waarom is PAARDEN slachten altijd zieliger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 08:56

Slachten is een doodnormaal iets en zolang het op een dierwaardige manier gebeurd ben ik er niet tegen.
Ik zal mijn biefstukje er toch echt niet om laten staan.

maar voor alle vegetariers onder ons: op wat voor zadel rijden jullie? Schijnheilig

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:16

hebben vast allemaal een wintec zadel! Haha!

maar de reden waarom mensen het "zieliger" vinden als een paard geslacht word,dan andere dieren is vrij eenvoudig.

We hebben nu eenmaal een binding en een emotionele band met paarden (durf ik wel te stellen op dit forum)
De meest van ons gaan niet elke dag een koe of een varken poetsen.
En er op rijden en tegen aan kletsen.

Ik wil ook nog heel graag weten wat voor kaas jullie eten?
Kijken of jullie echt van die intelligente brave vegatariers zijn...
Kom maar op!

en idd ook wat voor zadel jullie hebben!hahahaha

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:31

weer alle veehouders worden over 1 kam geschoren...... Heb op verschillende koeienbedrijven stage gelopen en ik kan alleen maar zeggen dat ik daar gelukkige dieren gezien heb! 's Morgens eerst lekker rustig aan wakker worden terwijl de boer de melkstal in orde maakt, dan met zijn allen gaan dringen wie nou het eerste mag en na het melken een lekker menuutje voor ze. In de zomer lekker naar buiten toe, of de hele dag of dat ze zelf de keuze hebben maakt mij niks uit, 's winters de hele dag lekker voer. Koeien een beetje controleren de hele dag door, als ze een dikke wintervacht hebben raken ze die vaak nog kwijt ook, zelfs de kalveren krijgen een heerlijk menu van melk, brok en kuil/hooi. Het enige waar ze eigenlijk bij na moeten denken is lekker gaan liggen in de RUIME boxen, met een goede mat en veel zaagsel dat ze ook nog zacht liggen. En daarna lekker herkauwen, wat wil je als koe nog meer???? Als ze ziek zijn is de VA de eerste die gebeld wordt, of als ze moeite hebben met afkalven (in lekkere ruime boxen met stro).
Ik vraag mij af welk paard zo'n leven heeft, de meeste staan toch meer dan de helft van de dag in een kleine stal, gaan er maar voor een paar uur uit en dan moeten ze ook nog eens bewegen....... heeft een koe het toch beter in een loopstal. En vaak vinden ze dat niet zielig.... (en ja die van mij kan 24 uur per dag naar binnen en naar buiten toe op eigen initiatief)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:35

Quarterh0rse schreef:
ik vind slachten nou niet echt zielig (oke leuk is anders..), zolang het dier het z'n leven wel goed heeft gehad.
een dier hoort buiten te komen vind ik dus Chestnut ik ben het toch niet helemaal met je eens, natuurlijk zullen ze het binnen best goed hebben maar een dier word gelukkiger als het af en toe mag uitgrazen op een groot weiland en ff "dier" mag zijn ipv "product"

Leuke argumenten waar iedereen altijd zo overheen leest zonder erbij na te denken Lachen ....niemand weet of een koe gelukkiger word van het grazen op een weiland(zoals chestnut hier al zei,sommigen zijn gewoon liever binnen).En volgens mij is een dier altijd een dier,het heeft geen idee van het feit dat het een 'product' is.Als dat zo zou zijn zou het aantal zelfmoordgevallen onder koeien wel groter zijn Haha! !

Wij hebben ook koeien en schapen gehad en ik word een beetje ziek van het feit dat boeren zo de grond in getrapt worden.Wij hadden wel een band met onze koeien(in tegenstelling tot wat Danielle zegt.)
Ze hadden allemaal een naam Schijnheilig ...en je wist precies welke speen gevoelig was&welke niet.Ook heb ik wel eens op een koe gereden ja Haha! !Het zijn schatten van dieren& ik weet dat elke boer er zo over denkt.Je gaat toch ook geen schoenen verkopen als je schoenen haat Knipoog !

Ik wil hierbij even laten weten dat je misschien maar eens de overheid de schuld moet gaan geven van het feit dat de koeien binnenstaan !Een boer wil niets liever dan zijn koeien het land opgooien.Wel eens erover nagedacht dat een fles cola in de winkel duurder is dan een pak melk?
cola=water met een kleurtje&wat bubbels wat in een fabriek gemaakt word.
Melk=koe voor nodig die gevoerd moet worden,kalfje(de tijd die je in de koe en het kalf moet steken)de melktijd.De regels waar je je aan moet houden als boer.Vervolgens de melkwagen die de melk moet ophalen en het dan nog moet verwerken in de fabriek.

