Dure pensionstal en nog betalen voor weide ook !

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:58

Dat soort bedragen worden wel meer gevraagd in de randstad hoor.

Ik ken een paar pensionstallen in Amsterdam, ook met weidegang, maar dan petieterige weitjes voor max. 2 uur, waar 650 gulden voor wordt gevraagd. Toen ik in brabant 600 gulden moest gaan betalen en ook zelf buiten zetten en weer binnen zetten, ben ik weg gegaan. Te zot voor woorden, de hectares vliegen je hier om de oren en staan soms 2 jaar te koop.

Zo heb ik meegemaakt. Mijn paard liep met een aantal ponies buiten en ineens was hij op stal gezet omdat er 2 dure sportpaarden naar buiten moesten. Die taferelen krijg je dan, als het stalpersoneel het niet gaat regelen voor de pensionpaarden.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:10

In de randstad zijn de prijzen wel hoger dan in de 'groenere' delen van het land... Maar dit gaat wel heel ver.
Op het land gaan voor de stalhouder de kosten juist omlaag: minder hooi/stro/uitmesten... Waarom dan nu spontaan de kosten omhoog gooien Verward Wil ie een nieuwe auto ofzo...
Op de stal waar ik stond, betaalde ik standaard 80 euro, en dan kwam daar nog hooi en stro bij. Krachtvoer moest ik zelf regelen... Met mijn kleine - niet - veelvraat - welshje was ik daarmee zo'n 100 euro in de maand kwijt...
All in, is dan wel een stuk luxer dan ik daar stond, maar 400 euro in de maand... De gemiddelde hersenchirurg zou daar twee keer over nadenken...

Is er iets van een huurcontract, waarin de prijs vaststaat? Zo ja, kun je het aanvechten, dat de prijs zo omhoog gegooid wordt!

Mer1980

Berichten: 18991
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:22

Poeh ik betaal in Utrecht all-in (incl. binnen & buiten zetten) € 175,00 voor dat geld van jou kan ik 2 paarden kwijt in vol pension.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:24

Op zich is het niet logisch dat weidegang meer kost. Kan best wezen dat het een extra faciliteit is, maar het scheelt ook in de kosten van de stalhouder. Paarden eten minder hooi, ze doen hun behoefte in de wei, dus verbruiken ze minder strooisel. Weideonderhoud kost wel iets (aanschaf bijv. ook), maar dat is niet te vergelijken met balen strooisel, voer, en in deze tijd ook zeker hooi (dat is erg duur op 't moment). Vind het dan ook vrij belachelijk dat daar extra geld voor wordt gevraagd. Zeker op zo'n bedrag. Dat een paard, all in (hoefsmid, nieuwe spullen etc) zo'n 300 tot 400 euro kost (dan heb je dus wel duur voer, supplementen (duur!), hennep of vlas (ook redelijk duur ivm stro of zaagsel), ok, maar dan heb je dus ook écht alles en geen mindere kwaliteit. Dan is alles top en ligt alles er topje wopje bij. Van zadel tot trailer met auto zowat. Ik neem aan dat je de hoefsmid, de da en je tuigage en andere attributen er nog bij moet betalen, dat zal niet bij de stalprijs inzitten.
Klopt wel dat de Randstad erg duur is, maar dat komt meer omdat er veel paarden zijn en niet al te veel pensionstallen. Alles is hier duur. Maar dan nog, extra geld voor een stukkie wei waar je dan je paard met 'wildvreemde' paarden in moet zetten... Ik zou er zeker wat van zeggen, dit is behoorlijk belachelijk.

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:31

jarrah schreef:
Jeetje wat een geld Bloos!
Ik betaal 220,- euries in de maand en dan heb ik ongeveer dezelfde faciliteiten als jullie hebben, alleen wat minder luxe Tong uitsteken
En de paarden mogen elke dag 5 uur het land op OK dan!


Sorry hoor maar ik vind echt niet dat je onze stal kan vergelijken met de stal waar lundi staat, heb je gister gereden??
Binnen stikte ik zowat van al het stof en buiten lagen zoveel kuilen dat taco zowat tot 3 keer aan toe op zn bekkie is gegaan.
En dan dat hooi, we krijgen toch veel te weinig nu ze zelf balen neerleggen!
Sorry hoor maar dit is mijn mening, als ik het geld had stond ik allang waar lundi nu ook staat.

