Banish is verhuisd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:58

Kowloon, ik weet dat je altijd welkom bent, op de vrijdag- en andere avonden. Ook aan Hekuras (jemig, al Rain's buurmannen verhuizen Bloos! ) de nodige knuffels van de achterblijvers Lachen.

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:02

promptertje schreef:
(jemig, al Rain's buurmannen verhuizen Bloos! ) .

Rambo gaat toch niet verhuizen?
of Rocky? Ik hoop het niet, wij zitten vol hoor! Kan paard niks aan doen...
Tot gauw!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:03

Nee, maar Banish heeft altijd naast Rain gestaan in de huisstal Lachen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:03

Eh, en Rocky is géén buurman van Rain Bloos

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:10

Maar wel een buurTman! En verder nog de enige echte man naast Rain.
Hij doet het wel goed, he? Heeft het baasje nog op gebak getrakteerd?

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 08:44

Nou, op mijn vraag of Banish zich gedragen heeft met zijn nieuwe vriendinnetje, kreeg ik het volgende antwoord van Desiree:

Ik had ze in de wei gezet, en paddy en iones in de bak. De jaarling was wat loperig maar Banish was rustig, liep haar af en toe achterna maar begon op een gegeven moment te grazen. Toen ging ze bij hem staan te eten. Intussen laadde ik de veulens op en bracht ze naar Ome Fons. Ben ik een uurtje weggeweest, en ik rij terug. De overbuurman zat bij mij in de auto, en vanaf de veendijk keek ik naar mijn wei. MAar ik zag niets staan! Ik zeg "ze zijn weg!", en wij komen aan, en zoeken... geen paarden. Alleen paddy en iones die er nog heel rustig bij staan.

Vreemd genoeg stond er wel een shetlandhengstje bij Japie te keuvelen van de buurman. Maar van Banish en de jaarling was geen spoor. Ik paniekerig, ik loop naar de overburen en die zeiden 'ze zijn die kant op". Jan, de buurman snel op zijn scooter weg, ik met zijn vrouw marietje mee in de auto. We reden de straat uit, staken de kruising over de zandweg in en daar vond Jan ze al snel. Met 2en kwamen ze aangebanjerd en we konden ze weer gewoon meenemen. Kijk, voor auto''s ben ik niet heel bang, maar voor prikkeldraad he. DAt zie je hier overal, als het aan mij lag werd het volledig verboden. Ik zette de paarden op stal om tot rust te komen, Banish was bezweet onder zijn dek. We gingen op onderzoek uit. Ze waren door het draad gekomen en de paaltjes lagen omver. Maar het draad van de buurman was ook kapot, en dat was duidelijk de plek waar het hengstje uit was gekomen. Dus die heeft de boel aan het scheiten gebracht! Ze hebben met 3en door mijn pasgezaaide gazon gebanjerd, dus dat is nu ook naar de filistijnen.
Later op de dag heb ik ze met 2en in de bak gezet. Voorlopig vertrouw ik ze nog niet toe aan de wei. En nu zijn ze helemaal rustig in de bak.

Ik schaam me diep. Banish heeft dus weer even laten zien wat een drol het is Bloos Bloos Boos! Huilen
Ik ben wel blij dat er niks ernstigs gebeurd is, al is een verwoest grasveld natuurlijk niet iets om trots op te zijn.....
Maar goed, dit is dus de update tot nu toe..... Schijnheilig
Ik hoop dat er verder geen vervelende dingen gebeuren, tis wel effe goed zo vind ik.

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 08:44

@ Kowloon: Fijn dat het bij jou iig goed gaat!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:35

Oh jee, Banish nu al aan de wandel... Nagelbijten / Gniffelen Tsja, hij is nu eenmaal erg ondernemend Haha!.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:37

Gelukkig is alles goed afgelopen Jouke.Hopelijk gebeurt er nu niets geks meer.

Kowloon,fijn dat Hekuras rustg is .En kom maar gewoon langs hoor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:01

hahahhahahaa dondersteen Haha! Haha! Haha!

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 10:37

Ja, lachen jullie maar!
Ik had hem nog wel zo ingefluisterd om zich te gedragen.
Blijkbaar verstaat hij daar wat anders onder dan ik bedoelde.

Maar misschein (lees: misschien) kunnen we er over een paar dagen om lachen....
Voorlopig zit Desiree met een kapot getrapt grasveld..... Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:17

*LOL* *LOL* *LOL* Echt weer een strakke Banish-actie *LOL* *LOL* *LOL*
Kan me voorstellen dat je die lieve eigenwijze flapdrol mist Jouke.
Mocht je een keertje een weekeinde in de buurt van Banish willen doorbrengen, dan mag je gerust hier in de logeerkamer hoor. Tenminste, Twente is ook weer niet ZO groot, dus waarschijnlijk woon ik wel in zijn buurt nu. Geef 'm maar een dikke zoen op die stoute snoet van 'm!

