Paarden ook slachtoffer van stierengevechten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:01

Cassidy schreef:
Sorry, geen enkele versie van stieregevechten vind ik acceptabel. Niet de versie waarbij de stieren worden gedood, en ook niet de versie waar met de stieren wordt "gedansd" en ze nadien niet afgemaakt worden.

Ik lees net dat ze wel afgemaakt worden alleen niet in de arena.

Hier de site van dat comité
http://www.stieren.net/Start.html

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:02

Cassidy schreef:
Sorry, geen enkele versie van stieregevechten vind ik acceptabel. Niet de versie waarbij de stieren worden gedood, en ook niet de versie waar met de stieren wordt "gedansd" en ze nadien niet afgemaakt worden.

Amen

@ Loolapelooza: Het was een Portugees, dus ik neem aan dat hij het had over de portugese stierengevechten. Ik vind het nog steeds misselijkmakend!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:39

Nu dat ik weet dat ze de stieren in Portugal ook afmaken vind ik het zeker maar niets.Kunnen ze het eigelijk niet gewoon verbieden!Ik weet wel dat het traditie is enz... Maar ik denk toch dat dieren een beetje belangrijker zijn hoor.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:07

Cassidy schreef:
Griebels, de dieren (stieren) worden goed verzorgd tot het moment dat ze de Arena inmoeten. Wat er in de Arena dan gebeurt is in hun ogen dan een eervolle dood. Sommige stieren worden echt beroemd. Om over de torero's/matadores maar te zwijgen.

Het is gewoon een verschil in cultuur. Als ze het met de paplepel ingegoten krijgen, dan is is het gewoon voor ze.

Volgens mij niet hoor, die stieren zijn niet voor niets over de rooie! Ze krijgen van die staken ingeslagen. Ga maar eens op
http://www.stieren.net kijken!
Ik heb die petitie al getekend, en ik laat mijn ouders ook tekenen. Dit vind ik net zo erg als "gewone" dierenmishandeling die hier in Nederland/ Belgie plaatsvind.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:11

Eh..Cadish, ik heb het over de mensen. Als jij keer op keer voorgeleefd krijgt hoe je dieren behandelt ga je dat op een gegeven moment normaal vinden.

Het stierenras waar ze de gevechten mee houden staat wel bekend om zijn agressiviteit, en het ras wordt speciaal voor de gevechten gefokt.
Ik denk dat ze met een Holsteiner snel klaar zouden zijn...Lips are sealed

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:19

jongens jongens........ iets verder kijken dan de neus lang is en eerst maar eens in eigen land orde op zaken stellen........ hoeveel stieren zien wij hier op de wei? Hoe is de dood van de stieren hier in nederland? Hoe oud wordt een gemiddelde stier in Nederland?

Kom nou, excessen zijn er altijd overal! Ik kan ook een hele rauwe foto plaatsen van een paard waarvan het ene achterbeen nog aan de verkeerde kant van de hindernis staat........ afschaffen dat eventing!!!

Beetje meer om je heen kijken, iets je horizon verbreden en wat langer nadenken over dingen kan geen kwaad.

Ik ben geen liefhebber van stierengevechten met of zonder paarden, maar ik ben wel een liefhebber van het leven dat deze dieren leven........ en geloof me daar kunnen wij met zn allen nog heel veel van leren

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:30

Oh, nou als stieren hier in NL ook niet altijd diervriendelijk worden behandeld, dan maakt het natuurlijk niet uit...

Trouwens nogal een kortzichtig uitgangspunt om meteen maar aan te nemen dat mensen die stierengevechten afkeuren niet om zich heen kijken, geen brede horizon hebben en eens meer moeten nadenken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:34

Ik vind dat je niet met je wijsvingertje naar anderen mag wijzen als je het zelf ook niet helemaal op orde hebt, heel simpel....

Zolang als hier in ons o zo beschaafde nederlandje nog zo met dieren omgegaan wordt, hebben wij niks te zeggen over de spanjaarden

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:43

En jij mag dan met je wijsvingertje naar ander bokkers wijzen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:45

Zoals bokkers naar spanjaarden wijzen bedoel je???

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:47

Ja.
JIJ vind dat er geen mening gevormd mag worden over 'Spanjaarden' (hoewel dat niet op die manier is geformuleerd). Terwijl jij vervolgens hetzelfde doet naar de mensen hier.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:51

waar vorm ik een mening dan..........??? Ik vraag alleen of mensen wat langer na willen denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:54

Toch worden stieren hier op een snelle en humane manier omgebracht.
Niet door er steeds meer speren in te steken en hem zo langzaam dood laten gaan.

dat vind ik toch een enorm verschil.

En als hier iemand geblinddoekt gaat springen, ruk ik die ook wel van zijn knol af Lachen
En ik geef eerlijk toe, eventing is niet mijn tak van paardensport.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:56

Citaat:
iets verder kijken dan de neus lang is

Citaat:
Beetje meer om je heen kijken, iets je horizon verbreden en wat langer nadenken over dingen kan geen kwaad.

Hier stel je vast dat de mensen in dit topic 'niet om zich heen kijken', 'niet lang genoeg nadenken' volgens jou etc. etc.