Hazna

Berichten: 142
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:33

Ik vind het ook ontzettend duur en niet kunnen dat er extra betaald moet worden voor weidegang. Ik zou er zeker, samen met de andere pensiongasten, eens over gaan praten. Ik woon zelf in ht groene Brabant, maar het verschil is toch wel enorm! Ik betaal slechts 160 euro all-inn. Onze pensionhouder zorgt overal voor en hij zet de paarden buiten, of in de wei of 's winters in de buitenbak.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 09:34

Precies,ik heb vol pension dwz stal,voer hooi en stro + uitmesten!
Toen ik daar vorig jaar ging staan,was er ook weidegang en hebben wij daar nooit voor hoeven betalen,al waren dat maar kleine stukjes!
Zelfs met een klein stukje ben ik tevrede!
Aangezien ik de laatste tijd zoveel pech heb gehad en twee paarden heb verloren in een jaar tijd,zit ik niet op gezamelijke weidegang te wachten,ik ben veel te bang voor ongelukken!
Dan zal ik nog eens 40 euro ervoor gaan betalen ook!
Wel had ik het willen betalen al had mijn paard er alleen op gemogen,maar zelfs dan is het een hoop geld!
Ik heb het voor mijn paard over,een kind heeft ook geen jeugd gehad als het nooit heeft buiten mogen spelen,ik vind dat als de mogelijkheid er is dat ieder paard er recht op heeft!
Daarbij er is weide genoeg bij ons op stal!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 09:36

Marijke82"]
[quote="jarrah schreef:
Jeetje wat een geld Bloos!
Ik betaal 220,- euries in de maand en dan heb ik ongeveer dezelfde faciliteiten als jullie hebben, alleen wat minder luxe Tong uitsteken
En de paarden mogen elke dag 5 uur het land op OK dan!


Sorry hoor maar ik vind echt niet dat je onze stal kan vergelijken met de stal waar lundi staat, heb je gister gereden??
Binnen stikte ik zowat van al het stof en buiten lagen zoveel kuilen dat taco zowat tot 3 keer aan toe op zn bekkie is gegaan.
En dan dat hooi, we krijgen toch veel te weinig nu ze zelf balen neerleggen!
Sorry hoor maar dit is mijn mening, als ik het geld had stond ik allang waar lundi nu ook staat.
[/quote]

Je bent welkom hoor Marijke
Gezellig!

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:41

lundi"]
[quote="Marijke82"][quote="jarrah schreef:
Jeetje wat een geld Bloos!
Ik betaal 220,- euries in de maand en dan heb ik ongeveer dezelfde faciliteiten als jullie hebben, alleen wat minder luxe Tong uitsteken
En de paarden mogen elke dag 5 uur het land op OK dan!


Sorry hoor maar ik vind echt niet dat je onze stal kan vergelijken met de stal waar lundi staat, heb je gister gereden??
Binnen stikte ik zowat van al het stof en buiten lagen zoveel kuilen dat taco zowat tot 3 keer aan toe op zn bekkie is gegaan.
En dan dat hooi, we krijgen toch veel te weinig nu ze zelf balen neerleggen!
Sorry hoor maar dit is mijn mening, als ik het geld had stond ik allang waar lundi nu ook staat.
[/quote]

Je bent welkom hoor Marijke
Gezellig!
[/quote]

Ik zou wel willen maar dan zou ik een hoop dingen niet meer kunnen doen, en aangezien ik binnen nu en een jaar op mezelf ga wonen heb ik het geld hard nodig!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:44

Ik heb op een stal gestaan waar de pensionprijs omhoog ging als je paard niet naar buiten mocht. De eigenaar van die stal eiste dat elk paard een paard moest zijn. Degene die zijn paard binnen hielt omdat ze anders gebleseerd raakte moesten gewoon 50 piek meer betalen, wegens meer stro, hooi en biks OK dan! . 2 van de 50 stonden dus op stal. Huilen Met 30 graden buiten en een zomerdeken op binnen. Verward (goed voor de spieren) Verward Boos! Stoom uit je oren
Elke dag zette hij 50 paarden in 5 verschillende landen. De regels was dat degene die als 1 na laaste haar paard uit het land haalde, de laaste ook binnen moest zetten. Deze regel werkte perfect.

De pensionhouder mag niet ineens andere regels gaan maken. Hij mag ook niet het stalgeld ineens omhoog gooien. Hij moet aanbieden wat jij en hij zijn overeengkomen toen jij daar ging staan.
Koop BIT en je ziet meteen hoe je kan handelen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:48

Zie inderdaad de Bit van deze week...Een dergelijke verhoging van het stalgeld MAG niet. Er staat ook bij hoe te handelen.

