Zal ik Max verkopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 10:36

Dat het fiets met haren is hoef je mij niet te vertellen. Dit is de moeilijkste beslissing ooit. Als ik besluit Max te verkopen stop ik ook helemaal met de paardensport. Ik heb het nu 2 keer geprobeert en misschien is het wel nix voor mij.
Ik heb hem gisteravond maar even gelongeerd en vanavond zal ik er wel op moeten gaan.
Heb er geen zin in maar als ik er op zit zal het allemaal wel meevallen hoop/denk ik.

Lekkere topic trouwens van alle verwondingen door paarden. Geeft me echt weer moed Scheve mond\

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 10:50

Waarom stop je helemaal met de paardensport als je Max verkoopt? Dat is een stap die ik niet helemaal kan volgen. Er zit nog zoveel tussen een eigen paard en helemaal niets met paarden in!
Je zou toch bijvoorbeeld bijrijder ofzo kunnen worden voor 1 of 2 dagen in de week, er zijn echt genoeg lieve paarden die een bijrijder zoeken en misschien dat jij er dan ook wel weer lol in krijgt, als dat dan niet zo is, dan is het nog vroeg genoeg om er helemaal mee te stoppen.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 11:23

Mijn fjord is nu ook weer aan het puberen en ik ben soms ook bang voor hem.
Ernst van Loon zegt:

rijden en africhten zijn een bron van teleurstellingen, waar door die te overwinnen een stroom van geluk ontstaat

Dit houd ik altijd in mn hoofd. Hiermee zet ik door.

enne als je iets anders wilt doen...is mennen geen optie?

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 11:34

Ik zou geen overhaaste beslissingen nemen! Kijk het nog een tijdje aan, het ongeluk staat nog vers in je geheugen, hierdoor neem je misschien een beslissing waar je veel spijt van zult krijgen.
Het maakt niet uit wat voor paard je hebt, het braafste paard kan eens schrikken of een bok maken. Vaak zijn het de omstandigheden die een ongeluk ernstig maken, niet het paard. Als je bang bent om gewond te raken dan heb je geen leven meer. Je kunt zelfs komen te overlijden door over een tegel te struikelen. Ik zou gaan werken aan die angst en dan nog eens goed nadenken over wat je wilt. Succes!

Linnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 11:39

hallo ik zou hem niet verkopen want elk paard kan schrikken en je eraf lazeren!

enne haffie zien er lief uit maar kunnen behoorlijk sterk enzow zijn...

xxxiez linnie

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:21

tsja, voordat ik zelf zou stoppen met de sport..... dan moest ik eerst in een rolstoel eindigen of dood gaan zodat ik geen keuze had. Je hebt gewoon iedere keer hele moeilijke paarden uitgezocht, je hobby had dus helemaal niet zo hoeven te verlopen. Jij kiest iedere keer een paard dat kennelijk niet bij je past. Waarom kies je nou niet eens een keer een paard dat WEL bij je past?

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:06

Ik denk dat je er soms meer moed voor nodig hebt om ergens mee te stoppen dan om door te gaan.

Je hebt in je hart denk ik al de beslissing genomen. Ik respecteer die keuze van je. Je doet het immers voor jezelf en is het niet zo dat een hobby leuk moet zijn?
Laat je niet overhalen, verkoop je haflinger en kijk het gewoon eens een tijdje aan. Hoe voel je je als je van jezelf niet meer hoeft te rijden Mis je het, of voel je je opgelucht?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:51

Ja, en hoe ga je je vrije tijd dadelijk invullen zonder paard, en zal dat net zo bevredigend zijn als je tijd spenderen met een eigen paard? als je daar goede antwoorden op kunt vinden weet je al een hele hoop.

Barbara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 10:27

Ik heb net een aanbod gekregen om mijn Haf aan een vriend te verkopen die zelf haffies voor de kar heeft lopen. Hij kent Max omdat hij mij heeft geholpen met het leren laden van Max omdat ie daar nogal moeilijk in was. Deze man heeft een eigen stalhouderij en woont vlakbij en ik mag Max dan zo vaak mag bezoeken als ik wil. Ik weet zeker dat Max het goed zal hebben bij hem. Toch vindt ik dit erg moeilijk. Ben zo bang dat ik Max vreselijk ga missen. Vooral de urenlange buitenritten. De lessen zal ik absoluut niet missen denk ik. Ik ben al niet zo'n talent en Max geeft nix kado. Jeez, mijn bijrijdster gaat flippen als ik besluit hem te verkopen. Mijn familie en vriend zullen blij en opgelucht zijn.

