Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
shana schreef:ik doel inderdaad niet enkel naar de westernruiters , in de dressurwereld en springwereld en noem maar op is het ook ! ik ken enkel alleen mensen uit de westernwereld !
misschien ken ik inderdaad de verkeerde trainers maar de trainers die ik ken zijn echt enorm hard in de aanpak van hun paarden !
ik ken een trainer die met zijn sporen in een paard zijn nek schopt om hem sneller te doen spinnen , diezelfde trainer bindt een " moeilijk " paard met zijn 4 benen bij elkaar en legt het voor een uur op de grond !
nou dit vind ik echt dierenmishandeling !
ik heb dit niet van horen zeggen ik heb het met mijn eigen ogen gezien !
ik hoop echt dat ik hier reacties krijg van mensen in de westernwereld die wel rustig omgaan met hun paarden zodat ik mijn vooroordeel over westernruiters opzij kan zetten !
ik ben zeker geen sulletje hoor met mijn paarden want wanneer ze de ezel uithangen krijgen ze van mij ook een ferme tik maar 1 tik en geen 20 ! daar zit hem vind ik het verschil !
sorry als ik iemand heb gekwetst , dit is niet mijn bedoeling ,ik erger me enkel dood aan mensen die hard zijn met hun paarden !
klaasjuhhh schreef:Moet je dan eens in de dressuurwereld gaan kijken! Daar doen ze niks anders dan alleen maar aansporen en met sporen in de buik prikken?!
shana schreef:ik heb ondertussen wel begrepen dat ik mijn vraag verkeerd geformuleerd heb met het "altijd" te vernoemen !
nogmaals !!!! het is nooit mijn bedoeling geweest om mensen aan te vallen ,ik hoopte alleen van jullie te horen dat het er niet altijd zo aan toe gaat in de westernwereld !
in alle takken van de paardensport is dit maar ik heb het enkel bij die bepaalde trainer gezien en daarom dit topic!
ik kan heel goed begrijpen dat jullie nu boos zijn op me maar ipv boos te zijn vertel me dan hoe jullie met je paard omgaan , ik zou heel graag horen dat jullie niet steeds naar de harde aanpak grijpen !
ik rijd zelf geen dressuur , ik rijd gewoon ontspannen mijn buitenritjes !!
nogmaals sorry voor mijn foute formulering , ik was gewoon echt geschokt van wat ik zag bij deze trainer en daarom wou ik dit met jullie delen en vragen wat jullie ervan vonden !
als ik had geweten dat het jullie zo raakt had ik het wel anders neergeschreven !

shana schreef:, ik was gewoon echt geschokt van wat ik zag bij deze trainer en daarom wou ik dit met jullie delen en vragen wat jullie ervan vonden !!
,...ach ik klets ook maar wat................