Ponyverzorgsters met vreemde ideeën over verzorging

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 14:12

ik zou gewoon tegen dat ene meisje keihard zeggen dat ze niet meer welkom is. Het zijn toch jouw paarden. Die kids kunnen de waarheid best af en soms hebben ze flinke aanpak nodig.

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 14:30

ik zou gewoon de minst aardige niet meer laten komen... het haar verbieden.. wnat zo heb je er ook niks aan..a ls ze gaandoen tegen jou en tegen de pony... schiet je er ook weinig mee op...
succes ermee

marije b

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 15:27

ik vind dit niet kunnen hoor 11 en dan al even een beetje alles in de war gaan schoppen!
JIJ bent degeen die er wat aan moet doen!
ik verzorg ook pony's maar ik doe alleen dingen die mogen!
en als ik iemand mee wil hebben(mag altijd wel Haha! )
dan vraag ik het eerst!
het is toch een pony van jou? als jij niet wil dat 1 iemand niet meer komt dan moet je dat zeggen!
en ga eens met dat lieve meisje praten!
praten helpt!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 20:58

Humm, heb dus groep 7, 11 jarigen, en die moeten best wat verantwoordelijkheid aankunnen. Zijn prima aanspreekbar op gedrag. In elk geval als je niet een invaller bent Knipoog

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 23:11

Citaat:
Op 2001-12-06 01:09, schreef naiade:
die twee oudste hebben bij iemand anders leren rijden, de twee jongste bij mij.
die weten hoe alles in zijn werk gaat en doen hun werk super.

En dat is het hele euvel vaak, iedereen heeft zijn/haar eigen manier om met zijn/haar paarden om te gaan. Als de mening van een verzorgster daar niet bij aan sluit, gaat het fout. Zo heb ik een verzorgster gehad van 15 die rustig -midden in de winter!- mijn paard ging staan wassen met koud water. Zelfs nadat ik 'vriendelijk' had gevraagd dit niet meer te doen is het nog 3x gebeurd!

Nu heb ik hulp van een 14-jarige meisje wat leuk kan rijden, maar van de rest er om heen weinig weet (dat heeft ze ook eerlijk gezegd!) Maar zij wil alles leren (en leert nu dus ook alles op mijn manier) en ze is een snelle leerling! Vaak is zoiets beter (oke het kost je even tijd) dan een verzorgster die denkt alles te weten en niets wil leren....

Percy, heel veel succes met Giant en ik hoop dat het snel beter gaat met hem!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-01 02:41

Citaat:
Op 2001-12-06 22:11, schreef Buitenzorg:
Citaat:
Op 2001-12-06 01:09, schreef naiade:
die twee oudste hebben bij iemand anders leren rijden, de twee jongste bij mij.
die weten hoe alles in zijn werk gaat en doen hun werk super.

En dat is het hele euvel vaak, iedereen heeft zijn/haar eigen manier om met zijn/haar paarden om te gaan. Als de mening van een verzorgster daar niet bij aan sluit, gaat het fout. Zo heb ik een verzorgster gehad van 15 die rustig -midden in de winter!- mijn paard ging staan wassen met koud water. Zelfs nadat ik 'vriendelijk' had gevraagd dit niet meer te doen is het nog 3x gebeurd!

Daar heb je denk ik helemaal gelijk in, het is inderdaad voor een groot deel een kwestie van de dingen op je eigen manier doen en dan is het de kunst om iemand te vinden met ongeveer dezelfde manier van omgaan met paarden en spullen.
Maar soms vraag ik me weleens af of het onwetendheid of pure eigenwijsheid is dat verzorgers het op "hun eigen manier" doen. Niet bij allemaal uiteraard maar wel bij sommigen.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 11:13

[/quote]
Maar soms vraag ik me weleens af of het onwetendheid of pure eigenwijsheid is dat verzorgers het op "hun eigen manier" doen. Niet bij allemaal uiteraard maar wel bij sommigen.
[/quote]

Vaak is het eigenwijsheid. De verzorgster in mijn verhaaltje (die in de winter mijn paard ging wassen...) heeft het nadien nog 3x gedaan! Ook volgde zij achter mijn rug om -ik lag 2 maanden in het zkhs wegens zwangerschapklachten-.....springlessen, terwijl ik niet wilde dat zij dat deed met mijn paard. Ik was niet op stal, maar hoorde natuurlijk alles, dus heb haar berispt en gezegd nog een keer en je kan er mee stoppen! Dus gewoon eigenwijsheid want daarna deed ze ook dat weer en ik heb haar dus van mijn paard afgehaald!

