verslag van de demo van Aqua8horse in Arnhem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:17

Ik denk dat Jippie heel goed in staat is om Rt dingen goed te zien en naar waarde in te schatten......... ben benieuwd hoelang dit topic openblijft

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:18

Jammer dat ik er niet bij was.. Dit is compleet het tegenovergestelde als wat ze altijd beweert..
ben wel erg benieuwd naar een reactie van haar kant..

Was Gijsenkim ook niet eens bij haar geweest??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:19

Ja ik ben een heel weekeinde geweest

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:20

gijsenkim schreef:
Ik denk dat Jippie heel goed in staat is om Rt dingen goed te zien en naar waarde in te schatten......... ben benieuwd hoelang dit topic openblijft

En uit hoeveel pagina's het zal bestaan Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:21

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:24

Oke, even voor de duidelijkheid dat ik niemand zwart wil maken! Ik kan het echt niet beter, dus ik vermeld gewoon wat mij opviel.

Ik had nog nooit eerder van haar gehoord, dus ik denk dat ik kan zeggen dat ik objectief was/ben.

Wat mij als eerste opviel was de onzuivere gang van het paard. De achterhand hing er ook een beetje achteraan en ik kreeg het idee dat het paard amper zijn voorbenen van de grond kreeg, hij slofte ook behoorlijk.

Verder zat Carole (?) erg ver naar voren, en raakte ze volgens mij bij het lichtrijden amper het zadel aan. Het kwam op mij over alsof ze aan de teugels hing.
Ze keek continu naar het hoofd van het paard, naar het bit ook en het leek mij dat ze daar erg hard aan het werk was.

Maar vanaf de zijkant is alles erg makkelijk gezegd...

Ik krijg net te horen dat ze zeer zeker doorhad dat het paardje anatomisch gezien niet helemaal klopte, ik denk dat het hierdoor een stuk moeilijker was om netjes te rijden.
Laatst bijgewerkt door navaja op 29-09-04 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:25

Renske20 schreef:

wel jammer dat ze geen eigen paard bij had, een manegepaard vertekend het beeld misschien ook wel.

ben wel benieuwd naar de foto's

De A8H methode zou met ieder paard moeten werken, althans, dat heb ik in de PB's die ze tíjden geleden aan me heeft gestuurd, moeten werken. Het lijkt me ook niet logisch om een methode te promoten die alleen bij paarden met 1 specifiek probleem helpt. Dit heb ik toentertijd ook aan haar gemeld.
Ik had eerlijk gezegd al wel mijn vermoedens, maar dit bevestigt het alleen maar.

Ik wacht met smart op een reactie van A8H.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:28

gijsenkim schreef:

Idem en wederom idem Haha!.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:28

Tjee... Is dat even een tegenvaller... Jammer, het klinkt zo mooi, maar als iemand het zelf al niet waar kan maken, hoe moet dat dan met leerlingen?!

Toch komt zoiets meer voor. Ik zag laatst een dame rijden die mij op de grond best aansprak, alles zacht en vriendelijk, geen hulpteugels etc. etc. en ook zeker resultaat bij de leerlingen, maar op het (overigens lastige!) paard vond ik haar ronduit grof en onhandig, dit klinkt vergelijkbaar.

Als ik dit zo lees, dan spreekt de clinic van Rien van der Schaft die ik vorige week heb bijgewoond echt vele malen meer aan! Beheersing van theorie én praktijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:33

Van Rien van der Schaft heb ik ook eens een clinic gezien
en daar keek ik ook graag naar.
Merkte ook dat ik volgens zijn manier les krijg, dus veel herkenning en bevestiging.

Maar die man kan ook zelf wat hij zegt en brengt het erg duidelijk over naar de leerlingen.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:33

Er zijn erg veel instructeurs/instructrices die enorm goed kunnen lesgeven, maar die er in de praktijk moeite mee hebben.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:34

Ik vind dit verslag en dat van G&K elkaar eigenlijk best tegenspreken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:38

Dingen in de praktijk uitvoeren is vaak een stuk moeilijker.

Waar ik zo erg van geschrokken ben is dat Carole vond dat ze dit paard echt verbeterd en gerevalideerd had [en ik denk dat ze dat oprecht meent]. Maar als een paard eerst zuiver loopt en na 20 minuten revallidatie achter onregelmatig wordt dan noem ik dat geen verbetering.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:40

runningkawa schreef:
Maar die man kan ook zelf wat hij zegt en brengt het erg duidelijk over naar de leerlingen.

Niet alleen dat, hij zegt ook wat hij minder goed kan, kraakt geen andere mensen af en hemelt zichzelf niet op en dat is minstens zo knap! Die clinic sprak me echt enorm aan en sluit ook super aan op mijn eigen lessen.
Maar goed deze vergelijking, is verder niet erg on-topic.

