rijden in deze kou?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 20:55

Ik heb vandaag ook gereden in de kou, maar ik heb eigenlijk nooit koude benen. Verward
Vorig jaar reed ik nog met skisokken, maar nu heb ik van die BR-sokken. Die lijken me toch ietje kouder deze winter. (Misschien stap ik deze winter wel weer over op mijn skisokkies! Haha!)
Verder rijd ik in de winter het liefst met gevoerde handschoenen, maar vandaag niet gedaan en geen last gehad.

Ik vind het veel belangrijker dat mijn (geschoren) paardje het warm heeft!! Lachen

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 20:55

legging onder mn rijbroek, pulli onder mn dikke trui, daarover een jas met sjaal, handschoenen aan (van die dikke winterdingen).
sportsokken aan, 1 of 2 paar, of eventueel van die skisokken aan, en dan nog warme thermolaarzen (alleen eentje is nu kapot die moet dus nog gemaakt worden als ik ze weer aanwil) en lekker bezig zijn, daar wordt/blijf je wel warm van.
en voor of na de tijd, dikke muts en gewone handschoenen aan.

dan moet ik er wel tegen kunnen dacht ik, alleen na de tijd wel lekker bij de kachel/verwarming zitten me weer helemaal op te warmen en wat warms te drinken, doe ik ook altijd na een rit op de fiets door zul *@#$%* weer.

oja, meestal doe ik mn jas enzo wel uit als het warmrijden klaar is, dan gaat de deken van mn paard er ook af, na de tijd gaat meestal per ronde (hihi) weer wat aan, de deken van chriss gaat er dan ook weer op, is trouwens ook wat lekker warm, als je op de uitrij/zweet deken gaat zitten en de uiteinde weer over je benen heen klapt, kan lekker met zo'n super grote wollen deken (die je gewoon uit huis plukt of bij de kringloop vandaan komt).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Chrystal-gek op 2001-11-10 20:02 ]</font>

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 21:01

Ik heb gewoon een broek aan wel dikkere stof voor de wintermaanden, als het echt koud wordt trek ik mijn waxchaps aan.
Dan meestal t-shirt, kol, dikke trui en een van mijn jassen Haha!
Moet ze nog ff uitzoeken voor de winter.
Twee paard sokken(kniekousen en dikke sokken erover heen) Met rijden warm maar met stalwerk/longeren erg koud.

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 21:02

Bedankt voor de tips en de reacties, ik heb een afspraak gemaakt met Nadine, we gaan morgen lekker rijden.
Ik doe een majo (als ik die nog heb) onder me broek en een paar thermosokken aan, lekker sjaatje om en natuurlijk handschoenen dat moet genoeg zijn!!
Het verlag komt morgen middag!

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-01 17:38

We hebben heerlijk een rit van 5,5 uur gemaakt!!
Ik had een panty onder mijn broek gedaan een lekkere dikke trui, wantjes, en wolle sokken.
Die sokken hebben niet zoveel geholpen, want me voeten waren ijsklompjes geworden Haha! , maar verder had ik het heerlijk warm.
Op de terugweg kregen we motregen en toen waren we het wel een beetje zat.
We hadden alletwee pijn in ons rug, schouders en koude voetjes.
Maar nu zijn we weer heerlijk thuis Lachen
Wat zullen wij lekker slapen vanavond! Dromen

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:02

gewoon. spijkerbroek aan met lange chaps jas aan. Maar rond deze tijd rijd ik nog gewoon in een dikke trui.. Heb het altijd bloedheet als ik van mijn bok afkom!

ineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:16

Citaat:
Op 2001-11-11 17:02, schreef Steef:
gewoon. spijkerbroek aan met lange chaps jas aan. Maar rond deze tijd rijd ik nog gewoon in een dikke trui.. Heb het altijd bloedheet als ik van mijn bok afkom!

kan ik me voorstellen ,,je zit ook iedere keer als ik je usericon zie in galop ...word dat paardje van jou nou nooit moe? en die shaps met spijkerbroek ,dat hadden we al gezien hoor .........alleen die hoed is die nou zo warm?

