Tjalko heeft een zomerkapsel!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:57

Ik kan me ook eerlijk gezegd niet voorstellen dat een wildvreemde (zoals ik) zich druk maakt om het feit dat ze Tjalko's manen getrokken heeft. Tong uitsteken
Het is haar paard, al verft ze hem pimpelpaars met groene randjes, dan zal het mij alsnog worst wezen.
Als ze maar huidvriendelijke verf gebruikt Knipoog

Sanne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:58

ik vind het allebei wel mooi, en jij mag zelf bepalen hoe je wilt dat je paard eruit ziet toch?? jij loopt ernaast Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:00

Billy schreef:
Ik kan me ook eerlijk gezegd niet voorstellen dat een wildvreemde (zoals ik) zich druk maakt om het feit dat ze Tjalko's manen getrokken heeft. Tong uitsteken
Het is haar paard, al verft ze hem pimpelpaars met groene randjes, dan zal het mij alsnog worst wezen.

amen OK dan!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:05

Billy schreef:

Het zal mij een worst zijn wat zij met haar paard doet, alleen ik mag mijn mening toch geven?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:06

Ja hoor, maar ik vind het allemaal wat overdreven Haha!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:12

Dat is wennen Lachen. Ik heb een draverhengst met heel lange manen, die ik er niet af zal halen, maar die zitten praktisch nooit in de klit of onder de zooi, dus ik heb makkelijk praten Haha!.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 11:13

Billy schreef:

Zou dat hem staan dan, denk je? Lijkt me toch wat druk worden met zijn wedstrijdhoofdstel met gouden randjes, maar ik hou het in gedachten!

Ik vind het juist prachtig hoe andere mensen zich druk kunnen maken om mijn paard! Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:13

Ik hou op zich ook niet van lang, maar bij sommige paardne hoort het. Ik weet niet of ik het gedaan zou hebben of niet. Maar mocht je spijt krijgen: het groeit weer aan, met 2 jaar zijn ze wel weer lang.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:14

Och, volgens mij staat alles bij een Fries.
Ik heb een KWPNner met geschoren manen, dat schijnt ook niet zo te horen.
So what?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:14

promptertje schreef:
Dat is wennen Lachen. Ik heb een draverhengst met heel lange manen, die ik er niet af zal halen, maar die zitten praktisch nooit in de klit of onder de zooi, dus ik heb makkelijk praten Haha!.

Rain herken je aan zn haar op de baan Haha! Haha! : D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:15

Billy schreef:
Och, volgens mij staat alles bij een Fries.
Ik heb een KWPNner met geschoren manen, dat schijnt ook niet zo te horen.
So what?

Net zoals sommige juryleden warmbloedpaarden met vetlokken lelijk vinden, en dus een lager punt op verzorging geven. Bij sommige kwpn-ers staan vetlokken erg mooi.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:19

k Heb een tuiger, dus die heeft hij ook.
Ga ze er niet afscheren, is een mooie bescherming voor van alles en nog wat.
Maar on topic: Ik denk dat een gemiddelde Fries een stuk meer vetlokken heeft als Bill Haha!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:26

Waarom zou een fries, nou eenmaal omdat hij een fries is de hele zomer met een warme, zweterige nek, en kllitten in z'n manen moeten rondlopen. Onzin! Voor het paard (en voor de eigenaar natuurlijk ook) is het misschien wel veel lekkerder om in de zomer een korte coupe te hebben. En als je er toch nog spijt van krijgt, dan is het er in een half jaartje toch weer aangegroeid.

Lindsjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:28

Ik vind het er niet uitzien, maarja dat is mijn mening.
Voor Tjalko zal het zeker wel lekkerder zitten!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:29

Ik vind het er fris en vlot uit zien!

Ik hou niet van harig

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:38

Marijn4045 schreef:
Zou dat hem staan dan, denk je? Lijkt me toch wat druk worden met zijn wedstrijdhoofdstel met gouden randjes, maar ik hou het in gedachten!

haha, heerlijk die discussies! Ik zou trouwens dan wel dat hoofdstel met de diamantjes nemen, Marijn, dat maakt het helemaal af! Haha! Misschien kun je dan ook nog wat hartjes op zijn billen zetten! Cool

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:49

Channie23 schreef:
Sorry hoor, maar vind dit echt niet mooi!Hij had zulke lange manen. Een fries zonder lange manen, vind ik geen fries meer. Jij schrijft dat het zo'n werk was om die manen te kammen, maar als je een fries hebt, dan weet je dat toch. Moet je maar een ander ras nemen!

Als die Fries zo met korte manen precies is zoals zij een paard graag ziet, waarom zou ze dan een ander ras nemen?
En waarom zou een Fries geen korte manen mogen hebben?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:57

Citaat:
En als je er toch nog spijt van krijgt, dan is het er in een half jaartje toch weer aangegroeid.

Een half jaartje?? Dat kun je vergeten, zo'n bos manen duurt zeker 3 jaar!!!!

Ik vind het echt zonde! en ook niet mooi.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:13

ooooooooooooooo wat zonde!. Irish heeft nog langere manen en zit nu gewoon lekker in de vlechten! en dan heeft ze het echt niet warm!

Silly99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:14

Nou marijn ik ben blij dat ik hem laatst nog even gezien heb met lange manen hihi Tong uitsteken Maar ik vind het heel erg jammer van zijn mooie manen maar ik kan me jou beweegredenen wel voorstellen en je moet zeker zelf doen wat je wil maar het blijft zonde!!!

tije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:20

Scheve mond

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:22

Ik vind het meer dan zonde maar ik snap wel dat je die manen zat was.
Gelukkig heb ik daar nooit last van Tong uitsteken

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:25

Geweldig OK dan! Echt waar.

Moet eerlijk bekennen dat ik er ook aan gedacht heb met mijn haflinger, met deze hitte heeft zij er meer last dan plezier van, door de vliegenspray wordt het allemala vies en plakkerig dus om het mooi te houden kan ik dan elke dag wassen, sprayen en ontklitten.

Dus ik twijfel er ook nog aan....denk dat het voor Par zelf, net als voor jouw Fries het niet eens zo erg is....misschien zelfs wel lekkerder.

En net wat je zegt, hoe meer je eraan doet hoe dunnen ze worden, dus met de tijd was het toch geen porum meer geweest hoor Knipoog
Het is en blijft een gewone echte Fries

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:28

haha, wat een geweldige reacties worden er hier uitgelokt. Zit me kostelijk te vermaken.
Je moet lekker zelf weten hoe je de haardracht bij jouw paard regelt. Of het nu een fries, fjord of kwpner is.
Ik vind zelf een fries met lange manen prachtig, maar kan me in jouw gedachtengang ook vinden.
Wat een onzin als je een fries hebt dat je dan bijna verboden wordt om de manen eraf te halen.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:29

Channie23 schreef:
Sorry hoor, maar vind dit echt niet mooi!Hij had zulke lange manen. Een fries zonder lange manen, vind ik geen fries meer. Jij schrijft dat het zo'n werk was om die manen te kammen, maar als je een fries hebt, dan weet je dat toch. Moet je maar een ander ras nemen!

dat slaat echt helemaal nergens op!
mensen die een fjord met lange manen hebben, hadden dan ook maar eem ander paard moeten nemen omdat bij een fjord korte manen horen Verward

ik vind dit hem ook leuk staan, en idd nog iets minder voorpluk en dan is het helemaal af...

ik vind het zelf ook niet mooi van die paarden die altijd maar met vlechten lopen...

ben benieuwd naar de foto's als de voorpluk is bijgewerkt Lachen