Ongesteld zijn & Paardrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 12:22

Aaaah, ik dacht net: "Hoe zou Steef dat doen? "
Maar hel;aas geen goede tips *LOL*

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 12:28

maar jippie, wordt je dan echt nooit ongesteld? dat is toch ook niet gezond?
Ik slik de pil en daardoor is heel die ellendige cyclus niet meer zo ellendig. Ik verlies maar heel weinig bloed, kramp heb ik bijna niet. Dat was vroeger wel anders. Ik gebruik overigens maandverband en ik rij mezelf helemaal niet open, ook niet als ik veel moet doorzitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 12:43

ik slikte vroeger ook de pil. Aanvankelijk had ik ook minder last maar na een jaar of 12 de pil te hebben geslikt kwamen de periodes steeds heviger terug. Ik was weer als vanouds 7 dagen ongesteld en slikte heel veel pijnstillers. In overleg met de huisarts ben ik een andere pil gaan gebruiken. Dat is dus 1 injectie per 3 maanden. Ik voel me er kip lekker bij, heb ook geen chocolade aanvallen meer en humeurige buien, geen zere borsten en rugpijn. En om eerlijk te zijn mis ik er ook helemaal niet aan hoor Haha! ik wou dat ik dit al eerder had geweten.
De enige nadelige bijwerking is [of zou kunnen zijn] dat er een zeer geringe kans is dat je er blijvend onvruchtbaar van wordt. Voor mij niet zo'n ramp want kinderen liggen toch niet in de planning.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 12:47

Jaja...........Steef die boft maar. Zou wat worden als mannen ongesteld konden worden, zou elke maand meer dan de helft van de mannen zich ziek melden op het werk. Aanstellers........ Haha!
Maar dat verhaaltje van die pil altijd doorslikken lijkt me inderdaad niet helemaal gezond. De boel moet toch een keer schoon? Verward

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 12:50

die grote schoonmaak theorie Haha! geloof ik niet zo, wat dan als je in de overgang bent.
Moet je dan aan een hogedrukspuit ofzo? *LOL*

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 13:17

haha ja die mannen hebben weer geluk Haha!
ik rij ook gewoon met maandverband en rij mezelf ook niet open of met doorzitten geen last zelf heb ik nooit zo'n last ja i word heel duizelig door het tte veel bloodverlies lik ook altijd na het eten een pilletje (vitamine en daar heb ik nu dus ook geen last meer van)
maar m,et een wedstrijd lijkt me inderdaad niet fijn ook met uitgaan Misselijk
ik heb wel op vakantie pilletjes geslikt dat het uitsteld is ook niet helemaal goed maar voor dat 2x per jaar och na die tijd ben ik het ook regelmatig geworden ook altijd op een donderdag Verward
is wel poedersuiker dat me rooster veranderd is en ik vrijdag en dionderdag later uit ben Schijnheilig
maar oke...gewoon vaak naar de wc op school Boos!
dan lopen dr vaak van die eerste klassertjes met z'n 10ne in de wc gebouwen daar spaug ik echt van..
op stal hebben we geen wc baluh!!! Frusty
maar ik ben nooit sago verder daardoor maar als het dan eindelijk weer over is is ikke weer helemaal happy!!!!!!!!!!!! *LOL* Party!! *LOL* yes de eerste paar weekies dr weer vanaf Knipoog Haha!

Barbara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 13:24

Ik ben na tien jaar slikken gestopt met de pil. Ik vond het ideaal maar wil even kijken hoe mijn lichaam het doet zonder hormonen. Ik ben al 2 x eerder gestopt na operaties en toen gebeurde er helemaal niets meer. Ben toen na een aantal maanden maar weer gaan slikken en de boel kwam weer op gang.Volgens de gineacoloog Verward gaat mijn baarmoeder in de slaapstand. Ik wil nu ff kijken wat er gebeurt als ik echt stop. want slapende baarmoeders maken geen kinderen.

LUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 13:25

Doorslikken lijkt me inderdaad niet gezond.
Het zal in theorie wel kunnen maar dan krijg je toch ook doorbraakbloedingen? Als ik 1x doorslik kan ik er van op aan dat ik toch bloedingen krijg. Ik ga er gewoon dwars doorheen.

Als je in de overgang bent geweest is er zoveel veranderd in je lichaam (heb je geen eisprong/eiproductie meer) en is de "schoonmaakbeurt" niet nodig.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 14:52

Kweetnie of die mannen het zo lekker hebben...lijkt mij raar rijden met 'iets' er tussen...

Met maandverband schuur ik de hele bende open: ben ik dus lang geleden vanaf gestapt. het was ff wennen aan de OB maar nu wil ik NIWET anders meer. Inlegkruisje erbij, klaar is Gail.

Heb wel altijd wat slappe benen, da's minder lollig.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 15:39

Kweetnie of die mannen het zo lekker hebben...lijkt mij raar rijden met 'iets' er tussen...

En die kerels komen dan met: lijkt mij wel lastig rijden met die bobbels voorop Haha! Haha!

Ik rijd ook gewoon met maandverband maar sla meestal wel de 1 dag over. 2e dag gewoon niet te lang en te wild rijden en daarna gewoon weer normaal.
Ik slik geen pil maar ga het denk ik wel doen, erg makkelijk met vakantie plannen en dat het dan misschien minder hevig wordt.
Buikpijn en rugpijn zijn bij mij ook de ergste klachten.

blaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 15:51

ik vind ob het beste werken, rij ik me niet open!
ik ben maar een halve dag (meestal de middag) heel erg ongesteld. daarna heel klein beetje, dus ob comfort!
als ik de pil doorslik krijg ik een opgeblazen gevoel in mijn buik, dan maar eventjes ongesteld! ben er na 4 dagen toch weer af!

en trouwens hebben jongens dan nooit last als ze moeten paardrijden? bijv. als ze verkeerd in het zadel neer komen na een fout geplande sprong?

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 16:06

Ik heb gelukkig de laatste maanden geen erge last meer van krampen ed. Ook niet veel buik-en rugpijn.... Ik klop het af...komt wel weer terug denk ik. Ik heb altijd maandverband gebruikt, maar de laatste paar maanden ben ik half om half bezig. Net waar ik die dag heenga of ben, gebruik ik of maandverband of tampons. maar met paardrijden ben ik nu totaly op de tampons. Gaat veel en veel beter! Party!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 16:12

Ik heb d'r gelukkig weinig last van. Geen buikpijn, krampen of rugpijn.
Ik doe ook van alles wat, als m'n hoofd naar tampons staat dan gebruik ik dat en anders maandverband. Ook net wat ik ga doen of waar ik heen ga. Ik heb meestal alleen zin om in bed te blijfen liggen en ben dus wel wat minder fanatiek.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 16:25

ik wil niet banketstaaflig doen ofsu maar jij vond het tog zo dom enzo om je problemen hier neer te zetten en nu doe je het wel Verward

Yor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 16:29

Citaat:
Op 2001-10-24 13:25, schreef LUNA:
Doorslikken lijkt me inderdaad niet gezond.

ik moest echt ff nadenken hoor... HUH waarom niet doorslikken wat'moet je er dan mee? haha maargoed ik vat 'm al
Haha! Frusty

ik gebruik echt nooit maandverband.. suuuuper irritant!! en bovendien draag ik altijd strings..
dus ik ga voor de tampons

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-01 16:41

Citaat:
Op 2001-10-24 16:25, schreef Anna-Jelly:
ik wil niet banketstaaflig doen ofsu maar jij vond het tog zo dom enzo om je problemen hier neer te zetten en nu doe je het wel Verward

Nou ja zeg!!!!!! Voel jij je wel lekker? Ongesteld ofzo? Haha!
Denk dat toch een heel ander soort probleem is dan een probleem op het persoonlijke vlak! Volgens snap jij het nog niet helemaal. Als je iemand zoekt om tegenaan te schoppen ben je bij mij aan het verkeerde adres hoor, ga alsjeblieft iemand anders vervelen.

