Wat vind jij van telepathie met dieren?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:31

Tja ik geloof ook niet in telepathie tussen mensen of met overledenen. En met zieners en voelers en auralezers. Dus daarom geloof ik ook niet in die met dieren.

Maar stel dat ik verkeerd zie en het is wel mogelijk met mensen dan moet het imo idd ook mogelijk zijn met dieren.

Joyce

Berichten: 6374
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 14:31

Telepathie met mensen geloof ik zeker in. Met dieren dus ook zoals ik al aangaf. Idd wat Mikkie zegt,
''Ik denk dat de dierenwereld veel complexer in elkaar zit dan de meeste mensen denken of zelfs maar voor mogelijk houden. Alleen kunnen wij, als rationele mensen, ons niet verplaatsen naar/ in die dierenwereld en wat een mens niet kan verklaren schuift hij vaak van zich af. ''

Dat denk ik inprincipe ook. En ben het dan ook geheel met je eens in wat je zegt. Maar toch vraag ik me wel eens af, geven we dieren niet onze menselijke emoties?
Dat een dier veel complexer in elkaar zit, ja, dat denk ik zeker. Maar dat wil niet zeggen dat ik denk dat ze alles net als mensen beredeneren.
Als dat zo was, zouden dieren zich niet zo laten ge- en mis bruiken door mensen denk ik. Een dier accepteert een mens ook zoals hij is, een mens heeft het daar moeilijker mee andere te accepteren zoals iemand is.
Om maar een voorbeeld te geven dat dieren wel ánders dan ons zouden moeten denken?

Ik vind telepathie dus geen onzin, of niet waar, zeker niet!
Maar zoals iemand zei, veel kwakzalvers, en dat is erg zonde.

Zelf heb ik dus ook een consult gehad met mijn overleden pony, en daar in kwam ook mijn pony die ik nu heb ter sprake. Diegene kon er veel over vertellen.
Maar dan vooral de gevoelens, emoties, pijn.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:11

Ik geloofde er eerst niet echt in, nu wel!
wij hebben op stal een cursus gehad van 2 dagen in intuitief communiceren met dieren, van Irene Bras. dat was heel erg leuk en leerzaam vond ik. iedereen kan het (leren), het is gewoon je intuitie gebruiken, met dieren die je zelf niet kent is het wel veel makkelijker dan met je eigen dier (dit is mij ook nog niet echt gelukt).

Irene Bras heeft ook een consult gedaan met Evita, en daar kwamen dingen uit die ze echt niet KON weten! Irene wist bijvoorbeeld te vertellen welke paarden van stal Evita wel en niet leuk vond, terwijl ze die andere paarden zelf niet eens kent. Dit klopte allemaal precies, de paarden waarvan Evita vertelde dat ze ze leuk vond en een goed karakter hebben zijn ook daadwerkelijk haar vriendjes, de paarden waarvan ze vertelde dat ze ze niet leuk vond (een daar van vond ze een rotknol zelfs Bloos ) daar kan ze ook niet mee overweg. Evita zei een hele grote hekel te hebben aan arrogante paarden *LOL*
Ook vertelde ze dingen over Evita haar verleden, lichamelijke problemen en dingen over mij die ze niet kon weten.. dat kan geen toeval zijn gewoon.

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:15

Skipper schreef:
Veel mensen zijn ook te dom, die hebben niet door dat ze via bepaalde vragen van de telepathie mens, al veel onthullen over hoe en wat. En dat ze daar een mooi verhaaltje uit opmaken. Als ze zo goed zijn dan laat ze maar wat vertellen zonder dat je je mond hebt open gedaan. Met info van de eigenaars kant kan ik ook nog wel geloofwaardig verhaaltje in elkaar zetten.


Klopt is een hele goede documantaire over op tv geweest. de bedrieger ontmaskert oid.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:24

Ik vind het jammer dat er zo negatief gedaan wordt hier.

Grappig overigens dat ik wachtlijsten heb van inmiddels bijna 100 personen maar dat terzijde.

Verder krijg ik tot nu toe maar weinig negatieve reacties op hetgeen ik tot nu toe gedaan heb, dat zegt mij ook wel iets.
Als het echt allemaal zo algemeen zou zijn, dan wil toch niemand meer een consult? Of zie ik dat nu verkeerd?

