hebben jullie dit ook wel eens mee gemaakt????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

love4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 15:51

hai hai, ik kom me ook ff met het gesprek bemoeie *LOL* *LOL*!
Ik vind dat puck vet ongelijk heeft!!
ik heb jachthonden dus als er paarden voorbij komen, renne mn honden er niet achteraan ofzo, maar als iemand van te voren roept; HONDEN VAST!
zou ik wel ff zo beleefd zijn om ze bij me te halen!

Ik weet namelijk zelf ook dat het erg irritant is als je van die mensen hebt die hun honden uitgebreid op het ruiterpad laten rennen!
je komt in het bos om te ontspannen en als je een b-tje een driftig paard heb (just like me)
ga je soms JUIST naar het bos om je paard ff lekker te laten gaan, want dat kan tegenwoordig helemaal niet meer!

en bovendien.... wij moete toch ook voetgangers stappend passeren?!
een baas van een hond moet dan ook het fatsoen op zien te brengen om zijn honden ff rustig te laten!!
Die mense die dat niet doen....... Misselijk zijn gewoon geen woorde voor! verschrikkelijk vind ik dat!!!

zo, lucht wel op Knipoog
XXXiez!

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 15:53

fatsoen is vriendelijk vragen of iemand zijn honden vast zou willen houden omdat je paard anders schrikt.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 15:56

vind ik idealistisch gedacht. Honden lopen vaak een flink eind voor hun baas uit of lopen erachter. Ik kan ze niet gaan vragen of ze hun honden vast willen doen. DAt horen ze neit. Als ik ''honden vast'' schreeuw komt het het beste over.

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 15:56

Precies beeld je eens in dat je een schijthekel aan paarden hebt en lekker met je hond die je alles is in het bos loopt en er komt iemand met een knol aan en die begint op honderd meter afstand al te roepen "HOND VAST". Nou sorry hoor maar dan zou ik ook net doen als of ik het niet hoor.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 15:58

Citaat:
Op 2001-12-03 12:41, schreef Steef:
Ik schreeuw dus al 100 meter van te voren. HONDEN VAST!!

Puck: vanaf 100 m is het wat moeilijk met normaal stemgeluid iets gewoon te vragen.. Pling
Steef had het woord 'alstjeblieft' toe kunnen voegen, dat wel.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 15:59

DAn vind ik je Asociaal. Ik heb ook een hekel aan andere mensen in het verkeer maar om daar nou geen rekening mee te gaan houden? Verward vind ik toch wel errug raar. Je kunt toch best rekening met elkaar houden ook al heb je een hekel aan de andere of ben ik nou zo raar?

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:01

Jij kan ook rekening houden met de hond steef en afstappen. Je moet je indenken in mensen die niet van paarden houden. Als jouw paard niet tegen een hond kan en een hond wel tegen een paard ben jij diegene met het beest met een probleem en kun je het zelg oplossen.

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:09

En een hoop mensen kennen de reacties van een paard niet, en dan is een beetje vriendelijkheid beter om dat begrip te creeeren.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:10

Ik wet ook dat dat niet goed is dat ie schrikt van honden maar als de bak een zwembad is dan ga ik gewoon in het bos rijden en ik vind dan dat een hondeneigenaar best rekening met mij kan houden.

Afstappen doe ik niet. Straks gebeurt er wat en ruktie zich los en dan rentie naar huis. Levensgevaarlijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:12

Ik denk dat je je eerst af moet vragen 'mag die hond hier wel los'? Zo nee dan moet de hond dus vast. Punt uit.

Verder zou ik dus NOOIT van mijn paard afstappen. 500+ kg hou je dus echt niet vast, als dat verkeerd wil. Dan liever erop en vandaar de boel zien te beheersen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:12

Als je je honden los hebt lopen vind ik dat je uit jezelf je hond aan moet lijnen of iig bij je moet roepen.
Net zoals wij ruiters vanzelfsprekend stappend voorbij voetgangers gaan. Dit moet ook niet gevraagd hoeven te worden.

Verder is Kawa niet bang van honden maar als ze in zijn hakken bijten of achter hem aan jagen moeten de baasjes niet zeuren als er een klap komt. (nog nooit gebeurd hoor) maar dat is dan het risico van je hond niet bij je nemen.

Afstappen is voor mij ook geen optie dan ben ik in het bos voor 99% zekerheid Kawa kwijt Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: runningkawa op 2001-12-03 15:13 ]</font>

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:14

Nee ik zeg niet dat je af moet stappen maar iemand die geen verstand van paarden heeft kan dat wel denken. Jij vindt dat de hond aan de lijn moet omdat de hond blijkbaar niet luistert volgens jou, nou een hondeneigenaar vindt ook dat jij je paard onder controle hoort te houden als je langs de weg rijdt en dus dan ook geen ergenis aan een hond moet hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:17

Probleem is alleen dat losse honden op paarden afrennen, niet andersom.. meestal.. Pling

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:20

Nou als jouw paard schrikt van een paard+ruiter en hond en hij gaat er vandoor is hij niet helemaal goed onder controle. En dat kun je dan weer vergelijken met een hond die op een paard afrent.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:25

Lang niet alle hondeneigenaren zijn sociaal. Ik was vroeger hardstikke bang voor honden en als ik dan (fatsoenlijk) vroeg of mensen hun hond even vast wilden houden in plaats van aan mij laten snuffelen, werd ik regelmatig uitgelachten, genegeerd e.d., en lieten ze de hond gewoon lopen. Die mensen denken er niet bij na dat niet iedereen van honden houdt.
Ik heb zelf (nog) geen ervaring met honden en paarden samen, maar ik vermoed wel dat als een paard een loslopende hond een klap geeft, het paard (wij dus) het altijd gedaan heeft

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:25

Ik vind trouwens, als die mensen werkelijk om hun hond geven, lopen ze niet het risico dat hun hond getrapt wordt doordat ze een paard op jagen. De hond bij je roepen doe je ook omwille van je hond. MAar ik denk dat die mensen helemaal nergens om geven, niet om hun honden, niet om andere mensen en dieren geven. Ze zijn dus hoe dan ook asociaal.

