wat is het meest irritante dat je paard/pony altijd doet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 13:46

schuren vind ik errug iri,daar is sun zwaar verslaafd aan en gebruikt mij altijd als schuurpaal,
en dit heeft tot gevolgend dat mijn breckerds tegen mijn lippen aan werden gedrukt en dat deed pijn Boos! Frusty

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 14:00

Mijn hengstje houdt ervan om zijn dekens (maakt niet uit welke) te slopen. Boos!
Dat is erg leuk (NOT) en ook niet leuk voor de portemonnee!!!!
Het komt er dus op neer dat ik vandaag weer een nieuwe mag halen.
De ruin schrikt van alles, zelfs van zijn eigen schaduw, errug irritant is dat.

orriJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 14:01

Hij is weleens ongeduldig, dat op zich is niet zo erg want zodra het bit in is dan weet hij dat we gaan,...dan doet hij 2 dingen (als hij het heel fanatiek doet irritant kunnen zijn);

- hij gaat staan schrapen
of
- hij gaat aan je zitten frummelen met zijn mond,
met gevolg dat er knopen missen aan mijn jas Lachen
en duwen met zijn neus (weleens irritant)...

(Vind ik geen irritante gewoonte;)
Bij de fokker heeft hij geleerd dat hij na het rijden, bij het afdoen van de neusriem, weerszijden van zijn koppie (mondhoeken en neusbeen) tussen je handen wrijft...
Hij wacht er netjes op en ik heb het eigenlijk in ere gehouden als beloning.

Snoepjes ofzo is iets wat je hem absoluut niet moet geven, dan heb je in no-time een paard dat in je handen bijt Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-10-26 18:27 ]</font>

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 14:45

Jopie: in het bos zoveel mogelijk blaadjes 'gappen' en dan dus alles voor dat éne blaadje doen. Na t rijden gelijk zijn neus overal tegenaan schuren, nog voor t hoofdstel af is. Hij is nu wel ietsjes braver. Niet de trailer opwillen (hij is net als ik behoorlijk antiautoritair, dus af en toe moet hij even ergens tegenin gaan, morgen mag hij weer naar Ede, zie t al voor me... maar goed)

Hercules: kent zijn eigen kracht en walst dus overal overheen, en hoe!

Voltrack: heel schijnheilig áchter me lopen en dan tegen me aanduwen en overal in bijten, en op stal als hij eten krijgt luchtzuigen... Of zomaar proberen of ik opzij ga als hij aan komt rennen (liefst van achteren) als hij dan op zijn donder krijgt is t weer maaaaanden over, maar t komt altijd onverwacht... Bovendien denkt hij dat hij 3 is, en hij is al dik 5!

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 14:50

Ik vind haar totaal geen irritante eigenschappen hebben. Het enige waar ze nu last van heb is steigeren. Als het haar ff te moeilijk word of als ze spierpijn heeft. Maar het is niets waarvan ik zeg jeetje wat irritant zeg. Ik zie alleen maar positieve eigenschappen in haar Party!! . Wat ik echt heerlijk van haar vind (weet niet hoe ik het haar geleerd heb) is wanneer ik de bandages/peesbeschermers om wilt doen dat ze haar been helemaal naar voren plaatst zodat ik het om kan doen. Ze let dan duidelijk op naar welke kant ik toe loop. Links, linkerbeen naar voren.......en als ik klaar ben doet ze automatisch haar rechterbeen naar voren.

Ze is nog maar 4 dus misschien kan het nog komen dat ze irritante eigenschappen krijgt maar ik hoop het niet....................

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 14:53

Mijn saasfee gaat me altijd op de tenen staan, die is harstikke mak loopt altijd lekker tegen me aan en ja dan staat ze ineens weer op mijn tenen. Eigen schuld dikke bult, ik weet het maar dat doet wel zeer.Met de makste paarden overkomt mij altijd zoiets

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 17:47

tinkertje kan uuuuuuuren lang met dr neus langs de muur gaan schuren.elk halster is in no time door.het is niet af te leren.ze heeft gewoon altijd jeuk aan dr neus Clown

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 18:20

nico kan ook zo lekker irri doen
als je linksom op de volte zit pakt ie et bit vast en draait naa de x lekker naar rechts Boos!
dan krijg ik em amper terug linksom
en hij staat ook altijd zo lekker te kappen als er gevoerd word zou em dan wel zn nekkie om kennen draaien }>
in prullenbakken snuffelen vind ie ook wel leuk staat ie daar met een leeg zakje chips in zn mond te kijken Scheve mond\
en laatst had ie me toch een actie
naait ie er tot 2 keer toe uit en gaat lekker de omgeploegde weien in
toen heeft gillian em ff alle hoeken van stal laten zien *LOL*
een uur naderhand stond ie nog op etzelfde plekje in zn stal heel scheinheilig te kijken van ik heb nix gedaan Schijnheilig
hij heeft ook wel lieve kanten
ALS IE SLAAPT BVB

greetz jennifer Party!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 18:20

Felix: als je het halster af wilt halen en hoofdstel omdoen altijd die kop omdraaien of die kop naar de grond want hij krijgt van mij nooit wat te eten Haha!
Van hoofdstel naar halster precies hetzelfde.