Van de prijs van melk moeten een hoop meer mensen leven dan van cola Knipoog ...dus aan alle vegetariers,wil je helpen : DRINK MELk Pling Haha! !

Edit:sorry voor het offtopic gaan Bloos .Ik vind paarden slachten niet zielig,mijn pony is in augustus na jaren trouwe dienst ook geslacht.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:42

ruitje schreef:
Leuke argumenten waar iedereen altijd zo overheen leest zonder erbij na te denken Lachen ....niemand weet of een koe gelukkiger word van het grazen op een weiland(zoals chestnut hier al zei,sommigen zijn gewoon liever binnen).En volgens mij is een dier altijd een dier,het heeft geen idee van het feit dat het een 'product' is.Als dat zo zou zijn zou het aantal zelfmoordgevallen onder koeien wel groter zijn Haha! !

Wij hebben ook koeien en schapen gehad en ik word een beetje ziek van het feit dat boeren zo de grond in getrapt worden.Wij hadden wel een band met onze koeien(in tegenstelling tot wat Danielle zegt.)
Ze hadden allemaal een naam Schijnheilig ...en je wist precies welke speen gevoelig was&welke niet.Ook heb ik wel eens op een koe gereden ja Haha! !Het zijn schatten van dieren& ik weet dat elke boer er zo over denkt.Je gaat toch ook geen schoenen verkopen als je schoenen haat Knipoog !

Ik wil hierbij even laten weten dat je misschien maar eens de overheid de schuld moet gaan geven van het feit dat de koeien binnenstaan !Een boer wil niets liever dan zijn koeien het land opgooien.Wel eens erover nagedacht dat een fles cola in de winkel duurder is dan een pak melk?
cola=water met een kleurtje&wat bubbels wat in een fabriek gemaakt word.
Melk=koe voor nodig die gevoerd moet worden,kalfje(de tijd die je in de koe en het kalf moet steken)de melktijd.De regels waar je je aan moet houden als boer.Vervolgens de melkwagen die de melk moet ophalen en het dan nog moet verwerken in de fabriek.

Van de prijs van melk moeten een hoop meer mensen leven dan van cola Knipoog ...dus aan alle vegetariers,wil je helpen : DRINK MELk Pling Haha! !

Edit:sorry voor het offtopic gaan Bloos .Ik vind paarden slachten niet zielig,mijn pony is in augustus na jaren trouwe dienst ook geslacht.

amen!

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:43

Wat grappig, weer een discussie over veehouderij en zielig en juist niet zielig enzo. Terwijl het begon over zielig slachten. Het antwoord op die vraag is al gegeven: paarden rijd je en poets je, en varkens en koeien niet. simpel. Daarom zijn Nederlanders ook vaak zo verontwaardigd als ergens in het buitenland hond gegeten wordt. Dat is zielig, zegt men dan.

Ik heb helaas geen tijd om uitgebreid op te reageren, moet aan het werk.
Maar om kort te gaan: zelf eet ik geen vlees, om een veelheid van redenen. Ik ken wel verschillende boeren en weet dat die veel meer van de dieren houden dan mijn collega vegetariërs vaak denken. En ze zouden allemaal graag nog diervriendelijker werken, maar ja de consument (ja wij allemaal ja) willen nu eenmaal dat schijfje vlees en dat pak melk belachelijk goedkoop in de supermarkt hebben liggen, dus een boer in Nederland moet gewoon kiezen: heel kostenefficiënt werken OF de boel failliet laten gaan en een kantoorbaan zoeken (of naar Canada emigreren). Zeker nu de subsidies voor biologisch boeren weer minder zijn.

