Pfffft..... paardenmarkt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 18:57

M`n staleigenaar is thuisgekomen met 2 prachtige pony`s!
Dustje, een welsh a geloof ik, goed in het type, mooie gangen ook!
En een bonte, Dolly hebben we haar genoemt, zien er beide goed uit, en zijn best wel mak. Leuke gangen ook Lachen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:01

Stalgenoten zijn vanmorgen vroeg met de stal eigenaar gegaan.
Ze hadden ook naar die palomino gekeken, die drie jarige, maar zijn thuis gekomen met een A welsh schimmel met veulen...heel leuk ding.
Alleen wel 5 jaar oud en niets mee gedaan.
Papiertjes enz. erbij en een leuk ding om te zien.

Iemand deze zien staan?
Ga denk woensdag even foto's maken van deze nieuwe aanwinst.

Ene stalgenoot moest wel lachen, er stond een meneer met mini's en 1 daarvan een jaarling hengst, vosje kwam bij Zegwaard vandaan....heel verhaal trots tegen stalgenoot verteld.
En zij ja....tuurlijk meneer....zij werkt op Zegwaard en alle jaarlingen zijn nog aanwezig, daarbij dat het enige jaarling vosje een merrie was leek het haar niet helemaal een waargebeurt verhaal Haha!

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:07

die palomino van 3 merrie is echt een leuk beesje jammer dat ze zo klein is rond de 1.35 maarja ben het wel gewend komen en gaan zolang ik volanski en kwinde nog heb

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:15

ik ben ook geweest, hebben jullie die bonte niet gezien, die stond aan de rechterkant als je richting kermis liep, dat beest zijn hele benen stonden een slag verdraaid, beest was broodmager en kon volgens mij zijn hoofd niet meer optillen, dacht dat ik gek werd.

Die luchtzuiger was wel leuk, beetje mager maar mooi papier ( heb ik in gekeken)

Verder heb ik nog bijna een gozer vermoord die het nodig vond om knalzakjes tussen die arme gestreste paarden te gooien.
Geloof dat ik volgend jaar maar oversla.

stond wel nog ergens een leuk zwartje

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:00

Ben je niet naar de ponymarkt in Puttershoek geweest? Stonden toch ook aardig wat shetjes.
Ik ben wel geweest. Moest eigenlijk boodschappen doen en was vergeten dat er paardenmarkt was. Ben toen ook maar even een rondje gelopen.

_Astrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:16

ik ben ook geweest en er was een witte pony, die er erg verwaarloosd uitzag, ze was een beetje dik en jong, ze kreeg helemaal geen aandacht dus ik aandacht geven enz. met mijn vriendin, en toen gingen andere mensen ook bewonderen, ik vond pino zo heet ze er wel zielig bijstaan.
Er was ook een zwart shetje tussen een drukke haflinger jaarling, en een bruin witte shet in, mijn zus vond het echt een paardje voor mij, maarja mag geen paard, hij/zij is verkocht (eigenlijk wel jammer je kon er leuk mee kroelen)

bizzylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:43

die bonte vond ik egt zielig!!!!!!! en er waren sommige shetjes wel heel leuk en lieff!

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:35

Gonita schreef:
ik ga elk jaar na heenvliet nemen ook pony's mee voor de verkoop vandaag twee verkocht. maar verder was het rustig en stond er ook niks bijzonder jah die bruine was wel leuk op die hoek maar dat was een luchtzuiger en die zijn gewoon bijna niks waard en zoiets zou ik dan kopen en trainen maar wie wil er nou een luchtzuiger (jah voor weinig).

Ik heb een luchtzuiger.... met wat aanpassingen in zijn stal staat hij nu al 4 maanden zonder band..
dus wat is daar mis mee, het is een super paardje en met een luchtzuigband is er toch niets aan de hand.....

Sorry hoor, maar dit vind ik toch wel kort door de bocht.....

