen!! (dus De Meern, Haarzuilens, Harmelen) Ik weet wel dat de zadels gestolen hebben via t weiland bij Castellum! Ik denk niet dat een slotje op je kast veel helpt! Een grote tang en ze hebben m zo open! Ik zit er zelf ook al aan te denken om me springzadel thuis te laten liggen, ik spring maar 1x in de week (aangezien mijn pony vlakbij Castellum staat)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 00:04

idd

2e keer nu bij castellum in korte tijd Lachen zit er zelf ook maar aan te denken mijn zadel mee te nemen naar huis...(maria's hoeve, behoorlijk inde buurt }> ) maarja heb geen duur zadel, weet het merk niet eens (kadet ofzo Clown maar geloof niet dat iemand daar ooit van gehoord heeft)

blij dat ik niet meer bij castellum rijdt... Aangezien ik mijn digi (die niet goedkoop was, zacht uit gedrukt) daar altijd bewaarde

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:08

In BEST (bij Eindhoven, Noord Brabant) zijn in de nacht van 9 op 10 februari 2 zadels gestolen. 1 australian stock zadel, bruin aan de bovenkant, blauwe onderkant, zónder knop aan de bovenkant. Dit zadel is zo'n jaar oud en is zo'n 400 E waard.

Het andere zadel is een Nedhorse (eigen merk van Ruiterstad) zadel, namaak van de passier Grand Gilbert, deze is zwart, met een diepe zit, met als KENMERK: een bobbel op het rechter kniewrong, van zo'n 2 bij 4 cm. Ook dit zadel is zo'n 400 E waard

Van de daders is geen enkel spoor, en de politie komt zoals gewoonlijk niet kijken. Verder ook een quat gestolen, en een auto beschadigt (waarschijnlijk gebruikt om de schuurdeur open te maken)

Bij de buren is ook een quat gestolen, en gereedschap.

Ik plaats dit voor xtostarlight, omdat zei zelf niet op internet kan. De inbraak was bij haar thuis.

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:54

Ongeveer halverwege januari in Geldrop (bij Eindhoven) bij een pensionstal zijn er ook verschillende zadels weggehaald.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 15:48

Mijn zwarte ponyzadel (Lemetex veelzijdigheidszadel) is in het voorjaar van 2003 gestolen. Het afgesneden dekje lag nog in mijn kast en de singel werd een paar dagen later teruggevonden in een kruiwagen in de sloot, een kilometer van de stal vandaan.
Het zadel had suede kniewrongen die helemaal glad waren geworden en was voor de rest gemaakt van generfd leer, wat ook al een beetje glad werd. het zadel is in 1989 nieuw gekocht door de vorige eigenaar van mijn pony.
Is er iemand (vanaf 2003 of later) in het bezit van een zwart lemetex veelzijdigheidszadel??? zou je dan even een fotootje willen sturen? Ik hoef het zadel niet terug hoor!!!, maar misschien kunnen we dan kijken of 't 'm is en uitzoeken hoe dat zadel via via bij jou terecht is gekomen.

Tessa_Haifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:43

Heej,
Bij een manege bij mij in de buurt zijn alle kasten open gebroken en alle zadels eruit gehaald..!! Verdrietig
Is al een tijdje geleden..!!

KuzZ

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:01

Hoorde net dat afgelopen nacht in Vianen zadels zijn gestolen!!!! Dus zijn weer in de regio utrecht bezig!!!!!!!!

lousje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:40

hey hallo, bij ons in zeeland was het ook weer raak, bij ons is het dan een paar weken raak, vaak tussen 17.00 uur en 21.00 uur.
dan is het een heel seizoen stil, en dan beginnen ze weer
stomme pokke lui die dat doen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 09:34

in twente (vooral in de buurt van Almelo) zijn ookal 3 pension en trainingsstallen leegeroofd!!
Op 1 springstal hadden ze van die extreem dure zadels van €2500,00 en alles was meegenomen,
Op de pensionstal zijn alleen de kunstof zadels blijven liggen.
Ik sta op een kleine pensionstal waar de eiggenaar naast de stal woont, maar hopen dat ze daar dus niet stelen...

gr claudia

lousje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:41

ehy hallo, bij ons in westkapelle(zeeland), was het elke keer een grijs groene metallic mercedes auto die we regelmatig tegen kwamen, en we hebben het verschillende keren door gebeld aan de politie, maar die zag je echt niet.
Bij ons sloegen ze ook elke keer tussen 17.00 uur en 20.00uur toe.
Boos!

Znoin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 04:37

Ik begreep dat die Mercedes in Zeeland een metallic gouden kleur had?

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:50

Bij ons zijn 2 jaar geleden ook 4 zadels weggehaald en ik weet voor 99% zeker wie het waren alleen ken ik ze niet.
Ik had toen een advertentie in de Vondst gezet van een shatlander te koop en toen kwamen 2 mannen kijken (met trailer en ik geloof een witte bus ervoor). Ik had geen goed gevoel bij die 2 en ik heb niets van de prijs meer afgedaan omdat ik hem zo niet wilde verkopen.
Ik zei tegen mijn man: ik hang mijn tuig binnen, want die 2 vertrouw ik niet. Na 2 maanden heb ik het tuig toch weer teruggehangen bij de stal en 4 maanden later was het weggehaald met de kruiwagen van de achterburen. Het vreemde was dat zelfs een heel oud kapot shetlanderzadeltje weg was en het shetlanderhoofdstelletje en de goede hoofdstellen van een groot paard lagen op de grond, dus ik denk dat het die shetlanderhandelaren waren. Onderweg naar de auto hebben ze nog een spoor achtergelaten van singels, zadelhoezen, sporen enz. De mannen waren een lange slanke blonde man met een bril van ong. 38 jaar en de andere was kleiner en dun, ik denk een zigeunertype ofzo, rond de 35 jaar.
Toen 1 van de mannen aan de telefoon had vroeg ik van welke kant ze af moesten komen en ze zeiden van de kant van Eindhoven, dus ik dacht misschien van het kamp in Vucht ofzo.
Ik weet wel dat ik mijn tuig nooit meer bij de stal weghang.
En het grappige is dat ik de shetlander nu nog heb na 2 jaar. Clown
Ik durf geen advertentie meer te zetten. Verdrietig

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 11:36

Bij ons zijn ook 2 zadels gestolen dit is vorige week gebeurd, waarschijnlijk overddag want 'snachts is de deur van de zadelkamer opslot. Gelukkig niet mijn zadel maar van iemand anders (de deur stond wel open) en een ander waardoor je eerst 2 stalgangen door moet lopen naar een poets/was plaats. De eigenaar van de stal woont daar direct langs. Ik heb 2 sloten op de kast maar ik overweeg om er nog een aan te hangen...