Weer 2 blessures erbij, het complete verhaal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:33

ah nee he, dat kan er ook nog wel bij, ik vind het echt heel erg voor jou en Fitz Verdrietig wat zal dat als een klap zijn aangekomen, dacht je met KS al het ergste te hebben, heb je ineens iets wat een nog groter probleem is, ik weet maar al te goed hoe dat voelt...

over het afkeuren, ik heb contact met mn verzekering opgenomen, en die betalen me uit zodra ik van Utrecht op paioer heb staan dat hij ongeschikt is om nog bereden te worden, dankeert de verzekering(amev-hippo) 90% uit van het bedrag waar hij voor is verzekerd, en voor 800 euro kan ik hem dan terugkopen

utrecht was gisteren errug snel met hun conclusie dat Q niet meer geschikt was om op te rijden, dus wellicht kunnen ze Fitz ook zo gemakkelijk afkeuren. weet niet hoe je verzekerd bent? Q alleen voor ongeschiktheid voor de sport door ongeval of ziekte, en als hij doodgaat keren ze ook uit. 'gelukkig' nu met de ataxie ook, desje met spat&hko wilden ze niet voor uitkeren Scheve mond

heel erg veel sterkte gewenst Ach gut ik hoop dat ze voor fitz nog zoveel kunnen doen dat hij iig nog lekker bij je in de wei kan staan, met manuele therapie heb ik zowel voor mezelf als voor Q erg goede ervaringen

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:43

Renske20 schreef:
over het afkeuren, ik heb contact met mn verzekering opgenomen, en die betalen me uit zodra ik van Utrecht op paioer heb staan dat hij ongeschikt is om nog bereden te worden, dankeert de verzekering(amev-hippo) 90% uit van het bedrag waar hij voor is verzekerd, en voor 800 euro kan ik hem dan terugkopen

Weet je of dat een standaard bedrag is om je paard terug te kopen, 800 euro? De kans is vrij groot dat mijn paard over 10 dagen ook definitief afgekeurd wordt door een ernstige peesblessure. Ben ook uitgebreid verzekerd bij Amev, en wil (afhankelijk of ze pijn heeft) haar als grasmaaier door laten gaan, en anders in laten slapen.
Zowel Fitzroy als Renske en alle andere mensen die voor dezelfde keus staan, veel sterkte!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:45

Vreselijk Fitz,ik leef met je mee.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:53

afschuwelijk Fitz. Sterkte.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:57

Kom op fitz! een beetje positief blijven hoor! Ik heb ruim een jaar met mijn paard lopen tobben, en nog is hij niet helemaal goed. Wat begon met een vrij eenvoudige peesblessure, eindigde in een zwaar verstuikte knie en geirriteerde peesschede. Zo erg dat meneer achterstevoren in de box stond en zichzelf niet eens meer om wou draaien voor eten. Na tig onderzoeken, inspuitingen enz. kwam er uit dat hij artrose in zijn rechtervoet heeft. Sta dr niet verbaasd van, heeft ie nl ook in zijn linkervoet. Hier heeft hij drie jaar terug een aantal inspuitingen voor gehad, en pas na een paar maanden was hij hier goed mee en is ook nog steeds goed. Nu na heel veel ups en downs, waaronder een weekopname in de kliniek als laatste redmiddel en drie weken boxrust is zijn been eindelijk goed. Maar nog steeds kreupel door artrose in de onderhals en totaal verkramping van zijn spieren. Ik ben nu twee maanden verder en eindelijk loopt hij op het harde rechtuit zuiver. En dan alleen nog maar als ik hem lang en laag rijd, terwijl hij hier best wel moeite mee heeft. Aan de hand nog niet en in de bak ook nog niet. Maar heb er wel vertrouwen in dat dit weer goed komt, als het maar de tijd en de goede training krijgt. Een beetje vertrouwen mag je nog wel hebben hoor! Mijn paard wordt ook behandeld door de manueel therapeut en die kan aardig wat rechttrekken. Dus kom op kop omhoog. Veel sterkte!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:01

wat een K* verhaal Fitz! Alle sterkte toegewenst Verdrietig

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:02

Twinklebel: Je kunt hem vaak terug kopen voor de slachtprijs. Sterkte ermee Fitzroy.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:04