De verontwaardige boeren die hier gereageerd hebben zijn zo te zien allemaal melkboeren, en daar hebben de dieren het nog het best. Hoewel jullie ook weer een beetje doorschieten in je verdediging. Die koeien willen graag gemolken worden omdat de uiers anders zeer gaan doen. En die kalfjes (vooral de stiertjes) die ze jaarlijks moeten krijgen om melk te kunnen produceren, wat gebeurt daarmee? En ik heb nog geen reacties van varkensboeren gezien. Maar die hebben wel wat anders aan het hoofd met die dioxine in de aardappelschillen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:54

Kornelius schreef:
ze zouden allemaal graag nog diervriendelijker werken, maar ja de consument (ja wij allemaal ja) willen nu eenmaal dat schijfje vlees en dat pak melk belachelijk goedkoop in de supermarkt hebben liggen, dus een boer in Nederland moet gewoon kiezen: heel kostenefficiënt werken OF de boel failliet laten gaan en een kantoorbaan zoeken (of naar Canada emigreren). Zeker nu de subsidies voor biologisch boeren weer minder zijn.

De verontwaardige boeren die hier gereageerd hebben zijn zo te zien allemaal melkboeren, en daar hebben de dieren het nog het best. Hoewel jullie ook weer een beetje doorschieten in je verdediging. Die koeien willen graag gemolken worden omdat de uiers anders zeer gaan doen. En die kalfjes (vooral de stiertjes) die ze jaarlijks moeten krijgen om melk te kunnen produceren, wat gebeurt daarmee? En ik heb nog geen reacties van varkensboeren gezien. Maar die hebben wel wat anders aan het hoofd met die dioxine in de aardappelschillen.

Met het bovenste stuk ben ik het goed eens Lachen !Ik vind het ook raar dat de subsidies voor biologisch boeren niet omhoog gaan Scheve mond !Zowiezo is het krom,wel eens gezien hoe de andere boeren het in de EU hebben?.....Noorwegen heeft aardig wat subsidies.

Ik kom inderdaad van een melkvoerbedrijf.Hoe het met vleesbedrijven zit weet ik niet,maar inderdaad....die zullen nu ook wel blij zijn dat alle diertjes naar de slacht mogen omdat iemand anders niet oplet bij de aardappelschillen(ik heb wel gewoon maccain frietjes gegeten Vingers aflikken ....mijn dioxide gehalte zal ook wel tof zijn >;))

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:50

Kornelius schreef:
Wat grappig, weer een discussie over veehouderij en zielig en juist niet zielig enzo. Terwijl het begon over zielig slachten. Het antwoord op die vraag is al gegeven: paarden rijd je en poets je, en varkens en koeien niet. simpel. Daarom zijn Nederlanders ook vaak zo verontwaardigd als ergens in het buitenland hond gegeten wordt. Dat is zielig, zegt men dan.

Ik heb helaas geen tijd om uitgebreid op te reageren, moet aan het werk.
Maar om kort te gaan: zelf eet ik geen vlees, om een veelheid van redenen. Ik ken wel verschillende boeren en weet dat die veel meer van de dieren houden dan mijn collega vegetariërs vaak denken. En ze zouden allemaal graag nog diervriendelijker werken, maar ja de consument (ja wij allemaal ja) willen nu eenmaal dat schijfje vlees en dat pak melk belachelijk goedkoop in de supermarkt hebben liggen, dus een boer in Nederland moet gewoon kiezen: heel kostenefficiënt werken OF de boel failliet laten gaan en een kantoorbaan zoeken (of naar Canada emigreren). Zeker nu de subsidies voor biologisch boeren weer minder zijn.

'

Volgens mij vergis je je, er zijn op dit moment melkveebedrijven 'op slot' i.v.m de dioxinecrisis. Knipoog

Ik wil inderdaad nog wel eens doorschieten, sorry daarvoor.
Maar dat komt, omdat je altijd met die vooroordelen te maken hebt.
Er zijn altijd mensen die van allerlei (soms kwetsende) dingen roepen over de agrarische sector, maar die er eigelijk niets van weten.
En dat doet wel pijn, vooral om dat je weet dat het vaak niet zo is.

Even on-topic, wat betreft het slachten van een paard. Je band met zo'n dier is voor veel mensen zo hecht, dat het gewoon heel gevoelig ligt.
Met zoals, hier eerder al gezegt werd, het eten van hond in oosterse landen.
Wij kunnen ons dat niet voorstellen, omdat die dieren hier een hele andere 'functie' hebben als hier.
Net zoals dat ze in India zich niet voor kunnen stellen dat wij hier koe eten.

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:06

Bedankt boerinnetje daar hoef ik tenminste geen bril bij op te zetten Haha!