Wat ik overigens niet echt goed kan begrijpen is dat er tussen de reacties een flink aantal mensen zit die eerst in je gezicht zitten te slijmen en nu zo negatief doen. Eerst herkennen ze van alles in je verhaal, nu is het een algemeen iets dat op elk paard kan slaan. Tis maar hoe je het bekijkt he?

Ik doe hetgeen ik doe met plezier. Ik heb een fulltime baan, dus ik hoef het niet voor het geld te doen. Sterker nog, ik zou soms willen dat ik meer tijd had, want het kost mij enorm veel energie en tijd samen met alle andere dingen die ik op een dag zoal doe.

Maar ik zeg eerlijk: dergelijke misselijke reacties maken wel dat ik nu ernstig zit te twijfelen of ik wel doorga met consulten. Want: ik ga natuurlijk mijn vrije tijd niet opofferen voor dit soort domme reacties en rare verhalen. Daar voel ik mij dan echt te goed voor.

Sorry voor diegenen die het wel goed menen, maar op deze manier heb ik er zo geen zin meer in.

Kritische noot oké, afkammen is een ander verhaal.

Joyce

Berichten: 6374
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 15:39

Dpb; Dit topic was niet bedoeld over jou maar over telepathie in het algemeen, omdat dat nu een veel besproken onderwerp is.
Doordat er hier veel op bokt over de paarden te vinden is, maakt dat er veel mensen gaan twijfelen. Ook ik. Daar kun jij weinig aan doen, ik zeg eerlijk dat dat meer aan mij ligt dan aan jou.
In een ander topic van Smitsgirl stelde ik oa al een vraag die ik niet kon begrijpen, daar heb je gewoon op geantwoord en dan denk ik, ok, ik was daar dus idd te achterdochtig. Sorry.
Verder is het zo dat als ik een consult lees, ik niet zie wat er heel erg op dat paard slaat. Dat hoeft maar iets kleins te zijn.
Zo noemde degene die Drib consult deed hem ineens zoals ik hem áltijd noemde. Zijn koosnaam Knipoog Maar wanneer er zoveel dingen precies op bokt staan, gaan er veel twijfelen. Ik denk ergens dat dat niet zo heel erg raar is maar begrijp dat wanneer je het inderdaad niet van bokt haalt het absoluut niet leuk is als dat wel gezegt word.

En ik heb al een aantal keer gevraagt waar de mensen vol overtuiging zijn, omdat ik idd de wachtlijst heb gezien Wow!
Ik hoop niet dat je door dit topic niet verder gaat met dat wat je graag doet.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:45

Joyce schreef:
Dpb; Dit topic was niet bedoeld over jou maar over telepathie in het algemeen, omdat dat nu een veel besproken onderwerp is.
Doordat er hier veel op bokt over de paarden te vinden is, maakt dat er veel mensen gaan twijfelen. Ook ik. Daar kun jij weinig aan doen, ik zeg eerlijk dat dat meer aan mij ligt dan aan jou.
In een ander topic van Smitsgirl stelde ik oa al een vraag die ik niet kon begrijpen, daar heb je gewoon op geantwoord en dan denk ik, ok, ik was daar dus idd te achterdochtig. Sorry.
Verder is het zo dat als ik een consult lees, ik niet zie wat er heel erg op dat paard slaat. Dat hoeft maar iets kleins te zijn.
Zo noemde degene die Drib consult deed hem ineens zoals ik hem áltijd noemde. Zijn koosnaam Knipoog Maar wanneer er zoveel dingen precies op bokt staan, gaan er veel twijfelen. Ik denk ergens dat dat niet zo heel erg raar is maar begrijp dat wanneer je het inderdaad niet van bokt haalt het absoluut niet leuk is als dat wel gezegt word.

En ik heb al een aantal keer gevraagt waar de mensen vol overtuiging zijn, omdat ik idd de wachtlijst heb gezien Wow!
Ik hoop niet dat je door dit topic niet verder gaat met dat wat je graag doet.


