Discussie: echt goed leren rijden begint met...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:19

Ik heb wel ondervonden dat je d.m.v. veel paarden rijden veel meer gevoel ontwikkeld, sneller dingen leert oppikken van een paard en er handiger door leert in te spelen.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:33

Je moet zo wie zo gevoel hebben voor het paardrijden, talent. Maar ook mensen zonder talent kunnen met een leerpaard erg ver komen. Ik ben het met Jantina eens dat je ook instructie nodig hebt. Ik heb erg veel aan mijn vereniginglessen, maar de aandacht die je er krijgt is weinig. Wil ik verder komen, dan zal ik toch een keer aan de privé lessen moeten, ik weet wel zeker dat ik daar heel veel baat bij zal hebben. Ik heb iemand nodig die me achter mmijn kont aanzit, maar helaas ontbreekt het geld. Verdrietig Het is volgens mij zeker zo dat als je een paard kunt rijden dat al heel veel kent, en je pikt het goede gevoel op, je dat ook gaat zoeken bij je eigen paard. Als ik op tv een wedstrijd dressuur heb gezien, ga ik zelf ook heel fanatiek rijden met in mijn achterhoofd de gedachte, wow, zo kom ik wel naar de L1! Knipoog Als ik maar een beeld in mijn gedachten heb of een gevoel in mijn hoofd, dan gaat het al een stuk beter! Maar ja, ik heb geen goed leerpaard om het geveol van te krijgen haha, wie weet nog eens.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 15:19

Mij is geleerd:
- goede les
- veel doorzettingvermogen en er ook echt voor willen gaan
- maar ook een paard met veel uitstraling en waar je veel van kunt leren (of je moet zelf al ver genoeg zijn dat je dat paard zelf inrijdt)
- en veeeeeeel geluk!

Je moet een goede combi zijn met een paard, veeel rijden en oefenen, het echt willen en er dan ook voor gaana, veel lessen nemen en veel wedstrijden rijden en je zelf in de kijk rijden!

Niet dat ik het zo gehaald heb, ik hoop zo te beginnen! Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:23

Ik denk dat een goede basis belangrijk is, daarmee bedoel ik goede instructie als je net begint. Eerst ben jij het die leert rijden, daarbij moet je niet teveel verkeerde dingen aangeleerd krijgen. De pony hoeft nog niet fantastisch te zijn. Dan leer je bij door op veel verschillende paarden te rijden onder goede begeleiding, zo leer je problemen oplossen, en wil je echt naar de top, dan zul je naast talent van jezelf ook een talentvol paard en weer die goede begeleiding nodig hebben. Vaak is dat duur! Tenzij je geluk hebt, en iemand iets in je ziet en je een steuntje geeft...
Doorzettingsvermogen heb je altijd nodig.

Ik heb een pony die niet zo enthousiast is voor het werken, alles lekker rustig en relaxed... Af en toe heel frustrerend, omdat het zoveel makkelijk zou zijn met een enthousiaste paard met looplust en vlotte gangen... Maar ik leer nog steeds. 't gaat misschien gewoon wat langzamer. En ook ik krijg af en toe weer een stukje gevoel erbij als plots iets lukt, zoals een tijdje terug het gevoel van een goede overgang. Nu probeer ik steeds weer dat gevoel terug te vinden, helaas Verdrietig