Volgens mij zijn het ook melkveehouderijbedrijven die op slot zitten. En naar wat ik gehoord heb zijn er tot nu toe nog geen bedrijven gevonden met een hogere waarde.

sorry off-topic

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:33

Graag gedaan, hoor *LOL*

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:42

Ik vind slachten niet zielig zolang het op een diervriendelijke manier gebeurt, legbatterijen en kistkalveren vind ik wel zielig.
En paardenvlees eet ik niet, niet zozeer omdat ik dat zieliger vindt dan een koe maar omdat het me gewoon niet aanstaat om te eten.
Het is een dier wat de mens toch altijd gedient heeft, een koe ook wel maar anders vind ik...

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:33

Ja klopt melkveebedrijven zitten op slot. Maar ook varkensbedrijven - was gister nog een interview met een varkenshouder op de radio die over een week al geen plek meer heeft als de varkens niet weg mogen.

over offtopic gesproken haha

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 13:14

Weetje dat wij zelfs onze eigen koeien aten soms.Heb ik nooit raar gevonden.Ik denk ook niet dat ik daar bij nadenk.Ik heb toen mijn paard naar de slacht is geweest ook vast wel een frikandelletje gegeten Bloos....denk ik nu pas bij na,wel een vrij jammere gedachte eigenlijk Clown

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 13:49

@ Chesnut:
Ik zei de gemiddelide koe, natuurlijk zijn er plekker het weer beter hebben dan de gemiddelde koe, zoals bij mijn opa, de koeien staat altijd buiten en ze worden niet gemolken en niet geslacht.

Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 13:53

Hier moet ik ook even op reageren. Ik ben al jaren vegetarier en ben begonnen omdat het zielig was. Nu heb ik geen behoefte meer aan vlees, heb het nooit gemost, dus waaro zou ik weer beginnen. Ik let goed op dat ik genoeg vervangers binnen krijg. Ik rijd op een leren zadel en eet kaas gemaakt met stremsel uit klavermagen ,want daar wilden jullie natuurlijk naar toe met die vraag. Theoretisch ben ik dus niet consequent. Boeit mij niet, mijn bijdrage maakt ttoch niet een significant verschiil uit.
Ik ben ook absoluut niet tegen het eten van vlees, we zijn inderdaad alles eters. Maar alleseters wiil dus niet zeggen dat we niet zonder vlees kunnen. En daar gaat het naar mijn idee vaak mis.
Mensen eten elke dag vlees, en als het een dag zonder is, wordt er snel gemoppert. Je hebt niet elke dag vlees nodig! We zouden best in mindere hoeveelheden vlees kunnen eten. En als jullie zo graag vlees willen eten, waarom wi lje er dan niet meer voor betalen?

Het begon met koeien in de wei. Mensen, dit zijn melk koeien. Dit is du sniet je heerlijke biefstukje. Weleens een melk koe goed bekeken? Daar haal je niet een heerlijk stuk mals vlees vanaf. Ze gaan wel degelijk naar de slacht, maar worden boterham vlees, of kroket of minder duur vlees.

Het dure vlees en varkens vlees, daar zie je nisk van hoe die beesten het hebben, wnat die worden onder vaak een stuk mooiere omstadigheden binnen gehouden. Vleesvarkenmoederdieren, die dus biggen moeten afleveren, zitten hun hele leven in een hok waar ze allen kunnen liggen en staan. Niks omdraaien, niks stro. Het liefst zo lang mogelij klicht uit, worden ze rustig van, kost minder energie en dus minder voer, dus minder geld.
Gelukkig zijn hier steed strengere regels voor, en krijgen de meeste biodieren het een stukje beter. We spreken dan over welzijn van dieren.
Groepshuisvesting voor varkens, meer licht.

Ik ben niet tegen het fokken van dieren voor het vlees, en ook niet etegn het eten van vlees. Wel tegen het hele intensieve fokken. Vandaar dat ik vind dat mensen best mindervlees kunnen eten en er iets meer voorzouden moeten willen betalen.

Sorry, lang verhaal maar wilde het even kwijt.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 14:30

Donna schreef:
Hier moet ik ook even op reageren. Ik ben al jaren vegetarier en ben begonnen omdat het zielig was. Nu heb ik geen behoefte meer aan vlees, heb het nooit gemost, dus waaro zou ik weer beginnen. Ik let goed op dat ik genoeg vervangers binnen krijg. Ik rijd op een leren zadel en eet kaas gemaakt met stremsel uit klavermagen ,want daar wilden jullie natuurlijk naar toe met die vraag. Theoretisch ben ik dus niet consequent. Boeit mij niet, mijn bijdrage maakt ttoch niet een significant verschiil uit.
Ik ben ook absoluut niet tegen het eten van vlees, we zijn inderdaad alles eters. Maar alleseters wiil dus niet zeggen dat we niet zonder vlees kunnen. En daar gaat het naar mijn idee vaak mis.
Mensen eten elke dag vlees, en als het een dag zonder is, wordt er snel gemoppert. Je hebt niet elke dag vlees nodig! We zouden best in mindere hoeveelheden vlees kunnen eten. En als jullie zo graag vlees willen eten, waarom wi lje er dan niet meer voor betalen?

