Veulen als prijs loterij? belachelijk toch?!?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 24041
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:26

Op paard '95 kon je destijds een fjordenveulen winnen. Dat was met een verhalenwedstrijd. Dus al die kinderen (inclusief ikzelf, als 11-jarige) hebben de mooiste verhalen geschreven. Tja........mijn ouders zouden echt niet blij geweest zijn als ik dat dier gewonnen had. Dus in dat opzicht vind ik het al slecht. Er zijn genoeg kinderen die er op af komen.

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:32

ik vind het ook belachelijk, er zullen idd veel kinderen aan meedoen omdat ze een veulen zo schattig vinden maar er niet mee om kunnen gaan en laat staan dat ze zullen weten waar ze het beestje neer moeten zetten......

geef dan een geldprijs weg twv het veulen, kunnen de mensen zelf weten of ze er een veulen of wta anders voor kopen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:32

Van AM naar PP

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:04

Pluimpje, ik denk er net zo over als jij, maar mensen die anders hun jonge paarden niet kwijtraken moeten toch wat? Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:17

Yvonnelind schreef:
Ik vind het belachlijk dat dit nog gebeurd in Nederland.
Er zijn veel zaken waar de politiek nog wat aan moet doen en dit is er één van: Geen levende wezens verloten.
(En laat dan mijn grijs kenteken-autootje maar met rust Knipoog !!)


het mag ook niet.

Kan niemand het topic meer herinneren van...(geloof horses.nl Blond )
waar toen de hoofdprijs veranderd werd omdat het dus wettelijk niet mag?
Ik kan het helaas niet terug vinden.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:45

Pervinco schreef:
Ik geloof dat er niet zo lang geleden ook een prijsvraag ergens geweest is waar je een veulen kon winnen, toen werd de vraag gesteld wanneer er een kind als hoofdprijs gebruikt kon worden. Ik kan me er eerlijk gezegt niet meer druk over maken, je doet er toch niets aan...

idd, was op de radio, ik weet niet eens of dit wel echt was trouwens.

Ik vidn het sneu voor het veulen, mja wat doe je eraan?? het veulen winnen mischien?!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:45

Ik weet ook 100% zeker dat t niet mag Kawa.
Aangeven die handel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:16

Ellebel schreef:
Ik weet ook 100% zeker dat t niet mag Kawa.
Aangeven die handel

OK dan! idd

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 07:46

Waarom neemt niemand dan contact op met de Dierenbescherming als dit niet mag? Zal zinvoller zijn dan boze mails naar de manege sturen en discussieren of het wel of niet mag...

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:14

Idd...pony's als prijs weggeven kan niet. M'n tante had een keertje in zo'n loterij een shetlandhengstveulen gewonnen...die liet ze gewoon helemaal verwaarlozen...Ze geeft niets om paarden...ze weet niet hoe ze paarden op moet voeden. Die pony was gewoon gevaarlijk geworden...

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:25

De eigenaar van Harry heeft Harry ook ergens gewonnen volgens mij, gelukkig is Harry bij een goed iemand terecht gekomen...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:37

als het niet mag moet iemand maar een of ander instelling verwittigen, de DB ofzo misschien?

ik zie ook niet graag levende wezens verloot worden. Het winnen van een veulen is voor de mensen geen lot uit de loterij, het winnen van een goede eigenaar zal voor het veulen een lot uit de loterij zijn, wie weet hoeveel mensen zonder fatsoenlijk verstand van veulens of kinderen een lotje kopen voor een schattig veulentje. En ik vraag mij sterk af hoe nauw ze gaan kijken naar het nieuw tehuis van het veulentje, ik heb mijn twijfels dat enkel mensen met verstand kans maken op het veulentje.

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:42

Bij ons op de club werd het vroeger ook elk jaar gedaan. Die veulens zijn allemaal goed terrecht gekomen en anders was er wel iemand die het veulen over wilde kopen als de winnaar het veulen niet kon houden. Tegenwoordig hebben ze een andere hoofdprijs, maar het laatste veulen loopt nog steeds op de ponyclub en doet het heel goed in de wedstrijden.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:07

Ik heb een keer een shet gewonnen in de loterij van de plaatselijke paardensport vereniging! Saskia harstikke blij maar we woonden in een rijtjeshuis. Paardje kon ik terugverkopen aan de eigenaar voor Dfl 200,00.
En zo gaat het met de meeste loterijpaardjes.
Iedereen blij, behalve Saskia

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:34

Op de opendag bij ons op de manege kun je ook een pony winnen, althans een cheque die je kunt inwisselen voor de pony......
Overigens een geweldig mooi beessie!

