Oeps, ik voel mij nu toch wel schuldig... Mijn paardje staat de hele dag op stal en wordt 's middags of 's avonds 1 soms 2 x bereden (ligt eraan of mijn zusje op die dag ook rijd). Wel gaat ze vanaf mei tot oktober het weiland in. We hebben hier geen keus.... Ik moet een binnenbak hebben i.v.m. lessen en daarom was de manege voor ons even de enige oplossing. Bij de vorige pensionstal mocht ze wel een paar uurtjes de paddock in, maar dat had weinig effect, want die hadden ze met lijntjes afgezet waardoor ze nog haar benen niet kon strekken...
LadyMadonna
Geplaatst: 28-11-01 17:50
als het aan mij zou liggen zouden mijn pony's het hele jaar door 24/7 buiten staan met een schuilstal. Helaas laat onze wei dat niet toe, en zijn ze allebei uitbreek kampioenen. Dit als gevolg dat ze allebei vol op stal staan in de winter (in de zomer blijven ze wel in de wei, breken ze dus niet uit) maar ze komen er zoveel mogelijk uit (los in de bak samen) varieerend van een half uur (absoluut minimum) tot een paar uur. Pfff... wat zal ik blij zijn als het april is!! (dan mogen ze het land weer op)
Cowgirl
Geplaatst: 28-11-01 20:22
Overdag buiten en s'' nachts op stal. Zomers 24 uur per dag buiten.
Mellien
Geplaatst: 28-11-01 20:37
Pjelk komt weinig uit zijn stal (shame on me). Ik ga iedere dag een uurtje rijden/longeren en eens per week alleen losgooien. ik heb eenvoudigweg geen tijd hem buiten te zetten ( moet drie dagen per week om 7 uur s`ochtends weg). Als ik tijd heb en het is lekker weer mag hij wel naar buiten in een paddock. Vraag me soms echter wel af of hij dat leuk vind. Helemaal alleen in zo`n blubberpaddock... Beau heeft het beter voor elkaar. Hij heeft een stal met uitloop. s`Nachts staat hij binnen en overdag is de staldeur open en kan hij de hele dag in en uit. Ook wordt hij iedere dag gereden. In de zomer mogen beide pony`s in de wei.
Joyce
Geplaatst: 28-11-01 21:13
in de winter kunnen de pony's bij ons jammergenoeg het land niet op dribbel komt er alleen uit, als ik wat met hem ga doen. (meestal zo'n 3 a 4 uur per dag) in de zomer gaan ze sochtends het land op, en wanneer je ze zelf binnen zet weer naar binnen...
Sibold
Geplaatst: 29-11-01 18:52
Ze komen er 1 keer uit en gaan er 1 keer weer in. Ze staan dus de hele dag buiten op de wei of in de paddock weer of geen weer.
Gwen
Geplaatst: 29-11-01 21:16
Bij ons worden de paarden elke dag van 7 tot 17.30u buiten op de wei gelaten, in de weekenden wat korter. Is in de winter wel een stinkmodderzooi, maar in de lente wordt er weer ingezaaid en dan komt alles goed. Nu ik ziek ben is het ideaal dat ze zoveel buiten komen. Haar eigenaresse gaat nu wel regelmatig met haar wandelen, maar als ze verder de hele dag op stal staan is dat veel te weinig, terwijl ze nu af en toe met z'n allen door de wei crossen.
Romy
Geplaatst: 29-11-01 22:44
Die van mij komt 24 uur zn stal uit Nou ja ietsjes minder dan, ze hebben een uitloop stal, kunnen altijd naar binnen wanneer ze willen, als ik een xtje niet komen kan om te rijden is dat ook niet zo'n probleem, alleen wordt het wel al een beetje op sommige plekken een bagger zooi, gelukkig hebben ze een behoorlijk land zodat ze niet zomaar alles vertrappen... En verder kom ik eigenlijk iedere dag waardoor ik zeker per dag wel 2 uur met haar bezig ben..
naiade
Geplaatst: 30-11-01 12:27
mijn paarden komen er ook elke dag uit. de pony's op de ene dag en de paarden op de andere dag (3,5 uur weidegang) en dan lopen ze allemaal 4 dagen per week 1 of meerdere uren (dressuur, recreatief, springen).
mijn wedstrijd paard ging eerst ook om de dag de wei in en reed haar 5 tot 6 dagen per week. helaas heeft zij gister speciaal beslag gehad, en de hoefsmid is te bang dat ze het er af trapt. aangezien de bak net zo blubberig is kan ze ook daar niet in. dus nou rijd ik haar elke dag 2 keer; 1 x recreatief en 1 x dressuur/springen, mag niet meer crossen vanweg haar ijzers...
ingrid
Geplaatst: 30-11-01 12:55
bij mij ligt het aan het weer... als het droog is gooi ik ze ff naar buiten om uit te mesten (nu dan met dit kl*te weer) en als het ergent hou ik ze binnen... verder wordt queen bijna elke dag gereden en met soraya wordt niks gedaan....
in de zomer staan ze sowieso elke dag in de wei als ik ga rijden komen ze naar de kleine wei ben ik klaar gaan ze een wei in van 1km! lang en dan haal ik ze sávonds weer naar binnen... is het echter heel warm dan blijven ze in de kleine wei omdat daar meer schaduw is en dan blijven ze dag en nacht buiten... maar ze komen zo vaak mogelijk buiten ook ivm het hoesten van queen mag ik dus niet als zij in de stal is opstrooien en vegen
Mickey
Geplaatst: 30-11-01 18:42
Bij ons staan de paarden buiten zolang het licht is, In de zomer is afhankelijk van de dazen, wanneer en hoe lang ze naar buiten gaan. Ook als het gesneeuwd heeft gaan ze een tijdje naar buiten. Alleen als het heel veel (hard) regent en bij onweer staan ze niet buiten.
Riaa_
Geplaatst: 30-11-01 18:48
mijn paarden staan normaal ook gewoon buiten, maar als het weiland heel erg nat is dan staan ze binnen, helaas en tegen mijn principes in. . Ik rij elke dag als het kan dus dan komt hij 2 uur de stal uit. Maar als het droog is gaan de paarden in de winter gewoon naar buiten, maar meestal is het weiland dan zo nat, helaas. Maar misschien krijg ik volgend jaar een eigen bak!!! ben ik ff vet blij, dus kan hij elke dag naar buiten en kan ik elke dag rijden zonder dat mijn vader mij hoeft weg te brengen naar de manege.!!
Caballo
Geplaatst: 30-11-01 19:16
Mijn paarden hebben geen stal Ze staan 24/7 buiten. Ze hebben wel een afdakje als het regent, maar zelfs die gebruiken ze niet Ze staan liever te schuilen tussen de bomen... groetjes.
Imposante
Geplaatst: 30-11-01 20:52
De mijne gaat drie dagen per week er 1 keer uit, 1 dag (zaterdag) de hele dag eruit, en de andere drie dagen rijden we twee keer per dag
wodan
Geplaatst: 01-12-01 14:53
in de winter worden ze rond half 9 naar buiten gelaten. als het land niet te nat is staat hij op het land en anders in de paddock. ik haal hem om 19 uur binnen. 's zomders staat hij 24 p/d buiten overdag in het weiland en 'savonds in de paddock.
PhiaBink
Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 22:34
Bedankt voor jullie antwoorden.!!!! Ik was gewoon nieuwsgierig wie zijn paard of pony lekker buiten laten lopen. Dat is hier verplicht, tenzij het hoost dan staan ze hier ook binnen.