Accupunctuur, wow wat een ervaring.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OnTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 07:26

Ook On Time is afgelopen maandag met acupunctuur behandeld en ik ben hier heel tevreden over. Of hij met rijden beter is weet ik nog niet, ik mag er morgen pas op.
Volgende maand moet ik weer terug voor nog een behandeling voor On Time en ik zit er sterk over te denken om mezelf ook eens te laten behandelen.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 08:16

Jolynn moet over 4 weken ook nog een keer behandeld worden.

Kimmes schreef:
En?
Hoe was ze onder het zadel??

Met longeren zag ik al dat ze meer door haar lijf liep, ze was ook erg vrolijk. Hyper!
Ik heb haar nu een keer gereden en ook onder het zadel merkte ik wel degelijk verschil, ze is gewoon wat losser in haar lijf.
Normaal als ze een paar dagen niets heeft gedan is ze hartstikke stijf en nu reed ik zo met haar weg! Haha!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:46

Wat goed eigenlijk, dat een paar van die kleine naaldjes zo'n verschil kunnen maken. Mijn vader heeft een tijdje accupentuur-behandelingen gehad, voor meerdere dingen, en bij hem hielp het ook wel. Dan kan ik me voorstellen dat het bij dieren ook helpt. Zelfde principe lijkt me. Hartstikke fijn dat je paard weer zo lekker los is. Wat een heerlijk gevoel is dat dan als je dat ziet en voelt.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:54

Jolynn schreef:
Met longeren zag ik al dat ze meer door haar lijf liep, ze was ook erg vrolijk. Hyper!
Ik heb haar nu een keer gereden en ook onder het zadel merkte ik wel degelijk verschil, ze is gewoon wat losser in haar lijf.
Normaal als ze een paar dagen niets heeft gedan is ze hartstikke stijf en nu reed ik zo met haar weg! Haha!

En was ze met rijden ook zo vrolijk?

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:59

Het is dat ik absoluut panisch ben voor naalden (wordt ook minder nu ik vaker geprikt moet worden Verdrietig ) anders zou ik het best een keertje willen uitproberen!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 08:19

Jacksel schreef:
Het is dat ik absoluut panisch ben voor naalden (wordt ook minder nu ik vaker geprikt moet worden Verdrietig ) anders zou ik het best een keertje willen uitproberen!

Aan Jolynn haar reakties te zien voelde ze er weinig van.
En Jolynn is echt een gevoellig neurootje Bloos

Enne Kimmes met rijden was ze ook vrolijk *LOL*

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:36

Jacksel schreef:

Jacksel, ik heb ook acupunctuur gehad. Dat werd met een laser gedaan. Als je echt een behandeling zou willen hebben, zou ik gewoon een acupuncturist bellen en vragen of hij/zij het ook met laser doet.

Ik ben ook bang voor naalden, maar de eerste keer deed hij het wel met naalden. Hij kreeg er maar 2 in, meer durfde ik niet, en reageerde er nogal heftig op. Op de laser reageer je vaak ook wat minder heftig dan op naalden. Dus als ik jou was zou ik het even navragen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:24

Jolynn schreef:
Geloven?? Een dier liegt niet hoor, ik wist echt niet wat ik zag!!
ik geloof ook wel dat het heel pijnlijk is, dat zei ik al.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 22:13

Bij ons op stal staat een paard met maag/darm problemen.. ze hebben al vanalles geprobeerd. En accupunctuur is z'n laatste redmiddel.. als ik dit zo lees heb ik er wel vertrouwen in Lachen Hoop dat het gaat werken

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 22:20

Oh,daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar _June.
Wat voor problemen precies,als ik vragen mag?

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 22:34

SuperPepeijn schreef:
ik geloof ook wel dat het heel pijnlijk is, dat zei ik al.