Met de groepjes zou ik geen problemen hebben, mijn paard wil ik juist in een groep in de wei hebben. Dat is natuurlijk gedrag voor paarden. En als de groep goed in elkaar zit, levert dat ook nooit problemen op (bij mij althans niet). Wel vind ik het onderscheid ruinen en merries raar. Beter kan worden gekeken of de paarden goed met elkaar overweg kunnen.

Ruinen en merries staan bij ons ook door elkaar. En zijn twee groepen gevormd die het goed met elkaar kunnen vinden.

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:48

Verdomme:(
Idd wat is dit voor iets achtelijks Verward
Ze stikt van het land, hebt voldoende personeel om paarden buiten te zetten. en dan noch betalen Boos! Boos! Boos!
(voor de duidelijkheid naar andere bokkers, ik ben een stalgenootje van Lundi)

Maar idd hoeven we dit niet te pikken, de stalhouder kan niet ongeoorloofd geld ergens voor gaan vragen. Ik weet niet of jij de Bit hebt? Anders neem ik hem Donderdag wel mee.

*Edit*
Ik vrees eigenlijk dat we weinig kunnen doen, aangezien het stallingsgeld niet wordt verhoogd. Maar je zelf de keuze hebt voor betaalde weidegang of niet. Weet iemand hoe dit zit?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:51

Jazeker wordt het stallingsgeld verhoogd...indirect, maar wel verhoogd. Jullie hebben een zaak hoor!

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:52

Anya schreef:
Jazeker wordt het stallingsgeld verhoogd...indirect, maar wel verhoogd. Jullie hebben een zaak hoor!

Ook als er vantevoren geen weidegang werd aangeboden?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:57

Citaat:
Nu mochten de pensionpaarden de afgelopen maand om beurten een uur buiten staan op een stukje weide!


Dit is een precedent... Bovendien is er sprake van een all in bedrag... als de faciliteiten opeens beter worden (zie bit) bijvoorbeeld omdat er een binnenbak komt, mag dat niet leiden tot verhoging van pensiongelden. En gezien de enorm hoge prijs mag je aannemen dat dit inclusief weidegang is. En anders zou ik rap op zoek gaan naar een andere stalling voor dat geld.

Ter vergelijking: ik betaal 190 euro voor een paard (inclusief voer) en 45 euro voor een jaarling (zelf voer kopen). Daarvoor heb ik stalling (zoveel stro als ik wil), twee buitenbakken, een binnenbak, spuitplaats, roundpenn en worden de paarden dagelijks in twee enorme weiden gezet en weer binnengehaald. Alleen op zondag moeten we zelf de paarden in de wei zetten. Nu is Twente wel iets goed koper dan de Randstad, maar jij betaalt het dubbele voor minder faciliteiten.

Wegwezen zou ik zeggen!
[/quote]

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:23

Marijke82"]
[quote="jarrah schreef:
Jeetje wat een geld Bloos!
Ik betaal 220,- euries in de maand en dan heb ik ongeveer dezelfde faciliteiten als jullie hebben, alleen wat minder luxe Tong uitsteken
En de paarden mogen elke dag 5 uur het land op OK dan!


Sorry hoor maar ik vind echt niet dat je onze stal kan vergelijken met de stal waar lundi staat, heb je gister gereden??
Binnen stikte ik zowat van al het stof en buiten lagen zoveel kuilen dat taco zowat tot 3 keer aan toe op zn bekkie is gegaan.
En dan dat hooi, we krijgen toch veel te weinig nu ze zelf balen neerleggen!
Sorry hoor maar dit is mijn mening, als ik het geld had stond ik allang waar lundi nu ook staat.
[/quote]
Ik vind dit dus echt wel meevallen hoor, de binnenbak was idd stoffig, maar de buitenbak vond ik echt wel goed te doen. Taco gaat wel vaker op zijn bekkie, ookal is Kel helemaal niet in de buitenbak aan het rijden Tong uitsteken Schijnheilig
En wat dat hooi betreft, ik heb er genoeg aan gehad hoor OK dan! wij hadden zelfs nog over en als je gewoon op een normale manier naar willem toegaat, valt alles te bespreken
En waar Lundi staat vind ik ook niet alles, met al die drukte van die manegekoters, en die binnenbak die was eerst ook mega-zwaar (weet niet hoe die nu is) en die grote buitenbaan was van de winter echt knoerdhard. Dan sta ik toch liever op enthoven.