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 16:09

Sonja schreef:
:)) *LOL* *LOL* Echt weer een strakke Banish-actie *LOL* *LOL* *LOL*
Kan me voorstellen dat je die lieve eigenwijze flapdrol mist Jouke.
Mocht je een keertje een weekeinde in de buurt van Banish willen doorbrengen, dan mag je gerust hier in de logeerkamer hoor. Tenminste, Twente is ook weer niet ZO groot, dus waarschijnlijk woon ik wel in zijn buurt nu. Geef 'm maar een dikke zoen op die stoute snoet van 'm!

Ja, ik mis hem echt enorm en hij is pas een paardagen weg, kun je nagaan!
Het is ook meer het idee dat hij zover weg staat denk ik, want de afgelopen tijd heb ik helaas al niet teveel tijd met hem doorgebracht.

En heel lief aangeboden Sonja!!!
Maar ik kan gewoon bij Desiree slapen als het zo uitkomt, dus ik denk niet dat ik gebruik van je aanbod ga maken. Bloos

Ik hoop wel dat meneer zich de rest van de tijd wel gaat gedragen, anders heb ik toch een probleem...

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:52

Komt vast goed. Sterkte...kan me voorstellen dat je hem mist.
Misschien hij jou ook en ging die je zoeken.....

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 08:13

Nou, we denken dat de merrie uit het landje werd verjaagd door het shette-hengstje en dat banish haar achterna is gegaan.
Toen ze gevonden waren, kwamen ze ook gewoon drollig aangewandeld.
Banish is niet echt een wegloper. Wel een grappenmaker, maar hij hecht wel aan bekende plekjes.
In Noordwijk, waar ik toch direct aan de duinen stond, is hij ook wel eens uitgebroken, maar dan bleef hij altijd wel in de buurt van zijn stal.

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 22:39

Nou, vandaag en gistern zijn er geen gekke dingen gebeurd. Vandaag heb ik nog geen update gehad, maar ik ga er even van uit dat áls er iets geks was, dat ik het al wel gehoord had Bloos
En anders houden jullie nog een verhaal tegoed Knipoog

Banish en de jaarling zijn al wel lekker aan elkaar aan het plakken dus hij heeft echt een leuk vriendje gelukkig Ach gut

Morgen moet ik even naar stal om mijn cap op te halen, want waarschijnlijk gaan we een ritje maken (als het weer meezit), dus misschien zie ik sommigen van jullie nog even!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 14:22

gijsenkim"]
ik zal jullie enorm missen............... gewoon omdat het net even anders was en daarnaast heel leerzaam. Daarnaast vind ik Banish het paard een bijzonder typetje, absoluut geen makkelijk menneke...... paard met chineze gebruiksaanwijzing......... Haha! Haha! Haha! ik kon altijd wel om zijn trukjes lachen.
[/quote]
Banish heeft met rijden misschien een gebruiksaanwijzing, maar zo in de omgang vind ik hem betrouwbaar en gemakkelijk. Hij heeft rust in zich, en ik hoop dat hij die over weet te brengen op zijn nieuwe jaarlingvriendin. Ze plakken al aardig aan elkaar, die 2. Nu staan ze voor het eerst bij paddy en iones in de wei, maar ze staan apart, Banish en de jaarling, en Padyd en iones. Paddy jaagt ze iedere keer weg namelijk. Ze zijn van de week ook al samen op stap gegaan en ik dacht zelfs een moment dat ze gestolen waren, todat ik zag dat het draad op de grond lag. De shetlanderhengst van de buren had namelijk de boel op stelten gezet bij ons, hij was zijn weiland uitgekomen en naar de buren gegaan. toen we ze vonden kwamen ze bedaard aangewandeld van "hoi, jullie ook hier?" Daarna durfde ik ze niet meer in de wei te doen maar in de bak aan de voorkant van het huis. MAar daar is niks te grazen. we hebben de afrastering dus wat aangepast en nu staan ze vandaag voor het eerst weer in de wei. Verder is Banish hier de grootste smeerlap op stal. Hij poept waar hij staat en verspreid het heel zijn stal door. Maar misschien wordt dat beter als hij wat meer thuis is.[quote="banish schreef:
Ja, lachen jullie maar!
Ik had hem nog wel zo ingefluisterd om zich te gedragen.
Blijkbaar verstaat hij daar wat anders onder dan ik bedoelde.

