het leed dat nieuwe leren laarzen heet...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fiehie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:29

hmm, ik ben aan het sparen voor leren laarzen ... zou ik ze wel kopen ? Het lijken hier eerder marteltuigen Haha!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:02

Ik ben er net vanaf... Ze zijn min of meer ingelopen nu. Alleen bij de voet af en toe nog een blaar, maar dat ligt ook zeker aan wat voor sokken ik aantrek!

trouwens, voor de "onwetenden" onder ons ( Tong uitsteken ) : ik heb nog nooit een voet of enken ingetaped of in het gips gehad, maar sinds die eerste dag leren laarzen inlopen kan ik er wel inkomen hoe dat zou moeten voelen! Veel succes allemaal! (en ja, het is het allemaal waard!)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:07

Ik hheb ze nu 2 maanden, en rij een 3x per week mee, en andere keren rij ik met chaps. Laarzen beginnen nu steeds fijner te rijden en de pijn zeker waard Lachen

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:12

Nieuwe laarzen zijn vreselijk!!!!!!!!!!!!!!!
Wat heb ik gezwoegd zeg om die dingen aan te krijgen en als het warm weer is is het helemaal een ramp!!
Ik heb nou als wedstrijdlaarzen konings-laarzen die zijn hoog en iets breder die zitten echt super moet ik zeggen. Ze zijn dan ook wel heel erg duur dus je moet ff wat meer sparen dan als je petries wil maar als je deze lekker ingelopen hebt wat vrij snel zo is heb je echt hele fijne laarzen. OK dan!

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:34

Het eerste paar leren laarzen destijds, heb ik 4 dagen constant aangehad omdat ik (en niemand anders)ze nog uit kreeg. Ze zijn daarna wel 18 jaar full time meegegaan. Tegenwoordig los ik dat probleem op met siliconen (cockpit) spray en een paar pedaal emmerzakken. Niet langer als een uurtje, want anders wordt het wel erg zweterig.

SPRINGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:38

jah, ik ben ze ook aan t uitlopen, maar ik plak pleisters in mijn knieholte, doet minder pijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 17:28

Margo schreef:
Nieuwe laarzen zijn vreselijk!!!!!!!!!!!!!!!
Wat heb ik gezwoegd zeg om die dingen aan te krijgen en als het warm weer is is het helemaal een ramp!!
Ik heb nou als wedstrijdlaarzen konings-laarzen die zijn hoog en iets breder die zitten echt super moet ik zeggen. Ze zijn dan ook wel heel erg duur dus je moet ff wat meer sparen dan als je petries wil maar als je deze lekker ingelopen hebt wat vrij snel zo is heb je echt hele fijne laarzen. OK dan!

hoe duur waren ze dan? want voor mijn petrie's (standard) betaalde ik 289,00 Bloos!
De cavallo's die ik in de winkel paste waren wel iets zachter (schacht) maar vond ik ook minder fijn zitten.

haha maar ik zag nu pas dat dit topic erg lekker loopt Clown
Ik heb ze nu bijna een weekje, en damn wat doet dat auw Tong uitsteken
ik ga er volgende week pas mee rijden dan week ik zeker dat ik tenminste op mijn paard kom hahaha

en hier even ter illustratie:
Afbeelding

-Overleer: volnerf rindbox (wat dat ook mag wezen... volgens mij gewoon een koei Koe )
-Voering: Kalfsleder
Loopzool: Rubber antislip
Binnenzool: Leder
Maakwijze: Goodyear

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:31

Ik heb nog niet zo lang geleden m'n eerste paar laarzen gekocht en ik heb nergens last van gehad!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:15

Weet iemand of het goed of slecht is om met nieuwe leren laarzen op de hometrainer te fietsen Verward

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:23

@ Michelle
Ik denk niet dat dat slecht is hoor, mijn lesgeefmens zei dat het goed was om ermee te fietsen, dus ook wel goed om op een hometrainer te fietsen denk ik Lachen

Ik heb sinds vorige week ook nieuwe, het is dat ik weet hoe lekker ze zitten als ze ingelopen zijn, maar t doet echt pijn!! Zijn nu nog nét iets te hoog en kan echt nog niet fatsoenlijk rijden ermee haha! Had eerst Petrie Perfects en nu Petrie Elite. Het schijnt dat dat leer wat soepeler is en zouden dus ook sneller moeten inzakken.

Heb gister een flinke wandeling door het park hier gemaakt dan hoop ik er zaterdag een beetje normaal mee te kunnen rijden. Die vorige zaten zo super toen ze ingelopen waren.