Het begon met koeien in de wei. Mensen, dit zijn melk koeien. Dit is du sniet je heerlijke biefstukje. Weleens een melk koe goed bekeken? Daar haal je niet een heerlijk stuk mals vlees vanaf. Ze gaan wel degelijk naar de slacht, maar worden boterham vlees, of kroket of minder duur vlees.

Het dure vlees en varkens vlees, daar zie je nisk van hoe die beesten het hebben, wnat die worden onder vaak een stuk mooiere omstadigheden binnen gehouden. Vleesvarkenmoederdieren, die dus biggen moeten afleveren, zitten hun hele leven in een hok waar ze allen kunnen liggen en staan. Niks omdraaien, niks stro. Het liefst zo lang mogelij klicht uit, worden ze rustig van, kost minder energie en dus minder voer, dus minder geld.
Gelukkig zijn hier steed strengere regels voor, en krijgen de meeste biodieren het een stukje beter. We spreken dan over welzijn van dieren.
Groepshuisvesting voor varkens, meer licht.

Ik ben niet tegen het fokken van dieren voor het vlees, en ook niet etegn het eten van vlees. Wel tegen het hele intensieve fokken. Vandaar dat ik vind dat mensen best mindervlees kunnen eten en er iets meer voorzouden moeten willen betalen.

Sorry, lang verhaal maar wilde het even kwijt.

Helemaal mee eens! OK dan!

Ik ben vegetarier, dus geen veganist... Ik rijd ook op een leren zadel en draag leren schoenen, maar toch heb ik een beter gevoel als ik geen vlees eet, omdat ik dan toch het idee heb dat ik weer een diertje heb bespaard Bloos (vraag me niet waarom)

Enne, @chestnut: Als wij geen vlees zouden eten zouden er minder dieren daarvoor gefokt worden, dus helemaal niet te veel dieren of mestoverschot.. Knipoog

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 14:41

Als de koeien het zo goed hebben waarom zijn er dan zoveel actie groepen om ze een beter leven te geven?

Ik vind paarden slachten niet zielig mitst het goed gebeurt ik vind vee transporten over lange afstande met teveel dieren niet kunnen! Wat ik wel zielig vindt is dat bij bepaalde crisisen (mond en klauw zeer ed) de dieren op slechte wijze worden afgemaakt. Met te kleine kogels bijvoorbeeld.

Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 15:35

Het zijn meestal niet de koeien voor wie een beter leven wordt geeist. Dat gaat om kalfjes, kippen en varkens.
En wat betreft het "ruimen" bij crissisen, dat gaan ze aanpassen, want de betrokken sectoren willen dit nooit meer en zijn van mening dat het op een andere manier mogelijk moet zijn.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 16:06

ik wil graag vegatarische worden.Aleen 1 probleem me ma.Ze zegt dat een stukje vlees gezond is bla bla.En ja nog 1 probleem ik vind vlees harstikke lekker.Daarom heb ik mezelf besloten om alleen kip,varken,rund te eten ojah ook vis.En paardenvlees eet ik nooit omdat me ma het ook nooit in huis neemt.
En ik neem alltijd de kleinste stukje Bloos

nu even over het slachten.Ik vind het niet zielig.Maar dan moeten ze wel snel uit een lijden verlost zijn en niet dat ze er een paar uur over doen om dood te gaan.En de dieren moeten een goed leven hebben gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 16:37

punkies schreef:
Hoi,
zelf ben ik vergetariër maar ik ken zo veel mensen die het slachten van paarden zo absoluut fout vinden, fouter dat het slachten van koeien... Waar slaat dat nou op Verward . De gemiddelde koe heeft een vreselijk leven achter de rug in de bioindustrie en heeft vele kalveren en melk geleverd. En dan word ze met een veewagen waar 10x te veel koeien inzitten vervoerd naar weet ik veel schotland ofzo, en dan word ze daar geslacht.