Zo, en nou weer on-topic!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-10-24 16:42 ]</font>

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 16:52

Ik lig altijd 2 dagen uitgeschakeld als ik ongesteld ben Frusty
Ben toen ik 14 was aan de pil gegaan(advies van de dokter)omdat ik over de grond lag te rollen van de pijn,en een obtje en aan alwaysje niet genoeg absorbeerden Boos!
Nu gaat het veel beter heb nu nog maar 2 dagen last en eerst (zonder pil)had ik er zeker wel 4 dagen last van.
En ja de eerste dag rijd ik dan dus ook niet,dan longeer ik der of gooi der los Haha!
En als ik in de loop van die dagen nog ga rijden,doe ik een tampon in en een stringmaandverbandje,zijn er niet veel die daar mee kunnen rijden,maar met zn lap kan ik helemaal niet overweg.
En ik heb ook nog eens het geluk dat ik 7 vollen dagen er vanmag genieten Frusty

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: wendy1 op 2001-10-24 16:54 ]</font>

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 16:53

Bij mij gaat mijn pijn altijd over als ik sport, wordt in ieder geval veel minder. Ik slik niks. Als ik de eerste dag rij heb ik de rest van de week geen last meer (onspannen!). Verder vind ik OB niks, ja heel soms als ik ga zwemmen. Ik rij met DA maandverband, ik rij me niet door, dat gaat prima.
Over de pil doorslikken, het schijnt een soort kartel vorming te zijn tussen de maandverbandfabrikanten en de pil fabrikanten, als namelijk iedereen de pil gaat door slikken (is wetenschappelijk bewezen dat dat kan ik zal eens kijken of ik wat kan vinden erover) gaan de maandverbandfabrikanten failliet.
maw.. Ik weet eigenlijk niet waarom ik nog niet aan de pil ben.. Verward Haha!

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 20:00

Hmm ik had er vroeger wel veel last van maar sinds ik de pil slik heb ik niet meer zo'n erge last. OB erin en klaar. Ik zorg altijd dat ik HET doordeweeks ben zodat ik niet bang hoef te zijn voor eventuele probs in witte rijbroek, onbewust ben je er dan toch mee bezig ook al is er niks aan de hand.
Ik slik heb trouwens om de maand ook gewoon door hoor de pil, vind het zo'n gedoe allemaal.

Op concours zag ik een tijdje terug een meisje dat was doorgelekt. Was in de zomer en je mocht in zomertenue. Dus geen rijjasje.... Boven elke sprong ging haar kont uit het zadel en zag je die rode vlek. Valt gewoon op bij een witte rijbroek en blouse. Best banketstaaflig als dit je overkomt...

Enne Steef, jij hebt weer geluk hoor, geen gedoe, geen bloed, geen ob. Echt ok!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 20:26

Handig hoor, als man. maare naast alle practische en technische zaken wil ik jullie een leuke annecdote toch ook niet onthouden.
Een (vrouwlijke) kennis van mij had een zeer dominante merrie. Dat paste ook goed bij deze zeer dominante vrouw. Echter als deze merrie hengstig was dan was ze zeer chaggie. Als zij dan ook nog eens ongesteld was, nou dan had je dus oorlog.
Op een zeker moment kom ik op stal terwijl zij aan het rijden is. Ik kijk haar aan en zeg: stap maar af, het is weer zover. Waarop ze mij verschrikt aankijkt en vraagt: zie jij het dan? Ja dus. Waarop ze is afgestapt en we maar een bakkie koffie zijn gaan drinken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 20:36

pil en OB samen werken voor mij prima, maandverband vind ik ook een drama

He Steef, met springen ben ik toch liever geen jongetje, een keer te vroeg af is zelfs voor mij al niet fijn *LOL* *LOL* Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 20:43

Helpt dat dan bij het springen? *LOL*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 20:51

maar springen doet geen pijn, behalve als je een jongetje bent, toch