Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Renske20 schreef:
wel jammer dat ze geen eigen paard bij had, een manegepaard vertekend het beeld misschien ook wel.
ben wel benieuwd naar de foto's
runningkawa schreef:Maar die man kan ook zelf wat hij zegt en brengt het erg duidelijk over naar de leerlingen.
Jippie schreef:Dingen in de praktijk uitvoeren is vaak een stuk moeilijker.
Waar ik zo erg van geschrokken ben is dat Carole vond dat ze dit paard echt verbeterd en gerevalideerd had [en ik denk dat ze dat oprecht meent]. Maar als een paard eerst zuiver loopt en na 20 minuten revallidatie achter onregelmatig wordt dan noem ik dat geen verbetering.
Jippie schreef:Dingen in de praktijk uitvoeren is vaak een stuk moeilijker.
Waar ik zo erg van geschrokken ben is dat Carole vond dat ze dit paard echt verbeterd en gerevalideerd had [en ik denk dat ze dat oprecht meent]. Maar als een paard eerst zuiver loopt en na 20 minuten revallidatie achter onregelmatig wordt dan noem ik dat geen verbetering.

gijsenkim"]
Ik was iets milder in mijn uitspraken![]()
![]()
maar lees het verslag nog maar eens goed door.
[/quote]
Het is idd maar net hoe je je boodschap verpakt:
[quote="GK"]
Ik denk dat Carole zeker wel paarden goed krijgt die anders afgeschreven zouden zijn, maar dat doet ze wel op haar manier.......... mijn juf die gaat staan huilen als ik morgen zo op mn paard zit maar met haar bijzondere houding krijgt ze het paard wel goed..... en goed aan het lopen, zo zie je maar weer dat het plaatje nou niet alles zegt.
[/quote]
[quote="Jippie"]
Wat alles nog eens een stuk problematischer maakt is dat de houding van Carole alles behalve mooi en functioneel is. Door haar slechte houding en gebrek aan balans hinderde ze het paard duidelijk in zijn bewegingen.
[/quote]
[quote="GK schreef:maar het is niet wat er in de hedendaagse dressuursport gezien wil worden. In de basis is het goed. Als elk paard met deze basis gereden word dan heb je zeker een berg blessures minder, maar het is niet wat men wil zien in de dressuursport.
gijsenkim"]
Ik was iets milder in mijn uitspraken![]()
![]()
maar lees het verslag nog maar eens goed door.
[/quote]
Dit komt uit jouw verslag van destijds:
[quote="gijsenkim schreef:Ik heb een aantal paarden van Carole zien lopen, Ik moet zeggen dat het anders is dan een dressuurprikkert wil zien.......... maar ik zie ook paarden in balans, recht met swung en takt, iets wat je bij een hoop combinaties mist ...... maar anders als je in de dressuursport wilt zien. Ik zie paarden die nu in de basis 100% voorelkaar zijn, 100%!!.
Blossomm schreef:Dat klopt niet helemaal. Heb jij goed naar zijn bekken gekeken? Eerst was het paardonwijs stijf en bewoog alles maar minimaal.
Toen het paardje alles wat losser liet werd pas duidelijk dat hij onregelmatig was, of dat er iig iets niet klopte aan zijn achterhand.....en dit had Carola dus voor het rijden al in de gaten, daarom maakten ze ook geen galop.