Het leven van het gemiddelde paard:
het meeste paard is of manege paard of heeft een leuke baas. Het gemiddelde paard word goed verzorgt krijgt eten en gaat somer's lekker de wei in. het gemiddelde Paard werkt hard maar word wel met liefde behandeld.
Paard word oud of word kreupel en gaat naar de slager.. Voor de eigenaren en verzorgsters is dit natuurlijk walgelijker. Maar is het erger dat er een paard dan een koe varken, kip of schaap word geslacht. die zijn hele leven de blouwe lucht niet heeft mogen zien en die zijn hele leven in een klein donker hokje heeft gestaan met, bij een kip, zijn snavel afgebrand of afgeknipt...... DAn vind ik die kippen zelfs zieliger dan de paarden.
aanleiding van dit bericht: ik kreeg net weer zo'n mailtje...

Helemaal mee eens. Paarden zijn niet zieliger dan ander beesten, ik vind het ook juist minder zielig omdat díé een goed leven achter de rug hebben gehad (in de meeste gevallen dan). Dan kun je van het varken, koe, kip, konijn of welk dier uit de bio-industrie dan ook niet zeggen.

Ik vraag me eigenlijk af waarom ze geen paarden in de bio-industrie hebben (niet dat ik daar voor ben, ik ben sowieso gigantisch tegen de bio-industrie).

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:04

dat vraag ik me ook af..ik denk omdat je bijv. niet (dat ik weet) op koeien kunt rijden of op varkens...Dus die hebben geen nut (vinden mensen), alleen om geslacht te worden.. *denk ik..*

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:07

De gemiddelde koe heeft helemaal niet zo'n leven als jij evrteld achter de rug in die bio industrie . Ik weet wel een paar boerderijen met vleeskoeien, die komen ook gewoon in het land enzo.
@ ruitje: wij aten ook wel eens koeien van ons zelf Knipoog .

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:09

femkjuh schreef:
dat vraag ik me ook af..ik denk omdat je bijv. niet (dat ik weet) op koeien kunt rijden of op varkens...Dus die hebben geen nut (vinden mensen), alleen om geslacht te worden.. *denk ik..*

Je kan best op koeien rijden Schijnheilig !En varkens zijn hele leuke huisdieren,liever en intilligenter dan honden Haha!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:13

pferdtje schreef:
Als de koeien het zo goed hebben waarom zijn er dan zoveel actie groepen om ze een beter leven te geven?

Ik vind paarden slachten niet zielig mitst het goed gebeurt ik vind vee transporten over lange afstande met teveel dieren niet kunnen! Wat ik wel zielig vindt is dat bij bepaalde crisisen (mond en klauw zeer ed) de dieren op slechte wijze worden afgemaakt. Met te kleine kogels bijvoorbeeld.

Omdat ze niet weten waar ze het over hebben Schijnheilig

Is ook een domme redenatie ook trouwens.Omdat er nu overal moslimgroepen tegen de christenen zijn zijn de christenen slecht?!(of andersom)....slecht voorbeeld,maar ik bedoel maar,omdat er ergens actiegroepen zijn worden die maar meteen gegloofd.Ik word een beetje ziek van de actiegroepen.Doe dan iets aan (bijv)Brook Hospital....is stukken erger Scheve mond ....

Reactie op de vleeskoeien: Er lopen genoeg dikbillen in het land hoor Lachen ....Weetje wat ik mij dan afvraag he,op hoeveel boeren bedrijven zijn al deze mensen geweest?Ik vind het wel een goed idee om iedereen die vanaf nu zijn mening geeft over de bio-industrie,verteld bij hoeveel boeren hij/zij is langsgeweest Lachen !Gewoon omdat ik me afvraag of dat het berust op eigen ervaringen of via media(dierenbescherming) propaganda?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:15

Sammm schreef:
Helemaal mee eens. Paarden zijn niet zieliger dan ander beesten, ik vind het ook juist minder zielig omdat díé een goed leven achter de rug hebben gehad (in de meeste gevallen dan). Dan kun je van het varken, koe, kip, konijn of welk dier uit de bio-industrie dan ook niet zeggen.

Ik vraag me eigenlijk af waarom ze geen paarden in de bio-industrie hebben (niet dat ik daar voor ben, ik ben sowieso gigantisch tegen de bio-industrie).

Ik denk omdat het vlees niet zo populair is?...de smaak staat niet bekend als iets 'hoogstaands' ofzo Lachen