Laat ik het zo stellen Joyce:

Er is een lange tijd geweest dat ik zelf niet geloofde in wat ik deed!
Heel vaak heb ik bij mezelf die bevestiging gezocht, snapte het vaak zelf ook allemaal niet.
Maar in de loop der jaren heb ik voor mezelf die bevestiging gevonden mede dankzij een vrouw die mij geholpen heeft om om te gaan met hetgeen ik steeds maar weer ervaarde.

Ik ga niet zitten speuren op bokt of ik misschien iets kan vinden om de blits mee te maken, want zo steek ik niet in elkaar.
Het is mij ook weleens overkomen dat ik geen contact kreeg met een dier, nou... klaar uit, dan krijgt die persoon netjes zijn geld terug, ook ik maak fouten en dat is niet iets om voor te schamen.

Je zegt dat het topic niet op mij slaat, dat geloof ik ook maar dan zijn er ineens een heleboel mensen die menen dat ik een oplichter ben, dingen verzin en heel algemeen uit de hoek kom. Dat slaat dan wel weer heel erg persoonlijk op mij en dat trek ik me dan ook als dusdanig aan.

Dus dan is voor mij een punt bereikt waarop ik zeg: laat maar, ik doe het niet meer. Ik zit al krap in mijn tijd en kan ook wel andere dingen verzinnen om mijn dagen door te brengen.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:50

Overigens plaatsen de mensen hun consulten zelf op bokt, daar heb ik niets mee te maken. Dat hoeft voor mij niet, dat doen ze gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:53

DePennyBitch schreef:
Laat ik het zo stellen Joyce:

Er is een lange tijd geweest dat ik zelf niet geloofde in wat ik deed!
Heel vaak heb ik bij mezelf die bevestiging gezocht, snapte het vaak zelf ook allemaal niet.
Maar in de loop der jaren heb ik voor mezelf die bevestiging gevonden mede dankzij een vrouw die mij geholpen heeft om om te gaan met hetgeen ik steeds maar weer ervaarde.

Ik ga niet zitten speuren op bokt of ik misschien iets kan vinden om de blits mee te maken, want zo steek ik niet in elkaar.
Het is mij ook weleens overkomen dat ik geen contact kreeg met een dier, nou... klaar uit, dan krijgt die persoon netjes zijn geld terug, ook ik maak fouten en dat is niet iets om voor te schamen.

Je zegt dat het topic niet op mij slaat, dat geloof ik ook maar dan zijn er ineens een heleboel mensen die menen dat ik een oplichter ben, dingen verzin en heel algemeen uit de hoek kom. Dat slaat dan wel weer heel erg persoonlijk op mij en dat trek ik me dan ook als dusdanig aan.

Dus dan is voor mij een punt bereikt waarop ik zeg: laat maar, ik doe het niet meer. Ik zit al krap in mijn tijd en kan ook wel andere dingen verzinnen om mijn dagen door te brengen.


OK dan!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:59

Ik denk wel dat er kwakzalvers zijn. Maar die vragen denk ik grote bedragen voor hun consult of proberen ermee bekend te worden.
Verder heb ik mijn consult binnen, ik was sceptisch, maar ik kan nu zeggen: ik geloof!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:08

Uhm is dit 'praten' met levende of overleden paarden? Ik geloof hier wel in! zou het zelf ook weleens willen laten doen bij mijn paarden.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:10


boeflover

Berichten: 6053
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:55

ik weet niet wat ik ervan moet denken, ik geloof er wel in, maar bv. met overledenen of vanaf een foto vind ik het maffer, echte verhalen dan. van een foto kun je bij een paard wel een beetje karaktertrekjes zien door bv. kruinen enzo. maar als je een foto hebt en je kunt ineens zeggen waar hij is geboren, daar geloof ik (nog) niet in.
Laatst bijgewerkt door boeflover op 12-07-04 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyce

Berichten: 6374
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 16:59

Sammm schreef:
_/-\o_ OK dan!


Wat wil je hiermee bereiken? Ik wil dpb niet aanvallen hoor.

