Ik heb mijn paard in elkaar geslagen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:06

Je zegt " En wat nou als ze het nog een keer doet en ik ben er erger aan toe, of dood" Verward

Meid , ga lekker leren dammen of knikkeren, of ga postzegels verzamelen.

Aan paardrijden zitten risico's ja en als je die niet onder ogen ziet.

Vind het trouwens wel knap van je dat je na zo'n zeer pijnlijke val nog raak kan meppen.
Ik weet nog dat ik 3 dubbel zag toen ik een ongeluk met een paard had, en mijn leven voorbij zag flitsen. Toen dacht ik er echt niet aan hoor om mijn paard te meppen.

Overdrijven is ook een vak Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:08

Citaat:
Op 2001-11-24 20:04, schreef Sannetje:
Ach, verwijder dit bericht maar, ik weet het ook niet meer. Ik heb geleerd op de donder te geven als je paard iets bij je flikt, nu doe ik dat,
oke ik heb het te laat gedaan das fout, maar ja...
Ik kan helaas niet de tijd terug draaien he! Verwijder maar!

dat is ook het laagst wat je kunt doen.
en idd een slotje misschien wel wat.
Als je er dan maar van geleerd hebt maar naar mijn idee dringt het nog niet door dat wat jij gedaan hebt heeeeel gemeen is.

Macario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:13

dat DOE je toch niet!!?!?!?! okeej als ik eens een singel aan moet trekken en een paard zet zijn buik op (ik noem maar wat) geef ik hem ook ff een klap tegen zijn buik ja dan trekt hij m wel in. maar dit is ECHT heel gemeen!! een paard weet gewoon niet wat hij verkeerd doet.. en je moet eens even heel goed naar JOU gedrag kijken bijv WAAROM hij dat gedaan heeft en dat soort dingen. misschien schrok hij wel ofzo. je moet NADENKEN en niet er zomaar op los gaan slaan Boos!

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:16

tja sanne,als je jezelf nog niet kunt beheersen,moet je maar eerst goed nadenken of je wel een paard moet kopen,want zelfcontrole en paarden is heel belangrijk...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:18

Hallo iedereen!!!
Ik heb (heel gezellig!) met Sannetje zitten pb-en en wil hier dus even wat kwijt...Ik heb Sanne in mijn eerste pb heel duidelijk gemaakt dat ik dit bepaald geen goede actie van haar vindt, maar ik denk ook dat de meeste reacties hier niet bepaald opbouwend zijn! Op een andere manier gebracht kan een mening veel meer effect hebben, vergeet nou alsjeblieft niet dat Sanne ook wat jonger is dan sommige van ons en bovendien...hebben we niet allemaal wel eens wat stoms gedaan??? Ik hoop dat Sanne de volgende keer dat ze gaat rijden een beter gevoel heeft en dat ze het op kan brengen om als ze weer een slecht gevoel zou krijgen gewoon af te stappen en iets anders te doen wat ze leuk vindt! Maar van de meeste reacties in dit topic wordt niemand vrolijker denk ik...ik snap best wat jullie allemaal willen zeggen, maargoed, opbouwende kritiek is altijd een stuk leuker! Nogmaals; ik keur dit niet goed, maar ik wil wel zo eerlijk zijn om te zeggen dat ik ook wel eens iets stoms heb gedaan, niet zo zeer met het paard rijden, maar in het algemeen, ebn geloof me, als iemand me dat dan op een beetje een subtiele wijze vertelde kwam dat veel duidelijker aan hoor! Ik denk dat Sanne hier wel wat van geleerd heeft, ik hoop in ieder geval dat iedereen haar wat dit betreft nog een kans wil geven...en dan kunnen jullie altijd nog verder zien! Party!!

Flus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:27

Jzs, dit slaat dus helemaal nergens op. (Ja op een paard met een stuk ijzer ja) Dat is toch gewoon mishandelen? Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik jou paard niet ben!!!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:50

ik vind het ook niet erg snugger dat je dr pas later hebt inelkaar geslagen en niet er plekke,a sl je het tog doet doe het dan goed!
Je pony snapt er dan nix van want, als jij iets bij je pa flikt en hij gaat nog ff uitgebreid met je gezellig kletsen over eits en dan geeft ie je nog es op je donder dan snap jij het tog ook niet???
nou dan, denk dr voortaan ff over na wat je doet.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:51

Hallo SANNE !!!!!!! Boos! Boos! Boos!

ow wat kun je me hier kwaad mee krijgen. Een paard straffen oke, geen probs mee maar wel op het moment dat het paard het doet en niet wanneer het paard het niet meer weet, en hij geen kant uit kan, dus in een stal.
TSSSSS zeg, met een paniekhaak ook nog, moet je der bang hebben?

dat je der dan een scheldbui pover der dak had geknalt op het moment dat je viel en mis een klap op der kont, maar TSJE zeg deze dingen komen idd erg dicht in de buurt van mishandeling.
En zeeeer onnodig straffen.

Leer eerst hoe je een paard moet straffen en op welk moment en zeker niet na pak weg 10 minuten dat weet het dier echt niet meer.
verkopen mis beter voor het paard, maar jij zou op dat gebied een lesje nodig moeten hebben.

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:51

Waarom open je dan deze topic? Je lokt iets uit hiermee,en je moet een anders mening respecteren...Aan jou is daarop antwoord te geven op een normale manier.

Wat betreft dat mishandelen: ik vind niet dat je je pony hoor te slaan met een musketon,en dan heb je ook nog het gore lef om haar een paar minuten erna pas straf te geven,en daarna weer lief tegen haar te doen Frusty Sjongejonge meisje,verdiep je is in de paardenboeken Scheve mond\

*sorry voor mijn taalgebruik*

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:58

BTW je moet niet hier je escusses aan bieden maar aan je pony.

