Wat vinden jullie van KEIHARD galoperen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 10:43

Geweldig zo'n 4/5 keer per jaar?
Alleen een megalang pad en dan het gas helemaal open.
Lot vind het geweldig en ik ook. wedstrijdje is nog cooler nek aan nek en alkaa opjutten.
Maar ik wil ook altijd controle houden en dat kan Bij Lot. Zodra ik weer ga zitten vanuit de verlichte zit komt ie meteen terug ookal galopeerd de rest voort.
Heb al eens gehad dat ik met een klein groepje naar buiten wou en iedereen wou in rengalop de hei over.
Ik niet want ik had een paar dagen later wedstrijd (lot is dan een paar dagen achter elkaar in de bak ook happy *LOL* vandaar dat ik het niet te vaak doe)
De rest ging er dus in een rengalopje vandoor en 15 min later kwam ik ze weer achterop gedraafd.
Hij blijft heel netjes bij me gelukkig.

Modderpaden vind ik ook niet zo geweldig tenzij ik voorop rijd }> Bang voor erstappen ben ik niet echt kies eigenlijk alleen maar mooie goede paden uit..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 10:55

Heerlijk! Zolang het mijn tempo is. En met Dennis heb ik nog nooit het gevoel gehad dat het dat niet is. Dien wil nog wel eens door beuken.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 10:58

haha, ik cros zowat elke week, maar vorige week ging het niet zo heel hard.
ik rijd namelijk op een echte crospony, die is voor de rest heel rustig maar met galoperen....ook weer niet in rengalop(hij crost namelijk in de bak)maar hiuj gaat wel echt heel hard.
ook eerst ging ik samen met nog 2 andere, op een haflinger, en die haffies daar zijn best lomp. maar toen reed een van de 2 een heel stuk voor mij en het andere meisje dat was yentl d8 ik en ik ging maar effe in draf naar dat andere meisje toe dat dus ver voor lag, en wesley(de haf waar ik reed) ging er keihard op af!! en ook nog laterna met een paar bokken, dat was wel tof, maar toen ik erop zat was ik wel een beetje bang dat ik hem niet terug zou krijgen, want we reden in een onbekend bos Clown verder op de manege houd ik wel eens een tijd in als er een heel stuk voor mij is en dan schiet ik ineens in galop aan.
ik vind crossen dus echt heel tof.

groetjes Laura

divana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 11:09

JA GAAN JA ZEKER GAAN!!! Dat crossen over zandpaden en dergelijke vind ik toch wel zo stoer! egt waar en mn pony is dan ook nog ns zo lekker snel!! ow wat is dat fantastisch zeg!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 11:18

t enige dat ik wil is altijd controle, als je zohard gaat dat je geen controle meer hebt dan is het levensgevaarlijk. anders vind ik der zelf niets aan zit ik eerder bang op t paard dan dat ik er plezier in heb. net als in show daar is t ook mooi om keihard te gaan maar zodra ik merk dat t paard alleen de rest volgt en niet naar mij luistert gaat hij stap je terug en mag hij mooi tegen de richting in.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 12:03

Supergaaf, zolang het op een terrein is waar het kan (Drunense duinen bv) en ik mijn paard nog wel onder controle heb. Ik heb een paar weken geleden een paar renpaarden gereden en die gingen zo hard dat de tranen over mijn gezicht liepen. Dat was op een grasbaan, die ervoor geschikt was, en ik heb ervan genoten.
Op het strand heb ik het een keer meegemaakt met een paard dat dus niet meer te stoppen was en dat vond ik minder geslaagd.

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 12:06

Heerlijk,een sprintje trekken.
Maar NIET langs openbare wegen,
NIET op plekken waar het nat is,
NIET op smalle bochtige paadjes,
en de paarden moeten inhoudbaar zijn.
Snappie? Dan is het heeeeeeeerrrrrrlijk Haha! Haha! Haha!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 12:43

Ik moet er nog wel ff bijzetten dat ik het alleen om mijn eigen paardje doe, of op een paard die ik goed ken. Ik moet er namelijk zeker van zijn dat ik hem 100% in de hand kan houden.

Ook moet het mijn tempo zijn, maar dat is bij mij nogal makkelijk. In mijn arabje zit nogal wat racebloed, dus vooraan lig ik altijd.

Zoals ik al eerder zei doe ik het ook alleen op open terein dat ik ken.

Ik vind het heel gaaf, maar door een 'trauma' bij mezelf ben ik wel heel voorzichtig geworden. Eerst durfde ik geen handgalopje meer, omdat ik bang was voor blessures. Gelukkig is dat nu niet meer zo.

