Paard van Sinterklaas, was dat ooit die van jou?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:33

Er is mij weleens gevraagd of ze mijn schimmel konden gebruiken... maar dat leek / lijkt me geen goed idee
Mijn paard kan onwijs rustig en relaxt doen in de meest vage situaties, maar als er iemand op zijn rug zit die niet genoeg ervaring heeft en bijv. met zijn benen gaat knijpen wordt hij knetter en zal er alles aan doen diegene van zijn rug af te krijgen, beetje te groot risico als paard van Sinterklaas dus, met als die kleine kinderen eromheen Knipoog

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 15:43

Ja, die van mij heeft ook soms 2 persoonlijkheden (of was dat het baasje Knipoog ) maar hij kan ook echt gewoon super relaxt zijn of hij vind het helemaal niets en er is geen land mee te bezeilen. Maar hij's gelukkig al wel wat ouder en wijzer geworden (hoop ik).

Maar ben blij dat paarden idd niet zo reageren als ik in m'n zwarte-pieten-pakje zou lopen. Was ik ook al bang voor dat hij zoiets zou hebben van: ik wil mijn baas en wel nu Haha!

Maar heet dat paard van de Sint nou Amerigo of Americo?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:49

Amerigo Knipoog

Karel is ook ooit Sinterklaas paard geweest.
Zie je het voor je?? Een zwarte fries Haha!
Amerigo was toen ziek... Schijnheilig
Hij was overigens superbraaf. Maar hij is dan ook 300% verkeersmak, gek op kinderen en heel voorzichtig met alles.
Er was wel iemand bij om hem vast te houden, dus niet los met de Sint erop.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:13

Tieme is nu 2x paard van hulpsinterklaas geweest. Tieme is een fries. de eerste keer hebben we de sint en z'n hulpjes met tieme voor de wagen naar school gebracht. kar helemaal versierd met ingepakte cadeautjes. ben er wel zelf naast blijven lopen, je weet maar nooit met al die kleine kinderen. hij was gewoon super braaf. vooral de aandacht van al die kinderen vondt hij super. als een kind hem wilde aaien ging hij echt met z'n hoofd naar beneden hangen zodat ze erbij konden.
vorig jaar wilde de Sint erop. ze hadden eigenlijk voor de gein gezegd dat dat wel eens leuk zou zijn. hij is 1x bij ons op stal geweest en heeft toen een kwartier met hem door de bak gereden. hij had in de 20 jaar dat hij dit deed, nog nooit op een paard gezeten. maar hij wilde de uitdaging toch aangaan. Tieme was wel wat nerveuser dan vorig jaar. hij had natuurlijk nu geen oogkleppen om, kon dus alles zien. toen we naar de school liepen moest ik hem echt in bedwang houden. het was gewoon alles bij elkaar dat hem zenuwachtig maakte. op de trailer, rare verkleedde mensen op en om hem heen, bus en vuilniswagens die allemaal langskwamen en ook nog toeterde (dit is erg fijn als je er een paar meter vanaf loopt).
op het schoolplein hadden ze een vierkant voor hem afgezet met linten. hier moest hij instaan zodat de kinderen hem konden aaien maar toch niet te dicht in de buurt konden komen. zodra de kinderen op hem af kwamen werd hij helemaal rustig.
de kinderen vonden het verder ook helemaal niet raar dat het paard van sinterklaas zwart was. we hebben er gewoon een banketstaaf van gemaakt. dat Americo nu moe is en vanavond weer aan het werk moet. Tieme was z'n zwarte broertje genaamd Pepernoot en hij viel dan in. als je dan later over straat loopt vragen ze nog naar pepernoot.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:21

ik had vroeger een d-pony ijslander
hij heeft nooit als sinterklaas paardje gespeeld maar hij wedr er altijd voor aangesien.
als ik op straat reed werd er constant: PAARD VAN SINTERKLAAS!! DAAAR!! geroepen
lagte me dooooddd *LOL* *LOL*

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:27

TeamSpirit schreef:
ik had vroeger een d-pony ijslander
hij heeft nooit als sinterklaas paardje gespeeld maar hij wedr er altijd voor aangesien.
als ik op straat reed werd er constant: PAARD VAN SINTERKLAAS!! DAAAR!! geroepen
lagte me dooooddd *LOL* *LOL*

Hum dat heb ik ook vaak..... vind het nooit zo lache eerder irritant

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:30

Telt dit ook Haha!

