gijsenkim schreef:komt nog wel, wees maar niet bang.......... enuh beessie is anderhalf, laat je nichtje voorlopig maar op haar eigen beentjes staan![]()
![]()
Het is een grote fjord en mijn nichtje weegt niks dus voor 1 keer kan dat geen kwaad.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anneketjuh schreef:Hallo,
Ik heb een hengstje van ander half en bijt nogal. Nou hoorde ik van iemand dat als ik hem niet liet castereren dat hij dan blijft bijten en het niet afleert. Het liefst laat ik hem hengst want hij is verder poesmak. Ik straf hem wel steeds als hij bijt maar het lijkt wel of hij zich er niks van aan trekt. Wat moet ik doen...
rashida schreef:gewoon vol blijven houden. heb ook een hengst gehad beet in het begin ook. later was hij zo lief als een lam en nog steeds hengst hoor. dus geef het niet te snel op.meteen goed afstraffen.
Amethyst schreef:Maar Anneketjuh, vertel nou eens WAAROM je hem hengst wil houden? Ben ik gewoon benieuwd naar (en met mij meer mensen).
Een ruin is, normaal gesproken, veel makkelijker in de omgang dan een hengst
Amethyst schreef:En dat een hengst meer toont?
Anneketjuh schreef:Ik heb al gemerkt dat veel mensen daar van mening over verschillen. Maar waarom ruinen als dat eigelijk niet nodig is. Als dat bijten ook op een andere manier over gaat. Maar goed als de enige opplossing ruinen is dan doe ik dat want constant erop verdacht moeten zijn dattie kan gaan bijten word je ook gek van. En een lekker lief paard gaat boven het hengst zijn toch
Amethyst schreef:Je mag bij een hengst je aandacht geen seconde laten verslappen..
Maar ik ben blij dat je dat ook begint in te zien
mymy schreef:Nooit tegen zijn gezicht slaan!
als ie bijt tegen zijn borst tikken en duidelijk zeggen dat het niet mag
hij bijt omdat zijn tanden aant groeien zijn
dat doen alle jonge paarden
manonnetjoe schreef:Een aantal jaar geleden heeft een hengst bij ook proberen te bijten tijdens het poetsen. Gelukkig hield ik hem goed in de smiezen, want toen heb ik hem gewoon terug gebeten in zijn neusHij heeft het daarna nooit meer geprobeert