Tsjonge! Fitz! Wat verschrikkelijk.... Wat zul je je rot voelen.
Sterkte. Misschien is er straks een lichtpuntje! Ik hoop het van harte voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:08

oh nee hè

Tjee, het zit jullie ook echt niet mee zeg.
Sterkte

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:09

Snert, wat een rotnieuws weer. Het zou zo mooi zijn als hij nog een tijdje mee mocht verhuizen en een baantje kon krijgen als grasmaaier.
Wees wijs, veel sterkte.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:10

OMG, ben gewoon sprakeloos Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:15

Veel sterkte voor Fitz en natuurlijk ook voor zijn baasje.
Als de nood aan de man komt, weet ik nog wel een taktiek om hem af te laten keuren op een nette manier, pb maar.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:23

Jeetje wat vervelend voor jullie Scheve mond
Hopelijk kan hij voorlopig nog wel een mooi leven op het
weiland tegemoed gaan.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:52

tjee nou lijtk echt alles tegelijk te komen.
sterkte leontien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:06

Wat ontzettend rot Fitz! Inderdaad hoop ik dat je een kliniek weet te vinden die hem wil afkeuren. Want dit is wel ernstig!

Sterkte en je weet mijn telefoonummer he!

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:08

Sterkte Leontien.

Het lijkt wel niet te mogen he. Het pleit in ieder geval voor zijn karakter dat hij het nog zo lang volgehouden heeft als ik het allemaal zo hoor. Ik wens je in ieder geval heel veel wijsheid toe.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:10

Scheve mond Weet niet zo goed wat ik moet zeggen...

Sterkte!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:18

Ben er stil van, klinkt heel erg heftig allemaal... Heel erg veel stertke ermee Ach gut

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:37

Wat een verschrikkelijk nieuws zeg, ik ben er stil van Scheve mond
Heel veel sterkte, ik hoop dat er nog een toekomst is voor Fitz.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 22:43

Ik heb net Fitz gehaald en hij stond zo lief te hinniken naar me Lovers

Hij verdient gewoon alle kansen om hem weer helemaal goed te krijgen.
We gaan dus weer behandelen en hopelijk slaat het nu allemaal aan.
Ik werd vanmiddag alleen een beetje moedeloos van de berichten van de DA.
Ik wil ook graag voor Fitz dat hij weer paard kan zijn, want van dat stappen de hele tijd wordt hij niet echt vrolijk.

Kimmie1, ik weet niet hoe lang je al op Bokt komt, maar geloof mij, van al het geld dat ik in al die jaren aan DA-kosten heb gemaakt voor Fitz had ik al een leuk sportpaard kunnen kopen.
Vandaar dat ik het vanmiddag even niet meer zag zitten, na 3 weken geleden de diagnose KS gehoord te hebben, kwam er vandaag nog even een verhaal overheen.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:49

Meis, héél veel sterkte! Ach gut

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:50

Jeetje wat veel rotnieuws in zo'n korte tijd. Ben blij dat je het weer een beetje ziet zitten om te gaan vechten voor Fitz. Sterkte.

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:04

Wat een rotnieuws zeg. Ik wens je heel veel sterkte!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:41

He bah, wat naar allemaal...

ik weet even niet goed wat ik hierop moet zeggen, die arme Fitz... Verdrietig

Kan me voorstellen dat je 't ook allemaal even niet meer weet...

Heel veel sterkte in ieder geval...

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:50

Jakkus Leontine, het zit je echt niet mee Verdrietig
Ik vind het super dat je toch nog probeert te behandelen, ik hoop van harte dat het aanslaat!! Sterkte!