Discussie; paard zonder bescherming op de trailer ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 10:41

Precies, daarom heb ik dat ook nog niet met Razinda gedaan. Die moet eerst wennen aan de trailer en als ze regelmatig op de trailer is geweest en daaraan gewend is, krijgt ze misschien een keer 'echte' bescherming om. Niet onnodig bang maken vind ik.

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 11:58

Wij doen altijd "dekbedjes" met bandages. Bijlven beweegbaar en bieden steun en volgens mij de meeste bescherming. Overigens gaan ze nooit de trailer op zonder.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:33

ik heb het niet zo op transport beschermers. Volgens mij zitten die dingen alles behalve echt lekker. Ik doe meestal een dekentje op, achter bandages en voor peesbeschermers.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:50

Maar transportbeschermers zijn er niet zodat ze het paard lekker zitten Haha! Het si voor de bescherming. Wat Mytens zegt over jonge paarden, dat zou voor mij de enige reden zijn om zonder te transporteren. Verder heb ik ze liever niet nodig en wel om dan andersom (en goh dat rijmt) Haha!

Oh ja edit:
Phia ik weet niet wat voor beschermers jij hebt dat ze irriteren maar onze paarden staan zo ong. iedere week op de wagen met beschermers en heb nog nooit iets van gemerkt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-12-03 13:53 ]</font>

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:58

Het ene paard vind die bescherming ook irritanter dan het andere paarden. Dit heeft meer met het karakter vh paard te maken dan met de kwaliteit vd bescherming.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 17:29

die v ons gaan altijd met bescherming op de trailer of op vrachtwagen..... en dekens afhankelijk v weer Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:59

Als ik op de les met peesbeschermers rij heeft Kawa die op de wagen ook op.
Ga ik op concours waar ik dus niet met peesbeschermers rij krijgt Kawa niks om.
Ik geloof zelf ook niet dat die hoge transportbeschermers die meer afzakken als vbijven zitten nu zoveel bescherming bieden.
Een deken heeft ie meestal wel op maar das voor de kou en niet bedoelt als bescherming.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 23:30

Ik heb (denk ik) dezelfde als Fitzroy. Die harde rubberen dingen met vilt aan de binnenkant. Ze beschermen in ieder geval heel goed de kroonrand en de hoefballen. Bolivia wil nog wel eens lomp doen met laden en dan zijn de kroonranden nogal kwetsbaar.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 23:49

Toen onze paarden werden verhuisd van Hazerswoude naar Spierdijk, werd er geadviseerd door de PAARDEBTAXIchauffeur, niks om te doen dan alleen maar peesbeschermers. Daarom liggen mijn transportbeschermers in plastik Haha!
Van een andere paardentaxo chaffeur kreeg ik het zelfde te horen. Bandages raken vaak los of de benen gaan zweten en jeuken en dan trappen ze de boel kort en klein. Deze chauffeurs rijden heel wat paarden per jaar overal door Europa. Zij zijn de kenners en de deskundige op dit gebied.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 00:23

Toen ik met mijn paard per paardentaxi ging had ik anders wel bescherming om, mijn paard is namelijk onvermoeibaar als het gaat om schrapen op de trailer. Anderhalf uur is hij bezig geweest, we hadden verwacht dat de beschermers er wel aflagen, maar ze zaten er nog netjes om alleen de onderste randen waren licht beschadigd.(En naderhand stonden ze stijf van het zweet, de dag erna....)
Hij heeft van die ABBA gevallen tot de knie, van merk Bucas/Rambo. Ik neem ook altijd een zweetdeken mee omdat hij zich zo druk maakt dat hij in het zweet staat na 20 minuten.
Hij heeft gewoon trailer training nodig, maar het is meestal het ergst als hij een periode al rust heeft gehad en we onderweg zijn naar een kliniek.
Dan heeft hij ook gewoon te veel energie daar kan geen weidegang tegen op, want daar staat hij dan nog wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 00:29

Toen ik mijn paard voor het eerst ging vervoeren kreeg hij hoge leren beschermers om. Hij was 3 toen en ik heb ze gewoon om gedaan zonder moeilijk over te doen. Hij staat altijd met dubbele bescherming op de wagen en nooit zonder. Onder zijn beschermers doe ik lappen, zodat het zaakje niet afzakt. Het blijft keurig netjes zitten en hij heeft er nog nooit last van gehad. Het hangt er ook maar vanaf hoe je het brengt denk ik.

Roel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:19

Zelf vindt ik ook dat een paard vast gezet op de trailer moet staan en beschermd.
Ik ken iemand die zet zijn paard als hij op wedstrijd gaat gewoon los op de trailer en in de zomer zelfs ook opgezadeld en met kalkoenen zelfs in.
Hij is zelf Hoefsmid... Verward Verward Verward Verward

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 15:39

Tja verschil van mening hoor?? Bij ons doen ze ook niets om en dat gaat prima.

Vooral als de paarden lang op de wagen moeten staan kan het problemen geven. Onder de bandages kan het warm worden waardoor ze dikke benen krijgen en zelfs blessures kunnen oplopen.

Iedereen heeft zijn eigen manier met of zonder, los of vast. Ieder heeft daar zijn reden voor als het maar in het belang van het paard is.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 15:45

Overal zit een risico aan, dan moet je je paard helemaal niet meer vervoeren, want op zich is dat ook niet ongevaarlijk. Iedereen weet wel hoe zijn paard zich gedraagt op de trailer en kan inschatten hoeveel bescherming het nodig heeft.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 16:59

Sevin heeft meestal alleen peesbeschermers om en na het rijden een zweetdeken. Ik was eerst ook van mening dat beschermers beter waren, maar ik ben veel te bang dat ze afzakken of losgaan en dan ben je nog veel verder van huis met zo'n schijterd als Sevin! Voor mij en Sevin dus alleen peesbeschermers.

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 00:42

ik was dus 1 keer de transportbeschermers vergeten mee te nemen, mijn paard besloot terwijl hij op de klep stond om er toch maar aan de zijkant weer af te gaan.
Resultaat: been schaaft langs de zijkant van de klep, complete pijpbeen open aan de buitenkant, bloeden als een rund, gehecht en in het verband en 4 maanden niet rijden plus ook nog een mooi litteken aan de zijkant van z'on 15 cm.
Dus je begrijpt wel dat ik ALTIJD transportbeschermers gebruik , ook als het om mijn part 30 graden is.
Dit was mij niet paard niet overkomen als hij die keer wel zijn transportbeschermers om had.

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 10:19

Ik vervoer mijn paarden al jaren met lappen en bandages en er is er nog nooit een los gegaan, heb ze ook nog nooit horen trappen of ze met zwetenden beetje uit de trailer gehaald. Overigens hebben we in de loop der jaren verschillenden paarden op stal gehad die we allemaal op de zelfde manier ingepakt hebben, dus is het geen toeval.