Afbeelding

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:02

ik rij een KWPNer, een jachtpaard, hij is donkerbruin maar wel al jaren het [aard van sinterklaas.
het huis en de stal liggen aan de hei, en dan rij ik met het paard weg. doen we tussen de bomen hem een rode deken op, en dan mag sint opstappen. onze sint kan goed rijden, het is altijd een prachtig gezicht om alle kinderen in de wei te zien staan en dan in de verte sint aan te zien komen galoperen! en dan moet hij met 1 hand zijn mijter vasthouden hahaha... en sint is niet de belazerd om gewoon over het hek de wei in te springen! je moet de gezichten van die kinderen eens zien! Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:12

Wie weet word mijn sinterklaaspony ooit nog gevraagt. Ze moet alleen nog wat bij kleuren, ze is pas 4 maanden en nog bijna helemaal zwart Tong uitsteken. Haar moeder maakt meer kans met haar zwarte stipje op haar oor en haar zwarte sokken(verders helemaal wit), maar die moet eerst nog beleerd worden(ze is wel 5, maar nog niet beleerd). Ik denk dat als ze eenmaal beleerd is het prima zou gaan, ze is zo makkelijk in de omgang.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:18

Vrjiwel elk jaar Haha!

Ze zijn dan wel zo zwart als de nacht, maar iig de laatste 3 jaar hebben onze zwarte Gelderse de Sint door het dorp geleidt Lachen

Vorig jaar was het Otto alleen, het jaar ervoor Genderose en Otto samen, en dat jaar ervoor Otto met Lenteroos.

Voor de kar dus Lachen De sint ophalen bij de brug, die staat dan achterin de kar, en dan moeten wij zorgen dat er geen kinderen op de kar springen of voor de paarden springen Lachen
In een grote optocht: Eerst de fanfare, vlak daarachter de paarden met Sint, er daar achter alle kindertjes Lachen

Een rondje dorp altijd Lachen

Het is zooooo opmerkelijk: Normaal wilde Gen en Otto maar moeilijk stappen voor de kar, helemaal stoppen was een ramp (recht omhoog als het te lang duurde Rolleyes) maar in zo'n optocht zijn ze zooo rustig en braaf, en stappen heel rustig achter de fanfare aan. Geven zich helemaal over, brave dieren Lachen

Ben benieuwd of Otto dit jaar weer voor de kar staat met de intocht van Sinterklaas.

Hihi, wat zullen de knidertjes toch denken? Aangezien Otto soms wekelijks het hele jaar door ZONDER sint door het dorp gaat Haha!

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:21

Gate is zwarte-pieten-pony geweest Haha!
Het was op de basisschool waar mijn moeder werk. Ze hadden gevraagd of ik met Gate met de kar wilde komen, zodat de zwarte pieten daarop konden.
Deze foto is van voordat we het schoolplein op kwamen:
Afbeelding

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:31

Die van mij zou het zeker mogen doen! Hij is braaf op wandeling, zeker met vreemde mensen op zijn rug en 200% verkeersmak.
Spijtig genoeg is hij nog niet gevraagd. Tong uitsteken

Hij heeft wel eens meegedaan aan een fotoreportage van een prins die op zijn witte paard de prinses ging redden. Toen heeft hij zich voorbeeldig en (zoals altijd) zeer fotogeniek gedragen. Spijtig genoeg heb ik de foto's zelf nooit gezien... Scheve mond

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:36

Wij hebben de enige en echte Amerigo.

Afbeelding

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 21:17

Waa, die frontriem is gaaf! *LOL* Waar haal je al die assesoires?

haha leuk om al die verhalen en foto's te lezen en te zien.