Als je om een of andere reden in het bos af moet stappen gaat als eerste die kop naar beneden en kan meneer maar met heel veel moeite stil staan(niet dus).

Als je wegloopt bij het poetsen dat eeuwige gedraai Frusty

Danno: dat het soms zo een enorm oud wijf is en als je het koppel op het land wil voeren dan is hij er als de kippe bij en krijg je hem ook niet meer weg.
Hij loopt je bijna omver.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 18:53

De arrogante dominante trut uithangen in de wei, waardoor ik geregeld hoor hoe "wild" en gemeen mijn paard was tegen andere paarden. Haha! Verder is ze harstikke lief voor mij. Party!!

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 07:46

Ronald: happen. Eerst was hij ook heel ongeduldig maar hij gedraagt zich op dat gebied steeds beter. Hij wil nog wel eens schrapen, maar al een stuk minder vaak.
Maar dat happen is echt irri soms! Ik neem het hem niet kwalijk want hij is nog erg jong en speels, maar hij houdt je er wel mee bezig! Tijdens het poetsen maakt ie telkens zijn knoop los of stiekum in het voorbijgaan grijpt ie m`n trui en hijst me zowat op Haha! Daar krijgt ie natuurlijk een rotmep voor, maar meneer vindt zichzelf superkomisch Cool
Hij heeft ook een keer een ander paard aan het halstertouw gegrepen, net onder de kin en hij liet niet meer los. Ik heb echt zijn kaken zo`n beetje open moeten krikken om dat arme paard te bevrijden
*LOL* Hij heeft ook ontelbare keren in m`n kont gebeten en met rijden vindt ie het ook reuze grappig om in je tenen te bijten.

Perry heeft als vervelende eigenschap dat ie ervan houdt om te schoppen. Niet naar mensen hoor, maar hij kan zich innig vermaken door een hele dag tegen een hek aan te rammen. Hij slaat dan telkens uit met een achterbeen tegen een hek en staat daarbij ook een potje te gillen. Eigenlijk gedraagt ie zich als een hengstige merrie Haha! Hij vertoont dit gedrag ook in de trailer en op stal. Het is echt een roteigenschap want hij gaat door totdat de brokken uit zijn hoeven liggen en zijn been tot bloedens toe openligt. Hij veroorzaakt er enorme zwellingen mee. Door deze reden staat hij nu dan ook 24/7 in een met schokdraad afgezet stukje zodat hij nergens meer bij kan komen om tegenaan te rammen.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 09:58

Met haar hoofd tegen me aan duwen. En niet zachtjes hoor! Gewoon mij van mijn plek verdrijven (hoe bedoel je dominantieprobleem). Ze walst soms door (is al minder) niet over je heen, maar langs je als je wandelt en wilt dat ze stopt.

Maar dat hoofd is het vervelendste.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 10:42

Chester heeft geen vervelende gewoontes, hij is echt zooo lief. Lovers
En dat voor een hengstje van anderhalf.
Voordeel is dat hij een Shire is en dus erg Cool nadenkt.
Echt een lekkere lobbes.

Lovers

anne21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 11:15

narissa maakt altijd van die hertensprongen met buitenrijden als ze vrolijk is, maar doet zo'n pijn in m'n rug, dat klapt er echt in Huilen

miseryfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 13:22

mmm...
achterbenen gewoon niet op willen tillen... Frusty
als iets eng is zo dicht mogelijk op t baasje springen... Frusty
zodra er maar iets "engs" gebeurd bij t poetsen acuut aan t halster touw gaan hangen.. Frusty

maaruhm.. ondanks die irritatietjes.. Lovers

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 13:58

als ik zijn neusriempje dicht wil doen gaat ze met haar hoofd schudden heel irritant!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 14:58

Mijn pony is altijd heel lief }> Haha
Neej, in de omgang heeft hij niet echt irrtante trekjes, af en toe je jas half opeten, maar dat is gewoon schattig Haha! . Onder het zadel heeft hij er een hele boel. Overal van schrikken, ineens gaan staken en gemeen omhoog komen, in de galop een hengstendraai doen zodat je half gelanceerd word, en sinds kort heeft hij het bokken ook uitgevonden, en hoooooggg.. Echt niet normaal.Soms wil hij ook nog wel eens showen, dan wordt hij 10 cm groter, krijgt hij een superdikke nek, begint ie te brommen en hij zweeft dan echt in draf. In het begin werd ik er echt misselijk van, blijf maar een normaal ziten, zelf lichtrijden gaat amper. Nu ben ik er wel aangewent, maar als je lekker aan het trainen bent, kan dat nog wel eens irri zijn,het duurt soms wel 15 min voor hij weer normaal gekrompen is Haha! Schijnheilig hahah

Dorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 15:42

Selectief doof zijn, wanneer ik ga rijden hoort ze mij nooit roepen en moet ik haar altijd gaan halen, maar wanneer het etenstijd is en dus ook tijd om naar haar stal te gaan, kan ik niet snel genoeg zijn! Ze heeft ook zo van die dagen dat ze absoluut niet kan blijven stilstaan bij het poetsen en het opzadelen.
Extreme duivel

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 16:36

ach ja, ik heb een schat van een pony }>
Alleen:
Hij staat aan een trailertouw omdat hij een ander touw losmaakt.
Hij is enorm verwend (bij zijn vorige eigenaars mocht hij alles echt alles, vandaar waarschijnlijk)
Hij is erg nauwkeurig in hte uitzoeken van mensen die op hem mogen rijden, de rest gooit hij eraf......
En tja de rest wil je niet horen.
Maar echt een schatje hoor }>

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 18:40

oeds is alleen irritant als ie iets heeft gegeten een snoepje ofzo.
dan gaat ie staan klapperen met zn tanden en tja dan doen zn lippen ook vrolijk mee Haha!
verder is ie heel goed opgevoed gelukkig.
nico is wel vaker irritant.
jen mn zusje heeft al wat kleine dingetjes verteld Haha!
maar dat is helaas nog lang niet alles.
ik hoef de manege maar binnen te komen en als ie me dan ziet staat ie lekker te kappen.
voertijd= kappen.
als ik toevallig voor zn stal sta(om bv oeds te poetsen ofzo) staat ie weer heel jaloers te kappen.
gelukkig heeft ie geen ijzers dus kost ie me bijna niks voor de smid; het voorwerk doet ie zelf al.
Haha!
regelmatig vijl ik zelf zn voetjes recht.
staat er vlot 16 weken op Haha!
voer moet altijd op de grond want anders ligt de voerbak eruit(je raad het al: kappen)
als ie losstaat en er staan toevallig prullebakken langs de bak dan liggen ze geheid om Schijnheilig
als ie de wei in mag je lekker meetrekken Haha!
af en toe wil ie weleens gaan hangen, helaas voor mn halsters en touwen Haha!
die touwtjes/elastiekjes die in truien/jassen ed zitten trekt ie uit en laat ze dan weer los zodat ze vervolgens in je gezicht schieten, vind ie ook lollig }>
als je de riempjes van het hoofdstal wilt vastmaken draait ie gewoon zn kop de andere kant in zodat je er niet meer bij kan.
sjemig...eigenlijk is die van mij best wel irritant...
1 voordeel: hij gebruikt me niet als schuurpaal en hij komt 9 van de 10 keer als je hem roept.
toedeledoki
gillian

Uniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 18:58

Tijdens het rijden altijd verkeert aan springen daar erger ik me zoooooooo verschrikkelijk aan, ik doe van alles maar ze springt heel vaak verkeert aan. Terwijl ik toch echt de goede hulpen geef! Verder eigenlijk niets!

Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 20:13

ehm, het enige is er vandoor gaan Extreme duivel Moet ik echt wat op vinden want laatst rende ze zo voor een vrachtwagen Scheve mond\ Koe Bloos Ik schrok me rot! Ze stopt gewoon niet! Boos!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 20:34

irritanties? Ik neem ze erg graag bij hoor, maar hier een lijstje:
Pienke:
- niet stilstaan (sta je leuk te vlechten, begint ze te schudden en te draaien)
- vaak de achterhoeven niet willen geven
- als je bv iets wilt doen pootje geven! (op zich heel lief, alleen heb wel vaak blauwe kniene, omdat er dan iets te lomp een pootje op wordt gegooid! ( Lovers ))

Winner:
- bij het poetsen het touw pakken en er lekker op staan te knagen (grasgroen touw...)
- vraag je om een voetje , doet ie hem naar voren, en dan niet naar achteren willen doen!
- sta je zijn staart uit te pluizen, moet ie in eens van links naar rechts!

Wo:
- sjagereinen!

Maar nog maals: ik neem het er graag bij!
Lovers
Binnekort zal er wel een lijstje komen van me EIGEN PONY!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 20:50

Mandy: liefste paard van de wereld behalve...
als ze wegrent in het weiland als je haar komt halen.
Stampen en gillen op de trailer.
Carys: liefste pony van de wereld behalve ....
als ze samen met Mandy wegrent in het weiland...
Verder is Carys lomp, ze staat nogal eens op je voet en dat voel je Vingers aflikken