Vanavond de eerste behandeling van Gracy

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superstarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:37

Megantjuh schreef:
Ja we hebben er alle hoop op!! Maar waarschijnlijk komt het ook wel goed hoor, de vraag is alleen hoelang het gaat duren. Het is niet fijn om je paard zo te zien.. Ze heeft echt pijn..

Nee idd zeg... Ik weet nog hoe Star was toen ze onderuit was gegaan, zo wil ik haar nooit meer zien
Maar als het opknapt en het gaat weer beter dan zie je de toekomst al snel weer zonniger in!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 21:39

Jaa dat zeker. hopelijk wordt ze weer lekker vrolijk en opgewekt, ook al moet ze aan het werk. Ze heeft er nu gewoon geen plezier in. Lekker losstaan en niks doen vind ze prima.. Maar werken

superstarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:42

Megantjuh schreef:
Jaa dat zeker. hopelijk wordt ze weer lekker vrolijk en opgewekt, ook al moet ze aan het werk. Ze heeft er nu gewoon geen plezier in. Lekker losstaan en niks doen vind ze prima.. Maar werken

Ik hoop het ook! Welterusten, ik ga naar bed, morgen vroeg op...

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 18:13

Vandaag was/is de 2de behandeling. Hier een verslaggie:

Citaat:
Nou toen ik op stal kwam was Grace blij! Ik ging eerst effe Browny buiten zetten dus ze stond zo banketstaaf te kijken van wat ga je nou doen?! Verward
Daarna Gracy ook buitengezet. Saampies hebben ze ff gespeelt en lekker liggen rollen!!! Bloos Boos!
Daarna heeeeeeeeeel hardgepoetst om al het stof en zand weg te krijgen. Fysio was door file halfuur later en het werd allemaal wat krap dus ik heb samen hem even gelongeerd zo dat hij kon kijken. Nou ze liep al beter als gister, meer ontspanning. Maar natuurlijk niet goed genoeg. Ik heb haar daarna zelf nog gelongeerd en uitgestapt. Daarna lekker verwend en op stal gezet en naar huis gegaan. Hij zou haar na zijn priveles masseren, en dan is Monique er bij dus die weet dan hoe het ging. Fysio zei dat hij gister toch wel wat knopen had weggekregen dus dat is gunstig! Lachen Voorlopig gaan we (langzaam) vooruit...

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 18:14

Ze liep gelukkig vloeiender als gister, gister zag het er echt zo pijnlijk en moeizaam uit allemaal.. Pff.. Misschien kan ik een keer een foto maken als de Fysio met haar bezig is..

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 18:15

trouwens wel fijn dit topic, kan ik even kwijt wat er vandaag allemaal is gebeurd en dan dringt het ook beter tot me door! Lachen

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:08

Vanavond was Gracy een stuk rustiger dan gisteren. De fysio kon veeeel meer met haar inmasseren en bepaalde gevoelige spiergroepen aanpakken... OK dan!
Er waren momenten dat de fysio heeeel even moesten opletten dat Gracy niet op hem zou afregeren, Bloos! maar over het algemeen liet ze hem veel toe. Lovers
Het ging goed! De fysio vondt vanavond al vorderingen omdat hij meer mocht van Gracy, dus hij was beste wel tevreden!

Hij heeft een aantal plekken gevonden, maar de echte oorzaak van alles moet hij nog achter komen...
Gracy heeft ook vanwege haar lichaamsbouw nauwe schouderbladen waardoor de zenuween snel bekneld worden door de spiergroepen als ze gespannen is... hierdoor krijg ze ook ontzettend veel pijn en dat is waarschijnlijk de oorzaak van haar onrustig hoofd en dat ze gaat kantelen met haar hoofd onder het rijden!

Zondag wordt ze opnieuw gemasseerd en behandeld. Ach gut

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 09:07

Nou dit is in elk geval goed nieuws!! Ik hoop dat het zo blijft! Heb al zinin vanavond maar eerst nog school en werken.. Verdrietig

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:22

Megantjuh schreef:
Nou dit is in elk geval goed nieuws!! Ik hoop dat het zo blijft! Heb al zinin vanavond maar eerst nog school en werken.. Verdrietig