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 21:51

Die bonte heb ik ook gezien, die zag er inderdaad niet goed uit. Stond samen met 2 andere bonten.
Zijn ene voorbeen een erorme bokhoef, en bij het andere voorbeen stond hij echt op de kogel. Ik heb ze hem later weg zien lijden, en hij liep ook echt duidelijk niet goed. En inderdaad broodmager.
Moet wel zeggen dat dat het enige paard was wat er zo slecht bij stond.

shadowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:54

Die bonte was id heel erg zielig volgens mij had die echt pijn k heb m wel even geaaid maar er verder maaar niet al te lang meer naar gekeken. voor de rest was ik helemaal verliefd op die appaloosa en schimmel op het hoekje en die cremello met die blauwe oogjes naast die bruine (allebij drachtig dacht ik zo te zien) echt zo'n lieverd ook nog een tijdje mee staan kroelen en dat kleine valk welsh hengst veulentje ook zo'n lieverdje t'is dat ik er al 2 heb want anders.. oh zo lief.veder vond ik die paarden op de laatste rij er niet zo heel goed uitzien al die belgen en dat grote paard die vos echt die stond er niet zo lekker bij arm ding
en al die belgen en dan die bonte jaarlingen die hoeffies echt triest.

dan denk ik toch want zijn mijn pony's dan een stel verwende krengen als je ze met die pony's en paarden vergelijkt. Heel veel pony's zagen er wel redelijk uit dit jaar. Maar een hoop... waren echt zielig , wat moet dat worden met die beessies, dat vind ik dan toch best triest.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:21

Supertje, ik heb je niet gezien! Huilen

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:36

Supertje schreef:
Die 10 shetjes in een klein afgezet stukje (merries en hengsten door elkaar overigens....) zagen er niet al te fris uit, compleet vervilte lange vacht en er vuil, en allemaal enters en twenters. Toch liepen er 2 leuke merrietjes tussen maar daar wilde die handelaar €400,- stuk voor hebben, dacht het niet.....

Het viel mij echt tegen, die prijzen. We hadden'wilden voor een leuke pony wel zo'n €200,- uitgeven, maar zelfs die waren niet te vinden.

wij hebben een hele tijd met die handelaar staan te praten en jouw verhaal klopt niet helemaal.
die shetjes waren allemaal jaarlingen, dus hengsten en merries door elkaar kan dan nog net.
verder vroeg hij idd voor 1 merrie 400, maar voor de andere merrie (die wildkleur) vroeg hij 350. verder stond er een donker hengstje tussen en daarvan was de vraagprijs 175. dat was trouwens een vrij grote (zal rond de 1.00 meter worden denk ik). wat die vacht betreft liet die handelaar zelfs zien dat de haren grotendeels loszaten. verder kwamen deze shetjes van verschillende mensen af waar die handelaar ze vandaan had en daardoor zag de ene er wat beter uit dan de andere.

ik wil het niet opnemen, maar er moeten wel dingen gezegd worden zoals ze zijn.

verder waren het idd geen leuke prijzen meer. was verliefd geworden op een minishet hengst (wildkleur) vroegen ze 300 voor en die man zei het op een manier alsof het vaste prijs was. jammer, maar helaas...

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 00:09

Duivelinnetje,klopt hoor, zo slecht zag alles er echt niet uit!
en de prijzen waren idd om te janken!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 07:13

Ik ben nog nooit op een markt geweest maar zou er best wel eens een kijkje willen nemen. ben er wel benieuwd na hoe het eraan toe gaat

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 08:29

Ik denk dat ik volgend jaar maar eens wil gaan kijken,
overgens zagen de pony`s die de staleigenaar van mij meenam er niet slecht uit, ze waren goed uit hun vacht, en glansde ook mooi.
Zal binnenkrot we wat foto`s proberen te maken Lachen

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:13

is een paardenmarkt nou net als vroeger?
paarden allemaal in een rij en dat je maar wat moet bieden ofzo?
ik ben nog nooit geweest

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:16

Juist Teamspirit.
Ik vind het altijd vreselijk om die arme beestjes te zien staan.
Maar toch ben ik er wel weer Ieder jaar.
Gisteren ook, lagen shetlandersveulentjes bij hun moeder, die lagen te bibberen van de kou.
De 1 was zo moe dat ie niet meer op zijn beetjes kon staan.
Maar kon niet gaan liggen omdat ie met een touw aan zijn moeder's buik vast zat, dus als hij lag en mams ging een stukje om smoorde hij aan het stuk touw om zijn hals.
Viel me op dat het een stuk rustiger was dan verleden jaren, hopelijk houd de paardenmarkten voor die arme beesten gauw op.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:30

Tiffy schreef:
Ze hadden dit jaar niet eens de moeite genomen om een leuk paard voor de verloting neer te zetten. Hoe bedoel je het gaat slecht met de handel Verward

Verloting van levende have is dan ook verboden bij de wet Lachen
De paardenmarkt hier in Etten-Leur viel nog mee wel was er iets gebeurd wat niet echt door de beugel kon met twee hengsten. Maar verder zag de meerderheid er goed uit. Prijzen varieerden ook van goedkoop tot aardig prijzig....