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:26

pfff lekker zwart wit weer allemaal. succes met de discussie!

love4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:29

oke, ze zitte bijde fout!
Je moet je paard onder controle hebben, maar de baas zijn hond ook!!
het is vaak makkelijker om je hond onder controle te krijgen dan een paard dus tja... misschien had die eigenaar wel een beetje daarover na kunnen denken!
Maar afstappen is ZEKERS GEEN goed plan!! Frusty

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:30

Ik vind dat het heel normaal is om beleefd te vragen of je je honden aan wil lijnen, of iig bij je wilt houden of om bv met enge dingen te stoppen, zoals steentjes gooien.

Mij gebeurde ook zoiets.
Ik was met iemand aan het buitenrijden en we moesten over een bruggetje. Wenga vindt dat nooit eng, maar nu waren er jongetjes met stenen in het water aan het gooien. Nou toen vondt Wenga het doodeng! Ik vraag dus, heel vriendelijk, of ze even op wouden houden, maar ze gingen gewoon door!
Wenga dus een klein sprongetje maken en ik werd wel even kwaad hoor!! Ik heb tegen ze gezegd dat ze best wel even rekening met me konden houden en dat ik hun toch ook niet bang ging maken door met stokken of stenen naar ze te gooien! Toen waren ze wel even stil.

Op mijn beurt hou ik ook rekening met voetgangers, automobilisten en fietsers. Ik stap ALTIJD als ik ze passeer.

Rekening houden met een ander is toch niet zo moeilijk?

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:31

Ik moet zeggen dat sommige paardenmensen wel erg bekrompen denken en doen hoor, niet alles vanuit je eigen perspectief zien maar je ook eens verdiepen in mensen die nou eens toevallig niks met paarden hebben, want die bestaan er ook hoor in de grote echte wereld. Dus niet alleen vanuit je eigen wereld denken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:36

het is wel zwart wit om te denken dat als paardenmensen klagen dat er geen rekening met ze wordt gehouden als ze met hun paarden (die toch vluchtdieren zijn en blijven) ineens alleen maar denken vanuit hun eigen wereld. Veel paardeneigenaren zijn tevens hondeneigenaren, dat lees je hier ook geregeld. En die willen uiteraard allemaal hun hond los kunnen laten lopen en dat moet ook kunnen. MAar is het nou zoveel moeite om effe je hond bij je te roepen zodat iemand met zijn paard rustig kan passeren? In het bos moet je kunnen wandelen, spelen met je hond, paardrijden en mountainbiken. Maar iedereen moet elkaar de ruimte gunnen en ook de rust. Is dat nu zoveel gevraagd? Ja, kennelijk wel. Komt omdat dit land te vol is.

love4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:40

dat zeg ik ook absoluut niet, als ik een hekel aan paarden zou hebben zou ik mischien mn honden ook niet aan lijnen maar als ik zie dat zij haar paard even niet onder controle heeft zou ik zowiezo dat risico niet eens durven nemen, zometeen worden mn honden onver gereden OF als ik zie dat die persoon ook netjes gaat stappen zou ik mn honden wel even terg roepen!
dan hou je rekening met ELKAAR
en niet de een met de ander maar de ander niet met de een ofzo!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:43

mijn paard maakt er geen problemen van, een hond, ook als ie luid blaffend achter hem aan komt, maar als zo'n hond toch eens mocht bijten, dan hoop ik echt dat ie een rotschop geeft! Ik heb weleens meegemaakt dat een hond achter me aan werd gestuurd, vonden ze leuk ofzo... Toen ben ik met een noodgang achter die hond aangegaan, '
EN G.V.D HOU DIE KLEREHOND VAST EIKEL!!' was het! HAHA geweldig, maar zo'n hond zal wel bijten, ben je er mooi klaar mee. Boos!
Ik hou altijd rekening met mensen, ga in stap passeren enzo, maar toch zijn er altijd mensen die moeten er wat van zeggen, je houdt ze toch, zolang jij maar weet van jezelf dat je normaal doet, en veilig in het verkeer bent. Er zijn helaas genoeg mensen die de paardensport op die manier een slechte naam bezorgen.

love4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 15:36

toen ik met mijn shetlandertje een relaxte bosrit met westernspulletjes ging make, hing er ook opeens zo een pitbull in zn staart.... en zo mak en gewoon door lope... echt lief, totdat ik plots om keerde en die hond achterna ben gecrossd, dan piept die wel anders, ik heb alleen het lef nie eens om dat beestje pijn te doen... waarom zou ik, dat beestje kan er nix aan doen dat hij zo is opgevoed!
de schuld licht 9 van de 10 keer bij de eigenaar!

xx Linda Party!!

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 14:40

haha die is leuk(mare een hond zweet nooit hoor)maar inderdaad er zijn altijd van die zeikstralen die even moeten zeuren,moet je gewoon niks van aan trekken of inderdaad zo'n opmerking plaatsen als die van je roosjes. *LOL*