leuk joh,zon kind,makkelijk dat die iig alles voor je doet
Supertje
Geplaatst: 17-11-04 20:15
Zulke meisjes hadden we op mijn vorige stal ook nogal eens, Jordy had 1 'vast' meisje. Die mocht hem ook elke week een half uurtje rijden, helemaal blij. Ze mocht Jordy ook alvast poetsen als ik er nog niet was (haar moeder was er dan ook altijd), als ik dan aankwam vond ik Jordy altijd helemaal vol met vlechtjes
Vliendertje
Geplaatst: 18-11-04 14:10
HERE Y AM!!!
bogie
Geplaatst: 18-11-04 14:33
Zo hebben wij er ook eentje lopen, af en toe wordt ik gak van haar en ben ik blij als haar moeder haar komt halen. Maar ik snauw haar nooit af, ze borsteld namelijk met liefde het veulen wat op stal staat. (we hebben nog geen naam)
Maar ook als ik aan het rijden ben, staat ze helemaal te glunderen naast de bak. Van mij mag ze er niet op want Don is nogal eenkennig en aangezien ze pas mijn instructrice er al afgooide zet ik er geen kleine kinderen op.
Wel doe ik 1 keer per week haar soort van lesgeven op de shet, maar dat is ook meer eigenbelang, als ze zometeen een beetje kan rijden dan mag ze wa vaker en ook wel alleen. Krijgt shettie ook weer wat beweging.
Annemiekbram
Geplaatst: 18-11-04 14:48
had ik ook eerst maar sinds ik bram heb gekregen heb ik uitgelegd dat niet alle pony's even lief zijn als gipsy en dat het dus niet goed zou gaan als zij op Bram gaat zitten....maar ze komt nog wel heel soms kijken als ik aan het rijden of poetsen ben...
Cleo_
Geplaatst: 18-11-04 18:58
Haha, ja die heb ik ook wel Ellen, dan is Lieneke nog niet eens de extreemste..... laatst kwamen die mensen van dat gehandicapte meisje (ik had net gereden en het was echt rodeo Cleo) dus en vroegen of ze niet eens een keertje op Cleo mocht.... ik zo dat lijkt me geen goed idee... ze kan nogal onbenullig zijn (rijd net een maand) en aangezien Cleo nog maar 3.5 doen we dat toch maar liever niet he
lady54
Geplaatst: 18-11-04 20:02
lief... ert zijn ook lieve pennymeisjes...
Katie1989
Geplaatst: 18-11-04 20:11
Wij waren eerst aan het rijden in een bak, van die bak mochten we gebruik maken omdat in onze bak houtjes liggen (voor Dandy's bronchitis) en daar hebben ze zand, maar dat is dus bij een herberg. Dus er stonden 3 kinderen te kijken. Mogen we uitstappen. Ik zeg zo ja tuurlijk. Dus 2 gingen op Dandy en Nero zitten en het derde meisje rende weg en kwam met haar hele klas terug. Dus allemaal even een rondje gereden! Ze kwamen met suikerklontjes aan voor de paarden. En met snoep voor ons. En ze zijn allemaal op de foto geweest met Nero en Dandy Die kinderen waren DOLBLIJ!
SplashIsLief
Geplaatst: 18-11-04 20:15
LIef hoor
Serendipity1
Geplaatst: 18-11-04 21:09
meiske16 schreef:
leuk joh,zon kind,makkelijk dat die iig alles voor je doet
Ik denk niet dat jij het zo bedoeld, maar bij ons op stal is zo'n figuur die van zulke dingen enorm misbruik maakt.
Haar pony is kreupel, HKO, heel gezeik en heel verhaal, doet er verder niet toe, maar ze moet er wel heen om te verzorgen. Ze komt alleen als de kinderen er zijn, en laat ze dan met megavolle kruiwagens sjouwen, zodat ze het zelf niet hoeft te doen. Ze besteeds nooit veel werk aan zulke dingen, maar anders had ze het na een tijdje moeten doen. Dus mevrouw laat die kids van 10 jaar met een megazware kruiwagen lopen. Poetsen doet ze niet zelf, spullen ophalen doet ze niet zelf...
Bah. Is moeilijk uitleggen.
Iig wel lief, zo'n kindje
Draak
Geplaatst: 18-11-04 21:44
Ja dat is iid niet zo nice, en het erge is dat het kind het niet door heeft. Ja als je een paard hebt moet je ook de concequenties er van inzien!