Dpb; nogmaals dit topic wilde ik niet openen om over jou te bespreken oid. Meer het onderwerp Telepathie in het algemeen.
Ik begrijp je reactie en ik hoop toch dat je er mee doorgaat. Ik denk dat er nu ook te snel geoordeeld word. En ja, dat doe/deed ik ook, door wat er op bokt staat. Daar kun je niks aan doen, dat ligt er meer aan denk ik dat het toch een beetje een 'bijzonder' onderwerp is en dat de meeste mensen vrij snel achterdochtig worden als het om iets gaat wat niet een dagelijks iets is.
Dat telepathie met dieren kan, dat geloof ik zeker.
En het lijkt me inderdaad niet dat je dat hier gaat verzinnen om het geld.
Maar goed, het is gewoon iets wat toch een interessant onderwerp is vind ik.
Hoop ook dat iedereen het nu weer gewoon ontopic gaat houden over telepathie, mochten er meer reacties komen.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:22

Ik snap wat je bedoelt...

Maar begrijp het ook van mijn kant:

Ik heb een fulltime baan
Ik heb een paard
Ik heb meerdere dieren die allemaal aandacht willen
Ik heb een man die ook zo af en toe aandacht wil
Ik heb dus ook een huishouden te runnen
Ik heb ook andere hobbies

En dus: is het eigenlijk al té veel dat ik dit er ook nog eens bijdoe snapje?

Op zich dus niet erg, maar wél als er dan van die lieden zijn die gaan zitten afkammen, dan houd ik de eer aan mezelf, ik ben altijd nog het belangrijkste, een ander dus niet.

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:39

DPB... ik begrijp je volkomen.....
Ik geloof er ook voor 100% in... ik kan het namelijk zelf ook... mijn enige probleem is dat ik geen zelfvertrouwen heb..... het gaat al een stuk beter... ik weet ook dat het heet vermoeiend is om te communiceren.... ik kan het ook alleen als ik me goed voel (helaas is dat de laatste tijd niet zo) en dan nog ben ik helemaal kapot als ik gecommuniceerd heb.
en dan help je mensen door met hun dieren te communiceren en dan krijg je zoveel negatieve reacties dat voelt echt heel vervelend!!

boeflover

Berichten: 6053
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:42

dekoezegtboe schreef:
DPB... ik begrijp je volkomen.....
Ik geloof er ook voor 100% in... ik kan het namelijk zelf ook... mijn enige probleem is dat ik geen zelfvertrouwen heb..... het gaat al een stuk beter... ik weet ook dat het heet vermoeiend is om te communiceren.... ik kan het ook alleen als ik me goed voel (helaas is dat de laatste tijd niet zo) en dan nog ben ik helemaal kapot als ik gecommuniceerd heb.
en dan help je mensen door met hun dieren te communiceren en dan krijg je zoveel negatieve reacties dat voelt echt heel vervelend!!

snap ik ja.. is telepatie iets wat iedereen kan leren, of is dat echt een gave?
ik vind het nog steeds vreemd, weet ook niet of het moet geloven.. volgens mij moet je om het echt te geloven zoiets laten doen..

Joyce

Berichten: 6374
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 17:43

Ik begrijp ook wat je bedoeld dpb Lachen En dat het allemaal erg veel word dat snap ik. Ik hoop alleen niet dat je door dit topic er mee zou stoppen, al begrijp ik dat je dit soort reacties absoluut niet leuk vind.

irvyarabier

Berichten: 329
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:00

ik geloof er zeker weten in .. bij irvy heb ik heel veel dingen na zo'n consult gemerkt ze werd veel opener naar mij toe en ga zo maar door ..
en dat dpb alles van bokt zou halen vind ik helemaal onzin want ze heeft ook mesnen die helemaal niet op bokt zitten waarbij het klopt! en waarom zou ze liegen!

Yessy

Berichten: 23054
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:38

IK geloof wel dat het kan, er zijn verschillende mensen geweest die met Dolly "gepraat" hebben en allemaal dingen vertelden die zij never nooit konden weten of raden.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:44

Ik wil best geloven dat er mensen zijn die 'meer' kunnen met dieren (en andere mensen) dan anderen. Of in ieder geval dit meer ontwikkeld hebben.

Niet zo lang geleden hebben we nog iemand bij Magic gehad die dingen voor ons uitpendelde. Meestal wil ik het in het begin nog wel geloven, maar ik ben als snel iemand die aan de waarheid gaat twijfelen. Zo ook deze keer.

Ik heb al snel het gevoel deze mensen dingen toevallig raden, ergens anders van kunnen afleiden, ik me mond voorbij praat of andere mensen dingen hebben gezegd waardoor deze 'telepatische' mensen me om de tuin kunnen leiden.

