Alles valt op zijn plek: diagnose Kissing Spines

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:49

Oh bah - ik weet niet eens wat ik moet zeggen, behalve dat ik het heel erg voor jullie vind!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:53

GEt wat een naar bericht... bah.

Ik hoop dat je Fitz nog een tijdje kunt aanhouden als knuffeldier, bij jullie nieuwe huisje misschien?
Hoe dan ook; heel veel sterkte en wijsheid gewensd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:00

Kan me goed voorstellen dat je hier eventjes van moet bijkomen. Je hoeft jezelf iig niets te verwijten want jehebt altijd alles voorje paard gedaan en over gehad. Het is alleen zo jammer dat er nu een diagnose is gesteld waarbij geen verbetering mogelijk is......

Het allerbeste voor jullie beiden Ach gut

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:04

Jeetje zeg, dat is geen fijne diagnose Verdrietig
Heel veel sterkte ermee!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:06

Tjee zeg dat valt je even koud op je dak.Dat hij zijn wissels in 2en sprong was de eerste aanleiding maar hij heeft toch nooit moeite gehad met de rest? of was hij vaker onregelmatig?

Ik liep met Lodewijk ook tegen dit probleem aan,bij hem vanwege een ander rugprobleem maar toch oprichting en lengtebuiging= kreupel bij hem.Ik heb meteen de wedstrijden afgezegd en mijn startkaart opgezegd ik rijd voornamelijk recreatief dressuur en lekker buiten.Lot gaat hardstikke goed ik zelf vind het wat minder omdat ik wel een ruiter ben die een doel moet hebben.Nu heb ik een bijrijder en dat gaat prima.Nu jij gaat verhuizen heb je net als ik veel meer mogelijkheden maar als ik ze niet aan huis had gehad ,weet ik niet of ik 'm wel had gehouden.

Jij sterkte met het verwerken van deze uitslag.

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:04

Ga recreatief western met hem rijden, lekker groot zadel dat over de gehele rug draagt , en lage hoofd houding verder stekte ermee wat je ook beslist

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:22

wildwestwill schreef:
Ga recreatief western met hem rijden, lekker groot zadel dat over de gehele rug draagt , en lage hoofd houding verder stekte ermee wat je ook beslist

Dat werkte dus juist niet bij het paard van Taverno (ook hier op Bokt). Hij heeft ook kissing spines en liep veel slechter met western zadel.

Fitzroy, heel veel sterkte met het laten bezinken van dit nieuws. Maar het hoeft niet het einde van de wereld te zijn. Nu je gaat verhuizen zijn er nog genoeg mogelijkheden voor 'm om pijnvrij te kunnen leven.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 20:41

Ik ben er vrij nuchter onder. Wordt ie afgekeurd dan is dat zo en koop ik hem terug v.d. verzekering als dat mogelijk is.
Hij gaat gewoon mee naar Kootwijk, desnoods als 'grote Shetlandpony' Knipoog

Verder heb ik al wat PB's gekregen met positieve ervaringen met Kissing Spines dus misschien valt het allemaal wel mee. (dat hoop ik dan maar)

Waar ik nog het meeste van baal, is dat we het staken van Fitz soms als onwil tussen de oren hebben aangemerkt.
Dat doet pijn en dat kan ik niet meer goedmaken.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:45

Fitzroy dat herken ik wel dat dacht ik van Taverno ook,en velen met mij.
Dat zit mij ook niet lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:46

jee
Dat is schrikken
Weet ff niet zoveel te zeggen, als sterkte
En verwijt jezelf niks, je hebt niks express gevraagt van hem.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:48

Och jeetje, wat enorm schrikken en wat vervelend!
Heel veel sterkte.....

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:50

Fitzroy schreef:
Waar ik nog het meeste van baal, is dat we het staken van Fitz soms als onwil tussen de oren hebben aangemerkt.