Ik hoor graag hoe ze is vanavond.. Knipoog

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:07

Bij mij komt morgen de paardenfysio. Niet voor Gypsy maar voor mij, is namelijk een goede vriendin van me. Haha!
Ik heb bij Jip vorig jaar in 3 behandelingen haar bekken recht laten masseren. (niet door mijn vriendin maar door iemand hier uit de buurt) Was gelukkig snel weer in orde en ik ook erg tevreden over het resultaat. Nu loopt ze kreupel op een dikke poot, lijkt erg veel op wat ze had toen ik haar meebracht uit Duitsland. Morgen eens eventjes de wintersport van de dierenarts gaan financieren. Succes jullie met Gracy

ChristaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 23:18

Heey,

Wat verschrikkelijk balen zeg. Gracy heeft niet echt veel geluk zeg
Ik kon vanavond echt zien dat ze last had toen je net begon met longeren. Had het echt met haar (en jullie ook natuurlijk) te doen.
de rest van het longeren niet kunnen zien want ik moest rijden. Ik hoor van de fysio dat alles goed komt OK dan! Gelukkig maar!!

Ik blijf duimen voor jullie

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 06:00

Patsy schreef:
....Nu loopt ze kreupel op een dikke poot, lijkt erg veel op wat ze had toen ik haar meebracht uit Duitsland. Morgen eens eventjes de wintersport van de dierenarts gaan financieren. Succes jullie met Gracy

Beterschap voor Gypsy Vriendjes zijn?

sjeezzzzz, wat zijn ons paarden de laatste tijd in de lappenmaand.. Tjo, Gracy en Gypsy Ach gut

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 11:14

Gracy schreef:
Beterschap voor Gypsy Vriendjes zijn?

sjeezzzzz, wat zijn ons paarden de laatste tijd in de lappenmaand.. Tjo, Gracy en Gypsy Ach gut

Jaaa beterschap voor Gyps. Balen he, iedereen zit in een dippie Verdrietig

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 11:15

Christatjuh schreef:
Heey,

Wat verschrikkelijk balen zeg. Gracy heeft niet echt veel geluk zeg
Ik kon vanavond echt zien dat ze last had toen je net begon met longeren. Had het echt met haar (en jullie ook natuurlijk) te doen.
de rest van het longeren niet kunnen zien want ik moest rijden. Ik hoor van de fysio dat alles goed komt OK dan! Gelukkig maar!!

Heee heej,

bedankt voor je medeleven. Vond het wel balen dat ik niet kon lessen, maar ik heb alsnog geleerd van Kim!! Dus zat er ook weer niet voor Jan L*L bij!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 11:18

Verslag van Donderdag 7Oktober:

Citaat:
Vandaag zou ik longeren met pessoa, maar met poetsen merkte ik dat ze nog erg gevoelig was en helaas tolereerde ze nog niet echt iets op haar rug. Dus na overleg besloten nog een dagje zonder te longeren. In het begin was ze erg stijf en liep ze niet lekker. Maar gelukkig duurt dit steeds korter en wordt ze sneller warm. Uiteindelijk liep ze goed, nog niet ruim genoeg maar word al beter. Ze was lekker moe en we hebben uitstappend nog even naar de les gespiekt (en Gracy ingefluisterd hoe ze moet gaan lopen *LOL* ). Nou het uitstappen heeft ze lekker onder het solarium gestaan, ze was heel relaxt en ontspannen. Gelukkig OK dan! Toch weer ietsje beter!

Vandaag moet ik van de Fysio doorzetten met de pessoa, desnoods eerst even laten lopen dat het ergste voorbij is en dan moet hij toch wel op haar rug.. Laat het straks weten hoe het ging.. Hopelijk werkt Grace mee! Tong uitsteken

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 11:19

Christatjuh schreef:

Ik duim mee Haha! Haha!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 15:02

Ik wou eigenlijk gister al het verslag er op zetten maar helaas kon ik weer eens niet op Bokt! Boos!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 15:08

Hier dan verslag van Vrijdag 8Okt:

Citaat:
Nou vandaag zou ik haar longeren met de pessoa. Ik wist al dat dit moeilijk zou worden, maar ze mocht er ook niet onderuit komen Scheve mond . Dus ik heb hulp gevraagd van Fabienne! (Dankuh Haha! )
Op de poetsplaats kreeg ik met iets wat moeite de pessoa op haar rug, ze protesteerde wel maar kon weinig doen dus dat ging wel. Daarna los gelongeerd ging ook prima, ze was erg braaf Lachen . Maar toen kwam het moeilijkste de pessoa vast maken. En hij moest ook nog eens tussen haar benen, dus tja dat is best lastig . En inderdaad Gracy deed alles om er voor te zorgen dat ik hem niet vast kon maken. Bokken, steigeren, keihard ronddraaien, bijten, slaan noem het maar op Verdrietig . Gelukkig met behulp van Fab is het gelukt, ik ben ook boos geworden want het was gewoon te gevaarlijk. toen kon ze alleen maar draven en galopperen, ze wou niet meer stappen, en stilstaan kwam al helemaal niet meer in haar woordenboek voor Boos! . Ze was echt verschrikkelijk, en als ze eenmaal liep was ze gewoon braaf. Maar ja de pessoa moest er toch ook een keer af, en toen sloeg ze helemaal door Huilen . Het was echt een verschrikkelijke situatie en gracy was echt gevaarlijk gewoon.

