Buitenrit in the middle of Holland part 1,2 and 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:04

En dan nu beste lezertjes: deel drie van de vakantie van Jelka en Jurga!!! Lachen

Eigenlijk was het vandaag de bedoeling dat we weer vroeg weg zouden gaan, rond half negen. Dat plan werd dus even omgegooid. Gisteravond kreeg ik van Prisca via ICQ te horen dat Ilona tegen haar via de foon zei dat prisca tegen mij moest zeggen dat we om tien uur bij stal zouden zijn. Vatten jullie hem nog?? Verward Ok, ik dacht "kom ga wat vroeger weg om even voor tienen er te zijn". Hmm, miscommunicatie (tja wat wil je door al die communicatiemiddelen Haha!) Ilona wilde graag om 10 uur weg en ik dacht dat ik er om tien uur zou zijn. Maar ok, snel de paarden opgezadeld, Jurga was weer helemaal de oude (zie verslag van gisteren) en jelka stond ook al te trappelen van ongeduld.

De bedoeling was om naar het zandgat te gaan (een oude zandafgraving) via het Lunterse bos. Ik genoot weer van volle teugen van die fantastische omgeving *droom*. Op de weg naar het zandgat heeft Ilona mij nog een stukje Lunterse cultuur bijgebracht *LOL* De koepel, een uitkijktoren om precies te zijn. Hihi, een leuk gegeven is dat naarmate de bomen hoger worden, men de toren ook weer wat hoger bouwt *LOL*. Maar goed, daarna nog even een rustig galopje gedaan over een mooi breed zandpad, Jelka ging zoals gewoonlijk weer voorop en ze was superbraaf, rustig galopje met een los teugeltje. Ik dacht toen echt dat ze gewoon rustiger was geworden. Hmm, verkeerd gedacht Haha! . Een eindje verderop wilde Ilona graag voorop met Jur om ook een galopje te doen. Zoef.... weg was ze en Jel stond er bij en keek ernaar. "wacht ff, dat kan ik ook" *spuit* en jelka in rengalop erachter aan, ondertussen nog wat laaghangende takken ontwijkend.

Toen het zandgat!!!!!! Party!! Wat ontzettend gaaf is dat zeg! lekker heuvel op galoperen en hard!!! Dat wil je niet weten, Jurga en Jel konden zich fantastisch uitleven. Ilona wilde met Jurga bij 1 heuvel voorop gaan, "momentje" dacht Jel "ikke eerst!!!" Ze scheurt ilona voorbij, hup de heuvel op. Hierna nog wel eventjes uitblazen en rustig het zandgat doorstappen. Nog even een hindernis gepakt. Dit was een bruggetje over het water, normaal gesproken wil Jurga daar onder het zadel niet overheen, maar deze keer liep ze gewoon achter jelka aan. Mooi gedaan Jur!!! Party!! Als afsluiting van het zandgat nog even de grootste heuvel gepakt in galop, hier mochten ze even naar boven ploegen. Ging werkelijk perfect en met de conditie van Jelka is nog steeds niets mis!! We zijn toen rustig naar huis gestapt zodat ze even konden uitrusten. Lekker de paarden afgezadeld en Jelka de wei in gedaan. Hmm, kan ze weer wat aankomen, want in deze drie dagen is ze toch echt wel een paar kilootjes kwijt geraakt (mocht ook wel, ze is namelijk een beeeeetje dik *LOL* ). Hierna is Ilona naar huis gegaan en heb ik nog eventjes netjes de stal aangeveegd Haha!

Vanmiddag gaan we weer naar stal want dan komt Prisca ons met een bezoekje vereren. Laat maar eens wat zien Pris, als je wat gaat doen met Jur!!

Tja, dit was het einde van drie fantastische buitenritten. Ik heb een leuke tijd gehad en ik geloof best dat ik heimwee zal krijgen naar de mooie omgeving van Lunteren Verdrietig Denk dat Jelka Jur ook wel een beetje zal gaan missen. Of Jurga datzelfde idee heeft, weet ik nog zo net niet *LOL*

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 14:13

Dat laatste klopt idd als een bus... Jurga is een beetje erg a-sociaal af en toe. Raar paardje. Mijn kleine meissie. Maar ja, wat kan ik er nog aan toevoegen? Ik vind het een goed verslag.... Vanmiddag Prisca op Jurga, ben benieuwd. Niet dat Jurga zo moeilijk te rijden is, maar okee. Denk dat ik Harald dan maar ff zadel, heb ik Ronald beloofd. Fototoestel is al naar mijn jaszak verhuisd. Nu niet vergeten. Tja, als je in Lunteren bent, moet je de koepel zien. Helaas waren we al te ver richting huis toen ik bedacht dat we dicht bij het Middelpunt van Nederland waren.... Verdrietig

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 14:23

Maarten zegt:
oliebol ja, natuurlijk het middelpunt van nederland. Hmm, ben ik in Lunteren heb ik dat niet eens gezien
SuperJurga zegt:
haha
Maarten zegt:
tja, dat houden we dan maar te goed voor een volgende keer ok? Dan wil met Jelka op de foto bij het middelpunt van NL

Net alsof je dat zo goed ziet..... whahahahahahahaha...... zoveel stelt dat niet voor hoor! Knipoog Maar alle Bokkers zijn er van harte welkom Knipoog

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 14:24

Hahahahahahahahaha, betrapt op rare woorden maarten!!!! Party!! Bad boy! Foei, ga je schamen! Maar je staat er wel lekker blonT op, voor favo en janna als Lunteranen..... Haha! Haha! Haha!

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:30

Hmmm, O-K!!!! Nu moet ik zelfs oppassen wat ik zeg via msn!!! *LOL* Maar goed, ik wil iig op de foto met jelka bij het middelpunt van Nederland, whatever that may be. Lachen

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:36

ohh wat gaaf!
misschien een idee om met de lunterenmeeting naar het middelpunt van nederland te gaan??????????
Pling Pling

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 14:37

Ik vind alles prima hoor, jullie zijn de gasten!!! Haha!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 19:14

x