leuke manege in loon op zand??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:59

denk niet de dierenbescherming daar iets aan doen, het is hun beleid. Als mens zelf kun je er wel wat aan doen en dat is door daar niet meer te gaan rijden.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:22

Dan gaat die manege failliet en moeten de paarden naar de slacht, want wie wil zo een beestjes nog? Beter kunnen ze wat geld investeren in een diervriendelijke manege, door wat druk van buiten af. Het is geen echte dierenmishandeling, maar leuk is het nu toch ook niet voor de paarden!

sanso

Re: leuke manege in loon op zand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:23

Duikse hoef!!

Hier stal ik mijn paardjeook!M

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:25

kellybelly schreef:
Als ik dit zo hoor is dit inderdaad niet een manege waar ik graag mee in zee ga. Koop inderdaad gewoon normale dekjes!! En als je daarmee nog open wondjes krijgt dan past het zadel niet! Ik vind het ook niet kunnen om een paard 8 uur te laten lopen :n Maar goed, ben er zelf nooiot geweest dus ik kan er niet over oordelen.

Maar hoe is het op de manege duykse hoef?? Ik wil wel graag in de les, want ik heb niet de tijd om een rit van 4 uur te maken. (ben namelijk begeleider van een kamp voor kinderen met een meervoudige beperking) Bovendien doe ik wel buitenrijden met mijn eigen paardje in de schoorlse duinen :D Kan ik me eigen tempo en rijtijd bepalen :D. Het gaat er mij om dat ik gewoon lekker een uurtje kan rijden...

Neejoh het zijn meestal ritten van een uur
Anders kom er gewoon een keer langs!
Het is daar super gezellig!

morenomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:48

wij gaan al een aantal jaar naar van loon, wij zijn niet zo tevreden, ik zou naar de zandkant gaan, dat is in de buurt van de rustende jager en veel luxer!

morenomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:00

en herberg de brand is ook goed:)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:33

VSW-->MA

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:55

Ik kan niet oordelen over hoe het jaren geleden was,
maar ben er de afgelopen 2 jaar geweest en het heeft bij mij alleen maar een positieve indruk achter gelaten...

Ik weet dan ook neit waar mensen het vandaan halen dat die paarden chagrijnig worden van het opzadelen.
In tegendeel, ik heb maneges meegemaakt (jhaa 4sterren fnrs maneges, met stallen waabrij paarden niet meer dan 2 uur pdag lopen) warbij ik bijna de stal uit werd getrapt met opzadelen. Op manege van Loon zijn de paarden hartstikke braaf en aaibaar. Ook bij het zadelen doen ze niks.
er zullen dan misschien nog wat enkele uitzonderingen tussen zitten.

Naar mijn mening hebben die paarden het beter dan op maneges waar die paarden bijna hele dagen op stal staan.
De paarden bij van loon staan dan miss in een stand, maar s avonds gaan ze naar buiten en volgens mij ook op andere momenten wanneer er geen ritten of lessen zijn.

ja, die dekjes waren wel apart, maar die zijn inmiddels ook weg.

Verder was het personeel juist vriendelijk. Ik ben daar geen enkel moment verkeerd behandeld. Ook weer in tegenstelling tot andere maneges, waar je soms gewoon word genegeerd als je iets vraagt wat ze niet willen horen.

Dat van die buitenrit waarbij iemand tegen de boom knalde en er niet naar werd gekeken is dan wel fout...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:02

Nouja, eeuwen geleden stond er echt een rotbok tussen (écht jaren geleden hoor), die mocht alleen door Jan zelf gezadelt worden (ik meen dat het diertje Bommel heette). Maar zulke dingen heb je overal denk ik?

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 23:00

hoe is de toestand nu op die manege?
zijn ze nu wel diervriendelijk en hebben ze betere dekjes enz?
ik kom daar namelijk misschien op ponykamp maar dat doe ik alleen als ik weet dat de paarden daar goed behandeld worden :j

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:38

@AnnoDomino3
Ik ben er dus afgelopen 2 jaar op kamp geweest(dit jaar niet meer),
en ik heb ze geen enkel paard verkeerd zien behandelen.
Die kussenslopen met stro zijn inmiddels een jaar niet meer.
Ze hebben nu gewoon weer normale sjabrakjes, maar ze leggen er wel een lege kussensloop onder.
Zijn ook allemaal hele lieve ponies en paarden die ze daar hebben :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:00

Gewoon lekker naar manege Duyksehoef gaan! :D
5 jaar les gehad, aardig personeel en ze zijn goed voor de paarden, jammer van die paar pony's die nu in stands moeten staan.. maar dat gaat even niet anders..

www.manegeduiksehoef.nl

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:52

tnx

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:25

Ik loop dagelijks voorbij de wei van manege van Loon en werkelijk alle pony's hebben witte plekken rondom hun schoft van een niet goed passend zadel. Het klopt wel dat de pony's veel buiten staan, maar ik zou niet op een pony gaan rijden waarvan ik weet dat het tuig niet lekker past. Ook die stro bijzet touwtjes of wat het ook zijn vind ik maar raar. In het bos kom ik ze ook regelmatig tegen. Al meerdere malen heb ik meegemaakt dat ze voor mijn neus weggalopeerden waardoor mijn paard helemaal gek werd. Dan heb je toch geen verstand?

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:51

hoe is het rijden in de bak daar eigenlijk op ponykamp?
van sommige hoor ik dat ze alleen maar met z'n 2en naast elkaar en hoofd aan kont rijden

Karin_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:56

Ik ben ooit eens bij Manege van Loon geweest die zou ik je niet aanraden, mijn ervaring was niet zo best.

Ik ben vaker bij Manege Duykse Hoef geweest die kan ik je zeker WEL aanraden!
Het schimmeltje Jelle is erg leuk om te rijden!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:52

AnnoDomino3 schreef:
hoe is het rijden in de bak daar eigenlijk op ponykamp?
van sommige hoor ik dat ze alleen maar met z'n 2en naast elkaar en hoofd aan kont rijden

bedoel je bij van loon? Daar wordt in de bak gewoon normaal gereden hoor.
Dus een beetje voor jezelf, als in zelf voltes en allerlei figuren rijden wanneer je wilt (behalve waarbij je van hand veranderd, uiteraard).
Alleen de laaste twee lessen oefen je een carrousel doe je voor de ouders gaat opvoeren.
Hierbij rij je wel twee aan twee, maar het is echt niet zo dat je je hele 'carrousel-optreden' achter elkaar aan rijdt.
Dan doe je bijv ook splitsen of de linker rij allemaal tegelijkertijd afwenden en dat soort dingetjes.

linneke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:20

die zadeldekjes hebben ze nu niet meer ze heb ben nu gewone dekjes en je moet onder het zadel een bontje doen tenminste toen ik er was voor een buitenrit. en de pony's doen helemaal niet chagerijnig tijdens het opzadelen en ze krijgen wel drinken tijdens de buitenritten!!! /3