Waar kan ik het beste een tinker kopen, of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:00

Ik heb die andere topics ook gelezen en vroeg me al af welke bewuste stoeterij het was, maar ik had eerlijk gezegd al een vermoeden en ja hoor... het blijkt dus de stoeterij te zijn waar ik mijn Tink ook vandaan heb Scheve mond
Na die verhalen gelezen te hebben (waar ik best van geschrokken ben) werd ik heel even overvallen door een gevoel van spijt dat ik daar een tink heb gekocht, ondanks dat ik nu blij met haar ben...
Over de manier van verkoop zelf had ik weinig aan te merken, ik ben meerdere keren geweest en ik mocht diverse tinks rustig uitproberen, ook op straat, ze stonden me netjes te woord en ook de gegevens leken in orde te zijn. De "kater" kwam vlak na koop, toen bleek dat ze onder de luis en schimmel zat, een wond op haar achterbeen had (na het brengen) en dat ze ingereden zou zijn heb ik maar met een hele grote korrel zout moeten nemen... ik heb haar nu zowat een jaar en met behulp van een instructrice ben ik nu eindelijk zover dat ik haar zonder "vechten" rond kan sturen.
Ze zijn inderdaad ook erg duur, voor die prijzen zou je toch wel op z'n minst gezonde en goed beleerde tinks mogen verwachten...
Wat die drachtige merrie uit dat andere topic betreft, als ik haar gekocht zou hebben had ik ook automatisch verwacht dat ik het veulen mocht houden, anders is die 4500 echt een absurde prijs voor 1 tink!

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 07:57

Ik ga binnenkort ook op zoek naar een tinker Knipoog ik ben me nu al goed aan het verdiepen. O.a. ook bij stallen etc. gewoon informatie vragen.
Ik zou wel goed vragen als je een stal gevonden hebt of je ook aankopgaranties krijgt o.a. of je het paardje op proef mag, klikt het niet binnen die tijd dat je je geld terug krijgt, laat het paard keuren, vraag naar zijn entingen check dit af, kijk hoe de omgang er is met paarden hoe zijn de mensen etc.

Ik ben een keertje op de koffie gekomen omdat ik mijn oude paardje niet heb laten keuren en niet op proef had. Maar ik raad je dit wel aan.

Ik zal gewoon eens informeren bij diverse stallen vraag of je een keertje langs mag komen om een kijkje te nemen en evt. een paardje, wat je aanstaat te rijden.

succes Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:11

hoi suzanne, je weet nu welke je zeker niet moet hebben en welke je wel in je keuze kan opnemen. Lachen

ik zou zeggen, neem de adviezen hier voor waar aan!! Lachen

barokkie, erg vervelend voor je maar ik denk dat je meisje goed is terecht gekomen en geef niet op hè!!? OK dan!

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:40

Thanks Pellie Ach gut
Het zal nog een lange weg worden maar het gaat stapje voor stapje steeds beter, ik blijf gewoon volhouden Knipoog

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 14:19

Waar staat dat verhaal van die merrie en veulen?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 18:07

dat is op vraag van de starter weggehaald door de moddies. ze wilden het allebei (!! 2 verschillende tinkereigenaren met bijna hetzelfde verhaal) juridisch goed gaan uitzoeken.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:07

Pellie schreef:
dat is op vraag van de starter weggehaald door de moddies. ze wilden het allebei (!! 2 verschillende tinkereigenaren met bijna hetzelfde verhaal) juridisch goed gaan uitzoeken.

Azo!

jessie1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:11

kijk eens op www.irishcob.nl
kunt ook informatie daar vragen.
staan ook een paar tinkers te koop.
ik kom bij de stal met de dekhengst micky boy vandaan.
koop geen paard daar.
ben er niet voor niks weg.
was gewoon zielig al die 37 paarden