Als de volgende keer dat weer gebeurt geef der dan meteen op der kop. en op het moment dat ze lief is, op stal of waardan ook, ook weer belonen zodat ze weet ow ik ben toch lief als ik me lief gedraag.

Kijk me eerste berichtje was ik pissed, maar oke jij bent jong, en ik heb me geduld ook niet altijd bij me,. maar denk wel van te voren na heeft het NU nog wel zin.

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:00

Sanne,waarom plaats je dit bericht dan? Om een slotje te krijgen ofzo...En neej je sloeg haar heus niet hard hea: Ik heb me paard in mekaar geslagen!! En jij was ook bijna dood he...
Frusty

Macario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:08

ik vind het gewoon DOM. ten 1e dat je je ppaard in elkaar ramt ten 2e dat je hier een bericht over plaatst. en ten 3e dat je dan eerst je woorden "terugneemt" en dan daarna opeens zegt dat het wel meevalt.
JE MOET GEWOON GVD NORMAAL TEGEN JE PAARD DOEN. DAT IS OOK EEN LEVEND WEZEN DAT OOK PIJN KAN VOELEN.
sorry ik ben echt ZO BOOS! Boos! Frusty Misselijk

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:18

denk eens wat meer ind e wereld van Sanne, Sanne is nog een jong meisje die dit gewoon allemaal nog niet weet. WAarschijnlijk weet ze niet beter. Als ze het wel beter weet dan vind ik het ook errug laag maar als je niet beter weet..

Reageer niet allemaal zo heftig want Sanne heeft nu echt wel door dat het verkeerd is gegaan en als Sanne een beetje een hart voor der ponytje heeft dan heeft ze hier ook van geleerd.

Dit wil niet zeggen natuurlijk dat ik het goed vind wat sanne gedaan heeft.

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:20

Maar kijk steef,ik ben zelfs nog jonger dan haar en ik zie in dat dit niet kan.En dan heeft ze ook nog het lef om te zeggen dat dit niet zo errug was Scheve mond\ ik walg gewoon van zulke topics Misselijk

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:23

alleen vandaag ging het eventjes fout,ik heb hart voor mijn pony...Mhhhh tuurlijk joh Knipoog
Maar een slotje lijkt me idd beter...
En voortaan nadenken voordat je wat doet (en nu geen comments meer op mij aub want wat ik VROEGER deed was ook fout maar nu ben ik niet meer zo oke?)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:25

Sunny, nu geef jezelf ook toe dat jij iets fout gedaan hebt. Maar je zit wel te schelden op Sanne. Ik verdedig niemand ofzo, maar vind dit even nergens op slaan. Ookal ben jij jonger dan Sanne, dat heeft er niks mee te maken. Jij hebt fouten gemaakt en daar van geleert, en dit zal ook bij Sanne gebeuren.

Sanne, volgende keer niet meer doen, hoor. Knipoog Party!!

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:28

jamaar ik sla nie mijn paard in mekaar,vroeger d8 ik alleen niet na voordak een topic opende...
Maargoed...laten we erover ophouden...Iedereen heeft recht op zijn eigen mening Haha!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:31

Go Steef!!! Kom op allemaal, denk er nou eens aan dat we niet allemaal hetzelfde zijn en dat wel allemaal wel eens fouten maken, en al zal het dan wellicht niet zoiets zijn dan wel iets anders...en Sunnylover, denk eens terug aan het feit dat jij in een zelfde soort situatie bent gekomen als Nathalie bijvoorbeeld en aan wat voor soort commentaar je meer had dan alleen maar getier... Haha! Dan snap je Sanne wellicht een stuk beter, en nee, ik praat niks goed, dat weet Sanne ook. I geloof oprecht dat Sanne de volgende keer wel anders zal handelen, maar geef haar dan wel die kans allemaal! Party!!

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:40

Oke vikki,daar heb je wel gelijk in,maar ik heb iets heel anders gedaan als zij.Ik zal nooit mijn pony mishandelen...nooit niet.Sanne,laat dit een les voor je zijn.Dat je nooit meer zo mag reageren! Want dan ben je echt niet goed bezig.Straf haar voortaan gewoon met een zweep op haar bil (een zachte mep voelt aan als een vliegje)...Pony's zijn niet van porselein,maar hebben wel gevoel,en iets wat van ijzer is komt vaak hard aan.Misschien heb jij in je onwetendheid haar zo geslagen...Maar laat dit een les voor je zijn,en een les voor je topics...
Nadenken voordat je een topic opend (hier heb ik nml veel ervaring mee)

Sanne,veel suc6 en geef maar een knuf aan je pony Nikita van Sunny en mij Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:53

nou vikki
ik ben meteen in haar profiel gaan kijken toen jij zei dat ze jong was. Ik dacht is het dan een meisje van 9-10.
Maar ze is 13!!! bijna 14.
sorry dat vind ik echt niet zo jong meer hoor.
Op die leeftijd hoor je toch echt beter te weten.
En voor diegene die het willen weten, Nee, zoiets heb ik nooit gedaan. ook niet toen ik jonger was.
En opbouwende kritiek kan ik hier echt niet geven want ik vind er niks opbouwends aan.
Het enige wat ik hoop dat ze ( en alle anderen die blijkbaar wel van die dingen doen) door alle reacties begrijpt dat het enorm verkeerd was.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: runningkawa op 2001-11-24 21:54 ]</font>

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:55

idd kawa Lips are sealed

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:57

Ik begrijp het allemaal niet meer hoor. Ik lees hier ineens allemaal topics over afranselen van dieren (ja, niet alleen paarden) en soms zijn er nog mensen die het er mee ens zijn ook. Waar gaat de wereld heen?