Vanavond kijken op ned 3 21.00 uur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 22:30

Hoog Penny gehalte en weinig diepgang!!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 22:33

Na dit programma begin ik toch weer te twijfelen of ik er naartoe wil of niet.
Mijn decaan heeft tegen mijn moeder gezegd dat het een hele strenge school is en niks voor mij. En heb veel reacties gehad toen ik zei dat ik er naartoe wilde zoals "je bent gek" etc. want je schijnt er uitgescholden te worden, en helemaal afgekankerd e.d. mijn besluit stond toen vast, ik wilde er niet meer heen. Maar na dit filmpje begin ik weer te twijfelen. Verward Scheve mond\
Dat meisje met die blonde krulletjes vond ik een heel leuk meisje. Party!! Ben jij dat, Princess??? Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 22:38

Hoi Natalie,
Ik ben er geweest om opnamen te maken voor Pony Express en kreeg er een hele positieve indruk van. Ik vind het jammer dat ik vroeger deze opleiding niet heb gedaan. Het is berehard werken maar je leert enorm veel en je bent de hele dag met paarden bezig. Ik vond deze documentaire een slechte indruk geven van de opleiding, veel te weinig diepgang! Er gebeurd daar zo ontzettend veel, ze hebben echt maar een fractie laten zien, hoor. Succes bij je keuze!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 22:55

hoiiii wat vonden jullie van die jongen die er in voorkwam?wel moedig tussen al die meiden in..

maar inderdaad het gaf een hele slechte indruk.bij mij in de t v gids stond ook dat de verslageefster het een indruk vond geven van een militaire meisjes school...... ik weet niet hoe het daar is en ik wil er wel heen maar kom nou,hardlopen in de paardrijkleding en dan later nog lekker aan tafel schuiven zeker?? Verward ik weet het nog net zo niet...miss dat er mensen van deurne hier op bokt wat uitleg kunnen geven?want ik (en mijn ouders ook!) vonden het errug raar zoals het uitgebeeld werd...jullie ook?? groetjes sandra

Uniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 22:55

Ik heb het ook gezien, om negen uur keek ik hier en ik las het en ben meteen gaan kijken! En volgende week weer.
Ik was al niet van plan om er heen te gaan maar nu al helemaal niet! Om 6 uur opstaan! dat is mij een beetje te vroeg hoor! Haha! Slapen
Brr, die lessen is niets voor mij, alles moet perfect zijn! nou dat kan ik echt niet hoor, ik vergeet altijd wel iets!
Maar goed ik was het toch niet van plan, je hebt een kleine kans dat je veel geld verdient, dus heb ik liever zekerheid en ga ik studeren en zoek een goede baan en koop dan een eigen paardje!

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 23:00

Ik wil er heel graag heen. Heb denk ik ook het doorzettingsvermogen. Alleen wil ik een veel duidelijkere indruk. Ga dus sowieso naar de open dag. Ik ken ook wel een aantal mensen die in Deurne zitten/zaten. Toch maar veel met hun praten! Lachen

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 23:12

Heb natuurlijk ook gekeken Haha!
Zou er zelf NOOIT heen gaan!!
Het is niet mijn stijl van rijden, alles MOET en niets MAG
Tuurlijk is dat begerijpbaar voor diegene die daar les geven.
Maar rij paard voor LOL en niet omdat ik zo nodig een *bedrijf* op moet starten.
Niks voor mij maar kan me wel indenken dat sommige het wel willen.
Groetjes Tamaar Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 23:12

Ik heb de tweede helft van het programma gezien en hoewel het er allemaal erg leuk uitzag (okee, 6 uur is vroeg maar zo laat sta ik nu ook op Lips are sealed ) vond ik de lessen die uitgezonden werden vreselijk. Wat heb je er aan als je tijdens een les op je persoon afgekraakt wordt? Dat je altijd zo slecht rijdt en dat je wel kunt kwebbelen, maar rijden ho maar vind ik niet echt nuttige informatie. Als ik les neem wil ik opbouwende kritiek, dus wat gaat fout, waarom en hoe kun je dat verbeteren en niet dat je elke keer naar huis kunt met een lijst van al je karakterfouten.

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 23:15

hij corrigeert het ook wel, van jij doet zo en het moet zo
dus dat lesgeven dat zit wel goed
vond het wel leuk maar heel veel over de school had meer over kennis enzo gedacht

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 00:13

Tsja, (k heb het nog nietgezien, 't staat op video) weinig diepgang is ergens logisch anders begrijpen niet-paardenmensen er niks/weinig meer van. Van het stukje tekst in de spits(jawel, over 'paardenmeisjes' Misselijk )en de VPRO-gids werd ik al niet vrolijk.....
Personen afkraken gebeurt veel vaker in lessen, tot boven in de top! Daarmee wil ik niet zeggen dathet goed is, abso niet, maar het verbaast me niks.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 00:14

he hallo
ze gaan eerst een moeilijke dur opleiding volgen om hun geld in de paarden te verdienen
maar ze vergeten dat je bijna geen ene reet verdient in de paarden wereld mits je een 2e anky ofzo bent
maar ja laat ze lekker denken van wel

Pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 08:45

Zijn dit de eerste jaars??
Want dan ken ik dat meisje Eefje van de selectie dag. Ze komt mij bekend voor.