Roselie
Geplaatst: 18-11-04 21:47
Dat is wel een lief pennymeisje(uit zonderlijk:P)
Lindsjah
Geplaatst: 18-11-04 21:56
Idd heel lief! Een van de weinige lieve pennymeisjes! Wou dat er eentje bij mij kwam.. heb elke dag weer een hele vieze Shetlander in de wei staan!
unicorn_kiss
Geplaatst: 18-11-04 21:57
ja das idd wel leuk
was er ooit eens een pennyjongetje (jaaaaa der bestaan er ook mannelijke versies van ) die Largio wou uitstappen, diekinderen zijn namelijk dol op zon kleine pony als hem Ik wilde wel ja zeggen, maar largio heeft de slechte gewoonte om je weleens uit te testen en je weet echt nooit wat der kan van komen (tis tenslotte ook een groene hengst) Dus ik moest nee zeggen. Was de jongen heel beteuterd... Hij heeft het daarna denkek nog eens 4x gevraagd, achja... hij heeft nog wat helpen poetsen en mocht er toen eens opzitten terwijl ik m vasthield. schattig toch
mijn zus is geloof ik nog steeds zo haha van zodra een ruiter van zijn paard afstijgt vraagt ze heel subtiel: zou ik m eens morgen uitstappen??? haha een 'penny' van 17...
Vliendertje
Geplaatst: 19-11-04 17:19
zal ik ook b y julliej komen? :P
Bergje
Geplaatst: 19-11-04 21:44
Er bestaan zelfs pennymannen van 40+ . Ik ken iemand die wekelijks zijn manegelessen rijdt en na afloop het paard naar zijn stal brengt. Een stukje voor de stal laat hij hem los en zegt "Hup *PIEP*, naar je stal!". Als je hem dan aankijkt zegt hij "jaha, *PIEP* luistert wel naar mij! Tis een heel aardige man, hij denkt echt dat 't paard luistert. Maar je hoeft de bakdeur maar open te doen of dat paard gaat keurig netjes naar zijn stal, ongeacht wie erbij is! Echt grappig................ Hij wil hem ook altijd persé zelf in zijn stal zetten als het paard na zijn les daarnaar toe moet. Wil een van de jongere meisjes dat doen, dan mag dat niet, hihi.
(paard even *PIEP* genoemd omdat ik 't niet zo netjes vind om namen en toenamen te noemen)
Nikitah86
Geplaatst: 19-11-04 22:27
Wat lief!!! dat wilde ik ook altijd zodra ik iemand zag rijden! (had geen les, leerde alleen mezelf wat aan op het paard van me tante..nu wel les) dus weinig mogelijkheid! echt lief en super dat je (en jullie) het zo positief benaderen!!!
moowsy
Geplaatst: 19-11-04 22:33
roosje84 schreef:
Dat is wel een lief pennymeisje(uit zonderlijk:P)
Haha idd! Lief zeg!
Quarterh0rse
Geplaatst: 19-11-04 23:00
er bestaan toch nog leuke penny's!!
zilla
Geplaatst: 20-11-04 15:09
Ik begon 5/6 jaar geleden als schattig peny-meisjes met het verzorgen van een shetje... Ik wou alles doen en vond het allemaal even geweldig Nu verzorg ik die shet nog steeds + de 2 ponys en 2 andere shetten die ook van dezelde eigenaren zijn. Ik mag (samen met mn vriendin) alles met ze doen en het is zelfs zover gekomen dat ik nu zelf een eigen shet heb die nu bij de 'club' staat
Dus het kan nog best veel gevolgen hebben hoor dat lieve penny-gedoe
inib
Geplaatst: 23-11-04 21:54
Wat praten jullie allemaal lief over het Pennymeisje maar denk erom, ze hoort bij ons, deze week gaat Vos helaas weg en ik hoop wel dat ze ook voor het nieuwe paard (dat er zeker komt) wil zorgen, net als ze altijd voor Vos gedaan heeft, dus Lieneke ik reken op je en we zullen je een paar schoppen geven zodat je wat sneller groeit en je benen onder het zadel uitkomen en je er ook fatsoenlijk op kunt rijden
Belli
Geplaatst: 23-11-04 22:14
Mag ik even iets vragen dat ik als Belgje niet weet, wat is een penny-meisje??? Ik begrijp wel dat ze je paard graag poetsen enzo en er even op willen, maar is dat dan afgeleid uit dat boekje dat ook Penny heet fzo... want ik snap het ni goed :d
Baaaaaaj De onwetende Belg Belli
rockey
Geplaatst: 23-11-04 22:20
ooow bij ons lopen er ook veel van die kinderen rond, erg handig
wil je een zadel poetsen? jaaaa graag heb je toevallig ook zin om mijn hoofdstel te poetsen? jaaaaa leuk!!
hehe ik laat ze niet uitstappen of wat dan ook, want dat vind ik wel een beetje gevaarlijk, maar die klusjes doen ze graag
F3mke
Geplaatst: 23-11-04 22:23
Haha jah ik betrap mezelf soms ook ik ben soms ook een penny-meisje hoor, terwijl ik zelf een verzorgpony enzo heb.. Maargoed ik vind het gewoon heerlijk om lekker met paarden te tutten