En Marengo_82, waarom bied je jezelf dan niet aan? Hier in het dorp waren ze blijkbaar al helemaal radeloos omdat ze geen paard konden vinden. Je kan het altijd proberen en desnoods in het dorp verderop

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:37

1 van de paarden hier van de manege heeft wel eens meegelopen. Ze was doodsbenauwd voor de mantel van de sint. Dus ik zou daar wel ff mee oefenen Lachen

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 21:44

Ja de hulpsinterklaas komt iig een keer oefenen of het klikt tussen paard en ruiter Haha! Dus dan moet hij maar meteen zijn apenpakkie aantrekken. Maar Rongo is daarin opzich best wel braaf, dus dat scheelt. (ik haal altijd hele maffe capriolen op hem uit Clown )

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:50

Sound(zie onderschrift )heeft jaren Amigo geholpen hier in Heiloo.Ze vond alle belangstelling prachtig.Vooral de laatste jaren toen ze voor derest niet meer hoefde te werken wist ze het al zodra ze onder de douche mocht en haar rode bandages omkreeg.Ze werd dan helemaal nerveus.Voor de zekerheid gaf ik haar toch een klein beetje Sedalin.Helaas zijn ze vorig jaar op zoek moeten gaan naar een nieuwe Amigovervanger.Ze was toen niet sterk genoeg meer om Sinterklaas 2 uur lang door het dorp te sjouwen.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:52

Yep, mijn oude pony jaarlijks en met de ander heb ik vorig jaar het een en ander gedaan.
Waren/zijn beide schimmels, vind ik ook wel zo mooi !!

Als ze alleen de zak met pepernoten al ruiken, zijn ze zzzooo braaf !!

MiGzi_MiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:31

Tomaatje"]
1 van de paarden hier van de manege heeft wel eens meegelopen. Ze was doodsbenauwd voor de mantel van de sint. Dus ik zou daar wel ff mee oefenen Lachen
[/quote]

Jaa inderdaad, op onze manege is ook wel eens een andere schimmel gebruikt die al schijtbenauwd werd als hij die man zag aankomen lopen. *LOL* Dus, toen met een Tiedemann eromheen ging hij nog steigeren, en later gelongeerd, maar niks lukte.. Dus uiteindelijk heeft toen de zwarte Piet erop gezeten!

[quote="curly2day schreef:
Als ze alleen de zak met pepernoten al ruiken, zijn ze zzzooo braaf !!

Jaaa, die paarden vinden het echt lekker!! En ze blijven zeker braaf de hele tocht!! *LOL*

Gringo_HS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:06

Ja mijn oude paar Mister is ook het paard van sinterklaas geweest voor mijn werk. Mister was een zwart paard Haha! . Wij die kids maar wijs maken dat sintareklaas paard moest uitrusten voor de avond en dat ie nu dus een resserve paard had genoem OK dan! . Dit jaar word misschien Gringo een paard voor sinterklaas, maar dat hangt er van af of hij weer op geknapt is en dan zeker weten! *LOL*

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:09

Al die kindjes roepen bij ons altijd ; Heee daar heb je het paard van Sinterklaas...

Maar helaas , Splash is niet zo lief naar onbekende mensen en schreewende kinderen, houd niet van drukte en laat zeker niet zomaar iemand op zn rug ! Nee, hoewel ik het geweldig zou vinden , Splash is niet geschikt Haha!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:13

Als ik met m'n bordeaux rode dekkie rij, noemen ze hem ook vaak het paard van Sinterklaas! haah maar hij is het nooit geweest ofzo Haha!! Veel te wild voor die oude man! Hyper!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:20

Misschien als Pride een paar jaar ouder is? Tong uitsteken
Nee denk niet dat hij daarvoor geschik is, hij vind dat veels te eng Nagelbijten / Gniffelen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:29

Mijn eerste paard is ook eens Sint's Amerigo geweest.. 1x, en maar heel even. Het kostte wat moeite voor de Sint om op te stappen, Priscalla vond die mantel namelijk maar niks, maar toen ook die staf nog tevoorschijn kwam ging ze in d'r achteruit... en stopte niet meer voor de Sint eraf was.
Geen succes dus....

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:40

Het is wel duidelijk dat Ameri(g/c)o een opleiding moet volgen met de volgende modules:
les 1 * Ruiter met cape dragen
les 2 * Opstijgen van de Sint
les 3 * Ontwijken van kindervoetjes, niet slaan met de staart
les 4 * Blijven staan (te allen tijden) Nooit op kindervoetjes.
les 5 * Pepernoten smikkelen en uit de lucht vangen
les 6 * Slingers, fanfare en rondvliegende pepernoten trotseren (voor gevorderden)
les 7 * Luisteren naar zijn nieuwe naam

Geen wonder dat het paard wit is geworden. Haha!