*volcano* schreef:@ ikke, ik was heel zeker dat ik de kabel had vastgemaaktMaar ja, als iedereen tegen je begint te zeggen dat het bijna onmogelijk is dat de kabel vast zat, omdat de kabel nog intact was en de rem er niet op was getrokken, dan ga je na een tijdje, wel twijfelen.
Gewoon onder het rijden is de kabel bij mij ook nog nooit losgegaanen jaren lange ervaring heb ik ook niet, ik heb mn B + E rijbewijs nu ongeveer een jaar. En ik bevestigde de kabel op de manier zoals die me geleerd is met het rijbewijs, zoals iedereen het leert dus.
No offence hoor, voor het geval we elkaar verkeerd begrijpen.
Ik heb het dus wel meegemaakt dat de kabel gewoon los hing na de rit, terwijl ik zeker weet dat ie vast zat bij het wegrijden. Bij mij is er goddank nooit iets gebeurt, maar jou is dus die k** samenloop wel overkomen.
Heb jij ook twee van die halve "lusjes" aan je haak zitten? Ik heb daar hele slechte ervaringen mee. Op de Disco zitten die ook en daarmee is het me dus een aantal keren overkomen. Tegenwoordig doe ik het kabeltje om een steunbalk van de haak en dan door dat oogje. Schiet hij uit het oogje, dan zit ie altijd nog om de balk (niet de kogel!) van de trekhaak.
Maar ja, als iedereen tegen je begint te zeggen dat het bijna onmogelijk is dat de kabel vast zat, omdat de kabel nog intact was en de rem er niet op was getrokken, dan ga je na een tijdje, wel twijfelen.
en jaren lange ervaring heb ik ook niet, ik heb mn B + E rijbewijs nu ongeveer een jaar. En ik bevestigde de kabel op de manier zoals die me geleerd is met het rijbewijs, zoals iedereen het leert dus.
.
Gepruts in de marge van ME? Heb ik iets geschreven over dat ik überhaupt met een trailer rijdt? Of met te weinig laadvermogen? Mijn man rijdt me gewoon met een hele zware auto met overcapaciteit overal naar toe hoor, met mijn kleine paardje in de twee paardstrailer en daar is nix onveiligs aan. Trouwens er zijn wel degelijk goede veewagens in de handel die je met een B mag rijden, ook gewoon verkrijgbaar bij carrosseriebouwers als Anemone en Roelofsen. Die gaan echt geen rommel verkopen hoor. En volgens mij had ik bij mijn uitspraak een
neergezet. Dat betekent dat je het niet te serieus moet nemen. Maar in ieder geval toch bedankt voor het advies, van 40.000 euro is idd niet overdreven duur, dus wie weet een goed idee voor de toekomst.
Maar goed dat ik gezakt ben
.
maar het kost je wel een remkabel