Ik ben er nog steeds stil van en hoop dat er gauw verbetering in zit want dit is mijn grace niet meer Verdrietig

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 15:08

Vandaag doet Monique haar dus ik ben benieuwd..

ChristaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:14

Tjeemig ben er stil van...... Scheve mond

Dat zou je toch niet verwachten van Gracy.....

Maar wel goed van je dat je toch hebt doorgezet OK dan! het is tenslotte toch voor haar eigen bestwil. Ik hoop echt dat ze snel op knapt

Ik ga gewoon door met duimen. Nou een dikke knuf voor jou en Gracy Ach gut
Vriendjes zijn?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 12:21

Thanx Christa..

Baal er zo van!! Waarschijnlijk doet ze dit omdat ze nu alles op haar rug met pijn associeerd. En ons maar op brute wijze wil laten weten dat ze haar leven zo wel lekker vind, zonder wat te hoeven doen. Volgens Rick is ze al stuk losser en dit gedrag komt eerder voor als aanstellerij dan echt pijn. Want in hoeverre kan een sjabrak op je rug zo'n pijn doen dat je gaat steigeren en slaan?!

Ik ben zo benieuwd naar dinsdag, dan gaat Rick (btw Fysio) me helpen, want ik kan haar nu niet in me eentje longeren aan de pessoa..

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:32

Zaterdag...

Ik hield er rekening mee met wat Megantjuh mij had verteld, en was zelf van plan Gracy hard aan te pakken als ze zich zou gaan aanstellen... INDERDAAD! Boos!

De poetsplaats en wasplaats was continu bezet dus besloot ik haar rustig in haar stal eerst te poetsen.. niks aan de hand.

Toen ging ik de passoa halen... nu, alleen bij het zien van wat ik in handen had werd Gracy opeens asociaal! >;) Ze draait zich om en probeerde mij te intimideren... mooi niet, want dat pik ik niet!
Doordat ik niets in handen had (de passoatuig had ik inmiddels in de hoek gegooied), gaf ik een schop om haar uit mijn buurt te houden.. dus besloot ze haar box uit te lopen en in een ander stal te gaan. Ik ben achteraan gelopen, pakte haar uit de ander stal en gelijk buiten vastgezet aan de muur...

Alleen de sjabrak erop leggen werd een drama, steeds weglopen en eraf schudden... dus pakt ik de zweep en gaf ik haar en flinke tik op d'r kont.. ~~}> De sjabrak bleef daarna erop... en dan de tuig... pfffffffff steeds weglopen... een echte drama queen! Boos!
Het lukte mij pas met hulp van Fabienne die haar vasthield, om de passoatuig erop te doen.
Dan longeren... niets aan de hand. Na 30min keek ik of de passoa kon vastmaken.... ze had teveel energie over, dus het werd niet mogelijk, waarop liet ik haar nog harder werken ~~}>

Probleem is dat ze maakte zichzelf veels te gek met al dat aanstellerij, dat het ook beste gevaarlijk kon zijn.. Op denduur lukte het mij haar vast aan de passoa te zetten, en zo laten staan. Ik besloot haar niet aan de passoa te laten werken want ze was te opgefokt! Omdat ze bleef rustig staan, (doordat ze moe was...) kon ik de passoa weer los maken en ben met haar op het erf gaan uitstappen....

Na overleg met de fysio was het duidelijk dat Gracy ons probeerde te intimideren om onder het werk uit te komen.. puur aanstellerij!
'Tuurlijk heb ze pijn, maar niet zoveel als voorheen. Het is ook duidelijk aan haar te zien als ze beweegd, dan loopt ze al better in d'r lijf, haar passen zijn ruimer en ze is meer voorwaarts OK dan!

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:54

Zondag

Een nieuwe dag... nieuwe kansen...

