Binnenbak of buitenbak, welke voorkeur en waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:30

Ik heb de keuze uit een binnenbak, buitenbak en dressuurbaan (ook buiten)..
Geef mij de dressuurbaan maar, mijn paard loopt er veel beter Knipoog
En lekker in de buitenlucht is nooit verkeerd Cool

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:36

We hebben alleen een buitenbak en vind dat eigenlijk wel prima. Het paard krijgt veel meer indrukken waar hij aan kan wennen en het is ook heerlijk rijden. Maar met erg slecht weer gaat mijn voorkeur toch uit naar een binnenbak.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:40

Op de stal waar ik vroeger reed waren we gezegend met een binnenbak van 30x60 meter... Rondom open dus niks claustrofobisch, geen stof door een regelbare waterstand, daar reed ik graag! Maar buiten is toch net wat lekkerder.. Windje door je haar, zonnetje op je rug... Lachen

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:42

Ik ben HEEL erg verwend.

Vandeweek met dat zonnige weer heb ik fijn buiten gereden. Maar ik denk dat ik vandaag maar weer eens binnen rijd. Voordeel daarvan is, dat ik een goede wand heb (buiten hekken) en ook een spiegel, die je helpt om jezelf en je paard te corrigeren Knipoog

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:12

ik met droog weer en niet te hard wijd lekker buiten en anders met erg slecht weer lekker in de binnenbak die is lekker groot en mooi vlak

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:29

Liefst buitenbak. Ik heb op een manege gestaan met 3 super binnenbakken, maar wanneer het even kon was ik buiten.

De stal waar ik nu sta heeft een 20*60 buitenbak met eb-en vloedbodem, echt geweldig om in te rijden, en kan echt het hele jaar door Lachen.

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:06

Persoonlijk rijd ik het liefst in een binnenbak.
Maar omdat wij die niet hebben (ja een hele kleine dan) ben ik aan de buitenbak gebonden, vindt ik ook niet erg hoor maar ik rij gewoon het lekkerst binnen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:45

Ik heb geen keus, maar als ik wel keus had, dan reed ik bij droog weer buiten in een goede ruime bak met fijne bodem en als het slecht weer is met harde regen en/of erg koude gure wind, binnen in een ruime frisse bak met goede bodem Haha! Helaas heb ik die luxe niet. Vaak moet ik rijden in een bak met te zachte bodem (ofwel te droog/mul ofwel te nat) en dat is erg onprettig als je paard daar niet goed in kan lopen. Van trainen komt dan weinig. Een binnenbak is dan beter goed te houden dan een buitenbak.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:49

Heb het liefst een hele ruime buitenbak met niet te hoge hekken, t liefst lage hekjes, zodat ik niet met mijn zweep in de weer zit als ik die eens buiten heb, of met benen uitsteken enz( niet dat ik dat heb, zulke hekjes maar goed) maar dan heb ik lekker de ruimte lekkere lange zijden enz.. Binnenbak is natuurlijk ook wel lekker met slecht weer, maar buiten houd ik toch meer van lekker open lucht Knipoog

Ik heb een heel klein bakje waar ik absoluut niet lekker in rijd, ik ga altijd in het land, dan maar een beetje een hoefslag, daar heb ik tenminste de ruimte om eens te schakelen en dan weg te rijden, in dat kleine bakje ben je de bocht door dan heb je al de helft van die lange zijde en dan ga je na een paar passen al weer de bocht om, niet echt lekker dus, heb echt het gevoel dat ik daar opgesloten zit en als ik weer eens een keertje daar rijd gaat t rijden ook echt niet gewoon omdat ik de ruimte vh land gewend ben..

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:35

Bij ons op stal hebben we een binnen en een buitenbak. Ik rij het liefst buiten omdat de bodem die daar ligt veel fijner is. Mijn paard is buiten ook veel vrolijker, beter geconcentreerd en veel braver. Binnen gaat ie snel wegspringen enzo. Dus doe mij maar een ruime buitenbak met een goede bodem!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:20

zolang het niet regent of zo wil ik het liefst een buitenbak, maar dan moet de bak niet te zwaar zijn als het heeft geregend of zo, anders doe mij maar een binnenbak!!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:22

Op stal hebben wij zowel een binnen als een buitenbak.
Bij mij is het echt afhankelijk van de kwaliteit van de bodem en het weer buiten of ik liever binnen of buiten wil rijden. Onze binnenbak is de helft que grootte van de buitenbak. Als het gewoon lekker weer is (zonder steekbeesten) dan rijd ik buiten. Wanneer het hondenweer is rijd ik lekker in de binnenbak.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:44

Ik rijd het liefst buiten, alleen met extreme kou of pittige regen zou ik graag naar binnen willen.