Nou laat ik hier maar niet op in gaan. Verward

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 23:09

Ik weet het niet precies, maar die man die acc doet had het over blokkades in het hele verteringsstelsel :S

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 23:10

Maar hij zei.. als er na 3 behandelingen geen vooruitgang is dan heeft het geen zin meer. Ik hoop zo voor dat meisje (en het paard natuurlijk) dat het werkt!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 23:19

Meestal grijpen mensen voor zichzelf en hun dieren pas naar accupunctuur wanneer de reguliere geneeskunst geen raad meer weet.
Ik heb vrij lang erg veel pijn gehad en kon heel weinig. Met mijn linkerarm kon ik niets niet zelf optillen ik moest hem met mijn rechterhand op een leuning leggen. Ik kon geen ei optillen. Na heel lang onderzoek zei men, chronische spierontstekingen, u moet met de pijn leren leven.
Toevallig kwam ik bij een oude chinees terecht die mij zeer smerige kruidenthee te drinken gaf en gedurende 4 weken 3 x een half uur naaldjes, waar je eigenlijk allen maar wat van voelt als hij HET punt bereikte.
Ik heb sindsdien een verdikking op mijn bovenarm, maar sjouw met emmers, balen hooi en stro en heb geen pijn meer.
Ik ben absoluut geen gelovige.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 07:21

...jee!..wat een goeie ervaringen toch allemaal!!!...wordt er erg nieuwgierig van.....kan iemand mij een websitje vertellen, zodat ik wat meer info kan inwinnen..(kan altijd makkelijk zijn!)

ohio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 08:22

mijn paard is twee keer behandeld, de eerste keer vond ze mijn paard heel slecht in zijn bekken en heeft hem gekraakt met van die grote hamers en ook accunpunctuur gedaan dat vond ohio echt heerlijk! de tweede keer dat ik kwam was hij heel veel beter geworden en heel veel op geknapt!

fidootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 08:30

Kijk eens bij www.kreupelpaard.com.
Ik ben zelf met mijn paarden bij Arthur Asveld geweest en heb daar goede ervaringen mee. suc6

fidootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 08:31

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 08:45

He Debby, vind het nogsteeds een geweldige vondst dat accupunctuur.... normaal denk je daar niet zo snel aan om hiermee te beginnen en helemaal nu blijkt dat Jolynn hier baat bij heeft, perfect!! OK dan!
Ben heel benieuwd of je na de volgende keer weer zo'n verschilt merkt.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 08:50

..dank je wel fidootje!!..ga gelijk eens kijken!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 09:52

Bij ons opstal hebben begin dit jaar ook enkele paarden acupunctuur gehad. 1 Paard was vrijwel dampig en hoeste constant. Had daar al van alles voor gehad, maar niets hielp echt. Na de acupunctuur is ze heel goed opgeknapt en kan ook weer bereden worden zonder dat ze last heeft van haar luchtwegen. Een ander paard was al 28 jaar oud en wat stijf en stram. Deze kreeg weer nieuwe energie en knapte ook zienderogen op na de behandeling. Nog een ander paard kreeg de behandeling ivm zomerexceem. Ook dat heeft ( deels) heholpen. Maar daarvan zei die arts ook dat er dan ook wat omgevingsfactoren moesten worden veranderd die ook van invloed waren op die zomerexceem.
Het is zeker een aanrader. Ook bij mensen. Een vriendin van mij was super allergies en met name voor katten. Had ook al vanalles geprobeerd, maar niets hielp echt. Na de acupunctuur heeft ze nu 2 katten en 1 hond en nog een 2 de hond op komst!! En ze heeft nergens meer last van. OK dan!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 11:09

fidootje schreef:
Kijk eens bij www.kreupelpaard.com.
Ik ben zelf met mijn paarden bij Arthur Asveld geweest en heb daar goede ervaringen mee. suc6

Jolynn is ook door Arthur behandeld!!

*Tineke. Jolynn lijkt alleen nog maar te verbeteren, elke dag weer.
Ben benieuwd watArthur volgende keer van haar vind!

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:27

Noa krijgt ook accupunctuur. De arts heeft stukjes vacht weggeknipt en daar moet ik 2x per week speciale accupunctuurzalf op smeren.

Wie heeft dat ook met die zalf? Ik zie er goede verbetering van.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:48

Van deze dierenarts die jullie hebben gebruikt heb ik ook slechte ervaringen. Dat hij een paard eerst op zijn rug had behandeld wat achteraf een zware peesblessure had waardoor de rug zeer deed!! Persoonlijk ben ik meer voor een totale goede diagnose dan dat ik een dierenarts steeds hoor over de rug. Vaak worden rugproblemen veroorzaakt door kreupelheid in een van de benen. Dan zal toch eerst dat opgelost moeten worden voordat de rug wordt aangepakt.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 11:50

Ja een da is ook maar een mens.
Misschien had de eigenaar wel gezegd dat het paard last van zijn rug had.
Jolynn is verder gezond, dat weet ik zeker!