Maarja, weet je wat het is? zo heb je overal wel wat, zo vertelde Annemarie van Joolen mij dat ze bij Leontien vrij veel last hebben van opvliegende vogels vlak naast de bak (wat dus het enige is wat mijn paard wel eng vind Tong uitsteken .
Dus als je het zo gaat bekijken, dan kan je beter maar geen paard meer houden en gewoon een kip nemen ofzo
Maar dat bedrag wat Lundi per maand betaald aan stalling, vind ik gewoon echt te veel! Dan maar iets mindere kwaliteit!
Laatst bijgewerkt door jarrah op 25-05-04 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:30

Voor de helft van het geld kan ik makkelijk stalling incl de hele dag weidegang op een stukje apart bieden Tong uitsteken.

Hallo, ik vind het wel een beetje extreem. Voor minder dan 2 maanden stalling van jou huur ik een heel jaar lang genoeg land voor 6 shetlander!!!!! Dan te bedenken dat weidegang kwa kosten veel goedkoper is dan je paard op stal te hebben(daarom staat bij mij alles op het land).

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:37

jarrah"]
[quote="Marijke82"][quote="jarrah schreef:
Jeetje wat een geld Bloos!
Ik betaal 220,- euries in de maand en dan heb ik ongeveer dezelfde faciliteiten als jullie hebben, alleen wat minder luxe Tong uitsteken
En de paarden mogen elke dag 5 uur het land op OK dan!


Sorry hoor maar ik vind echt niet dat je onze stal kan vergelijken met de stal waar lundi staat, heb je gister gereden??
Binnen stikte ik zowat van al het stof en buiten lagen zoveel kuilen dat taco zowat tot 3 keer aan toe op zn bekkie is gegaan.
En dan dat hooi, we krijgen toch veel te weinig nu ze zelf balen neerleggen!
Sorry hoor maar dit is mijn mening, als ik het geld had stond ik allang waar lundi nu ook staat.
[/quote]
Ik vind dit dus echt wel meevallen hoor, de binnenbak was idd stoffig, maar de buitenbak vond ik echt wel goed te doen. Taco gaat wel vaker op zijn bekkie, ookal is Kel helemaal niet in de buitenbak aan het rijden Tong uitsteken Schijnheilig
En wat dat hooi betreft, ik heb er genoeg aan gehad hoor OK dan! wij hadden zelfs nog over en als je gewoon op een normale manier naar willem toegaat, valt alles te bespreken
En waar Lundi staat vind ik ook niet alles, met al die drukte van die manegekoters, en die binnenbak die was eerst ook mega-zwaar (weet niet hoe die nu is) en die grote buitenbaan was van de winter echt knoerdhard. Dan sta ik toch liever op enthoven.

Maarja, weet je wat het is? zo heb je overal wel wat, zo vertelde Annemarie van Joolen mij dat ze bij Leontien vrij veel last hebben van opvliegende vogels vlak naast de bak (wat dus het enige is wat mijn paard wel eng vind Tong uitsteken .
Dus als je het zo gaat bekijken, dan kan je beter maar geen paard meer houden en gewoon een kip nemen ofzo
Maar dat bedrag wat Lundi per maand betaald aan stalling, vind ik gewoon echt te veel! Dan maar iets mindere kwaliteit!
[/quote]

En zo heeft ieder zijn eigen mening en dingen die hij wel of niet belangrijk vindt. Rowan kreeg 1 baal hooi voor 4 paarden voor het hele weekend, beetje weinig vind ik. Jij staat er naar je zin en ik niet, daarom blijf jij er staan en ga ik weg.
En dan heb ik weer het voordeel dat mijn paard opvliegende vogels niet eng vindt Knipoog

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:44

Jemig, ik betaal 175 euro all in ze worden in en uit het land gehaald staan aleen of met z'n tweeen wat je zelf wil en komen ook 's winters buiten!! En dan heeft mijn stal ook nog een binnenbak en 2 buitenbakken.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:47

Jeetje wat duur zeg !
Ik weet wel dat bij ons de stalling 180 voor een paard kost. Met per dag vers stro , 2 keer eten stal uit mesten + de wei inbegrepen zit!