Zoals ik al zei zullen er best mensen zijn die meer kunnen dan anderen, maar het echte praten met dieren....dat gaat mij toch echt wel te ver.

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:55

Eerst geloofde ik er écht niet in, maar dat kwam meer omdat ik er nog nooit iets over gehoord had of me erin 'verdiept' had. Maar nu lees ik op bokt die consulten en op tv zie je ook wel eens iets en ik begin er steeds meer in te geloven Lachen

Maar dat ik er niet in gelofode was meer van :"Wat de boer nie kent, da vreet 'ie nie"
Dus omdat ik het niet kende, dat ik het niet geloofde. Maar ik geloof er steeds meer in Lachen

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:50

Antoinette schreef:
Zoals ik al zei zullen er best mensen zijn die meer kunnen dan anderen, maar het echte praten met dieren....dat gaat mij toch echt wel te ver.



Je moet het volgens mij ook niet zien als praten, maar wel als communiceren, praten is daar een vorm van, maar niet een vorm die paarden gebruiken, ze zeggen echt niet tegen elkaar " Heej enne hoe gaat het vandaag met jou? ".

Telepathie is wat ik er altijd van begrepen heb, niet met woorden communiceren met met plaatjes (beelden) en/of emoties en gevoelens van warm of koud.
Uit de Aura van een paard kun je ook een hoop info halen, dat wordt verduidelijkt met kleuren.

Misschien klopt het niet helemaal wat ik zeg, maar zo heb ik begrepen en ervaren. correct me if im wrong!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:01

cissie schreef:
Je moet het volgens mij ook niet zien als praten, maar wel als communiceren, praten is daar een vorm van, maar niet een vorm die paarden gebruiken, ze zeggen echt niet tegen elkaar " Heej enne hoe gaat het vandaag met jou? ".

Telepathie is wat ik er altijd van begrepen heb, niet met woorden communiceren met met plaatjes (beelden) en/of emoties en gevoelens van warm of koud.
Uit de Aura van een paard kun je ook een hoop info halen, dat wordt verduidelijkt met kleuren.

Misschien klopt het niet helemaal wat ik zeg, maar zo heb ik begrepen en ervaren. correct me if im wrong!


Ik bedoelde ook niet zozeer het echte praten hoor Knipoog
Inderdaad is communiceren dan een beter woord.
Al 'ken' ik wel iemand die beweerd dat mijn paard alles begrijpt wat ik tegen haar zeg. Dat geloof ik dus al helemaal niet

Mijn mening: een paard (her)kent klanken (boos/lief) en misschien woorden als deze vaker worden gebruikt en daar iets aan vast zit (denk aan hoeven uitkrabben en het woordje: voet).
En natuurlijk de belangrijkste communicatie tussen paard en ruiter is lichaamstaal.

Maar als ik denk aan vragen als of het paard gelukkig is bij zijn/haar baasje dan geloof ik niet dat een paard daarop kan 'antwoorden'. Ja, dmv lichaamstaal en/of prestaties.
En als ik nog deze bovenstaande vraag nog eens verder bekijk; wie zegt dat paarden op deze manier denken? Denkt een paard wel in gelukkig/ongelukkig enz..
Wie zal het zeggen? Knipoog

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:16

Hmm.. dat is ook moeilijk, persoonlijk denk ik dat paarden geen antw. kunnen geven op dit soort vragen, door bv een bep. lichaamhouding of uitdrukking te laten zien, dat zou betekenen dat ze de vraagstelling kunnen begrijpen, dat kan een paard imo niet.

Wel kun je dmv telepathie, emoties en gevoelens overbrengen (soms zelfs met beelden) en op die wijze het paard een bepaalde richting op sturen en kijken/voelen hoe hij daarop reagereerd.

Een paard kan dus niet 'zeggen' ik ben ongelukkig of gelukkig dan kun je opmaken uit verschillende emoties en beelden die je van het paard doorkrijgt, je moet dan ook erg neutraal zijn, anders zou je er feitelijk je eigen draai eraan kunnen geven.

Nogmaals ik zeg niet dat het zo werkt, maar dit is het idee wat ik erbij heb.!