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 13:34

dat heb ik vanmorgen nog gedaan. lekker hard de paarden hadden een week niet gelopen ivm het prut weer dus ze hadden er zin in en waren haast niet te houden.Ze vonden het echt super en lekker moeder en zoon wedstrijdje houden.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 13:36

Ik ben me wel bewust van de risico's, maar maak me er geen zorgen om.
Als ik voluit gas open rijd, weet ik dat dat kan met Isolda. Ik weet ook wanneer ik dat NIET moet doen, dat voel ik wel aan haar.
Ik maak me dus absoluut geen zorgen om, dat ze zou struikelen oid. Kan gebeuren ja.... Maar de kans is toch wel heel erg klein lijkt me.
Ik rijd dus heel regelmatig in dat tempo. Vanuit stap wegscheuren is geen uitzondering. Aangezien Isolda en ik zolang op elkaar ingespeeld zijn, maak ik me daar absoluut geen zorgen om!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 14:24

Het is ook heel goed voor de paarden, een keer flink crossen, doen ze in het wild ook, en dan gaan ze echt volluit.

Ik doe het soms, als ik weet dat het niet druk is in het bos, en het pad goed is, en er zeker geen zijgangetjes zijn waar iemand opeens uit kan komen.
Ik heb hem nog nooit volluit durven laten gaan, omdat hij dan gewoon niet meer terug komt met de gevolgen van dien. Wel regelmatig flink het gas erop, vooral in de duinen, erg hard kunnen ze dan toch niet. Dan voel je de adrenaline door je lijf, je hart dat als een gek te keer gaat. Echt een kick Haha!

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 14:59

HEERLIJK...en dan zo hard gaan dat de tranen in je ogen springen...mijn ponytje kon zo onwijs hard en ze was heel alert dus met gaten in de weg maakte niet uit (niet dat ik dan keihard ging hoor maar als je het per ongeluk tegen komt) dan sprong ze er gewoon over heen ze had zichzelf heel goed onder controle en ik vertrouwde haar .... zelfs met wedstrijden ging ik weleens voluit vooral in de barage in de L geweldig gevoel....wat ik ook altijd heerlijk vond was zonder zadel en dan voluit lijkt net of je vliegt...

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 15:09

ik had het ook laatst, toen ging ik met Megan naar buiten.. ze galoppeerden gewoon in ons tempo eerst, maar toen kwam ineens Megan er keihard voorbij racen en Evita ging er ook nog eens keihard achteraan!! gelukkig geen bochten maar wel een beetje modder, ik vind het dan best eng omdat Evita gewoon niet oplette waar ze liep, ze wou alleen maar achter megan aan! In m'n eentje ga ik ook wel eens keihard maar dan kan ik zelf het tempo bepalen, als ik haar terug wil nemen dan kan dat.. met een ander paard erbij lukt me dat niet altijd.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 17:58

Lois vindt het enig. Ik ben er niet zo weg van dus doe het dan ook niet zo vaak. alleen op hele lange zandpaden waar ik zeker weet dat er geen omaatjes de bocht om komen Haha!

Belinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 18:34

Ik ging altijd met mijn vorige pony samenmet mijn vader naar appelscha de bos in, vet gaaf joh!!!!Mijn pap rijd nooiooooooit dressuur, hij gaat(ging) altijd met mij de bos in te crossen als Cowboy!!Vet melig joh!Nou, ik reed altijd op een pony van 1.22m, mijn pap op een paard van 1.67m, mijn pony was altijd het snelste!!!!Maar dat ging altijd knal en de knal knal knal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knalknal knal hard!!!!!!!!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! dAT WAS ZO LEKKER GEVOEL, Alsof je vloog, en dat niemand je kon verslaan!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes mariette

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 18:36

Wel lekker hoor,
kan mijn paard eventjes lekker zijn beentjes strekken.
Maar ik kies altijd wel de juiste plek er voor uit,
ben als de dood dat er plotseling een mountainbiker of hond uit de bosjes komt stieren!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 18:43

KEI gaaf, maar het moet wel op een zacht zandpad zijn, dat heel lang is.

Jammer genoeg kent renske versnelling 5 niet, maar ja Schijnheilig

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 18:53

Ik vind het wel heeel gaaf om keihard over een zandpad te scheuren. Alleen kan ik Tindra niet zo makkelijk stoppen Scheve mond\ Dat is wel een beetje vervelend. En als ik met andere paardjes ben is ze HELEMAAL niet meer te stoppen. Nou ja, gewoon even oefenen met remmen Haha! .

Mellien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:04

Zolang iok het zelf wil en het tempo regelen kan vind het ontzettend leuk. Als je de ruimte hebt (lees oneindig groot veld) vind ik het ook niet heel erg als eren pony ervandoor gaat. Kan je m tenminstye op de volte zetten. Maar langs de weg Frusty Misselijk nee dank je!