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:49

Ik sta op dezelfde stal als Smitsgirl en ja wij betalen ¤20,- per maand voor weidegang.
Echter het totaalbedrag aan het einde van de maand gaat een stuk omlaag, omdat je minder voer en strooisel gebruikt, dit komt doordat alles (voer, zaagsel, stro etc) per kilo, pak en baal wordt afgerekend.
Kortom, in de zomer met overdag weidegang is in totaal goedkoper dan in de winter.
Ik ben gemiddeld (zomer,winter) per maand zo'n ¤205 kwijt.
En dat midden in de randstad met een prachtige 20*60 binnenbak en buitenbak.
Groetjes,
Liesbeth

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:00

Lundi, je hebt groot gelijk, de pensionhouder gaat natuurlijk niet bepalen wat er met je paard moet gebeuren, dat bepaal jij nog altijd!!
Verder vind ik €356,- het alleen maar waard als je op een superdeluxe 5 sterren stal staat (zoals bijv. Manege Chardon)
Ook vind ik €40,- voor weidegang (zonder dat je paard erin en eruit gehaald wordt) rijkelijk veel, is dat weiland soms met gouddraad afgezet of zo.
Kortom, ik vind dat je heel erg duur staat, misschien is verhuizen een optie.
Groetjes,
Liesbeth

BloemBloem

Berichten: 16627
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:04

Mijn bijrijdpaard staat nu 24/7 op het land op een boerderij. Hij is het enige paard wat van buitenaf komt. (hij staat namelijk aan huis), maar de andere paarden die staan normaal ook op de boerderij (op stal) Het enige wat zij nu doen is het wintercontract omzetten in het zomercontract en ze betalen een kleine bijdrage voor het vrijhouden van de boxen als ze weer van het land afkomen.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:09

jarrah schreef:
Ik vind dit dus echt wel meevallen hoor, de binnenbak was idd stoffig, maar de buitenbak vond ik echt wel goed te doen. Taco gaat wel vaker op zijn bekkie, ookal is Kel helemaal niet in de buitenbak aan het rijden Tong uitsteken Schijnheilig
En wat dat hooi betreft, ik heb er genoeg aan gehad hoor OK dan! wij hadden zelfs nog over en als je gewoon op een normale manier naar willem toegaat, valt alles te bespreken
En waar Lundi staat vind ik ook niet alles, met al die drukte van die manegekoters, en die binnenbak die was eerst ook mega-zwaar (weet niet hoe die nu is) en die grote buitenbaan was van de winter echt knoerdhard. Dan sta ik toch liever op enthoven.

Maarja, weet je wat het is? zo heb je overal wel wat, zo vertelde Annemarie van Joolen mij dat ze bij Leontien vrij veel last hebben van opvliegende vogels vlak naast de bak (wat dus het enige is wat mijn paard wel eng vind Tong uitsteken .
Dus als je het zo gaat bekijken, dan kan je beter maar geen paard meer houden en gewoon een kip nemen ofzo
Maar dat bedrag wat Lundi per maand betaald aan stalling, vind ik gewoon echt te veel! Dan maar iets mindere kwaliteit!


Lisette, jij ziet dingen niet wat andere wel zien (of je wil ze niet zien)!
Het hooi wat ze krijgen is niet veel en ook niet van erg goede kwaliteit (behalve dan de kleine baaltjes van nu).
Het stro is super stoffig!
De binnenbak is om te rijden, mits er met dit weer iets aan het stof gedaan wordt.
De buitenbak is gewoon niet lekker om te rijden door al die kuilen en gaten! Mensen die hun paard losgooien zijn te beroerd om de gegraven kuilen weer dicht te gooien. Taco struikelt weleens vaker maar niet zo vaak als in de buitenbak, binnen struikelt hij helemaal niet meer!! De omheining is ook niet echt veilig. Al bij Milmar in zijn stal gekeken? Die is er dus achter blijven hangen en mag voorlopig zijn stal niet uit.
Ik ben inderdaad van mening dat er overal wat is. Bij ons op stal heb ik het qua gezelligheid prima naar mijn zin en Taco ook, dat is dus ook de reden dat ik blijf staan (en de prijs natuurlijk).

Mary ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden hiervoor.
Erg vervelend dat ze de stalling weer omhoog gooien, jullie betalen al zoveel!

Caira
Berichten: 26087
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:40

lundi schreef:
Aangezien ik de laatste tijd zoveel pech heb gehad en twee paarden heb verloren in een jaar tijd,zit ik niet op gezamelijke weidegang te wachten,ik ben veel te bang voor ongelukken!
Dan zal ik nog eens 40 euro ervoor gaan betalen ook!
Wel had ik het willen betalen al had mijn paard er alleen op gemogen,maar zelfs dan is het een hoop geld!
Ik heb het voor mijn paard over,een kind heeft ook geen jeugd gehad als het nooit heeft buiten mogen spelen,ik vind dat als de mogelijkheid er is dat ieder paard er recht op heeft!
Daarbij er is weide genoeg bij ons op stal!


Ik hoop hier toch echt niet uit te lezen dat jouw paardje alleen naar buiten gaat?