Hoe hard gaat het snelste paard ter wereld?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ronald1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 17:51

Lusitana schreef:
Je moet natuurlijk geen tijden die op de baan worden gelopen vergelijken met een sprintje! Of je nou een paar rondes hard moet of een tiental meters is natuurlijk wel een verschil!!! een paard kan zeker harder dan 60, alleen houdt hij het niet zolang vol. Trouwens er is ook nog zo iets als tactiek op de baan. ze laten ze niet van start tot finish voluit gaan.
Hoe snel het snelste paard is , is lastig te meten. ze gaan nu eenmaal geen wedstrijdjes houden over een stukkie strand, want dan zou je het wel het beste kunnen meten.
80 lijkt me best haalbaar.. 90 weet ik niet.

De draver Tom Ridge die het wereldrecord heeft gelopen heeft is echt wel de hele koers voluit gegaan. Het record is de gemiddelde snelheid over de mijl oftewel 1609 meter. Over iets kortere afstand zou hij en een aantal andere goede dravers wellicht wat harder kunnen. Maar 60 per uur zullen ze zeker nooit halen.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 19:26

Wat ik even wil zeggen.. Ik had al gezegd.. Dat ik wist dat scootertellers afweken.. Daarom wilde ik weten hoe hard het snelste paard ter wereld kon.. Ik heb dus niets gezegt over dravers of iets.. Wil alleen de topsnelheid die een paard ooit bereikt heeft weten ( voor zover bekend ) Ik zat met mijn paard op het moment dat die scooter ernaast reed.. In rengalop.. En het was een sprint.. Ik wil alleen de topsnelheid.. De allerhoogste snelheid.. in een sprint weten.. Sorry voor de kleur.. n het dikgedrukte.. maar de meeste mensen.. Die lezen volgens mij over de berichtjes heen.. Aangezien ik het volgens mij al wel eens eerder heb gezegt.. Dit is btw niet banketstaaf bedoeld Schijnheilig

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:51

ik heb een kilometerteller op mijn kar en mijn top snelheid was 30 km/h dood eng Lachen en erg hard voor een shet vond ik zelf
(niet bewust gedaan ze smeerden m Verward )

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 22:49

hihihi.. jah.. dat kun je ook nog eens hebben haha.. maar op een kar lijkt het me veel enger.. Dat is iets raars van mezelf..Vind het eng op een karretje.. Ik zit veel liever op de rug van een paard..

ilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 16:32

dat zal helemaal een stunt wezen 90 km per uur dan kan je met je paard op de snelweg gaan rijden is weer wat anders er zal zeker wel wat met de kilometerteller van die scooter aan de hand wezen anders kan je mee doen aan guinessbook of records het snelste paard van de wereld. Haha!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 17:05

ilonka schreef:
dat zal helemaal een stunt wezen 90 km per uur dan kan je met je paard op de snelweg gaan rijden is weer wat anders er zal zeker wel wat met de kilometerteller van die scooter aan de hand wezen anders kan je mee doen aan guinessbook of records het snelste paard van de wereld. Haha!

Lees aub de 1000000 berichtjes waarin ik vertel dat scootertellers afwijken, en dat ik dat weet

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:03

Ik snap niet waarom mensen hier zeggen dat die kilometer teller van die scooter kapot is... Zo'n grote afwijking is heel normaal hoor! Haha! Hoe harder je met een scooter gaat, hoe groter de afwijking is (neemt progressief toe).

De meeste scooterpraatjes van "jaaa mijn scooter gaat ??? km/u" zijn daarom in 90% van de gevallen dikke bullshit. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Snader op 09-11-04 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:12

Chipie haalt in volle galop een 62 km/h dacht ik Verward Is een mini-crosser geweest Haha! dus vind dit best te doen Tong uitsteken jammer dat je zo'n snelheid niet in de piste kunt halen Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:51

ik heb net op een site over topsnelheden gevonden: topsnelheid paard (sprint) 65 km per uur , en op een andere topsnelheid quarterhorse 47,5 mijlen per uur, dus dat moet je even omrekenen...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:57

In mijn berekening iets meer dan 76 km per uur. Maar dat was misschien wel niet het allersnelste paard ter wereld, da´s moeilijk meten, er zijn er zoveel.....

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 23:09

Snader schreef:
Ik snap niet waarom mensen hier zeggen dat die kilometer teller van die scooter kapot is... Zo'n grote afwijking is heel normaal hoor! Haha! Hoe harder je met een scooter gaat, hoe groter de afwijking is (neemt progressief toe).

De meeste scooterpraatjes van "jaaa mijn scooter gaat ??? km/u" zijn daarom in 90% van de gevallen dikke bullshit. Knipoog

hehe.. ben blij dat er iemand is die het begrijpt.. Lachen thank joew

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 23:11

Lusitana schreef:
In mijn berekening iets meer dan 76 km per uur. Maar dat was misschien wel niet het allersnelste paard ter wereld, da´s moeilijk meten, er zijn er zoveel.....

Zelf zat ik aan meer als 60 te denken.. want toen ik vroeg in de morgen naar mijn reed.. Bij iemand achterop.. kreeg ik geen tranen in mijn ogen.. en toen ik op mijn paard zat.. Wel.. en niet zo'n beetje ook.. maja.. daar kun je dat natuulrijk niet aan zien.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 08:31

Het snelheidsrecord is idd zo, gemeten in een officiele race. Maar in 1920 heeft het paard Man o' War ( ) tijdens een training het bit genomen, en een mijl of meer, over een slechte baan, in iets meer dan 72 km/h geracet. Natuurlijk was dit niet officieel, en in een race heeft hij nooit volluit gelopen. Ook is niet zeker of de bron betrouwbaar is, er is veel over hem gesproken, maar het word door meerdere oude kranten vermeld, dus dan moet het haast wel waar zijn

uit het record topic. hij liep dus 72

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 09:38

haha.. het komt steeds dichter in de buurt.. Het gaat mij ook niet om .. Officieel.. Vraag me gewoon af.. hoe hard een paard kan.. (In het wild mag dus ook ) Bedankt allemaal!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:43

volgens het shetlandponystamboek kunnen de shets op hun top 50/55 gaan, en met scooter gemeten en we gingen 52 Bloos

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:04

mandy_b_s schreef:
Het snelheidsrecord is idd zo, gemeten in een officiele race. Maar in 1920 heeft het paard Man o' War ( ) tijdens een training het bit genomen, en een mijl of meer, over een slechte baan, in iets meer dan 72 km/h geracet. Natuurlijk was dit niet officieel, en in een race heeft hij nooit volluit gelopen. Ook is niet zeker of de bron betrouwbaar is, er is veel over hem gesproken, maar het word door meerdere oude kranten vermeld, dus dan moet het haast wel waar zijn

uit het record topic. hij liep dus 72

Het snelste paard was Secretariat.
Hij liep 78 km in de rechte lijn van de Kentucky Derby.
Hij had ook een extreem groot hart.
Het is mijn favoriet van de beroemde renpaarden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier een paar links.

http://espn.go.com/sportscentury/features/00016464.html

http://www.angelfire.com/jazz/nutbush/

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 12:49

Lijkt me doodeng om op zo'n paard te racen Tong uitsteken