Verschrikkelijke diagnose!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:34

dit heb ik meerdere malen al meegemaakt, je traint een paardje zo lang en plots is het voorbij. met het paard dat ik nu rijdt was het weer bijna zover, gelukkig (en geen idee hoe het komt) maar de toestand van haar been is weer stabiel en ik rijd haar nu voorlopig nog. maar het is echt kantje boord geweest. ik houd alleen mn hart al vast als ik aan de winter denk, dan moet ze binnen staan...
veel beterschap voor je paardje, en blijven hopen, niet snel opgeven...

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:14

Helaas weet ik maar al te goed wat je meemaakt.
Mijn merrie was 2 mnd drachtig toen bleek dat ze een peesblessure had(gat in de pees).
Omdat stalrust en alleen wandelen voor mij geen optie was heb ik in overleg met de da besloten om haar op de wei te zetten tot het veulen er was en dan verder te kijken.
Een maand voor het veulen geboren werd heb ik haar pees opnieuw laten scannen en bleek dat het helemaal genezen was!
Helaas had zij de pech dat ze behalve die blessure ook nog een oud trauma in haar rug had,waardoor ik uiteindelijk nog afscheid van haar heb moeten nemen.
Maar als het alleen bij die peesblessure was gebleven dan had ik nu weer lekker met haar aan het rijden geweest.
Ondanks dat ze in die tijd op de wei ook regelmatig een sprintje had getrokken.
Misschien ook voor jou het overwegen waard....

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 18:13

Ik ben aan het overwegen haar op de wei te zetten en haar gewoon laten staan tot het veulen gewoon afgespeend word en dan de VA nog eens te laten komen..Gewoon tijd geven, mss zal het dan beteren...En in die tijd me een jong paardje zoeken mss waar ik me mee kan bezig houden..Ik weet het iig nog niet, we zien wel

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:49

www.mayadehoog.nl Schijnheilig
haha nee weetje al.
ja lieverd heel vee lsterkte,,. echt een poedersuiker bericht...
sterkte, en ik weet dat je quin niet verkoopt, je bent gek met der !

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 19:29

Ik heb vandaag een gedichtje gemaakt over het "afscheid" dat ik van haar moet nemen Scheve mond Ik hoop dat jullie het mooi vinden...

Afscheid

Afscheid nemen bestaat niet,
zolang heb ik gezorgd,
zolang heb ik je met liefde behandelt,
zolang… En nu is het een beetje voorbij,
we hebben zoveel mooie momenten gehad,
zoveel dat ik urenlang kan praten,
maar,
het moment dat je van mij was,
was het mooiste moment.
Het moment dat me gelukkig maakte.
Het moment dat m’n leven verandert heeft.
Het moment... Dat ik eeuwig zal koesteren,
het is allemaal nog niet voorbij.
Afscheid tussen ons bestaat niet….

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 20:22

Dit gedicht komt recht uit me hart en is dus emotioneel, dus ik hoop dat er wat positieve reacties op komen

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 19:21

niemand Verdrietig

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:18

Staat ze nu de hele tijd op stal?
Heb je geen mogelijkheid om ze dag en nacht op de weide te zetten? Als ze altijd op de weide lopen, is de kans minder dat ze gek doen (mijn vorig paard liep de hele dag rondjes in haar stal, op de wei doodkalm) en op de weide stappen ze ook behoorlijk wat af.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 20:33

Ja dat weet ik, ik ga ze op de weide zetten als het veulen er is, maar nu blijft ze nog even op stal staan. Mijn ouders willen het zo en ik heb er nix aan te zeggen. Maar ze mag als het veulen er is genieten van de buitenlucht en begint het ook weer wat beter weer te worden... Ze staat erg rustig op stal. Ik weet dat ze op de weide veel stappen. Maar ik stap nu met haar elke dag + afspoelen en zal zo nog even moeten.. My parent's wish is my command Knipoog D

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:39

Mhh jammer dat ze nu niet het land op mag haar nog even lekker paard te zijn. Het is helaas jammer dat er een veulen in zit waardoor je nog lang moet wachten. Anders had je voor haar de beste en vriendelijkste beslissing kunnen nemen.

Sterkte hoop ergens dat er nog hoop is voor haar.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 19:46

Prisca schreef:
Mhh jammer dat ze nu niet het land op mag haar nog even lekker paard te zijn. Het is helaas jammer dat er een veulen in zit waardoor je nog lang moet wachten. Anders had je voor haar de beste en vriendelijkste beslissing kunnen nemen.

Sterkte hoop ergens dat er nog hoop is voor haar.

Idd, als ze niet drachtig zou geweest zijn, dan stond ze al lang op de weide. Maar dit is niet het geval en wil door niemand risico's genomen worden. Maar nog 5 maanden en ze kan lekker genieten!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 19:05

Vandaag is de hoefsmid gekomen. Hij heeft ronde ijzers opgezet voor minder de pees te belasten. Ook viel hem een "schieffel" ofzoiets op aan de binnekant van haar been. Dat is een bobbeltje. Hij zei dat het tegen haar pees kan drukken en dat ze daarom ook niet correct loopt. Maar als je het wil laten weghalen, en het is weg, kan het altijd terugkomen. Nu weet ik niet wat ik moet doen Scheve mond Maar het is iig een mogelijkheid waarom ze niet correct loopt...Laat ik dat maar eens onderhoren