Jij weet het nu en gaat er alles aan doen om te zorgen dat hij geen pijn meer hoeft te hebben. Dat is meer dan menig paard kan zeggen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:56

Fitzroy schreef:

Maar daar moet je je niet te schuldig over voelen, je hebt nu actie ondernomen en doet nu wat het beste voor hem is. Je hebt nooit met opzet door de pijn heen gereden en je kon het ook niet weten.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:58

Jemig, wat een bericht en wat vervelend. Maar hopen voor jullie dat het allemaal meevalt en dat het inspuiten helpt.
Fijn dat Fitz in ieder geval nog een grote Kootwijkse bospony kan worden Knipoog !

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:05

ik kan wel begrijpen dat je je schuldig voelt,maar dat is nergens voor nodig,jouw paard krijgt toch de beste verzorging die er is,gelukkig hebben jullie de oorzaak gevonden,en kunnen jullie er wat aan doen,een paard zal dat wel aanvoelen.
veel succes!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:34

Dat is schrikken,... Ik weet verder niet goed wat te zeggen, hopelijk komt er een goede oplossing (wat die ook mag zijn) en het is in ieder geval fijn dat je nu weet wat de oorzaak was van de rijtechnische problemen Ach gut. Heel veel sterkte!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:45

Getsie Leontine, dat is geen fijn nieuws! Verdrietig
Aan de andere kant wel prettig om te weten wat hem nou precies mankeert en waar de problemen vandaan komen. Iig fijn dat je hem kunt houden nu jullie gaan verhuizen!

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:26

Wat een rotnieuws voor je zeg. Mocht je rijtechnisch iets met je paard willen (dat kan hele goede oplossingen geven), kijk dan eens op de site van Antoine de Bodt of op www.centaurvogelaar.nl. Zij kunnen heel veel met dit soort problemen.
Succes!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:51

Tjonge dat nieuws valt niet mee, al had je je op minder goed nieuws voorbereid, dit had je in ieder geval niet bedacht........K l o t e voor jou en Fitzie.

Voel je niet schuldig, je hebt herhaaldelijk aangegeven dat je voelde dat er iets niet goed was, en hem vaker laten onderzoeken. Dat ze hier niet eerder aan dachten is niet jouw schuld. Je hebt het allemaal toch naar beste geweten gedaan!

Hij gaat lekker meer naar Kootwijk, en lang laag diep rond kan je hem lekker door de bossen heensturen (kan hij ook niet zo kijkerig doen hihihi)

Hou je taai!

Hopen dat de verzekering een beetje mee wil werken, dat scheelt in ieder geval in je kostenplaatje!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:57

Jeetje Fotz wat een vervelend nieuws.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je je rot voelt omdat je het eerst ook gezien hebt als onwil tussen de oren. Maar goed daar kun je niets meer aan veranderen hoe rot dat ook is.
Maar ik weet zeker dat ondanks alles dat Fitz toch blij met je is hoor. Hij heeft het allemaal niet voor niets gedaan. Hij wilde het voor je doen, anders deed hij het vast niet.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:27

Ik ben het eens met Micky.

Veel sterkte!!

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 00:04

jemig. das balen. veel succes

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 04:46

fabienne schreef:

Voel je niet schuldig, je hebt herhaaldelijk aangegeven dat je voelde dat er iets niet goed was, en hem vaker laten onderzoeken. Dat ze hier niet eerder aan dachten is niet jouw schuld. Je hebt het allemaal toch naar beste geweten gedaan!

het is een beetje door mijn hoofd blijven spoken, ik weet dat je fitz regelmatig hebt laten nakijken/behandelen door een goede kraker toch, had die daar niet op de 1 of andere manier achter moeten komen, of in ieder geval moeten aangeven dat het een mogelijkheid zou zijn Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 05:56

wat een naar nieuws zeg, daar schrik ik van. Stertke voor jou en Fitz, Leontine, ik kan zo weinig anders zeggen Verdrietig

Nicky74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 06:41

He Fitz.
Nou het blijkt maar weer eens dat het niet allemaal rozegeur en maneschijn is met paarden. Wij hebben ellende achter de rug maar voor jou is het ook zwaar s...
heel veel sterkte en ik hou contact over Ruby