Ik was wel aangenomen, maar ik ben er niet naartoe gegaan. Ik vond het zo slecht. Iedereeen raadde het mij af. Van de manege eigenaar tot Eric V/D Vleuten.

Groetjes
Denise

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 10:47

Ik vond het wel leuk om te zien maar idd weinig diepgang. Ik vond die bonte trouwens wel echt om te Kwijl Lovers

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 11:09

Om 6 uur opstaan en dan eerst de paarden mesten en voeren?
Prima maar zonder eten ga ik van mijn stokkie.
Die paarden kunnen toch ook een half uurtje later eten.
Dat les geven vond ik ook niet zo, zeker niet als er 100 keer tegen je vertelt wordt dat je niet moet kleppen.
En dan nog dat uniform rijden met een stropdas Extreme duivel .
Nee niks voor mij.
Dat pets werk vond ik toch ook maar hard hoor, met die ijzeren roskam over dat paard heen hij vond het helemaal niet fijn.
En dan loopt die vent te zeggen dat die paarden niks gewend zijn.
We zullen zijn haar met een ijzeren kam kammen Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 13:41

BTW, als ik naar Deurne ga, ga ik niet naar de paardensport richting dus is het toch wel anders. Ik wil dan naar de houderij, hoop dat ze daar volgende x een stukje over laten zien! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 14:52

saai
Informatief was het absoluut niet.
En het leek me ook nog eens dat het nivo van rijden zo laag was. Of lag dat aan de film?

Zelf ben ik 10 jaar geleden naar de selectie/orientatie week geweest en ben toen ook aangenomen geweest maar ben ook niet gegaan.

Het vroege opstaan en het werken vond ik niet het probleem (moet nu ook voor 6 uur op).
Maar het paste gewoon niet bij me en heb tot de dag van vandaag nog steeds geen spijt.

Ken trouwens wel enkele mensen van het centrum zoals o.a. mijn instructrice van de rijvereniging Ineke.
En de man van mijn prive instructrice Leo de Bruijn.

party-girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 15:00

ik had wat anders er van verwacht, nix voor mij die school, maar wie ben jij nou princess?

Yor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 15:11

ik heb een beetje het idee dat vooral meisjes die eigenlijk niet weten wat ze willen en vrij aan de domme kant zijn maar naar deurne gaan..
sorry maar ze kwamen nou niet bepaald intelligent over...
en bovendien denk ik niet dat een opleiding handig is om oin de paardensport te komen, ik denk dat je daar toch echt meer in moet rollen.. via je ouders ofzo

lynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:57

Ik ga zeker ook even kijken want dat kan nog eens interessant worden.

Kanjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:24

hoi diane je moet wel naar de datum kijken wanneer het bericht geschreven is want hij was gisteren al geschreven

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 11:14

Citaat:
Op 2001-11-06 21:33, schreef Nathalie:
Na dit programma begin ik toch weer te twijfelen of ik er naartoe wil of niet.
Mijn decaan heeft tegen mijn moeder gezegd dat het een hele strenge school is en niks voor mij. En heb veel reacties gehad toen ik zei dat ik er naartoe wilde zoals "je bent gek" etc. want je schijnt er uitgescholden te worden, en helemaal afgekankerd e.d. mijn besluit stond toen vast, ik wilde er niet meer heen. Maar na dit filmpje begin ik weer te twijfelen. Verward :
Dat meisje met die blonde krulletjes vond ik een heel leuk meisje. Party!! Ben jij dat, Princess??? Haha!

hej, helaas ben ik er niet ingekomen, ze hadden veel van mij gefilmd, maar ze konden het er niet inlaten wel jammer.
en ik hoor dat wel vaker van je word uitgescholden op deurne enzo, en dat is helemaal niet zo hoor!het valt reuze mee!!
tis hier heel gezzellig en je hebt aardige leraren, je moet weten dat de insructeurs het jou willen leren!en zolang je nergens teg ingaat is alles goed, het valt mee!!!dus ik zou er nog maar eens goed over nadenken! Dromen
en ik doe ook de houderij en daar heb je al helemaal bijna geen last van die leraren!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Princess op 2001-11-08 10:16 ]</font>

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 11:43

Tja weinig diepgang...ik vond met name dat ze niet goed lieten zien wat je daar leert. Ik bedoel: ik heb 3 mensen zien opstijgen wat ze voglens de instructeur nog fout deden ook, ik heb een meisje zien rijden die werd afgekraakt omdat ze wel kon kakelen maar niet kon luisteren naar haar paard, ik heb een jongen over een piepklein kruisje zien springen en er vervolgens een halve bak over zien doen om zijn paard naar het halthouden te krijgen.

Ik neem aan dat ze daar wel meer leren. En dan de titel 'tussen paardenmeisjes'...tja, da's niet echt serieus...