heey.... mijn nichtje heeft een NRPS (sjapoer ox) ...die heel erg gevoelig is voor wondjes en wonden ...wij hadden de dierenarts gebeld en we kregen spul dat je om de wond moet doen en dat hey van buitekand van de wond naar binne dicht groeide je zag na 2 dagen het verschil al dus ik zal straks voor je kijken hoe het heet...! kuzzzz maayke
Cowgirl
Geplaatst: 31-05-04 16:39
Zo te zien zijn de wonden al dicht, dan heeft schoonmaken enzo geen zin meer. De huid heeft zelf al voor een bescherm laagje gezorgt.
Alleen dat 'gat' precies op dat stukje losse huid zou ik even in de gaten houden en zolang het open is schoonhouden met wat warm water en betadine.
Vooral niet te veel smeren, mijn ervaring is hoe minder hoe beter. Verder veel buiten laten lopen, buitenlucht heelt het snelst.
Rijden? Gewoon proberen, als alles mooi heel is en het trekt niet kun je gewoon alles doen.
Emaartje
Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 21:40
dit is nou een foto van de wond van de derde dag erna,heb iknet schoongemaakt met betadine en wondspray erop... graag reacties wat jullie er nou van vinden???
Morrie
Geplaatst: 02-06-04 21:42
ik vind dat meest rechtse "gat" er niet zo fris uitzien, volgens mij zie ik gelig spul en dat is nooit goed.
Heeft je paard een antibioticaspuit gehad???? Zo niet, dan zou ik die alsnog laten geven! Het is een rotplek als het echt gaat etteren en ontsteken!
Emaartje
Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 21:48
nee heeft nog geen antibioticaspuit gehad maar ga dan dit alsnog doen denk ik...
nickyu
Geplaatst: 02-06-04 23:26
NatalieE schreef:
nee heeft nog geen antibioticaspuit gehad maar ga dan dit alsnog doen denk ik...
ziet er inderdaad ontstoken uit dus toch maar ff de DA bellen lijkt me geen overbodige luxe
enuh honing werd al gebruikt in de tijd van de egyptenaren t werkt oa ontsmettend en ik zweer echt bij propolis dit smeren de bijtjes aan de binnen kant van de korf om infecties ed tegen tegaan zeker bij schaafwonden en spier verrekkingen (gebruiken we voor ons zelf ook!, het bijt niet en t geneest veel sneller dan bv betadine oid )vraag er maar eens naar bij de imker die kan je er alles over vertellen
Emaartje
Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 23:53
volgens mij is het niet onstoken hoor lijkt wel zo...en wat is imker?? nog meer eacties welkom??
KiWiKo
Geplaatst: 02-06-04 23:55
Welnee er is niks aan de hand, de wond is schoon genoeg. Niks meer opsmeren, laten drogen en dan komt het helemaal weer goed
Emaartje
Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 00:02
dus gijsenkim het ziert er goed uit?? dus niks meer opsmeren kan ze gewoon gereden worden??
KiWiKo
Geplaatst: 03-06-04 00:07
Rijden zou ik aankijken omdat de lies heel rekbaar is.......... ik zou daar even mee wachten totdat de korst (die rekt niet mee ) eraf is
Emaartje
Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 00:10
ja maar ga van het weekend op vakantie met haar??
Anoniem
Geplaatst: 03-06-04 00:27
Ik weet niet of het in Nederland te krijgen is .Maar hier smeren wij zulke wonden in met vulkantangel Dat is een doorzichtige gel die je 2x per dag in een dun laagje aanbrengt.Eerst was je de wond zachtjes af met gewoon water en dan de gel opbrengen beschermt ook tegen vliegen .Je mag het alleen gebruiken bij wonden van een dag oud omdat het de doorbloeding stimuleert dus nooit op een verse wond.Ik heb echt wonden die eigenlijk gehecht moesten worden weten te genezen met deze gel.Ik gebruik hem zelfs voor de honden.Hier is hij zo bij de apotheek te verkrijgen.
Emaartje
Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 00:30
silvana heel erg bedankt>>>
nickyu
Geplaatst: 03-06-04 08:11
NatalieE schreef:
volgens mij is het niet onstoken hoor lijkt wel zo...en wat is imker?? nog meer eacties welkom??
de imker=> bijenhouder
en geel pus duid toch op ontsteking maar dit is een foto's dus misschien is dat gele wel wat anders??
Emaartje
Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 15:08
hoi hoi allemaal ik heb goed nieuws,,ik heb voor de zekerheid de dierenarts maar laten komen vandaag...maar de wond ziet er goed uit zei hij mooi schoon,,maar moest er alleen niks meer op doen,anders komt er gween korst op zei de dierenarts als het schoon is het goed,,en dannmoet het vanzelf helen!!!maar ik kon gerust morgen op vakantie kon geen kwaad het waren opppervlakkige wonden dus dat kan gelukkig wel..
Anoniem
Geplaatst: 03-06-04 17:50
Dat is goed nieuws. Nog een dikke knuffel voor je paardje