Verdriet om je overleden paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 19:37

ook jij zal het een plekje gaan geven, alleen niet nu, voor mij is het nu 10 jaar geleden dat me shetlandertje na 18 jaar lief en leed is overleden, en nog mis ik haar.Als ik lang een ander wit wollig shetlandertje loop, blijf ik even staan, geef het beestje een kus of aai en denk weer terug aan haar, soms met een traan soms met een lach. Komt goed, praat erover en huil gewoon. sterkte

lucky_olleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:01

mijn pony is 22 december precies een jaar geleden overleden aan een auto-ongeluk. Ik zit er nog steeds mee, maar wel minder dan als de eerste dagen. Met haar deelde ik alles en heb ik alles van haar geleerd, en dat je haar opeens kwijt bent... Maar natuurlijk gaat het leven door, maar zoals jullie al zeiden je kan paarden niet vervangen maar paarden kunnen ze wel opvolgen. Zo hebben we een nieuwe pony erbij gekocht toen ze was overleden, i.v.m. met de stressende andere pony. Maar het is wel een schatje alleen kan hij olleke niet vervangen...

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 01:38

Tsja het is ook de vraag hoe je paard is overleden.
Bij mij was het op 1 na ander avond de beslissing direct moest nemen.

De 1e paar dagen moest er ook maar niet iemand een grap over paarden maken anders konden ze een flinke rechte vuist verwachten.
Op werk natuurlijk wel personeel voor gewaarschuwd.

Ik droom nog regelmatig over mijn paard hoor, haar urn staat ook in mijn kamer.

Ik ben zelf ook helemaal in een nieuw sport beland, Boksen/Kickboksen daar ben ik wel een tijdje flink zoet mee.

Maar ik blijf nog hier regelmatig naar de paarden foto's kijken, tsja zijn eenmaal leuke dieren en het was een eer om er 1 te mogen verzorgen en onderhouden.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:29

Moeilijk he... ik heb dat met 1 van mijn overleden honden (ben echt hondengek en heb er altijd minimaal 2 rondlopen). Ik heb de afgelopen 5 jaar 3 honden weg moeten brengen, eentje gewoon heel oude en twee ziek). Eentje daarvan was mijn once in a livetime hond, mijn kindje, vriendje, maatje en nog veel meer. Ik hou van al mijn dieren maar deze was ZO bijzonder....heb er nog steeds veel verdriet van ook al is het al 4 jaar geleden.

Janinevv

Re: Verdriet om je overleden paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:33

Ik ben dit jaar 3 veulens verloren, afgelopen zaterdag Bella het derde veulen. Het doet nog steeds zeer maar heb gelukkig veel afleiding van mijn andere ponys.

Het tweede veulen mis ik ook zo nu en dan, als ik met de moeder knuffel bijvoorbeeld. Het is oneerlijk maar ik troost me zelf dat ze nu met elkaar aan het spelen zijn in de eeuwige weides.

Snap jouw ook heel goed ts en is heel normaal.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:55

Ik ben 25november mijn pony verloren. Ik weet precies hoe je je voelt.
Ik kon niet anders dan laten inslapen. Ze heeft een trap gehad van een ander paard,gebroken achterbeen.
Heb er de eerste week echt last van gehad, nu bijna 4 weken verder, besef je wel dat t allemaal echt zo is, maar ook het beste want ik had geen keus. Wel word ik er verdrietig en ook boos van als ik er aan denk dat een ander dier dit Veroorzaakt heeft.
Verder ben ik zelf wel erg nuchter en kan ik het ook wel loslaten. Maar er is geen dag die voorbij gaat zonder ik aan der denk. De ene keer denk ik aan de mooie dingen, de andere keer schiet het telefoontje door men hoofd of het beeld.
Mis der ontzettend, heb haar 14 jaar gehad, geen enkel dier zal der vervangen maar ik moet zeggen dat ik het hele paarden gebeuren ontzettend mis en er zal in de toekomst ook weer een opvolger komen als ik er aan toe ben.