Ik ga altijd mee met mijn zus naar haar v erzorgpaard maar wij zeggen hem ook altijd gedag als ik wegga en dat doe ik vaak ook bij mijn kat want die staat mij dan een soort van uit te zwaaien bij het raam. Groetjes van Jessica!
Mirte
Geplaatst: 29-11-01 13:21
Hihi ik dag dat ik altijd de enige was die dat deed! Ik geef iedere avond voordat ik hem op stal zet m'n paard een dikke knuffel met een kus op z'n hoofd. Ik vergeet het ook nooit, en zelfs als ik op vakantie ben geef ik mijn paard in gedachten een knuffel. Erg extreem...
apenstaartje
Geplaatst: 29-11-01 14:02
Ik zeg ook altijd gedag. Na het rijden krijgen ze nog een hapje van ons en ik ruim dan de spullen op en meestal hebben ze het dan op. Zo controleer ik gelijk of ze alles ophebben en ze zich goed voelen en of ik de boxdeur nu werkelijk wel goed afgesloten heb, (kan wel 5 keer aan die deur voelen, altijd de angst dat hij niet goed dicht zit).
Op deze manier ga ik met een gerust hart naar huis.
* Ellen *
Geplaatst: 29-11-01 14:38
ik ook hoor! misschien vinden anderen het vreemd maar ik niet.
Maaike
Geplaatst: 29-11-01 14:43
altijd! elke zaterdag als ik op mn werk kom eerst alle paarden langs (en bij gambler ff de stal inglippen) om goeiemorgen te zeggen en voordat ik naar huis ga ook weer alle paarden langs en bij gampie nog even knuffen. is zo'n lieverd. bij mn verz pony's doe/deed ik t ook altijd, en die hinniken altijd nog een keer als ik wegfiets. liefies
LadyMadonna
Geplaatst: 29-11-01 14:46
Als ik de staldeur (naar de stalgang toe dus) achter me dicht trek is het net daarvoor altijd dag jamey, en een aaitje als ze tenminste met haar hoofd over de deur staat. Met hon het zelfde, als ik de deur dicht doe, dag meis
jantina
Geplaatst: 29-11-01 20:42
Helemaal geen vreemde gewoonte dus! Ik doe het ook en het grappige is als er iemand, een niet-paarden-iemand, bij is. Zeggen ze vaak: Wat doe jij nou? Zeg je je paard gedag?
scooby
Geplaatst: 29-11-01 20:45
Ik ga altijd rond voertijd van de manege weg(17.15) op zaterdag, dan geef ik Paljas vaak zijn eten en een kussie.
Felice
Geplaatst: 29-11-01 22:00
Doe ik ook altijd 'Doeg lieverd', kusje en dan wil ik gaan, maar dan kijk ik toch nog even en loop ik weer terug om nog een aaitje te geven. Weer 'doei' enz. Hihi
Tinne
Geplaatst: 29-11-01 22:22
Ik vind er eerlijk gezegd nix mafs aan! Ik zei mijn verzorgpaardjes ook altijd gedag: eerst aaitje, een knuffel en een kusje...dan weglopen, dan merkte ik altijd dat ze me nakeken en dan kon ik het niet laten om nog een keer terug te lopen om nog een aaitje, knufje en een kusje te geven ! (en dat ging zo nog 10x achter elkaar door, ik kon gewoon niet weggaan!)
xxx
Jasmijn
Geplaatst: 29-11-01 23:43
Daarom zorg ik altijd dat hij nog wortels staat te eten als ik wegga, ik kan ook niet weglopen als hij me staat na te kijken
Anoniem
Geplaatst: 30-11-01 00:31
Hihi, wat herkenbaar allemaal! Als wij op stal komen gaan we eerst onze paarden begroeten. Ik ga eerst naar Milena, en Dick naar Leonardo, die in de box naast haar staat. Even lekker knuffen (ik vraag altijd hoe haar dag geweest is en of ze lekker naar buiten heeft staan te kijken) en dan 'ruilen' we even van paard. Leonardo hinnikt altijd eerst naar Dick, en als we dan ruilen hinnikt hij naar mij. Geeft je zo'n lekker warm gevoel van binnen!!!!
En als we weggaan volgt hetzelfde ritueel. Ik wens m'n meissie altijd welterusten, geef haar een kusje op haar neus, en ik vertel ook altijd wanneer ze me weer ziet. Ook als ik een dag niet kom, dan vertel ik dat alleen het baasje morgen komt en het vrouwtje niet. Ik vertel er zelfs de reden bij, en ik geloof dat er ook drie keer 'sorry' in het verhaaltje voorkomt....
Tja, onze paardenkindjes he.....
Toess
Geplaatst: 30-11-01 13:18
ik ben ook al zo lekker 'vreemd' als ik ga slapen ik lees altijd voor het slapen gaan en dan ruim ik het boek op zeg:w elstrusten beessies en dan doe ik het licht uit,a ls ik dat neit gedaan heb kan ik niet slapen, ik zeg het vooral tegen me overleden dierenw aarmee me kamer mee vol hangt.
Dat komt ook omdat ik zo verschrikkelijk veel van ze hield en ze dan ook super erg mis.
Jij houd gewoon ongelovelijk veel van je paarden en zegt ze gedag.
Ethelate
Geplaatst: 30-11-01 14:14
Bij Pienke aai ik ook altijd nog ff over der snuitje! En dan bromt ze meestal heel lief! En als ik dan langs de wei weg ridjt rent ze hard mee! DE SCHAT! SOMS hinnikt ze nog, dan MOEt ik wel moeite doen om niet te stoppen en weer terug de wei in te gaan! (meestal hinnikt ze ook als ik kom...)
priscilla
Geplaatst: 30-11-01 15:05
ook ik doe altijd ff een knuf geven zeg altijd slaap lekker meissie tot morgen. weet niet is dit zo vreemd?? doe ik ook bij mijn man en bij mijn dochter zeg ik ook voor ze slapen gaat mama houd van jou! zegt ze ook terug ik hou ook van jou! weet je hoeveel? 90 80 lief he?
Nouvel
Geplaatst: 30-11-01 21:31
Niks vreemde gewoonte dus San! Ik zeg ze altijd gedag als ik weg ga, als ik 't vergeet en ik ben al buiten ga ik ervoor terug... Het hoort er gewoon gewoon bij en als ik de volgende dag zelf niet komen (gebeurt niet vaak) dan vertel ik dat ook altijd even voor ik weg ga! Dus "dag boef, tot morgen" en soms "dag boef, morgen ben ik er niet, tot..."!
Paardenmensen zijn gewoon een beetje maf!
Spirit
Geplaatst: 30-11-01 23:25
Doe ik ook altijd. Nog fftjes langs Bolivia en dag zeggen. Langs Tommie en Rinaldo. Allemaal dag zeggen En dan nog ff snel naar Kenzo sneaken en dan ben ik zo ongeveer wel klaar met dag zeggen
wodan
Geplaatst: 01-12-01 14:50
ik zeg hem ook altijd gezag of eerder weltrusten,want het is meestal donker als ik heen ga.hij reageerd er alleen denk ik niet op,want hij staat heerlijk aan z'n kuilgras te eten dan. .ach het gaat om het idee