Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

veel te onoverzichtelijk ook! Mist schreef:Het is een club die alles nogal zwart-wit ziet, tot het banale af. Hoefijzers zijn echte martelwerktuigen in hun ogen, hetzelfde geldt tegenwoordig voor dekens.
De auteur van de site moedigt mensen aan hun paarden zelf te bekappen, wat ik levensgevaarlijk vind. Bij hem zijn cursussen te volgen om dit te leren, terwijl hij zelf geen medische opleiding heeft, laat staan gediplomeerd hoefsmid isgewoon een hobbyist die onder het mom van "natuurlijk bezig zijn" een vaste fanclub heeft opgebouwd, en een behoorlijk fanatieke.
Cassidy schreef:Wat ze een beetje uit het oog verliezen is het feit dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om de paarden zo te houden als zijn dat doen. Met name in de randstad is de ruimte soms beperkt en is er niet genoeg weiland om een paard de hele dag buiten te zetten, zozeer je ze het ook zou gunnen. En voor de rest zijn ze een beetje te fanatiek, en zoals al eerder opgenoemd, te star. En zoals een van de volgelingen eens zei: "als ik geen paard kon houden op die manier dan had ik geen paard", laat iedereen dat voor zich zelf beslissen...

en ook heeft het mij verder geholpen door te prikkelen meer antwoorden te zoeken.
Lusitana schreef:Ja, en wat vindt jou geweten van het opsluiten van een sociaal dier dat ongelukkig is in z´n uppie? Je kunt niet ontkennen dat het toch niet het meest ideale is. Verder moet je het eerder zien als holistisch en niet als natuurlijk in de zin van terug naar wild. ik denk eerder dat het anderom is en een heleboel mensen niet openstaan voor hun ideeën. Ik heb nog steeds geen voorbeeld gezien waaruit hun fanatisme blijkt. Het enige fanatisme wat ik kan bespeuren zit in de anti-groep.
Lusitana schreef:Ja, en wat vindt jou geweten van het opsluiten van een sociaal dier dat ongelukkig is in z´n uppie? Je kunt niet ontkennen dat het toch niet het meest ideale is. Verder moet je het eerder zien als holistisch en niet als natuurlijk in de zin van terug naar wild. ik denk eerder dat het anderom is en een heleboel mensen niet openstaan voor hun ideeën. Ik heb nog steeds geen voorbeeld gezien waaruit hun fanatisme blijkt. Het enige fanatisme wat ik kan bespeuren zit in de anti-groep.
Lusitana schreef:wat dat geweten betreft, ik reageerde even op de laatste zin van skipper die iets zei over dat "zij" vinden dat je het maar met je geweten uit moet vechten.
en dat is ook zo. als jij vindt dat je je paard niks te kort doet, dan is dat toch prima? .
) Kijk maar in mijn profiel. En ik spreek verder ook uit mijn eigen ervaringen.Antheman schreef:Mijn mening over het forum:
Ik heb er zeer intensief op meegediscussieerd. Ik werd alleen bijzonder moe om alles wetenschappelijk te moeten onderbouwen. Daar had ik geen zin in. Ik wilde graag ervaringen horen en uitwisselen, maar dat werd afgestrafd.
Het Forum hoeft van mij niet meer, om de haverklap vette rellen en niets inhoudelijks over paarden!
Maar van de site heb ik erg veel geleerd!
Ik raad hem nog regelmatig aan.
van de week ging er een discussie over het springen, een paard zou enkelt springen in nood over een schutting, dus die persoon vond springen schandalig, helaas voor haar, gingen de anderen daar fanatiek als ze zijn tegenin, en vertelde over een veulen dat in de wei ook over takjes sprong... maar dat ging nog wel een tijdje door...
Nu ben ik daar onder een andere naam ingelogd en een ander ip, zodat ik toch weer kan meelezen..