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:56

Ik vind het enorme belachelijke manier van vermaak

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:58

Ik geloof ook dat stieren (eventuele uitzonderingen daargelaten) hier veel 'humaner' aan hun eind komen.
Hoewel ik het niet altijd eens ben met de wijze waarop dieren in Nederland worden gehouden, zie ik ook veel stieren in de wei staan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:02

Stieren worden in Nederland slechts 3 maanden oud........

Nogmaals ik ben geen voorstander van stierenvechten, wel een voorstander van de manier waarop die dieren leven!!

En ik vind dat daar best een stukje waardering voor mag zijn.....

Hun stieren hebben een mooi leven en een mindere dood.

Onze stieren hebben geen leven en een zogenaamde humanere dood

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:04

Ik woon hier in Andalucía en ga gráág naar rejoneo; het prikken in de stier vind ik niet prettig maar dan denk ik één seconde aan de Brabantse varkensslachterij waar ik eens een dag naast gewerkt heb en geniet ik van de magistrale, van gezondheid búlkende stier in de kracht van zijn leven die onbevreesd de hele wereld uitdaagt.

De rejoneo is de meest indrukwekkende demonstratie van rijkunst, behendigheid en 'cow-sense' die er is, van zowel ruiter als paard. Alle dressuurproeven zitten er in er meer én voor het eggie.
Rejoneo is eeuwenoud en de oorspronkelijke vorm van stierenvechten.
Pablo Hermoso de Mendoza is dé grote rejoneador en rázend populair in Spanje, Portugal en Mexico.
Afgelopen zondag was hij hier een kwartier verderop, in Antequera en triomfeerde in magistrale demonstraties van wat hij en zijn paarden kunnen OK dan! Op de schouders van de massa gedragen werd hij de grote poort uitgedragen.

Voor wie wat verder wil kijken dan tendentieuze berichten van predikers voor eigen parochie:

http://www.elrejoneo.com/

en

http://www.hermosodemendoza.com/

Voor wie geen Spaans spreekt: tskk... dan heb je alleen eenzijdige info uit bevooroordeelde bron en dus niet echt recht op een mening want je hebt geen idee van hoe of wat Beetje dom om die onwetendheid dan te verkondigen niet Schijnheilig

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:07

@ Gijsenkim
Dit is waar voor een deel van de stieren (en andere bio-industrie dieren).
Maar er is meer in NL dan de bio-industrie.
Laatst bijgewerkt door Tenfold op 25-08-04 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:08

@ Huertecilla
Wat weet jij van de onwetendheid van anderen?
Er is genoeg te zien op de zenders van de Spaanse TV wat hier te ontvangen is, om een mening op te baseren.
Teveel wat mij betreft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:10

Zo ook met betrekking tot eventing, circus en ga zo maar door

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:11

Inderdaad!!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:33

Tenfold schreef:
@ Huertecilla
Wat weet jij van de onwetendheid van anderen?
Er is genoeg te zien op de zenders van de Spaanse TV wat hier te ontvangen is, om een mening op te baseren.
Teveel wat mij betreft.

Aha, je kunt ze dus niet eens verstáán ook nog eens dus weet niet eens wat je ziet?! Tja,.... dan weet je álles
Tip: op gedeeltelijke info een mening baseren is riskanter dan een vooroordeel

Ben jij veganist? Weet jij hoe lang het slachtproces in Nederland duurt, hoe de stiertjes leven?
Ik wel en ook hoe die hier leven en het slachtproces duurt 15 minuten. Naar een ander wijzen vind ik echter een zwaktebod, dus ik wil verder niet naar Nederland wijzen.

Dus: heb jij jouw paarden 24/7 buiten in een familiegroep, dus met hengst, op het land staan? Nee? Shhhhhht.... dan.
'Wie zelf zonder zonden is werpe de eerste steen.'

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:52

Ik blijf er bij dat er in Spanje anders met dieren omgegaan wordt. Ik zie niet veel Andalusiers (dus dat zal me ook wel weer aangerekend worden) maar wat ik aan Andalusiers zie die geimporteerd zijn heeft lelijke littekens op de neus. En die spreken voor zich. Zwerfhonden en zwerfkatten te over, die dan ook echt aan hun lot overgelaten worden. En ja, wij in Nederland stoppen overgebleven dieren in een Asiel, gaan ook niet altijd even netjes om met honden en katten, maar laten ze niet op straat creperen. En we hebben de ruimte niet om paarden in een groep met hengst erbij op het land te zetten, 24/7 (wat jij ook niet had gehad als je in Nederland was gebleven). Welja, reken ons de beperkingen van het landschap en het feit dat hier toch redelijke overbevolking heerst even persoonlijk aan. Omdat het hier niet allemaal zo loopt als het hoort te lopen, mogen we dan geen kritiek hebben om dingen waar zelfs de Spanjaarden steeds meer tegen in verzet komen? Het vakmanschap dat er bij komt kijken is idd erg indrukwekkend. Maar het mag van mij minder voor het eggie, en als er iemand levensmoe is zijn er nog andere manieren om aan je eind te komen dan jezelf voor een stier te gooien.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:52

Cassidy schreef:
Dan heb ik toch een beetje leedvermaak bij het zien van deze foto":x

[image]

Lekker voor 'm! Boos!

Sorry, dat moest Bloos