Blossomm, het klopt helemaal wat je zegt over mensen die goed kunnen lesgeven, maar de praktijk minder beheersen. Maar zou het voor die mensen dan niet verstandiger zijn om zelf dan maar geen demonstraties te geven en het bij lesgeven te houden?
Het goede voorbeeld kunnen geven, het gevoel kennen (en dus niet alleen kunnen omschrijven) vind ik persoonlijk toch wel heel belangrijk in een instructeur.

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:42

duidelijk verlag Jippie. Je kan merken dat je zoveel mogelijk objectief hebt proberen te kijken naar haar methode. We horen nu welliswaar maar één zijde van het verhaal. Desondanks vertrouw ik op Jippies waarneming en eerlijke verslag.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:45

Sjimmy schreef:

Idd, dat vind ik dus ook.
Dus toch zelf maar eens kijken Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:45

Sjimmy schreef:

Ik was iets milder in mijn uitspraken Haha! Haha! Haha! maar lees het verslag nog maar eens goed door.

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:46

Ik heb spijt dat ik niet ben gaan kijken. Maar ik geloof jou verhaal wel Jippie.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:47

Zag Aqua net online op VvdD, jammer dat ze hier geen reactie heeft gegeven..

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:48

Jippie schreef:

Waar ik zo erg van geschrokken ben is dat Carole vond dat ze dit paard echt verbeterd en gerevalideerd had [en ik denk dat ze dat oprecht meent]. Maar als een paard eerst zuiver loopt en na 20 minuten revallidatie achter onregelmatig wordt dan noem ik dat geen verbetering.

Dat klopt niet helemaal. Heb jij goed naar zijn bekken gekeken? Eerst was het paardonwijs stijf en bewoog alles maar minimaal.
Toen het paardje alles wat losser liet werd pas duidelijk dat hij onregelmatig was, of dat er iig iets niet klopte aan zijn achterhand.....en dit had Carola dus voor het rijden al in de gaten, daarom maakten ze ook geen galop.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:48

Jippie schreef:

waarbij ik me kan voorstellen dat wanneer een paard gecorrigeerd (of gerevalideerd) wordt, het paard last krijgt omdat hij op dat moment ook met zijn slechte been/kant aan het werk moet. Dan zou een paard idd onregelmatig kunnen worden, omdat hij dan zijn slechte kant er ook bij moet betrekken en niet meer kan ontlasten.
Maargoed, ik heb er natuurlijk niets van gezien en ben nog steeds benieuwd naar meer verslagen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:50

Als hij in zo'n korte tijd daarop kreupel hebt, heb je hem overvraagt
En wil ik hem de 2 dagen daarop zeker niet zien
Lijkt me nu ook niet de bedoeling van revalidatie

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:51

gijsenkim"]
Ik was iets milder in mijn uitspraken Haha! Haha! Haha! maar lees het verslag nog maar eens goed door.
[/quote]

Het is idd maar net hoe je je boodschap verpakt:

[quote="GK"]
Ik denk dat Carole zeker wel paarden goed krijgt die anders afgeschreven zouden zijn, maar dat doet ze wel op haar manier.......... mijn juf die gaat staan huilen als ik morgen zo op mn paard zit maar met haar bijzondere houding krijgt ze het paard wel goed..... en goed aan het lopen, zo zie je maar weer dat het plaatje nou niet alles zegt.
[/quote]

[quote="Jippie"]
Wat alles nog eens een stuk problematischer maakt is dat de houding van Carole alles behalve mooi en functioneel is. Door haar slechte houding en gebrek aan balans hinderde ze het paard duidelijk in zijn bewegingen.
[/quote]

[quote="GK schreef:
maar het is niet wat er in de hedendaagse dressuursport gezien wil worden. In de basis is het goed. Als elk paard met deze basis gereden word dan heb je zeker een berg blessures minder, maar het is niet wat men wil zien in de dressuursport.

Denk dat het allebei duidelijke stukken zijn hoe deze personen het beleefd hebben, maar dat op een andere manier verwoorden Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:52

gijsenkim"]
[/quote]

Dit komt uit jouw verslag van destijds:

[quote="gijsenkim schreef:
Ik heb een aantal paarden van Carole zien lopen, Ik moet zeggen dat het anders is dan een dressuurprikkert wil zien.......... maar ik zie ook paarden in balans, recht met swung en takt, iets wat je bij een hoop combinaties mist ...... maar anders als je in de dressuursport wilt zien. Ik zie paarden die nu in de basis 100% voorelkaar zijn, 100%!!.

Dat vind ik toch wel wat anders. Een paard in balans en tact of een kreupel paard.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:55

Blossomm schreef:
Dat klopt niet helemaal. Heb jij goed naar zijn bekken gekeken? Eerst was het paardonwijs stijf en bewoog alles maar minimaal.
Toen het paardje alles wat losser liet werd pas duidelijk dat hij onregelmatig was, of dat er iig iets niet klopte aan zijn achterhand.....en dit had Carola dus voor het rijden al in de gaten, daarom maakten ze ook geen galop.

Maar wat ik dan even niet snap, is waarom je überhaupt opstapt als het paard duidelijk niet goed is.