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:00

nog even over die luchtzuiger..
Een vriendin van me heeft er ook 1, die had aardig vaak gaskoliek, sinds de hele box onder gesmeerd is met kribbox heeft hij geen band / muilkorf meer nodig.
Een luchtzuiger hoeft niet altijd slecht te zijn.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:35

snowdon"]
[quote="Tiffy schreef:
Ze hadden dit jaar niet eens de moeite genomen om een leuk paard voor de verloting neer te zetten. Hoe bedoel je het gaat slecht met de handel Verward

Verloting van levende have is dan ook verboden bij de wet Lachen
[/quote]

Dat weten ze en daarom mag je voor die 1000,- euro die je wint het paard kopen. Er stond ook wel een paard voor de verloting, maar dat was een tegenvaller in vergelijking met voorgaande jaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:43

In oktober is er toch ook ergens een paardenmarkt? in alkmaar ofzo..
Daar ga ik wel heen.. en ben niet van plan met nix thuis te komen Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:54

Tip voor alle mensen die heenvliet te duur vonden

Als je een paardje of ponny ziet die je leuk vind en ze vragen te veel
Moet je de dag erna naar Utrecht rijden daar staan ze dan weer en vragen nog maar de helft!!(moet je maar s vragen of ze (de handelaren) de dag erna naar Utrecht gaan)
Ze vragen altijd (al zeker 20 jaar) meer in Heenvliet !
Gewoon simpel weg omdat ze daar meer krijgen!!

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:56

Ik ben ook nog nooit op een paardenmarkt geweest Scheve mond Misschien dit jaar maar een keer naar de Zuidlaardermarkt.

Wat gebeurd er eigenlijk met al die slechte paarden die overblijven?? Worden die allemaal op een wagen richting Italie geladen aan het eind van de dag??

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:59

geen idee, maar wil ik het weten?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 13:23

duivelintje"]
[quote="Supertje schreef:
Die 10 shetjes in een klein afgezet stukje (merries en hengsten door elkaar overigens....) zagen er niet al te fris uit, compleet vervilte lange vacht en er vuil, en allemaal enters en twenters. Toch liepen er 2 leuke merrietjes tussen maar daar wilde die handelaar €400,- stuk voor hebben, dacht het niet.....

Het viel mij echt tegen, die prijzen. We hadden'wilden voor een leuke pony wel zo'n €200,- uitgeven, maar zelfs die waren niet te vinden.

wij hebben een hele tijd met die handelaar staan te praten en jouw verhaal klopt niet helemaal.
die shetjes waren allemaal jaarlingen, dus hengsten en merries door elkaar kan dan nog net.
verder vroeg hij idd voor 1 merrie 400, maar voor de andere merrie (die wildkleur) vroeg hij 350. verder stond er een donker hengstje tussen en daarvan was de vraagprijs 175. dat was trouwens een vrij grote (zal rond de 1.00 meter worden denk ik). wat die vacht betreft liet die handelaar zelfs zien dat de haren grotendeels loszaten. verder kwamen deze shetjes van verschillende mensen af waar die handelaar ze vandaan had en daardoor zag de ene er wat beter uit dan de andere.

ik wil het niet opnemen, maar er moeten wel dingen gezegd worden zoals ze zijn.
[/quote]

Dan is tegen jou iets anders verteld dan tegen mij. Ik vroeg namelijk aan hem of het allemaal jaarlingen waren, en hij wees er 2 aan die volgens hem 2 waren. Die wildkleur merrie noemde hij een prijs van €400,-, evenals voor een vosmerrietje. Voor de hengstjes vroeg hij idd minder.
Ik zeg ook totaal niet dat die vacht nou zo vreselijk is, en dat zo oh zo zielig waren. Wat ik bedoel te zeggen, is dat als je zulke absurde prijzen vraagt, je ook moet zorgen dat je pony's er goed representatief bij staan.