Ik had trouwens nog een vraagje, in die vorige laarzen heb ik pas vanaf een paar maanden spanners in gedaan (die had ik eerder nog niet). Als ik nu deze ook een tijdje zonder spanners laat staan, dan zakken ze sneller in toch? Of is dat juist niet handig?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 19:50

zou het niet weten... maar ik zit er nu7 ook mee op de hometrainer hoor Clown
schijnt dat ze daardoor ook wat sneller inzakken Haha! met al dat gerek en gestrek bij die fiets bewegingen

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:01

spokie79 schreef:
Ik heb nu net mijn nieuwe laarzen aan. Ik heb ze nu anderhalve week, maar ik kan er nog niet mee rijden hoor.
Als het een pony zou zijn, zou ik er nog opkomen en dan gaat rijden wel, want ze doen geen pijn.

Ik heb ook sinds anderhalve week nieuwe laarzen. En kan er al alles mee doen. Ze zitten heeeerlijk!!! Haha! Opstappen is inderdaad lastig, maar ik maak m'n beugel gewoon langer en als ik er dan opzit dan doe ik ze weer om mijn normale lengte! Lijkt erg dom, maar het is nu even niet anders!! Bloos

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:02

Heb trouwens nu Königs en ze bevallen erg goed. Hiervoor Petrie gehad, maar dat vond ik maar niks. (volgens mij ben ik de enige die hier zo over denkt)

xxhoixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:07

ik heb ook de eerste week een hekel aan mijn nieuwe laarzen. Maar gelukkig als ze uitgezakt zijn zitten ze herlijk

"aukje"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:30

ik heb lere laarze overgenome.. daar was nie vaak in gerede(2 à 3 x).. maar aan mn rechter been zit ie goed en aan mn linker kei strak.. Verward weet iemand mss hoe da komt? Verward tips? Tong uitsteken

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 00:07

heb er net voor het eerst mee gereden (binnen een week Bloos! )
Het opstijgen was volgens mij wel lachwekkend om te zien... eerst veel pogingen om mijn voet in de beugel te krijgen Bloos beugel toen maar 3 gaatjes langer gedaan.
Toen de poging om er vloeiend op te hupsen... resultaat: na 3 keer bijna opstijgen kroop ik moeizaamzaam omhoog mijn zadel op Haha!
paardje bleef gelukkig heel lief wachten

het rijden zelf ging heel goed, geen last van gehad... vind fietsen ermee pijnlijker dan ermee rijden Clown

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 00:09

"aukje" schreef:
ik heb lere laarze overgenome.. daar was nie vaak in gerede(2 à 3 x).. maar aan mn rechter been zit ie goed en aan mn linker kei strak.. Verward weet iemand mss hoe da komt? Verward tips? Tong uitsteken

Zijn de maten van beide laarsen hetzelfde (schacht) denk het wel...
Maar het han ook zijn dat jou ene kuit iets dikker of gespierder is dan de andere, bij mij is mijn rechter ook iets smaller dan de linker maar heb er totaal geen last van bij mij laarsjes Haha!

"aukje"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:22

XchantjuhX"]
[quote=""aukje" schreef:

Zijn de maten van beide laarsen hetzelfde (schacht) denk het wel...
Maar het han ook zijn dat jou ene kuit iets dikker of gespierder is dan de andere, bij mij is mijn rechter ook iets smaller dan de linker maar heb er totaal geen last van bij mij laarsjes Haha!
[/quote]

ja t is niet echt bij mn kuit maar bij mn bovebeen.. maar loop je dat dan nog wel goed? k hoop t Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 19:29

ik heb er totaal geen last van hoor... het is bij mij ook geen centimeters verschil Tong uitsteken
Mijn linker is geloof ik in omtrek 1/4 cm breder Haha!

Sherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:36

ik moest mijn rijlaarzen twee keer wijden. vreselijk was het!

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:11

Nee hoor. Ik heb heerlijke bergschoenen (met kleine hak natuurlijk) en chaps van 3 of 4 jaar oud. Als ik mijn chaps uitdoe en ik doe de rits dicht, zitten ze precies in de vorm van mijn been. Je kan dus wel begrijpen dat ik lievre geen nieuwe wil ookal zijn ze zoo versleten en oud Tong uitsteken.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:41

bij mij was het ook zo vreselijk.
ik had blauwe plekken in me knieholtes en het bloede aan de zijkant van me voeten.
maar nu lopen en rijden ze heerlijk!

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:49

ik wil noooooit meer rubber. Mijn leren laarzen zitten prima, alleen rij ik nog steeds mijn knieholte open ( aan 1 kant, heel maf ) maar ja zal nog wel zakken en anders lang leven de schoenmaker.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:08

ik heb al 4 jaar kalsleren rijlaarzen van cavallo,die hoef je niet ''in te lopen''want ze zijn zo soepel..vanaf dag 1 kon ik er de vierdaagse meelopen...ZALIG.......

Laraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:22

Maar uhm... er worden ook heel veel tweedehands leren laarzen aangeboden op marktplaats, waarop ook veel mensen toch bieden. Heeft iemand ervaring met tweedehands laarzen? Het lijkt mij dan toch dat die laarzen zich naar je been en voet vormen? (Al zijn ze dan al wel ingelopen?) Wie vertelt?