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:31

ineke, als jij der niet bent gaat mijn paardje stiekum even aan de molen uitstappen en gaat hij even op stal en krijgt hij voer. Als jij weer komt spring ik er weer op en beginnen we weer! Stt, niet verder vertellen hoor. is mijn geheimpje! Knipoog *LOL*

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:42

Ik rijd precies in dezelfde kleren als in de zomer, nou ja, bijna dan, en zoals altijd rijd ik in een buitenbak. Wat ik daar aan heb? dit:

Een dikkere rijbroek ofzo? Echt niet! Dan 'voel' ik m'n paard niet meer...
Handschoenen? Nee, dan voel ik m'n teugels niet meer...
Extra sokken? Nee, dan zitten m'n laarzen zo vervelend strak...
Plastic zakjes in de laarzen? Nee, dat krispelt zo...
Thermoboots? Nee!!! Ik loop niet op de maan! Dat vind ik wel zo verschrikkelijk! Ik snap niet hoe je met die dingen nog hulpen kunt doorgeven!

Nee hoor, met losstappen en uitstappen ben ik maar koud. Tijdens het rijden krijg ik het vanzelf warm. Cool

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:48

Ik heb altijd mijn rijbroek gewoon aan.Ik heb er ook nooit een panty/mayo ofzo onderaan,want dat vind ik voor geen meter zitten!Voor de rest een warm t-shirt met lange mouwen,een fleece trui en een hele dikke winterjas,handschoenen,thermolaarzen,ski sokken en soms nog een sjaal,maar die jas en de truien hebben ook al een hoge kol,dus een sjaal is niet echt nodig.

liefs layla d

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: layla d op 2001-11-11 17:54 ]</font>

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:59

ik heb een hele handige jas, zijn twee delen je kan ze over elkaar heen doen of eentje van de twee! de dunste is al lekker warm maar daar kan je de mouwen ook nog vanaf ritsen, dan heb je een bodywarmer! en als je ze over elkaar heen doet is ook warm (misschien soms een beetje te)
onder het rijden word ik idd ook vanzelf warm, ik doe dus geen maillot onder m'n rijbroek aan ofzo en ook geen extra sokken

Rena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 22:44

Ik trek nu nog gewoon mij rijbroek aan. Zo koud is het toch nog niet? Er komen echt nog wel 10 graadjes af hoor en wat moet je danw el niet aan. ALs het echt koud wordt dan doe ik een skibroek aan gewoon bij scapino gekocht voor weinig.. Dat is voor in het bos als ik aan het werk ben in de bak, gewoon mij rijbroek. Zweten doe je dan toch snel.

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 23:06

aah koud he
ik rijd met dunne handschoentjes, dikke jas en een trui aan en een lekkere ribbroek en laarzen

Cass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 11:41

een broek aan doen met een panty er onder, of een regenbroek over je gewone broek aantrekken, dat helpt ook wel. Lachen

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 13:19

Rijbroek van thermostof koel in de zomer en warm in de winter.

Uniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 20:30

Als je goed doorrijd is het voor jouw en je paard niet zo koud meer denk ik! Lekkere sjaal, handschoenen en een warme broek! Maar het blijft koud Frusty

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-01 20:52

Sommige mensen zeggen wel van; 'ik heb het altijd hartstikke warm als ik aan het rijden ben', maar ik stap toch het meest en dan zit ik echt stil en doe ik niks, dus dan krijg je het wel koud ja! Haha!

Yor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 21:19

mmmz jullie zijn gewoon verwende mietjes Haha!

ok ik krijg het ook wel wat frisser maar echt niet als ik op mn paard zit! pas als ik afstap, dan heb ik altijd kouwe bovenbenen...
maar verder niethoor, ik zorg gewoon dat ik iets om mn oren ofzo heb want die vriezen er anders wel af...
en dan heb ik een gewone rijbroek aan!
en trouwens net als Lautje skisokken!!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 13:07

het is idd al erg koud geworden, brr, ik heb een hekel aan de winter....Boos!
Maar ik rijd gewoon in rijbroek, heb wollen skisokken aan en een ski-jas Haha!
Maar ik ga meestal in de binnenbak rijden.
Ben benieuwd hoe Bonanza reageert op de binnenbak, want daar is ze nog nooit geweest.
Ik hoop dat dat lukt, want ik zie er niet naar uit om de hele winter in een buitenbak te gaan rijden,w anneer die berijdbaar is Lachen