DinkyToy

Berichten: 251
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In 't hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:03

Tja, eigenlijk kan het natuurlijk niet maar mijn Dinky komt ook van de loterij, inderdaad zelfde systeem i.p.v. de pony kon je ook een geldbedrag krijgen. Maarrruh ik was natuurlijk erg blij met de pony, mijn moeder had liever het koffiezetapparaat gehad.... Knipoog

Irisje3
Berichten: 171
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:09

dat van dat veulen is erg maar de rest niet

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:23

mijn vader heeft vroeger toen hij klein was een shetje gewonnen .. die hebben ze uiteindelijk weg gedaan omdat die niet handelbaar was
ik had het natuurlijk anders aangepakt ... ma ja .. me vader en opa die wisten er niks vanaf en ze waren echte *boertjes * om het zo maar te noemen

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 15:29

Ik kan me dat Fjordenveulen nog goed herinneren ja, op Paard '95... En nog langer geleden, een jaar of 15 gok ik, kon je bij de Penny een eigen pony winnen.. Of dat nu nog gebeurt weet ik niet, maar ik weet wel dat mijn moeder toen niet blij geweest zou zijn met een gewonnen pony Om maar te zwijgen van waar zo'n beestje terecht zou kunnen komen... Ik vraag me inderdaad af wat de volgende stap is: Win een echtgenoot? Win een kind?

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 15:57

Hier in buurt was dat een paar jaar geleden ook, kon je een palominojaarling winnen, of kiezen voor een geldbedrag van 1500 euro.
Helaas heb ik het beestje niet gewonnen, en de winnaars hebben voor het geldbedrag gekozen. Zodoende is het beestje toch nog gekocht door paardenliefhebbers!

Jannekeee

Berichten: 85
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:03

Ik ken iemand die heeft een paard wat gewonnen was bij een loterij, waar-ie nu ZZlicht mee rijdt.... wie had dat ooit gedacht?!

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:14

Afgelopen weekend op de wedstrijd in lonneker. Moest je raden hoe zwaar 2 trekpaarden wogen. Kon je een (volgens mij) new forest veulen winnen. Beest stond er de hele dag, er zaten echt telkens kinderen aan te plukken en trekken. Dat vind ik ook weer zoiets

germie

Berichten: 26120
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:08

Ik heb wel eens lootjes gekocht waar je een dekking mee kon winnen (helaas nooit gewonnen overigens), maar het probleem was dat ik dan bij een ander aan zou moeten kloppen om de merrie 'te lenen', oftwel, ik zou de dekking dan weggeven Knipoog

Als ik een veulen zou winnen, dan zou ik ook niet weten waar ik het moest laten. Daar komt nog bij dat een veulen de eerste 3 jaar veel geld kost, en wil je dat wel in een dier steken die je anders nooit zou kopen?

Selena87

Berichten: 1635
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:22

Ik vind het echt niet kunnen Boos!
Hoe weet je nou dat zo`n beesie goed terecht komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:25

Hetja schreef:
Op de opendag bij ons op de manege kun je ook een pony winnen, althans een cheque die je kunt inwisselen voor de pony......
Overigens een geweldig mooi beessie!


Jaa aanstaande zondag is er weer open dag! Ik ben er vorig jaar ook geweest en heb genoten van alle show en spektakel. Heb ook besloten dat als ik ooit het geld weer heb voor een paardje ik het op de Delft neer wil zetten. Het zijn erg fijne paarden mensen.

De manier waarop de pony vorig jaar verloot werd vond ik trouwens ook goed geregeld. Ze verdienen er trouwens niks op volgens mij. Voor de bekendmaking van de winnaar word er een veiling gehouden voor het paardje. De winnaar mag dan bepalen of hij het paardje meeneemt of het verkoopt aan de hoogste bieder.

Ik vond het goed geregeld, ze laten ook de "Bingo" van het jaar ervoor terugkomen en dan vertellen ze hoe het nu met het beestje gaat en zo.. Ik kreeg echt de indruk dat ze goed uitzoeken waar de pony terecht komt en dat ze goed begeleiden. Op die manier kan ik er niet echt problemen mee hebben.

Lenneke