Net terug van weer bij een paard kijken.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:05

gouda schreef:
Ik ga morgen kijken bij lammerts in Bergambacht die hebben (naar horen zeggen) eigen fok staan en gewone handelspaarden. Ze heeft nu een aantal 3 en 4 jarigen staan waaronder 1 van 1.80 maar dat lijkt mij iets teveel van het goede.
Het bovenstaande paardje is echt een plaatje om te zien, rijd heerlijk en is heel lief wel een gevoelig diertje dat wel. Ze heeft geen papier wel een paspoort en chip en ze is 1.65 hoog.
Het valt echt zwaar tegen om een paard uit te kiezen wat bij mij past ben zo bang een foute keuze te maken. De tuiger was echt liefde op het eerste gezicht moet die mensen deze week ook nog even bellen die willen ook vast wel weten waar ze aan toe zijn maar wil nog bedenktijd om nog wat paarden te gaan zien maar ja hoe ik dat allemaal aan moet pakken Verward Ik kom binnenkort wel weer een keertje buurten op de GH barbera vroeg het pas ook al.

Weetje je kan niet blijven twijfelen, niet dat je dat nu doet hoor.
Ik kon mezelf ook wel 100 redenen geven omdit paard dat ik nu gekocht heb niet te kopen. Maar ik was helemaal weg van het beestje, zelfs zonder hem gezien te hebben. Toen ik was wezen kijken was ik helemaal verkocht Lovers
Op een gegeven moment moet je het gewoon doen, je kan het paard altijd nog verkopen toch?
Enzo hard gaat het tegenwoordig niet echt meer met de paarden, dus deze mensen zullen daar toch niet zo moeilijk over doen?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 22:40

marina schreef:
Weetje je kan niet blijven twijfelen, niet dat je dat nu doet hoor.
Ik kon mezelf ook wel 100 redenen geven omdit paard dat ik nu gekocht heb niet te kopen. Maar ik was helemaal weg van het beestje, zelfs zonder hem gezien te hebben. Toen ik was wezen kijken was ik helemaal verkocht Lovers
Op een gegeven moment moet je het gewoon doen, je kan het paard altijd nog verkopen toch? Enzo hard gaat het tegenwoordig niet echt meer met de paarden, dus deze mensen zullen daar toch niet zo moeilijk over doen?

Nee denk dat dat bij mij niet werkt. Mijn dieren kan ik nooit weg doen of ik moet echt niet meer voor ze kunnen zorgen. Ik hecht mij veel te snel aan een dier.
Op zich zeiden ze dat ze meer geinteresseerden hadden maar goed dat kunnen ze ook gewoon zeggen. denk dat ik ze morgen bel om te overleggen over de prijs en het keuren. Misschien dat het een probleem word maar de eigenaren zijn door de weeks in het buitenland en er word alleen doordeweeks gekeurd.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:40

Oei dat is lastig, dan moet je helemaal in 1 keer de juiste keus maken.
(hoewel ik zij heel stoer dat ik er niet zo heel veel moeite mee had, maar ik zie het nu al niet meer voor me dat ik heb verkoop). Je kan hem ook ophalen, en door je eigen va laten keuren.. Of keuren zonder dat de eigenaar erbij is natuurlijk.
Maar heel vele sterkte met je beslissing, het blijft moeilijk!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 06:44

Qua type spreekt dit paard mij meer aan Knipoog Maar ik kan goed geloven dat je keus er niet gemakkelijker op wordt..Succes met kiezen! Knipoog

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:57

Heel erg leuk paard! En heel mooi. Is idd leuke combi...suc7 met beslissen welk paard je nou wilt.

Groetjes...

