c

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 15:28

ja bij ons op de manege zitten ook een paar van die kakkers, zitten de hele les luidop te verkondigen wat hun eigen paarden wel niet allemaal kunnen en als ze dan niet met die manegepaarden omkunnen vinden ze altijd wel een priiiiiimaa excuus( Verward )!!

van 2 van mijn vriendinnen is hun hartewens in vervulling gegaan (een eigen paard nat.) en bij geen van die 2 zie ik zoiets opduiken, maar wel juist bij diegenen die er niet om vragen een pony te hebben maar van wie de ouders zo graag prijzen ofwat zien. Nu van 1 vdie vriendinnen ze is pas tien (ikke 14 maar ja) die weten haast niets van paarden, maar ze houden ZOveel van hun merrie dat ze ermee omgaan als de beste, die merrie, die vroeger zeer bijterig en koppig was, zich nu altijd als kweeniwat inzet, en die echt van blijschap haar box half afbreekt als haar 'baasjes' aankomen... dat ontroert ne mens... ni iedereen zijn dus kakkers, denk ik dan.

Mijn andere vriendin gaat net zo goed met haar paard om, echt vriendinnen.

Maar als ik dan, zelfs gewoon meedoe aan zo'n springwedstrijdje vd manege, met de manegepaarden, 50cm, klein prijsje voor alle foutloze combinaties, en je ziet DAAR AL zo'n kakkers rondlopen , bwèrk Misselijk Misselijk als IK een paard had hé!! awel!! awel ik eb er geen Verdrietig Verdrietig maar t zou anders zijn dan die kakkers zeker weten!!!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 21:59

Op onze ponyclub heerst een gezonde sfeer .

Wij hebben al meerdere keren provinciale en zelfs nederlands kampioenen gehad ,met zelf opgeleide pony,s en zij zijn niet naast hun schoenen gaan lopen!
Zo kan het dus ook .
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg
Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gerrie op 2001-11-01 22:29 ]</font>

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 22:36

het biet mij echt niet wat mijn ponie gaat kosten, vanmij part een kwartje... Als je dan op de pony club zo;n meidje van 12 hoort vertellen dat ze een pony van F12000 onder de kont heeft, denk ik echt: ja en dat paard heeft een ruiter van niks op zijn rug!
Die mensen denken zo: hoe duurder hoe beter, des te eerder zijn ze aan de top...
En die kindjes zitten in de bak stoer te vertllen wat hun nieuwe zadel heeft gekost... en welke nieuwe trailer ze hebben ... enzovoorts...

Ik bedoel dus: Geld maakt niet gelukkig, het kan handig zijn, maar met minder kom je er ook wel! (nouja,... bijna Haha! )

Ik Misselijk gewoon van die kleine verwende blaagjes...
Alsof ze zoveel meer zijn als ze op een pony zitten van F12000!

PinnieLinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 23:00

Zlef heb ik een hele grote E-pony. Wat eigenlijk een klein paard is,met hele ruime gangen en aparte vertoning erdoor.
Ik heb zelf ook altijd nette, soms dure spullen.
Ik gedraag me altijd op de manier waarop ik t fijn vind, met inrijden gewoon lekker relaxt en serieus. En kijk goed om me heen naar anderen, ben niet alleen. Als ik in de proef zit, rijd ik kakkerig. Als jullie snappen wat ik bedoel. Deftige houdingen aannemen! Haha!
Mijn ouders doen alles voor me qua wedstrijd rijden betreft als ik iets wil. Ze steunen me en geven me doorzettingsvermogen en dwingenme NOOIT! Zolang ik en me paardje er plezier in hebben, vinden zij t belangrijkste.

Er is gewoon een verschil tussen de ponyruiters:
Of je bent zo'n ruiter zoals ik mezelf beschrijf. Als je fouten maakt, ligt dat bij jezelf en niet bij je (peperdure) pony (voor de kakkers). Je moet bij jezelf beginnen. Ook al kan je teleurgesteld zijn.Je koopt spullen voor een mooie verschijning en om goed te kunnen rijden. Je ouder staan achter je.

OF je bent een ponyruiter die jullie beschrijven met prestatie gerichte ouders en kinderen die geen plezier meer hebben in t ponyrijden als ze niet winnen en of winstpunten hebben!

Ik vind alleen dat je niet zomaar kan zeggen dat als je dure spullen hebt en een grote E pony --> klein paard, dat je dan ook al tot kakkers behoort. Dat vind ik niet eerlijk, want dan behoor ik tot de kakkers, ookal gedraag ik me daar niet naar.