Verdrietig

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 11:07

Het lijkt me een hele goede oplossing. Goed nadenken uiteraard voor je beslist. Het belangrijkste is dat het paardrijden leuk blijft maar wat wil je zelf graag. Lekker buitenrijden en toch iets verder komen met dressuur? Dan zou ik toch goed nadenken of dit niet de juiste beslissing is. Ons werd toendertijd aangeraden om Willem, onze exhaf, aan iemand te verkopen die aangespannen wilt rijden omdat haffies dit vaak veel leuker vinden dan onder de man. Nogmaals veel sterkte met je beslissing.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 15:51

misschien een idee om te vragen of iemand die wel sterk/consequent etc is je te helpen. Dan wordt hij beter, en heb jij weer meer lol.
Ik denk dat het belangrijkste in paardrijden, maar ook de rest van t leven is: je niet uit t veld te laten slaan. Elke tegenslag moet overwonnen worden, en als je opgeeft (wat op zich niet kwalijk is, want je kunt nou eenmaal t gevoel hebben dat t niet gaat) raak je in een neerwaartse spiraal. Die moet je doorbreken, en met een beetje hulp moet dat zeker lukken!
Schroom niet, maar vraag om actieve hulp, en van iemand die wat aanpakkender is. Probeer het iig, want: niet geschoten altijd mis!

Barbara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 10:21

Oh help, ik heb de zenuwen. Vanmidag om half 5 ga ik naar de mogelijk toekomstige nieuwe eigenaar van Max. Vrijdag had ik er een heel goed gevoel over om Max aan hem te verkopen. Het is goed voor Max. Hij gaat lekker voor de kar en als ik wil kan ik hem gewoon blijven verzorgen en rijden. Vannacht werd ik constant wakker. Wat als Max z'n nieuwe stalletje niet fijn vindt? Waar hij nu staat gaat hij zomers in de wei. Die heeft de mogelijk nieuwe eigenaar niet. Ik kon er niet van slapen. Ik ben nu wel weer zo'n beetje op het punt dat ik weet dat dit goed is voor Max. Maar het is wel moeilijk. Ik heb altijd een paard gewild maar het gaat over. Ik heb het 3 jaar geprobeert, m'n hart en ziel er in gelegd. Maar ik heb het gewoon niet en dat moet ik nu aanvaarden en dan is dit De oplossing.
Verdrietig

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 12:24

Misschien zit ik er volkomen naast hoor, maar ik lees dat jouw vriend en familie opgelucht zullen zijn als je Max verkoopt. Beïnvloedt dat jouw beslissing niet heel erg? Ik kan me voorstellen dat je, wanneer je omgeving je stimuleert om te verkopen met allerlei argumenten, sneller geneigd bent om verkoop als oplossing te zien.
Dat wil niet zeggen dat je Max niet zou moeten verkopen als het niet gaat maar ik lees ook dat je al drie jaar toch heel veel plezier van hem hebt. Zelf heb ik ook wel eens een paard verkocht waarmee het niet klikte, verder heel leuk paard en een rotbeslissing, maar ik ben er achteraf toch blij om. Met mijn andere paard waarmee ik verder ben gegaan lukt het ook niet altijd maar de basis is heel goed en dat maakt het de moeite waard om door te gaan.
Als die man Max graag wil hebben zal hij hem over twee maanden ook nog wel willen. Vraag jezelf eens goed af of jij en het paard bij elkaar passen en of dit een tijdelijke dip is of dat het nooit je van het zal worden.
Sorry als ik wat onduidelijk ben maar ik zit een beetje gehaast te typen, moet eigenlijk hele andere dingen doen nu Haha!

Barbara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-01 09:49

Zaterdag gaat Max naar Hilversum. Ik heb er een goed gevoel over. Ik blijf Max dit jaar nog verzorgen met als het lukt een nieuwe bijrijder. Zij komt vanavond naar Max kijken. Vanaf januarie mag Nicolle weer rijden en zij gaat Max dan weer doen met die nieuwe bijrijder.
Max komt in een vierspan dus er is genoeg te doen als de nieuwe eigenaar op wedstijd gaat. Ik ga lekker tutten met die beesten. En ik mag altijd wel een haffie meenemen om nog eens een ritje te maken. Zaterdag zullen de traantjes wel komen maar ik dat dit "de" oplossing is. Het bespaart mij veel geld, Max gaat lekker voor de kar, mijn bijrijder kan hem gewoon blijven verzorgen. Ik heb geen verplichtingen meer en kan rijden wanneer ik maar wil op Max of op een van de andere 3 haffies.
Tis goed zo

groetjes