Maar misschein (lees: misschien) kunnen we er over een paar dagen om lachen....
Voorlopig zit Desiree met een kapot getrapt grasveld..... Huilen

Geef hem niet de schuld! Die jaarling laat zich opkl.ten en Banish volgt haar gewoon. Ze hebben elkaar wel gevonden, die 2. Nu staan ze in de wei te vreten en om zich heen te kijken.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:00

Jouke geef Banish maar een dikke knuf van mij en Taverno,hopelijk gaat het goed met je rug als je gaat rijden.

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 21:42

Nou, ik heb hem van iedereen knuffels en groetjes gebracht hoor!
Hij stond heerlijk in de wei toen we aankwamen en kwam meteen naar me toe Lovers
Hij moest wel even zijn nieuwe vriendin showen natuurlijk!
Na een kop thee zijn we een heerlijke rit gaan maken. Mike op Iones en Desiree op Paddy waren mee. Banish was behoorlijk vrolijk en voorwaarts
We hebben hele mooie plekjes gezien en we hebben ons uitgeleefd door heel hard een berg op te galoperen. Banish gaf bij elke galopsprong een bok mee Clown
Op de terugweg hebben we nog even het gas opengetrokken tijdens een sprintje. De kluiten van Iones vlogen ons om de oren, dus ik moest een beetje afstand houden, maar het was héérlijk!

Ik heb geen moment last van mijn rug gehad. Ik heb me gewoon heerlijk mee laten voeren. Het laatste stukje op de harde weg ben ik er vast naast gaan lopen voor de zekerheid, maar het ging echt super!

Nadat Banish even lekker op stal had staan afkoelen, is hij weer lekker met zijn vriendinnetje naar buiten gegaan en zijn wij met ons vieren uit eten geweest in een western grill restaurant Tong uitsteken

We zijn net een half uurtje thuis. Ik heb nu een heerlijk voldaan (maar toch wel moe ook hoor) gevoel en ga zo lekker douchen en naar bed.

@ Desiree: het was echt een heerlijke rit en zeker voor herhaling vatbaar!!!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:04

Dat is geweldig Jouke,lekker gereden,een leuke dag gehad en geen last van je rug. Het kan niet beter toch,rust nu maar lekker uit en geniet een beetje na.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:47

BANISH GOES GERMANY! Want daar zijn wel eigenlijk geweest. We kwamen in in de bossen nog andere ruiters tegen ook, en die spraken tegen ons nederlands, maar onderling duits. Jouke kreeg zelfs een smsje "welkom in Duitsland". Ik probeer Jouke en Rob aan het verstand te krijgen dat ze net zo goed naar Twente kunnen emigreren. Dan hoeft Banish t.z.t. ook niet verkocht te worden. Hier is het ook leuk, en hier is ook nog ruimte. Daarbij heeft Banish hier niet een keer last gehad van zijn luchtwegen. Zijn neus is schoon en hoesten heeft hij nog niet 1x gedaan.

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 17:12

Voor Banish is het daar heerlijk ja! Volgende keer zal ik mijn fotocamera ook écht uit de auto halen Clown Ik geniet in ieder geval nog wél na hoor ook al zit ik flink verkouden thuis Huilen Niet dat dat door die buitenrit komt hoor Bloos

Rob wil nog niet zo erg die kant op helaas. Wel als er in de buurt werk te vinden zou zijn, dan zou het het wel zien zitten zei hij gisteren.

Zou dát niet leuk zijn, Desiree? Dan worden we buren!
(we blijven dromen van dat winnende staatslot )

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:32

Sja, dat zou ik wel maar wat graag willen! En Banish zei dat hij het hier ook wel zag zitten met zijn nieuwe verkering. Men, wat plakken die 2 zeg! Ik hoop dat hij haar een beetje wil opvoeden. Er ligt een nieuwe taak voor hem weggelegd. Ze ziet hoedat hij altijd meteen naar me toekomt als ik bij de wei ben. En hoe rustig hij bij me is, hoe ik hem kan aaien en zo.

banish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 22:57

Het zag er ook uit alsof ze elkaar al járen kennen. Dat vind ik zo lief van die beesten dat dat zo werkt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:11

O, wat dat betreft zijn ze heel gecompliceerd. Daar mogen mensen een voorbeeld aan nemen. ZEg eens, ik heb die van mij een dek eronder gelegd. Het is ineens veel kouder geworden, had al last van bevroren vingers. als Banish er iets onder moet, moet je het wel laten weten. Ik heb nog wel iets dat hem past.