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:38

Ik ben natuurlijk bevoorrecht als tuigerliefhebber..
Ik ben nadat ik bij Sandor was wezen kijken ook naar een 9 jarig m2 paard wezen kijken..Ook met dezelfde reden als jij.. Weinig ervaring met jonge dieren.. en veel kunnen leren van de oudere..
Ik heb toch de sprong in het diepe genomen en ben voor mijn tuiger gegaan waar ook die liefde op het eerste gezicht was.. en ik kan je zeggen.. heb er nog geen moment spijt van.. Het zijn niet de makkelijkste maar wel de eerlijkste !!!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:56

Moeilijk.....
Puur op basis van verstand zou ik zeggen, ga voor de 12-jarige. Puur de dingen die jij ook al aangeeft, is ouder kan jij wat van leren, je weet wat je eraan hebt onder het zadel enz.
Maar als ik zo jou eigen reacties lees, heb ik het gevoel dat je zelf veel meer voelt voor de tuiger. En dan moet je gewoon voor de tuiger gaan, ja hij is jong, maar als je er goede begeleiding in kan krijgen, hoeft dat ook geen probleem te zijn.
Succes!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:17

Ik denk dat je met de tuiger nooit zo ontspannen zult kunnen rijden als met deze,
een tuiger zit zo anders in elkaar dat er echt heel veel bloed, zweet en tranen over heen moet gaan eer je zo'n aanleuning voor elkaar krijgt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:33

waarom kies je er niet voor om nog even door te zoeken? Je valt zoals je zegt meer op het tuigpaard type alleen die is net te jong, het andere paard heeft veel ervaring waar je een hoop van kunt leren maar is te oud. Waarom zoek je er niet 1 die er tussen in valt ? paard van een jaar of 6/7 die al een beetje ervaring heeft, is niet te oud, niet te jong en kun je ook een hoop van leren.

Als je echt voor 1 van deze 2 wilt kiezen zou ik je gevoel achterna gaan.

truusbertha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:26

Hallo Gouda. Jij twijfelt over een jonge of beleerde, dan heb je volgens mij al genoeg ervaring, toch?
Anders zou je er niet over nadenken om een jong paard te kopen.
Zaak is denk ik om goed na te gaan of je alle hulp kan krijgen die je nodig hebt.
Als je in je eentje een paard wilt opvoeden en beleren is ervaring vereist.
Je moet toch ergens beginnen.... En verliefd is verliefd!!!! Als je het paard ziet wat je wilt, dan voel je dat....! Succes ermee!! Ik hoop zelf volgend jaar ook te kunnen gaan twijfelen over een aanschaf (eerst sparen).

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:54

Voor zover je een keuze kan maken op grond van wat we hier zien en lezen, zou ik voor deze merrie gaan.
Ik denk dat een wat ervarener paard beter bij je past, en op 12 jarige leeftijd kunnen ze nog best veel leren hoor!
Succes met kiezen.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:20

a
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 18:00

Ik ga aanstaande zaterdag nog een keer rijden op de 12-jarige. Als ik na 23 augustus haar nog leuk vind laat ik haar keuren. Word ze afgekeurt ga ik weer verder zoeken. Ze is echt een plaatje om te zien en heel lief.

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:20

Toppie OK dan!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:51

Oei, ik vind dat ze voor beide paarden verschrikkelijk veel geld vragen.
De 12 jarige lijkt mij (voor hooguit 2/3 van de prijs) heel aardig. Zit jij er zelf op?

Waarom kijk je niet uit naar een wat jonger paard, maar wel beleerd voor de kar en onder het zadel?

Hercules_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:28

Met een 12-jarige weet je wel meteen wat je aan het paard hebt, met een tweejarige wordt het nog spannend hoe hij/zij gaat worden......

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:11

Wat een moeilijke keuze zeg!

Jammer genoeg kan ik je niet helpen met de knoop door hakken. Je moet doen wat jij het leukste en het beste vind!

gr

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 22:21

lies schreef:
Oei, ik vind dat ze voor beide paarden verschrikkelijk veel geld vragen.
De 12 jarige lijkt mij (voor hooguit 2/3 van de prijs) heel aardig. Zit jij er zelf op?

Waarom kijk je niet uit naar een wat jonger paard, maar wel beleerd voor de kar en onder het zadel?

Ja ik zit er op Lachen niet zo charmant maar goed.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:20

zoals t er nu uit ziet kan ik mee zaterdag!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 09:02

Leuk gezellie laat je wel weten hoe laat ik ga.