Ook de verenigingen waar de ruiters opzitten, kunnen ook meehelpen tot de houding en t gedrag van de ponyruiter. Onze vereniging (wat een rot woord Lachen ) is heel erg gezellig en niet zo kakkerig. Wel met een net tenue rijden e.d.

Dat wilde ik even kwijt.
Groejtes Linda

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-01 23:13

c
Laatst bijgewerkt door janna op 16-04-22 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 23:54

ik merk ook wel dat een aantal mensen mij vaag aan kijken omdat ik een tinker heb als ik buiten rijdt dan denken ze van die kan niks nou als ik dan vraag of ik een stukje mee mag rijden en we gaan crossen houden die sprotpaarden mijn niet bij hahahaha Sya rent ze er allemaal uit heerlijk vind ik dat.

xxx
Thirza

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 11:10

Janna als je wolbaaltjes zoekt moet je misschien bij de BIXIE wedstrijdjes gaan kijken ?
Daar kun je nog AB -tjes tegenkomen met ruitertjes die nog te jong zijn om in het echt wedstrijden te rijden,als ze dan de smaak te pakken hebben zullen ze overgaan op een andere pony,en ja de maatschappij van tegenwoordig is prestatiegericht ,zo ook de wedstrijden.Neemt neit weg dat er best nog wat afgeknuffeld wordt
En de fokkerij staat ook niet stil ,dat moet je ook niet vergeten Knipoog

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gerrie op 2001-11-02 10:10 ]</font>

Mellien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 12:04

Ik moet zeggen dat ikzelf wolbaaltjes ook erg leuk vind. Jammer dat je haast alleen pony`s a kla typje klein paard tegenkomt. Niet dat die niet leuk zijn maar leuker vind ik het als iemand het aandurft met een stevig(er) typje als: Haf, Fjord, Tinker ed mee te doen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 21:04

[quote]
Op 2001-11-01 14:28, schreef ezelzotje:

ja bij ons op de manege zitten ook een paar van die kakkers, zitten de hele les luidop te verkondigen wat hun eigen ezelen wel niet allemaal kunnen en als ze dan niet met die manegepaarden omkunnen vinden ze altijd wel een priiiiiimaa excuus( Verward )!!

[quote]

Tja, ik heb ook op manege ezelen gereden terwijl ik een verzorgpony had, en heb ook best wel eens verzucht dat mijn ezel zo licht in de mond was en zo nagevelijk... Daarom ben ik uiteindelijk ook gestopt met lessen op manegepaarden... Ik kreeg er kramp van in mijn armen en schouders. Ligt het dan aan mijn rijden? Of ben ik gewoon heerlijk verwend met mijn nagevelijke ezel!
Lachen (ik snap overigens best wat je bedoelt hoor Knipoog )

(ik geloof dat het "ezelvirus" heeft toegeslagen bij mij... ha ha *LOL* )

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: joyce B op 2001-11-05 00:03 ]</font>

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 22:45

Wat ik achtelijk vind, is dat mensen shetlandponies niet seriues nemen! Ze denken dat het kleine domme ponietjes zijn die nisk kunnen hebben! Nou het zijn inteligente eigenwijze doerakken die kei sterk zijn! (uiteraard wetem de meeste ezelskenners die hier komen dat allang) Maar dat commentaar dat je krijgt als je met een shetjke bezig bent!... GEWOON ERRUG Misselijk
En als er dan een meidje op een kleine B ezel langskomt, maar wel echt zon crosspaardje (al geschoren en al, ...) 'dan is dat opeens heeeel normaal, alleen maar om dat ie 10 cm groter is en geen lekkere dikke wolvacht heeft! (tenminste zo reageren mensen)...
Achtelijk...
Haha!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 01:34

ik weet nog wel dat ik op een manege was en een kind een pony zag ze belde haar vader en die kwam met zijn cheque boekje en kocht dta beest gewoon nou dat wil je toch niet geloven?
groetjes

Kellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 11:41

ik vond het laatst ook, het was niet eens op een wedstrijd, maar op de ponyclub. sorry hoor, maaar daar hadden de meeste kinderen een pony omdat hun ouders er ook 1 hadden. niet eens omdat ze ECHT van hem hileden, verschrikkelijk. ik heb zelf geen pony, had een verzorgpony (gaat morgen weg Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen ) maar wil er graag 1. dan zou ik graag met die mensen willen ruilen, die een pony hebben waar ze niet van houden!