en ik denk dat als er 1 iemand op de manege is die over mensen dingen zegt dat zijn/haar vrienden dat ook gaan doen om er bij te blijven horen.
maar ja die mensen zijn er nou eenmaal
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Op 2001-11-01 09:53, schreef chrico:
Wat mij opvalt is dat er veel meiden van 13, 14, 15 enz, zo verschrikkelijk afgeven op kinderen die jonger zijn en een eigen pony bezitten.
Ik vraag mij af waarom dat is.

Ik kom echt niks te kort hoor, maar een ezel? Nee hoor dat was veel te gek. En vind ik zelf eigenlijk ook wel.

Ze heeft sinds een jaar een eigen pony en is daar erg gelukkig mee. Ze verteld wel dat ze er op school mee gepest wordt, meestal zijn dat meiden die er zelf dolgraag 1 zouden willen hebben, maar dat begrijpt ze ook wel weer. Vanaf mijn 5e jaar heb ik zelf naar een pony verlangt en ik ben blij dat ik het voor haar kan doen. Daar werk ik nml. ook voor en waar ik mijn centen aan uitgeef, moet ik zelf weten toch. Een ander gaat op vakantie, wij blijven thuis voor de dieren. De verantwoordelijkheid van de verzorging kan ze niet zelf aan, net zomin als al die andere kinderen die zeuren om een dier en beloven (echt waar hoor mam
) er voor te zorgen. Dat is mijn afdeling alhoewel ze regelmatig uitmest. Dat meisjes van een jaar of 15 kattig doen tegen een kind van 10 is ook weer logisch. Je zal toch maar van zo'n ukkie verliezen, oei
)
. Nu is ze zeven en heeft een Welsh K, een superlieve pony die veel te groot is maar zoooo braaf. Prestatiegericht is ze niet, allesbehalve, maar dat hoeft ook niet. Ze hoeft niet elke dag te rijden, pony staat thuis dag en nacht in de wei. Als ze vanuit school ergens wil spelen ga ik niet roepen dat ze naar huis moet omdat ze haar pony moet verzorgen. Daarom hebben we er sinds kort ook een verzorgstertje bij. Leuk voor dat andere kind en fijn voor de pony. De jongste van vier heeft twee jaar geleden de shet gekregen en die gaat er nu al heel anders mee om. Wordt woest als ik het waag haar pony uit de wei te halen want dat wil ze zelf doen. Gaat er niet op zonder uitgebreid te poetsen en gaat elke avond even in zijn stal met hem knuffelen. Op deze manier groeien mijn kinderen op met de dieren en als ze verder willen prima maar als ze gewoon lekker recreatief bezig blijven vind ik het ook best. Naast de paarden bestaat er ook een leven en ik vind het heel belangrijk dat ze verschillende activiteiten hebben en sociale contacten. 
)