Vanmorgen kon ik met Gracy op de poetsplaats staan, niets aan de hand, gepoetst.. ze geniet ervan.
Toen een schoon sjabrak erop gelegd, ze reageerde niet, mooi vooruitgang! OK dan!
En dan de passoa tuig... ze liet het toe! Lachen Heeeel even aanstellen of dat ze is aangevallen door duizenden vliegen en muggen, waardoor ik haar streng aansprak en was het gelijk over Knipoog Ik was blij dat ik geen tikken met de zweep moest geven Lachen

Met longeren was ze de eerste 30 min super meewerkend, stap, draf en galop (zelfs in de rechtergalop goed aanspringen) dat ik besloot om de passoa te gebruiken....

.... MUTS!

Ze liet toe dat ik haar eerst rechts mocht vastmaken.. tussen haar benen zodat haar hoofd gaat zakken.. En dan bliksem snel buigt ze nog lager met haar hoofd en tilt haar voorbeen erin stapt er tussen de lijnen met haar been! Boos! Lekker uitgekookt actie waardoor ik opnieuw kon beginnen. Op dat moment bleef ze de hele tijd rustig staan, totdat ik de lijnen had losgemaakt rond haar been.. en terwijl ik opnieuw wilde vastmaken, maakte Gracy gelijk een spel van...
Ik besloot haar niet meer vast tussen de benen, maar in de middenstand te gebruiken zodat ze niet opnieuw dat truckje kon flikken.. Toen vondt Gracy het nog leuker om niet te blijven staan.. maar continu rondjes om mij heen te draaien Lips are sealed
Het lukte mij om de passoa 1 kant vast te maken, en toen zag een van de meiden van stal wat er gaande was en kwam gelijk erbij, en pakte Gracy beet zodat ik de 2e kant kon vastmaken. OK dan!

Gelijk daarna kreeg Gracy een tik van de longeerzweep om verder gedachten uit der hoofd te halen en ze liep super meewerkend en braaf aan de passoa. De aanstellerij was opeens over!
Nadat ik klaar was met de passoa, bleef Gracy rustig zodat ik haar weer los kon maken.

Vandaag was wel wat vooruitgang, maar steeds opnieuw bedenkt Gracy iets, en steeds moet ik consequent zijn met haar.

Ik kijk naar uit dat dit gauw overgaat... pffffff want het is continu zoeken naar wie wat voor het zeggen heeft! Scheve mond

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 19:31

Jeetjeee Gracy is echt bezig zeg, ben erg benieuwd naar morgen.. En natuurlijk dinsdag als ik en Rick weer aan de slag gaan..

En inderdaad haar gedrag mag niet goedgekeurd worden maar ik vind het moeilijk te bepalen wanneer het om pijn gaat en wanneer om aanstellerij want dinsdag deed ze dit ook met het zadel,maar toen ging het wel om pijn, en nu is hetzelfde gedrag aanstellerij...

Gelukkig is Rick er dinsdag bij en kan ik niet fout beoordelen. Lachen

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:43

Megantjuh schreef:
Jeetjeee Gracy is echt bezig zeg, ben erg benieuwd naar morgen.. En natuurlijk dinsdag als ik en Rick weer aan de slag gaan..

En inderdaad haar gedrag mag niet goedgekeurd worden maar ik vind het moeilijk te bepalen wanneer het om pijn gaat en wanneer om aanstellerij want dinsdag deed ze dit ook met het zadel,maar toen ging het wel om pijn, en nu is hetzelfde gedrag aanstellerij...

Gelukkig is Rick er dinsdag bij en kan ik niet fout beoordelen. Lachen

De zadel was ook niet in orde, want de boom was eruit geschoten en gaf extra druk op d'r schouder.
Maarja, dat had ik ook niet eerder geweten. De zadelmaker wist precies waar hij moest kijken, en de boom weer vastgezet. De kussen viel beste wel mee, alhoewel hij heeft voor de zekerheid ze wat steviger gemaakt.

Gracy heeft sinds dinsdag een paar behandelingen gehad en ze is sindsdien niet meer gereden, alleen gelongeerd. Het is ook aan haar beweging te merken dat ze minder kort loopt nu en losser in d'r lijf zit.

Nu is Gracy behoorlijk aan het aanstellen... want het was duidelijk te zien dat ze geen last had om te lopen toen de passoa werd vastgezet! En dat mening werd ook meegedeeld door Leonie die mij vandaag ter hulp kwam.