Onwetendheid is m.i. minder erg (alhoewel het erge gevolgen kan hebben), maar dan is het een keer duidelijk uitleggen dat je dat niet wil en dan doen ze het niet meer.
Fouten maken mag (ik doe zelf ook echt niet alles goed hoor, zou wel arrogant zijn om dat te zeggen...) maar van fouten MOET je leren, en als een verzorgster er niet van leert is het m.i. dus meer eigenwijsheid!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 11:42

mijn mening: er niet mee doorgaan... ik zou persoonlijk een wat ouder meisje zoeken,want dit kan gewoon niet goed gaan..... ik zelf ken trouwens een meisje van 9 jaar oud,wat alles zelf doet met dr pony.. ze springt en dressuurt en ze heeft vorig jaar wel een verzorgster gehad hoor...maar die is er mee gestopt omdat mevrouw een ander paard zag wat ze leuker vond...en nu vind dat meisje het niet erg meer..... en het mooiste is nog dat de pony ook veel beter is geworden... (in omgang en met rijden!)dus...ik zou ook even aan je dochtertje vragen... wat zij zou willen..overleggen kan geen kwaad.. toch?en anders inderdaad toch maar stal regels uit printen en goed zichtbaar op hangen!! en ze er effies met hun neus op drukken.... ahaha Haha! groetjes....

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 11:52

Wat mij irriteerd is dat gedoe over de leeftijd!
Toen ik 11 jaar was had ik de complete verantwoordlijkheid over mijn verzorgpony. De eigenaar zorgde alleen voor het water. Voer etc. kocht ik zelf en meldde bij de eigenaar als de hoefsmid of zoiets zodig was.
Dus de leeftijd is niet belangrijk, maar het karakter van de persoon!
Je moet een meisje zoeken dat serieus is aangelegd, ZONDER eigen pony! Iemand die zelf geen eigen pony heeft, waardeert het des te meer om een pony te mogen verzorgen.
Bij mij komen heel veel kinderen vragen.....
Ik zoek ze liever zelf uit. Het kost overigens zeker een half jaar voordat ze ingewerkt zijn en ik ze zelfstandig klusjes laat doen, dus zonder dat ik erbij ben.
Haar waarschuwen en zeggen dat je haar bij de eerstvolgende overtreding niet meer wilt zien!
Gewoon streng zijn, het gaat om je eigen pony's!!!

Veel succes ermee,

groetjes Anke

p.s. oudere hebben vaak al dat vriendjes gedoe, dus ben daar ook selectief mee/in!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 12:05

Citaat:
Op 2001-12-07 10:52, schreef Anke:
Wat mij irriteerd is dat gedoe over de leeftijd!
Toen ik 11 jaar was had ik de complete verantwoordlijkheid over mijn verzorgpony.

Daar heb je gelijk in, het komt nu een beetje neer op de eigenwijze jongere verzorgster, maar het is inderdaad het karakter. Ik ben op een gegeven moment bewust op zoek gegaan naar een 18+ verzorgster, en die was zonodig nog eigenwijzer!
Het ligt aan het verantwoordelijkheidsgevoel wat ze mee gekregen hebben en niet alleen aan de leeftijd.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-01 00:48

Anke heeft zeker gelijk als ze zegt dat het niet alleen leeftijd is, op jongere leeftijd heb je vaak wel iets minder inzicht, daar ontkom je niet aan. Maar die eigenwijsheid is 10 keer erger. Dat inzicht kan je leren. Vanavond belde het aardige meisje, ze komt met haar andere vriendin en ik ga eens met haar om de tafel zitten. Als het goed is wordt ze gebracht door haar moeder dus dat komt mooi uit. Ik ga heel duidelijke afspraken maken en als ze zich daar niet aan houdt is het afgelopen. Dan doen we het wel weer zonder verzorgers. Het andere meisje wil ik hier in elk geval niet meer terug.