2e operatie Imker geslaagd (update 16/09)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:48

Fijn dat de dierenarts dit zo nog op wilde lossen.
Beterschap nog Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:15

dat is goed nieuws!harstikke fijn

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:12

OK dan! Merci!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 17:23

Daarstraks ben ik even naar de kliniek in Rooij gereden en heb daar verbandmiddelen voor Immes opgehaald, ik kan straks doktertje gaan spelen met Imker Knipoog . Ik heb genoeg Vetrap voor een hele batterij aan geopereerde pootjes, jeetje wat kreeg ik veel mee!

Verder komt de 27e de smid om Imker weer ijzers te geven, de 28e ga ik naar Rooij om de hechtingen eruit te halen (mocht ik anders ook zelf doen, maar de DA wilde zijn voet toch ook nog zien) en dan gaan we weer stappen!!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:26

Hoewel ik er kritisch tegenover sta (weet je al uit je eerdere topic) ben ik natuurlijk heel blij voor je dat Imker de operatie goed heeft doorstaan en hoop dat ie goed revalideert en nog jaren bij je mag blijven!
Even een vraagje: wat doet de chirurg met het "stompje" van de zenuw? (niet het gedeelte in de voet, maar het gedeelte dat zeg maar nog contact heeft met zijn ruggenmerg) Laat ie dat zitten of boort ie een gaatje in het bot om dat te begraven zodat dit uiteinde geen pijnprikkels meer door kan geven, of laat ie het "bloot" liggen?
Toppie trouwens van de chirurg dat ie eerlijk toegeeft dat er de vorige keer iets is misgegaan, dat is netjes van 'm!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 17:37

Paars, ik meende dat hij het naar boven neerlegt, dus in tegenover gestelde richting als waar hij hoort heen te groeien. Het probleem met bandjes, knopen of gaatjes in bot, kan zijn dat je woekerweefsel gaat krijgen, wat veel ergere pijnen veroorzaakt als de pijn die het dier al had.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:33

Dank je voor je uitleg OK dan! ! Bij mensen wordt dat uiteinde "begraven" in bot, vandaar dat ik het me afvroeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:17

Beterschap Imker!!! OK dan!
Hoop dat alles deze keer voorspoedig gaat verlopen!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 17:26

Inmiddels is mijn kerel weer thuis. Ik was bij de verbandwissel en ik moet wederom zeggen dat het mooie ritsen zijn. Al zijn ze behoorlijk lang....

Maar er was geen zwelling, geen bloeding, helemaal niks en ik moest even goed opletten van de DA Knipoog hoe hij het verband wisselde. Natuurlijk!!!!

Imker ging graag mee naar huis en toen we eenmaal de oprit opreden, begon Vienna al te gillen en Imker ging bonkerdebonk tekeer in de trailer. Ze waren gelukkig wel blij om elkaar te zien.
Mijn knollie staat weer gezellig op stal en neemt het er even goed van, vrouwtje mag nu weer 4x per dag poepscoopen uit zijn box, om hem goed schoon te houden.

27 sept. smid en 28 sept. hechtingen eruit en dan mogen we al weer aan de gang!! OK dan!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:31

Lekker dat ie weer thuis staat En dat het been er goed uitziet!

Succes met de revalidatie Knipoog

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:40

Zo wat gaat dat hard zeg. Fijn dat je aan het einde van de maand weer wat mag gaan doen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 16:22

Hij is inmiddels zichzelf aan het longeren in de stal, hij trekt een hele hoefslag nu.

Ik ben blij met mijn matten, dan beschadigt hij zichzelf gelukkig niet.
Volgende week, na de eerste verbandwissel, zet ik hem buiten, op het kleine verharde stukje. Dan wordt hij vanzelf een stuk rustiger.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:03

Fijn dat het er allemaal zo goed en positief uit ziet!
En dat Vienna en Imker weer zo blij waren elkaar te zien.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:54

fijn dat t gelukt is zeg!!! wat leuk dat je aan het einde van de maand weer wat mag gaan doen!1