Ik word gillend gek (moeder)

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 18:57

Oh dat is dan lekker, want die vind dat ze prima in orde is hoor.
Ik heb de hele simpele gedachten.
Als je zo tegen iedereen wil doen, fijn, maar je blijft alleen achter, iedereen leert jou kennen en zal weglopen.
Heb ook echt geen zin meer om er tijd en energie in te stoppen.
Eind van de maand ben ik nergens meer toe verplicht.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:03

En je dan ook niet weer een schuldgevoel aan laten praten hoor.
Het word tijd dat ze op eigen benen staat.
Succes.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 19:06

Ja dat is makkelijker gezegt dan gedaan.
Schuldgevoel is het denk ik niet echt, het is meer dat ik er zo ongeloofelijk ziek van word dat ze elke keer weer probeerd aan te kloppen met iets waar ik niet op zit te wachten.
Kan er van zeggen wat ik wil (en geloof me ik kan dan erg bot uit de hoek komen) maar ze blijft het doen.

Ik wil gewoon rust aan mijn hoofd, werk hard zat om alles achter me te laten en mijn eigen leven in te vullen. Blijk alleen niet die rust te mogen vinden of houden.

LennonJarig

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:21

Holly, voor wat het waard is... I know the feeling...

M'n eerste reactie toen ik dit topic las was: 'ah, zo zijn er dus meer moeders'.
Ik ben ook gelukkige eigenaar van zo eentje
Het is bij mij zelfs zover gekomen dat ik binnen dit en 2 weken uit huis ga, en absoluut niets meer met m'n moeder te maken wil hebben dan: Ik wil rust...

Een directe oplossing kan ik je ook niet geven... Breken met je moeder, maar dat is moeilijk omdat je nog met je broertje zit die bij haar woont ook...
Proberen je het niet te veel in je hoofd te steken (hoewel dat absoluut niet makkelijk is) en je eigen leven zoveel mogelijk afscheiden van het hare en haar probleempjes en geklaag... En idd, als het fysiek niet kan (moeder blijft aankloppen), dan geestelijk toch in ieder geval...

En als je een luisterend oor wil om eens tegen te klagen... Pb-en staat vrij...

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:35

ja, bij mij was t ook zo.. Als je der niet kende dacht je waarom hebben haar kinderen haar in de steek gelaten wat zielig, want ja dan gaat ze het lieve moedertje uithangen maar als je haar kent hoe beter je haar leert kennen vind je het steeds vreemder worden..

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 19:51

Ja idd dat probleem heb ik dus idd ook.
Je staat dus kompleet voor schud he.
Mijn moeder is een profecional in overdrijven.
Zo is ze slechtziend, maar verteld het zo alsof ze stekeblind is.
Wat dus rare situaties te weeg brengt.
Ben ik aan het werk, heeft zij visite. Holly zou je even dat en dat willen pakken, mijn antwoord is dus nee. Regelmatig dat ik dan comentaar van de visite krijg dat ik best wel wat meer respect voor mijn moeder mag hebben en dat ik het best wel even kan pakken omdat zij het niet ziet.
Stik erin denk ik dan want ze kan het heel goed zelf, ben nog net geen slaafje hoor.
Maar ja je staat dus wel voor schud, want ze neemt het niet voor je op, maar speelt het spelletje doodleuk mee.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 20:00

Oh ik haal weer veel te veel dingetjes naar boven.

Het enige waar ik nu even pissig over was, is het feit dat ik via een telefoontje van een voor mij wildvreemde persoon, moest vernemen dat mijn moeder dus niet volgende week weer thuis zal zijn. En dat ik dus maar weer eens uit mijn duim mag zuigen hoe of wat met haar post.
Dat is dus weer compleet voor aap stond aan de telefoon (vrouw vroeg, hoe kan het nou dat jullie van niks weten, het is toch je moeder)
Dat mijn werk ophoud eind juni en dat ze waarschijnlijk toch gewoon verwacht dat ik wel eventjes gratis en voor niks zal komen poetsen.

* wil toch nog even wat kwijt*
Via de mail (omdat ik geen ander contact wil) liet ze me weten dat mijn baan op zou houden. Vermelde alleen niet wanneer, dat heb ik dus via een brief die bij haar post zat vernomen dat het eind juni was.
Ik heb dus wat anders gevonden en werk nu dus 2 banen.
Toen ik met de verwarde post in het ziekenhuis stond vertelde ik dus dat ik al een nieuwe baan had.
Niks oh wat leuk, en wat ga je doen ofzo, nee...
En ik dan, dat is ook lekker, en wie maakt er nu schoon dan?
Dus ik er tegenin natuurlijk. Wat had jij dan verwacht dat ik op mijn kont ga toekijken wanneer je me eindelijk eens gaat vertellen wanneer ik mijn baan kwijt ben?
Ben ik nu gek of slaat dit gewoon alles? Ja toch?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:29

Herkenbaar, ik heb ook zo'n moeder. Zelfde verhaal, van kinds af aan alles thuis moeten doen omdat zij te ziek, zwak, misselijk was... Ik heb nu weinig contact mt haar, vooral om mezelf te beschermen want ik heb geen zin meer om op zo'n manier met haar om te gaan. Ze wordt als het goed is 1 dezer dagen geopereerd aan een nekhernia, maar ik heb geen flauw idee van het hoe of wat. Het kan best zijn dat het al gedaan is, geen idee, maar ik weet dus van niks. En ik ga er niet achteraan hollen Maar het blijft moeilijk, ook al woon ik nu 250 km zuidelijker dan zij, want het blijft je moeder, zucht...

LennonJarig

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:31

Jij bent niet gek, maar bij je moeder staan ze niet allemaal op een rijtje... Ze moet leren op haar eigen benen te staan en niet jou of je broertje er voor op te laten draaien...

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:01

Als je relatie met je moeder zo stukgelopen is om begrijpelijke redenen,lijkt het me helemaal moeilijk om een werkgever/werknemer relatie te hebben Verward .Kontakten via mail maar toch daar in huis werken.
Dan heb je je grens nog niet duidelijk neergezet.
Grenzen stellen en afspraken maken,komt ze afspraken niet na dan haar terugwerwijzen naar jullie afspraken en niet op haar vraag ingaan.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 22:54

Hihi het gaat nog verder hoor, ze woont maar een paar deuren verwijderd van ons Haha!

Mijn werk was idd het laatste stukje wat nog een probleem gaf, maar dat is straks ook voorbij.