Maar ik doe het met een afgezet stukje weiland, voor mij geen bak bij huis helaas.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:13

Buitenbak...maar dan wel met een goede bodem, nu is de bodem met droog weer prima maar zodra het gaat regenen is ie binnen de kortste keren te nat en dan kunnen we nergens meer trainen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:11

Wij hebben alleen een buitenbak. Maar gelukkig wel met een fijne bodem, die niet glad wordt als het regent! Dus als het heeft geregend kun je toch nog rijden! Behalve als het heel erg nat is dan. Alleen als het vriest kan ik niet rijden, behalve met les in de binnenbak.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:23

Wij hebben alleen een buitenbak. Soms wel eens doorbijten, maar ach.
Ik vind het wel het gezondste, ik heb echt medelijden met paarden die vanuit een binnenbox de binnenbak in gaan, daar ook losgegooid en gelongeerd worden, en echt de hele winter geen buitenlucht zien.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:37

als het slecht weer is wil ik de binnebak, daar zijn ook spiegels is ook erg fijn. Maar zodra het kan rij ik wel in de buitenbak, dus als er geen plassen zijn en het droog is. Rikky loopt daar beter

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:52

Ik rijd het liefst buiten of in de buitenbak...maar als het regent of vriest (en dus de buitenbak bevroren) is de binnenbak toch wel lekker Knipoog

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:35

Koortje schreef:
Om maar met mezelf te beginnen: buitenbak! Ik heb zelfs een gruwelijke hekel aan onze binnenbak! Hij is
klein
, stoffig, vaak druk, en af en toe heel hard en glad.

1. je hebt een binnenbak (en dus geluk, veel stallen nl. niet)
2. je binnenbak is 20x40! Dat is niet klein te noemen hoor!

Overigens ben ik het wel eens met je andere punten waarom je liever in de buitenbak rijdt, maar ik heb ook op stallen gestaan waar ze alleen een buitenbak hadden en ik zeg je, als het dan regent/sneeuwt of heeft gevroren, wens je heel hard dat je een binnenbak zou hebben zoals die van jou !

Ik rijd ook liever in de buitenbak, onze binnenbak is maar 18x32 en dat is krap als je met meer dan 2 man erin rijdt. Bovendien is in de buitenlucht veeeeel lekkerder rijden!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:43

een buiten bak die gedreineerd is. of anders een binnen bak. waar ik nu sta met mn pony hebben ze dus een buiten bak die niet gedreineerd is.
dus heeft het een beetje geregent is het daar een zwembak.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 23:27

Buitenbak!!!

* De buitenbak heeft een superbodem
* Staat bijna altijd hindernismateriaal in
* Erg groot, je hebt dus echt de ruimte
* En goed voor mens en dier, wij halen graag een frisse neus Haha!

Wij hebben 3 binnenbakken. Maar vind de bodem minder, tis altijd druk, staan geen hindernissen.

Kortom als het even kan rijd ik buiten Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 07:41

Ik had eerst een buitenbak aan huis.
Daar reed ik erg vaak in ik vond het heerlijk.
Nu heb ik beschikking tot 2 bakken binnen & buiten , maar rij het liefst buiten.
Straks na een andere stal en daar kan ik alleen maar buiten rijden dus ja geen keus hê Tong uitsteken

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 09:12

Als wij een goede buitenbak hadden zou ik veel in de buitenbak rijden. Maar onze buitenbak is nét goed genoeg om in los te gooien, wat een bagger bak...

Dus ik rij bijna altijd binnen of op het veldje ernaast, dat is ook erg fijn.
Wij hebben twee goede binnenhallen, waarvan je bij 1 de grote schuifdeur open kan zetten. Dan is 1 korte zijde gewoon open.
En in de winter en met noodweer is het gewoon ideaal, dus als ik zou mogen kiezen tussen een binnenhal en buitenbak, dan komt die binnenhal er. Want dan heb je garantie altijd te kunnen rijden, weer of geen weer.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:14

zolang het droog is rijd ik bijna altijd buiten tenzij het van te voren gehoosd heeft wnat dan vind ik 'm te nat.
Buiten zweten zowel ik als de paarden minder snel.en thuis is de buitenbak groter dan binnen.
Op les rijden ik ook liever buiten dan binnen omdat ik binnen daar de bodem wat aan de harde kant vind.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:31

Ik verkies over het algemeen de buitenbak, maar als het regent ofzo vlucht ik toch het liefste naar binnen, ik ben nog steeds in de overtuiging dat ik van suiker ben Schijnheilig Ik heb er gewoon een pesthekel aan om nat te worden, harde wind kan me niet schelen, als er maar lampen staan rij ik ook in het donker, geen probleem maar regen, nee dan heb ik graag de mogelijkheid om naar binnen te gaan! Maar over het algemeen is buitenrijden het lekkerst, lekker in de frisse lucht, heerlijk! OK dan!